Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR736140
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR736140/1
Aanwijzingsbesluit bevoegd functionaris als bedoeld in de Wet politiegegevens gemeente Wassenaar
Geldend van 01-03-2025 t/m heden
Intitulé
Aanwijzingsbesluit bevoegd functionaris als bedoeld in de Wet politiegegevens gemeente WassenaarHet college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Wassenaar;
gelet op artikel 6, zevende lid van de Wet politiegegevens (Wpg) en artikel 2:10 van het Besluit politiegegevens;
B E S L U I T:
De senior inspecteur openbare ruimte van de afdeling Vergunningen, Toezicht en Veiligheid aan te wijzen als bevoegd functionaris als bedoeld in de Wet politiegegevens en het Besluit politiegegevens.
Artikel 1 Definitie
Onder "bevoegd functionaris" wordt in dit besluit verstaan de medewerker die binnen de organisatie instemt met de verdere verwerking van politiegegevens voor een ander onderzoek als bedoeld in het artikel 9, eerste lid, de verwerking, bedoeld in de artikelen 10 en 12, of de uitvoering van de dagelijkse politietaak, bedoeld in artikel 8 van de Wpg.
Artikel 2 Taken
De bevoegd functionaris bewaakt de verwerking van gegevens die onder artikel 9 Wpg worden verwerkt. In dat kader heeft de bevoegd functionaris de volgende taken:
- a)
het doel van de artikel 9-verwerking omschrijven en vastleggen;
- b)
het autoriseren van personen voor de betreffende verwerking;
- c)
bepalen of gegevens voor andere doeleinden mogen worden gebruikt;
- d)
zorgen dat voor alle gegevens de herkomst en de wijze van verkrijgen wordt vastgelegd;
- e)
bewaken dat gegevens rechtmatig worden verkregen en verwerkt. Hierbij wordt vooral gelet op de termijnen.
Artikel 3 Bevoegdheden
De bevoegd functionaris beslist over de gegevens die onder artikel 9 Wpg worden verwerkt.
Artikel 4 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na de bekendmaking ervan.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van 18 februari 2025
drs. K.D. Handstede,
gemeentesecretaris
drs. L.A. de Lange,
burgemeester
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl