Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR736751
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR736751/1
Aanwijzingsbesluit toezichthouders Basisregistratie personen (BRP) Hillegom 2025
Geldend van 19-03-2025 t/m heden
Intitulé
Aanwijzingsbesluit toezichthouders Basisregistratie personen (BRP) Hillegom 2025Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hillegom,
Gelet op het bepaalde in artikel 4.2 van de Wet basisregistratie personen en titel 5.2 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) ten aanzien van het aanwijzen van toezichthouders;
Overwegende dat
het college van burgemeester en wethouders ambtenaren aanwijst, die zijn belast met het toezicht op naleving van de verplichtingen van de burger ingevolge hoofdstuk 2, afdeling 1, paragraaf 5 van de Wet basisregistratie personen (BRP);
het gewenst is dat de hierna genoemde ambtenaren worden aangewezen als toezichthouders BRP:
BESLUIT:
Artikel 1.
Een toezichthouder in de zin van artikel 5:11 van de Algemene wet bestuursrecht, alsmede artikel 4.2 van de Wet basisregistratie personen, belast met toezicht op de naleving van de verplichtingen van de burger ingevolge hoofdstuk 2, afdeling 1, paragraaf 5 van de Wet basisregistratie personen, aan te wijzen de medewerkers van het teams Burgerzaken Front Office, Burgerzaken Back Office en Openbare Orde en Veiligheid, van de werkorganisatie HLTsamen, werkzaam voor de gemeente Hillegom, in de functie van:
- a.
Klantadviseur A (team Burgerzaken Back Office)
- b.
Klantadviseur B (team Burgerzaken Front Office)
- c.
Vakspecialist (team Burgerzaken Back Office)
- d.
Kwaliteitsadviseur (team Burgerzaken Back Office)
- e.
Buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA) (team Openbare Orde en Veiligheid)
Artikel 2.
De aanwijzing als toezichthouder vervalt met de ingang van de dag, waarop het dienstverband, de opdracht of de detachering eindigt, dan wel sprake is van benoeming in een functie waarbij geen sprake meer is van het uitvoeren van werkzaamheden in het kader van toezicht op de naleving van de verplichtingen van de burger ingevolge hoofdstuk 2, afdeling 1, paragraaf 5 van de Wet basisregistratie personen.
Artikel 3.
Aan de toezichthouder wordt ten behoeve van het toezicht op de naleving van wet- en regelgeving, een legitimatiebewijs verstrekt als bedoeld in artikel 5:12 van de Algemene wet bestuursrecht en de daarop gebaseerde ‘Regeling model legitimatiebewijs toezichthouders Awb’.
Artikel 4.
Dit besluit wordt bekend gemaakt door publicatie en treedt daags na publicatie in werking.
Bekendmaking geschiedt door toezending van dit besluit aan betrokkenen en middels publicatie in het elektronisch gemeenteblad.
Artikel 5.
Dit besluit wordt aangehaald als ‘Toezichthouders Basisregistratie personen (BRP) Hillegom 2025’.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van 18 februari 2025.
De secretaris,
De burgemeester,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl