Aanwijzingsbesluit gemeentearchivaris Veenendaal 2025

Dit is een toekomstige tekst! Geldend vanaf 01-04-2025

Intitulé

Aanwijzingsbesluit gemeentearchivaris Veenendaal 2025

Burgemeester en wethouders van Veenendaal;

Gelezen het voorstel d.d. 10 februari 2025,

in de hoedanigheid van zorgdrager voor de archiefbescheiden op basis van artikel 30 van de Archiefwet 1995;

gelet op artikel 32, derde lid, van de Archiefwet 1995 en artikel 3a van het Archiefbesluit 1995;

besluit:

  • I.

    als gemeentearchivaris aan te wijzen: de heer P.W. van Lunteren;

  • II.

    dat dit besluit in werking treedt op 1 april 2025 en wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluit gemeentearchivaris Veenendaal 2025.

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van Veenendaal op 4 maart 2025.

Ondertekening

Burgemeester en wethouders van Veenendaal,

mevrouw drs. S.M. Deelstra

secretaris

de heer K.J.G. Kats

burgemeester

Bezwaar

Bent u het niet eens met dit besluit dan kunt u of een andere belanghebbende binnen zes weken na verzenddatum van het besluit een gemotiveerd bezwaarschrift sturen aan het college van burgemeester en wethouders.

Postbus 1100, 3900 BC VEENENDAAL

In het bezwaarschrift vermeldt u het volgende:

  • uw naam, adres, datum en ondertekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht (u kunt bijvoorbeeld de datum en het kenmerk van deze brief vermelden of een kopie meesturen);

  • de reden waarom u bezwaar instelt.

Wij verzoeken u ook uw telefoonnummer en uw e-mail adres te vermelden.

Digitaal indienen

U kunt uw bezwaarschrift ook digitaal indienen via een webformulier op het digitale loket van de gemeentelwebsite. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Op veenendaal.nl/bezwaar is alle informatie te vinden.

Bezwaartermijn

Na de verzenddatum van het besluit heeft u zes weken de tijd om bezwaar te maken. Indien u het bezwaarschrift na afloop van deze termijn indient, loopt u het risico dat uw bezwaarschrift niet inhoudelijk wordt behandeld.

Heeft u meer tijd nodig om uw bezwaar te onderbouwen?

Zorg ervoor dat u binnen de termijn van zes weken bezwaar maakt. Geef in uw bezwaarschrift aan dat u meer tijd nodig heeft om uit te leggen waarom u het niet eens bent met het besluit. Dat is een zogeheten pro forma bezwaarschrift. U krijgt een schriftelijke ontvangstbevestiging waarin een termijn wordt genoemd waarbinnen u uw motivering alsnog kunt indienen

Voorlopige voorziening

Een bezwaarschrift schort de werking van dit besluit niet op. Dit houdt in dat tijdens de bezwaarprocedure het besluit blijft gelden. Als u dat niet wilt en u een spoedeisend belang heeft, kunt u bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland, afdeling bestuursrecht, een verzoek om een voorlopige voorziening indienen. Hiervoor is griffierecht verschuldigd. Het adres daarvoor is Postbus 16005, 3500 DA UTRECHT.

U kunt ook digitaal het verzoekschrift indienen. Dit kunt u doen via www.mijn.rechtspraak.nl/start/burger en vervolgens klikken op in (hoger) beroep tegen een beslissing van de overheid >voorlopige voorziening aanvragen tijdens bezwaarprocedure. Hiervoor moet u ook beschikken over een elektronische handtekening (DigiD).