Aanwijzingsbesluit secretaris commissie bezwaarschriften Bloemendaal 2025

Geldend van 12-03-2025 t/m heden

Intitulé

Aanwijzingsbesluit secretaris commissie bezwaarschriften Bloemendaal 2025

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bloemendaal;

gelet op:

  • -

    artikel 5 van de ‘Verordening commissie bezwaarschriften Bloemendaal 2020’ (hierna: Verordening);

overwegende dat:

  • -

    de raad op grond van artikel 84 van de Gemeentewet commissies kan instellen;

  • -

    de gemeenteraad van Bloemendaal een commissie (hierna: bezwaarschriftencommissie) heeft

  • -

    ingesteld die op grond van artikel 2 van de Verordening tot taak heeft om te adviseren over de

  • -

    beslissingen op bezwaren tegen besluiten van de raad, het college en de burgemeester;

  • -

    de bezwaarschriftencommissie op grond van artikel 5 van de Verordening wordt bijgestaan door een

  • -

    secretaris, betreffende een door het college aangewezen ambtenaar;

  • -

    het college meer dan één secretaris kan aanwijzen;

  • -

    het wenselijk is om alle medewerkers die werkzaam zijn bij het team Juridische Zaken van de

  • -

    gemeente Bloemendaal in de functie van juridisch adviseur, aan te wijzen als secretaris van de

  • -

    bezwaarschriftencommissie, zodat bij personele wisselingen of verhindering niet steeds een nieuw

  • -

    aanwijzingsbesluit hoeft te worden genomen;

besluit:

vast te stellen het ‘Aanwijzingsbesluit secretaris commissie bezwaarschriften Bloemendaal 2025’.

Artikel 1. Aanwijzing

  • 1. Als secretaris van de bezwaarschriftencommissie, genoemd in artikel 5 van de Verordening, worden aangewezen: alle medewerkers werkzaam bij het team Juridische Zaken van de gemeente Bloemendaal in de functie van juridisch adviseur.

  • 2. De aanwijzing van een individuele medewerker komt te vervallen zodra de individuele medewerker een andere functie uitoefent of het dienstverband van de individuele medewerker is beëindigd.

Artikel 2. Inwerkingtreding

  • 1. Dit aanwijzingsbesluit treedt in werking op de dag na publicatie.

  • 2. Met ingang van het in het eerste lid bedoelde tijdstip worden alle voorgaande aanwijzingsbesluiten voor secretaris van de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Bloemendaal ingetrokken.

Artikel 3 Citeertitel

Dit aanwijzingsbesluit wordt aangehaald als ‘Aanwijzingsbesluit secretaris commissie bezwaarschriften Bloemendaal 2025’.

Ondertekening

Overveen, 25 februari 2025

Burgemeester en wethouders van Bloemendaal,

, M.R.J. Rog, burgemeester

, R. Heintjes, secretaris

Bent u het niet eens met dit besluit?

Dan kunt u bezwaar maken. Zorgt u ervoor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na de bekendmaking van dit besluit. Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaarschrift niet meer kunnen behandelen.

Zorg dat u de juiste informatie in uw bezwaar zet

In uw bezwaar zet u in elk geval:

  • uw naam en adres;

  • de datum waarop u uw bezwaar schrijft;

  • een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt (stuur ook een kopie mee van het besluit);

  • de reden en onderbouwing waarom u het niet eens bent met het besluit;

  • uw handtekening.

U kunt ook eerst pro forma bezwaar maken

Als u onzeker bent over uw bezwaar, de zaak complex is of u tijdgebrek heeft en nog niet alle benodigde informatie voor uw bezwaar heeft, kunt u eerst een voorlopig bezwaar (pro forma bezwaar) indienen. Met een pro forma bezwaar geeft u aan dat u het niet eens bent met het besluit, maar dat u mogelijk nog aanvullende informatie wilt verstrekken. Het pro forma bezwaar moet ook binnen zes weken na de bekendmaking van dit besluit worden ingediend. Daarna krijgt u van de gemeente extra tijd om uw bezwaar volledig uit te werken en aan te vullen.

U kunt uw bezwaarschrift op twee manieren indienen

  • Per post: Het college van burgemeester en wethouders van Bloemendaal

    Postbus 201

    2050 AE Overveen

  • Digitaal: via het webformulier op de gemeentelijke website:

    www.bloemendaal.nl/bezwaar