Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR736096
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR736096/1
Regeling vervalt per 01-01-2029
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Amersfoort houdende regels omtrent subsidie voor kunst- en culturele projecten van amateurs in de gemeente Amersfoort
Geldend van 01-03-2025 t/m 31-12-2028
Intitulé
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Amersfoort houdende regels omtrent subsidie voor kunst- en culturele projecten van amateurs in de gemeente AmersfoortBurgemeester en Wethouders van Amersfoort;
gelezen de nota Cultuurvisie Amersfoort 2030 invullen d.d. 10 oktober 2017;
gelezen de nota Uitvoeringsagenda kunst & cultuur 2023-2026 d.d. 20 december 2022, nummer 171909;
gelet op de Algemene wet bestuursrecht en de Algemene Subsidieverordening Amersfoort;
overwegende dat het gewenst is activiteiten te stimuleren van amateurkunstenaars die bijdragen aan een gezond cultureel klimaat in Amersfoort;
besluit vast te stellen de volgende regeling:
Artikel 1. Begripsbepalingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
- a.
Asv: Algemene subsidieverordening Amersfoort;
- b.
Adviescommissie Amateurkunst: door burgemeester en wethouders ingestelde externe en onafhankelijke adviescommissie;
- c.
amateurkunst: kunstbeoefening in de vrije tijd, buiten het kader van onderwijs of maatschappelijke ondersteuning en anders dan beroepsmatig, waarbij inkomsten enkel worden aangewend voor de amateurkunstactiviteiten;
- d.
burgemeester en wethouders: college van burgemeester en wethouders van gemeente Amersfoort;
- e.
project: activiteit op het gebied van kunst en cultuur met een duidelijk doel en een begin- en einddatum.
Artikel 2. Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Burgemeester en wethouders verstrekken uitsluitend subsidie voor projecten op het gebied van amateurkunst, waarvan een publieke uitvoering van de amateurkunst deel uitmaakt.
Artikel 3. Indieningstermijn aanvraag
In aanvulling op artikel 12, eerste lid, van de Asv, dient:
- a.
de aanvraag voor een subsidie tot en met € 2.500,- :
- i.
voor een activiteit met een beoogde startdatum in juli tot en met december van het huidige kalenderjaar, in de periode van 1 maart tot en met 30 april van het huidige kalenderjaar in;
- ii.
voor een activiteit met een beoogde startdatum in januari tot en met juni van het volgende kalenderjaar, in de periode van 1 september tot en met 31 oktober van het huidige kalenderjaar in;
- i.
- b.
de subsidieaanvraag voor een subsidie van meer dan € 2.500,- voor een activiteit in het volgende kalenderjaar, in de periode van 1 september tot en met 31 oktober van het huidige kalenderjaar in.
Artikel 4. Eisen aan de aanvrager
Subsidie kan enkel worden aangevraagd door natuurlijke personen zonder winstoogmerk of rechtspersonen met volledige rechtsbevoegdheid zonder winstoogmerk.
Artikel 5. Eisen aan de aanvraag
-
1. Een aanvraag wordt ingediend op het door burgemeester en wethouders vastgesteld aanvraagformulier, vindbaar op www.amersfoort.nl.
-
2. Aanvragen die niet voldoen aan artikel 6 van de Asv worden niet in behandeling genomen.
Artikel 6. Subsidiabele kosten
-
1. In aanvulling op artikel 10, eerste lid, Asv komen de volgende kosten in aanmerking voor subsidie:
- a.
kosten voor het project op het gebied van amateurkunst; en
- b.
kosten voor publieke voorstelling van de amateurkunst die daarvan het resultaat is.
- a.
-
c. In aanvulling op artikel 10, tweede lid, van de Asv verstrekken burgemeester en wethouders in ieder geval geen subsidie voor:
- a.
kosten om te voldoen aan wettelijke verplichtingen of aan gangbare minimumkwaliteitseisen;
- b.
kosten van reguliere werkzaamheden van de aanvrager;
- c.
kosten gemaakt na beëindiging van activiteiten met uitzondering van accountantskosten;
- d.
kosten van in natura geleverde diensten en goederen;
- e.
kosten van gelieerde rechtspersonen die onderling in rekening worden gebracht;
- f.
kosten betaald aan vrijwilligers, met uitzondering van vergoedingen voor werkelijk gemaakte onkosten;
- g.
kosten van activiteiten die redelijkerwijs kunnen worden gedekt uit de opbrengsten die met de activiteiten verband houden.
- a.
Artikel 7. Hoogte subsidie
-
1. De subsidie van de gemeente Amersfoort aan een natuurlijk persoon zonder winstoogmerk bedraagt ten hoogste 85% van de subsidiabele kosten met een maximum van € 2.500,-.
-
2. De subsidie van de gemeente Amersfoort aan een rechtspersoon zonder winstoogmerk bedraagt ten hoogste 75% van de subsidiabele kosten met een maximum van € 7.500,-.
-
3. Een subsidie wordt niet verstrekt indien het totaal van de subsidiabele kosten lager is dan €1.000,- euro.
Artikel 8. Subsidieplafond
-
1. Burgemeester en wethouders stellen jaarlijks bij afzonderlijk besluit een subsidieplafond vast.
-
2. Burgemeester en wethouders kunnen een subsidieplafond verlagen als:
- a.
het plafond wordt vastgesteld voordat de begroting voor het betrokken jaar is vastgesteld of goedgekeurd, en
- b.
de subsidieaanvragen waarop het subsidieplafond betrekking heeft, moeten worden ingediend voordat de begroting voor het betrokken jaar is vastgesteld of goedgekeurd.
- a.
-
3. Bij de bekendmaking van een subsidieplafond dat kan worden verlaagd overeenkomstig het vorige lid, wordt gewezen op de mogelijkheid van verlaging en de gevolgen daarvan voor reeds ingediende aanvragen.
-
4. Een subsidie ten laste van een begroting die nog niet is vastgesteld of goedgekeurd, wordt verleend onder de voorwaarde dat voldoende middelen op de begroting beschikbaar zullen worden gesteld. Bij de verleningsbeschikking wordt daarop gewezen.
Artikel 9. Weigeringsgronden
Overeenkomstig artikel 14, tweede lid, onder d, van de Asv beslissen burgemeester en wethouders afwijzend op de aanvraag als:
- a.
aan de aanvraag voor ieder van de criteria bedoeld in artikel 11, tweede lid, onder a en onder b, minder dan 3 punten worden toegekend van de 5 te behalen punten per criterium;
- b.
door verstrekking van de subsidie het subsidieplafond zou worden overschreden en de aanvraag daardoor slechts gedeeltelijk zou kunnen worden gehonoreerd;
- c.
de subsidie wordt aangevraagd voor een activiteit met een looptijd langer dan één jaar;
- d.
de aanvrager een winstoogmerk heeft met de activiteit, de activiteit primair een commercieel belang dient of primair een wervend karakter heeft;
- e.
indien de aanvrager met de activiteit ledenwerving of fondsenwerving nastreeft;
- f.
indien sprake is van een activiteit van politieke, religieuze of levensbeschouwelijke aard;
- g.
indien het project bepaalde doelgroepen uitsluit;
- h.
indien gegronde redenen bestaan om aan te nemen dat de gelden niet of in onvoldoende mate besteed zullen worden voor het doel waarvoor de subsidie beschikbaar wordt gesteld of de gelden niet doelmatig en doeltreffend besteed zullen worden;
- i.
indien de activiteit heeft plaats gevonden of voor een belangrijk deel al is opgestart, voordat er subsidie is aangevraagd;
- j.
als niet aan de in deze subsidieregeling gestelde eisen en voorwaarden wordt voldaan.
Artikel 10. Wijze van verdeling
-
1. Verstrekking van subsidie vindt plaats in de volgorde van de door burgemeester en wethouders aangebrachte rangschikking, totdat het voor de betrokken subsidie vastgestelde subsidieplafond is bereikt.
-
2. Bij de rangschikking van de aanvragen kennen burgemeester en wethouders punten toe aan de hand van de volgende aspecten, zoals toegelicht in Bijlage I, en tot het daarbij vermelde maximum aantal:
- a.
Artistiek-inhoudelijke kwaliteit (5 punten);
- b.
Zakelijke kwaliteit (5 punten);
- c.
Belang voor de stad en/of de inwoners (5 punten);
- d.
Mate van aansluiting bij de opgaven uit de Cultuurvisie (5 punten).
- a.
-
3. De scores en weging van de in het tweede lid genoemde criteria worden bepaald conform Bijlage I, waarbij de totaalscore van een aanvraag het gemiddelde is van de scores op die criteria.
-
4. Als twee of meer aanvragen een gelijk aantal punten verkrijgt en hun plaats in de rangschikking zodanig is dat de som van de toe te kennen subsidiebedragen het subsidieplafond overstijgt, dan vindt rangschikking van deze aanvragen plaats aan de hand van het behaalde aantal punten op het criterium als bedoeld in artikel 4, tweede lid, onder d, waarbij bij gelijke score op dit criterium de rangorde van de aanvragen wordt bepaald aan de hand van de volgorde van binnenkomst van de aanvragen.
Artikel 11. Verplichtingen
In aanvulling op Hoofdstuk 4 van de Asv is de subsidieontvanger verplicht:
- a.
de verkregen subsidie ook daadwerkelijk in te zetten voor de uitvoering van de activiteit;
- b.
de subsidieontvanger vangt met de uitvoering van de activiteiten waarvoor subsidie is verstrekt aan binnen drie maanden na verlening van de subsidie;
- c.
de subsidieontvanger voert de activiteit niet uit indien voor de activiteit geen vergunning is verleend, indien voor de activiteit een vergunning is vereist;
Artikel 12. Directe vaststelling subsidie
In afwijking op artikel 25 van de Asv stellen burgemeester en wethouders een subsidie op grond van deze regeling zonder voorafgaande verlening vast indien het subsidiebedrag niet meer bedraagt dan exact € 7.500,-.
Artikel 13. Adviescommissie Amateurkunst
-
1. De Adviescommissie Amateurkunst adviseert burgemeester en wethouders over de toekenning van projectsubsidies amateurkunst.
-
2. De Adviescommissie Amateurkunst toetst de aanvragen en brengt advies uit over de toe te kennen subsidies en de hoogte van de toe te kennen bedragen.
Artikel 14. Beslistermijn aanvragen
Burgemeester en wethouders beslissen op een aanvraag binnen twee maanden na afloop van de aanvraagtermijn.
Artikel 15. Uitvoerder van de subsidieregeling
De bestuurder van de stichting Scholen in de Kunst is door burgemeester en wethouders gemandateerd om te besluiten op grond van deze subsidieregeling.
Artikel 16. Slotbepalingen
-
1. De Subsidieregeling Amateurkunst projecten Amersfoort wordt ingetrokken.
-
2. De Subsidieregeling Amateurkunst projecten Amersfoort blijft van toepassing op subsidies die op grond van de Subsidieregeling Amateurkunst projecten Amersfoort zijn verleend of vastgesteld.
-
3. Deze subsidieregeling treedt in werking op 1 maart 2025.
-
4. Deze subsidieregeling wordt aangehaald als: Subsidieregeling Amateurkunst projecten Amersfoort 2025-2028
-
5. Overeenkomstig artikel 3, derde lid, van de ASV, vervalt deze subsidieregeling op 1 januari 2029
-
6. Deze subsidieregeling blijft van toepassing op subsidies die voor de vervaldatum onder deze subsidieregeling zijn verstrekt.
Ondertekening
Vastgesteld in de vergadering van 18 februari 2025
De secretaris,
De burgemeester,
Bijlage 1 - Beoordelingscriteria
De aanvraag wordt beoordeeld op de beoordelingscriteria genoemd in artikel 10, tweede lid, van de Subsidieregeling Amateurkunst Projecten Amersfoort. In deze bijlage worden deze beoordelingscriteria toegelicht.
- a.
Artistiek-inhoudelijke kwaliteit – 5 punten:
- –
Vakmanschap: uit de aanvraag blijkt dat de aanvrager of uitvoerder(s) van het project beschikt over de vaardigheid en het inzicht om kwalitatief hoogstaand werk te maken.
- –
Oorspronkelijkheid: uit het project blijkt een heldere visie van de maker(s) en dat het project van meerwaarde is binnen de betreffende discipline.
- –
Zeggingskracht: er wordt helder gemaakt wat de aanvrager wil bereiken, hoe dat wordt aangepakt. Uit de aanvraag blijkt dat de inhoud van het project relevant is voor de beoogde doelgroep.
- –
- b.
Zakelijke kwaliteit – 5 punten:
- –
Begroting: realistische kosten en inkomsten, het gevraagde bedrag staat in verhouding tot het te verwachten resultaat en bereik.
- –
Uit de aanvraag blijkt hoe verschillende financieringsbronnen worden aangewend (o.a. bijdragen van fondsen en bedrijven en commerciële inkomsten).
- –
Staat het budget voor publiciteit en promotie in verhouding tot het verwachte publiek.
- –
-
De aanvrager maakt inzichtelijk hoe betrokken professionele makers bekostigd worden in overeenstemming met fair pay.
- c.
Belang voor de stad en/of inwoner – 5 punten:
- –
Mate waarin samenwerking is met (Amersfoortse, culturele) instellingen en organisaties en/of de hoeveelheid betrokken (amateur)kunstenaars.
- –
Plaats van de activiteit in de stad in relatie tot de spreiding van andere kunst- en cultuurprojecten van amateurs over de stad.
- –
Mate waarin het project aanvullend is op het bestaande culturele aanbod. De mate waarin het project van toegevoegde waarde is en zich onderscheidt van het huidige culturele aanbod.
- –
- d.
Opgaven uit de Cultuurvisie – 5 punten:
In de aanvraag geeft de aanvrager aan op welke aspecten van dit beoordelingscriterium zich richt. Een aanvraag hoeft zich niet op alle aspecten van dit beoordelingscriterium te richten.
De score op dit beoordelingscriterium is een gemiddelde van de scores op de aspecten waarop de aanvraag zich richt.
Diversiteit:
We willen veel variatie en afwisseling binnen het culturele klimaat in Amersfoort en een cultureel klimaat dat aansprekend is voor vele verschillende doelgroepen (naar leeftijd, naar leefstijl etc.). Initiatieven op dit vlak moeten bijdragen aan een of meerdere van onderstaande doelstellingen:
- –
Zorgen voor meer variatie en afwisseling in het Amersfoortse cultureel klimaat: het bevorderen van nieuw of andersoortig aanbod voor (deels) nieuwe doelgroepen.
- –
Bijdragen aan een inclusieve samenleving: het bevorderen van de cultuurparticipatie van mensen die nu nog te maken hebben met barrières. We willen daarom de zichtbaarheid van uitingen van kunst en cultuur door minderheidsgroepen steunen en verbinden met reguliere cultuurdragers en een breder publiek.
Jongeren:
We willen dat het culturele klimaat in Amersfoort jongeren voldoende mogelijkheden biedt om de door hen gewenste cultuurbeleving te hebben. We richten ons op jongeren van pakweg 16 jaar tot en met 25 jaar. Behoeften zijn uiteenlopend en divers. Als rode draad staan beleving, ontmoeting en aansluiten op de leefwereld van jongeren centraal. We willen impulsen geven aan het verbeteren van het cultuuraanbod voor jongeren en hun cultuurbeleving. Initiatieven op dit vlak moeten bijdragen aan een of meerdere van onderstaande doelstellingen:
- –
Het stimuleren van eigen initiatieven van jongeren rondom kunst en cultuur (voor en door jongeren).
- –
Het bestaand aanbod aantrekkelijker en/of toegankelijker maken voor jongeren: innovatie, inspelen op jongerentrends, extra of aanvullende programmering voor jongeren en/of het verbeteren van informatievoorziening.
- –
Bevorderen van ontmoetingen rondom kunst en cultuur: jongeren onderling en/of met partijen die met jongeren werken rondom kunst en cultuur.
Innovatie cultuuraanbod:
We willen innovatie in het cultuuraanbod stimuleren. Door middel van innovatie kan worden ingespeeld op verschillende trends binnen de culturele sector. Ook kan innovatie worden gebruikt om het aanbod voor een breder publiek aantrekkelijk te maken (onder andere met het oog op de opgaven diversiteit en jongeren). Initiatieven op dit vlak moeten bijdragen aan een of meerdere van onderstaande doelstellingen:
- –
Stimuleren van de beleveniseconomie: het publiek wil steeds meer worden vermaakt en is telkens weer op zoek naar nieuwe en/of intense ervaringen.
- –
Gebruik van technologie en digitalisering: deze hebben een grote invloed op de productie en consumptie van kunst en cultuur. Interactie, zelf doen en ontdekken worden steeds belangrijker, met behulp van bijvoorbeeld de smartphone, tablet, VR en social media.
Wijken & sociaal domein:
We willen een aantrekkelijk cultuuraanbod voor onze inwoners, waarbij Amersfoort ook een centrumfunctie voor de regio vervult. Initiatieven op dit vlak moeten bijdragen aan een of meerdere van onderstaande doelstellingen:
- –
Stimuleren of realiseren van wijk gebonden activiteiten.
- –
Project bereikt een (of meer) specifieke doelgroep(en) in de wijk.
- –
Realiseren van zichtbare productie (uitvoering, voorstelling) of product (kunstwerk) in de wijk.
- –
Gebruik maken van een bekende/sterke partner in de wijk en zorgen voor voldoende draagvlak/netwerk van de aanvrager in de wijk.
Talentontwikkeling:
Wij willen dat Amersfoort een thuis is voor vele cultuurmakers, zoals kunstenaars, artiesten, theatermakers, acteurs, schrijvers, beeld- en filmmakers, festivalorganisatoren, productiehuizen etc. Initiatieven op dit vlak moeten bijdragen aan een of meerdere van onderstaande doelstellingen:
- –
Gericht op het opdoen van (podium)ervaring.
- –
Gericht op het ontdekken en ontplooien van talenten.
- –
Gericht op het ontdekken van talenten (scouting).
Toelichting subsidieregeling
Inleiding
Deze regeling betreft een projectsubsidieregeling zoals bedoeld in de Asv. De Subsidieregeling Amateurkunst projecten Amersfoort 2025-2028 vervangt de oude Regeling projectsubsidies amateurkunst. De Regeling projectsubsidies amateurkunst, zoals vastgesteld op 1 februari 2023 wordt ingetrokken. De Regeling projectsubsidies amateurkunst blijft van toepassing op subsidies die op grond van die subsidieregeling zijn aangevraagd, verleend of vastgesteld.
De Subsidieregeling kunst- en culturele projecten van amateurs Amersfoort is evenals de oude Regeling projectsubsidies amateurkunst bedoeld om culturele en kunstprojecten van amateurs in Amersfoort en voor Amersfoorters aan te jagen. Hiermee wenst de gemeente Amersfoort door middel van de projecten het culturele klimaat in Amersfoort te versterken, verbreden en vernieuwen en bij te dragen aan een aantrekkelijke en verbonden stad. Daarnaast wenst de gemeente Amersfoort dat de projecten de samenwerking te vergroten met instellingen en partners binnen en buiten het amateurkunstveld in de stad.
Artikelsgewijze toelichting
Artikel 1 Begripsbepalingen
Adviescommissie Amateurkunst: deze commissie is door burgemeester en wethouders ingesteld om de aanvragen te beoordelen en burgemeester en wethouders te adviseren over de score die aan de aanvragen kan worden toegekend. In Bijlage II bij deze subsidieregeling staat het reglement voor de Adviescommissie Amateurkunst.
Amateurkunst: Met amateurkunst wordt kunstbeoefening door amateurs bedoeld. Dat houdt ook in dat kunstbeoefening in het kader van onderwijs, of het nu primair of voorgezet onderwijs betreft of een beroepsopleiding, daar niet onder valt. Ook kunstbeoefening in het kader van maatschappelijke ondersteuning als bedoeld in de Wet maatschappelijke ondersteuning valt hier niet onder, bijvoorbeeld in de vorm van dagbesteding.
Artikel 2 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Het doel van de subsidieregeling is het steunen van incidentele projecten op het gebied van amateurkunst. Het moet daarbij gaan om projecten die buiten het reguliere werkveld vallen van een amateurkunstbeoefenaar of van een vereniging of stichting op het gebied van amateurkunst. Wanneer een amateurkunstgezelschap periodiek een uitvoering geeft, wordt dat niet als een incidenteel project gezien. Dat is bijvoorbeeld wel het geval als het amateurkunstgezelschap zich wil uitdagen en publieke uitvoering een vernieuwende vorm wil vormgeven.
Met de kosten van een periodieke uitvoering van een amateurkunstgezelschap kan immers rekening worden gehouden in de bekostiging van het gezelschap, bijvoorbeeld door lidmaatschapsbijdragen of andere periodieke bijdragen van amateurkunstenaars.
Van het project dient tevens een publieke uitvoering onderdeel te zijn. Een publieke uitvoering moet voor het algemene publiek toegankelijk zijn, maar hier mogen wel toegangsprijzen voor worden geheven.
Artikel 3 Indieningstermijn aanvraag
Omdat het subsidieplafond wordt verdeeld op basis van een kwalitatieve beoordeling van de aanvragen, moeten alle aanvragen voor het aflopen van de indieningstermijn volledig en compleet zijn ingediend. Het is niet mogelijk om de aanvraag na ommekomst van de aanvraagperiode te wijzigen of aan te vullen. Burgemeester en wethouders nemen een afzonderlijk besluit over de periodes waarbinnen een aanvraag om subsidie kan worden gedaan.
Artikel 4 Eisen aan de aanvrager
Dit artikel behoeft geen toelichting.
Artikel 5 Eisen aan de aanvraag
Dit artikel behoeft geen toelichting.
Artikel 6 Subsidiabele kosten
Dit artikel behoeft geen toelichting.
Artikel 7 Hoogte subsidie
Dit artikel behoeft geen toelichting.
Artikel 8 Subsidieplafond
Dit artikel behoeft geen toelichting.
Artikel 9 Weigeringsgronden
Naast de gronden opgenomen in de Asv worden subsidieaanvragen die voldoen aan één van de hier opgesomde redenen afgewezen.
Met de weigeringsgrond onder a wordt voorkomen dat subsidie verstrekt moet worden aan een project dat niet de minimale drempels heeft bereikt wat betreft kwaliteit.
Met de weigeringsgrond onder b wordt voorkomen dat een aanvraag slechts voor een gedeelte gehonoreerd kan worden. Burgemeester en wethouders gaan er van uit dat alleen een bedrag aan subsidie wordt aangevraagd dat noodzakelijk is om het project te kunnen uitvoeren. Een dele van het aangevraagde bedrag zal daarvoor onvoldoende zijn.
Projecten die langer lopen dan een jaar komen niet in aanmerking voor subsidie, reden waarom de weigeringsgrond onder c is opgenomen.
De weigeringsgronden onder d, e, f en g zijn opgenomen omdat burgemeester en wethouders niet wenst projecten met een dergelijke inhoud of oogmerk te subsidiëren.
De weigeringsgrond onder h is opgenomen omdat burgemeester en wethouders alleen subsidie wenst te verstrekken wanneer dat noodzakelijk is om het project mogelijk te maken. Indien burgemeester en wethouders aannemelijk acht dat de subsidie voor andere doeleinden zal worden gebruikt dan waarvoor deze is aangevraagd, kan de aanvraag geweigerd worden. Datzelfde geldt als aannemelijk is dat de subsidie niet doelmatig zal worden besteed.
Voorts wordt de subsidie geweigerd als blijkt dat niet wordt voldaan aan de eisen en voorwaarden die aan de subsidieverlening zijn verbonden. Denk bijvoorbeeld aan de eis dat uit de aanvraag blijkt dat de leden ten minste tweewekelijks samenkomen, of als het minimumaantal leden niet wordt gehaald.
Artikel 10 Wijze van verdeling
Het beschikbare bedrag voor de subsidies wordt op een open en transparante wijze verdeeld, door een rangorde in de aanvragen aan te brengen op basis van een beoordeling op kwaliteit. Die beoordeling vindt plaats aan de hand van de criteria genoemd in het tweede lid. In bijlage I wordt een nadere uitleg gegeven van deze criteria. De subsidieaanvrager kan zijn aanvraag met het oog op die criteria vormgeven.
Lid 2 t/m 4:
Per subcriterium zijn er 5 punten te behalen. De som van de behaalde punten op de subcriteria wordt gedeeld door het aantal subcriteria, hetgeen tot een puntenaantal leidt. De scores worden afgerond op twee decimalen achter de komma. De aanvraag met de meeste punten wordt hoger gerangschikt.
De punten worden gebaseerd op de volgende rapportcijfers:
- 1.
zeer slecht
- 2.
onvoldoende
- 3.
voldoende
- 4.
ruim voldoende
- 5.
zeer goed
Artikel 11 Verplichtingen
Aan de subsidie is een aantal verplichtingen verbonden. Indien de subsidieontvanger zich niet aan de deze verplichtingen houdt kan dat gevolgen hebben voor de vaststelling van de subsidie.
Artikel 12 Directe vaststelling subsidie
Dit artikel behoeft geen toelichting.
Artikel 13. Adviescommissie Amateurkunst
Dit artikel behoeft geen toelichting.
Artikel 14. Beslistermijn aanvragen
Met deze bepaling wordt er gebruik gemaakt van de mogelijkheid tot afwijking in artikel 13, vijfde lid van de Asv.
Artikel 15. Uitvoerder van de subsidieregeling
Dit artikel behoeft geen toelichting.
Artikel 16. Slotbepalingen
Dit artikel behoeft geen toelichting.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl