Mandaatbesluit griffier gemeente Molenlanden 2025

Dit is een toekomstige tekst! Geldend vanaf 04-03-2025

Intitulé

Mandaatbesluit griffier gemeente Molenlanden 2025

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Molenlanden, ieder binnen de eigen bevoegdheid;

overwegende dat;

  • het doel van de gemeentelijke organisatie is een optimale kwaliteit van de aan het gemeentebestuur en aan de ‘klanten’ van de gemeente te verlenen diensten en producten te bewerkstelligen en deze producten en diensten voorts op slagvaardige en efficiënte wijze te realiseren;

  • het ten behoeve van het bereiken van deze organisatiedoelstellingen van de gemeente en uit het oogpunt van bestuurskracht en efficiency wenselijk is om het verlenen van diensten en het verstrekken van producten en de daarmee verbonden uitvoering van taken en de uitoefening van bevoegdheden, namens het college en de burgemeester, zoveel als mogelijk is, op te dragen aan de behandelende medewerkers van de gemeente Molenlanden;

gelet op:

  • de artikelen 160 en 171 van de Gemeentewet en Titel 10.1 van de Algemene wet

  • bestuursrecht, alsmede op alle daarvoor in aanmerking komende wettelijke

  • bepalingen, voorschriften en richtlijnen; 

b e s l u i t e n : 

vast te stellen het Mandaatbesluit griffier gemeente Molenlanden 2025.

Artikel 1. Definities

In dit besluit wordt verstaan onder:

  • a.

    griffier: de griffier van de gemeente Molenlanden;

  • b.

    mandaat: de bevoegdheid om namens het college of de burgemeester besluiten te nemen;

  • c.

    raad: de gemeenteraad van de gemeente Molenlanden;

  • d.

    volmacht: de bevoegdheid om namens het college of de burgemeester privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten;

Artikel 2. Algemene bepalingen

  • 1.

    In dit besluit en de daarop gebaseerde bepalingen wordt onder het verlenen van mandaat tevens verstaan het geven van een volmacht of machtiging;

  • 2.

    De gemandateerde kan enkel gebruik maken van zijn mandaat voor het aangaan van financiële verplichtingen voor zover daarin is voorzien in de Budgetbeheerregeling gemeente Molenlanden 2021.

Artikel 3. Mandaatverlening

  • 1.

    Aan de griffier wordt mandaat verleend voor de volgende aangelegenheden;

    • a.

      het nemen van besluiten in het kader van aanbestedingen van diensten en leveringen behorende tot het taakveld van de griffie(r);

    • b.

      het aangaan en ondertekenen van overeenkomsten behorende tot het taakveld van de griffie(r).

  • 2.

    daarbij te bepalen dat:

    • a.

      tot het mandaat mede behoort het afdoen en voeren van correspondentie ter zake van de toegekende bevoegdheden, alsmede het treffen van voorbereidings- en uitvoeringshandelingen;

    • b.

      de in mandaat te nemen besluiten in overeenstemming dienen te zijn met alle ter zake geldende regelingen, het door de raad en werkgeverscommissie gevoerde beleid en mogen niet leiden tot een overschrijding van het budget zoals deze voor de griffie en de raad is voorgeschreven.

    • c.

      bij afwezigheid van de griffier, de plaatsvervangend griffier de in dit besluit verleende bevoegdheden uitoefent;

    • d.

      alle stukken verband houdende met de uitoefening van dit mandaat als volgt worden ondertekend:

De raad van de gemeente Molenlanden,

namens deze,

Griffier

Artikel 4. Citeertitel

Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Mandaatbesluit griffier gemeente Molenlanden 2025’.

Artikel 5. Inwerkingtreding

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking na de besluitvorming door het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, én na besluitvorming door de raad over instemming met deze mandaatverlening, met ingang van de dag na publicatie.

Ondertekening

Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Molenlanden op 14 januari 2025.

de secretaris,

Marko Does

de burgemeester,

Theo Segers

Aldus vastgesteld door de burgemeester van de gemeente Molenlanden.

De burgemeester,

Theo Segers