Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR735745
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR735745/1
Regeling vervalt per 01-01-2026
Mandaatbesluit Subsidieregeling Woningisolatie 2025
Geldend van 20-02-2025 t/m 31-12-2025
Intitulé
Mandaatbesluit Subsidieregeling Woningisolatie 2025Burgemeester en wethouders van Breda;
gelet op het bepaalde in de Gemeentewet, titel 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht (verder: Awb) en de Subsidieregeling Woningisolatie 2025;
overwegende dat:
- -
op 15 januari 2019 het Algemeen Mandaatbesluit Breda 2019 is vastgesteld en op 24 januari 2019 in werking is getreden;
- -
burgemeester en wethouders op 4 februari 2025 de Subsidieregeling Woningisolatie 2025 hebben vastgesteld;
- -
met Regionaal Energieloket Projecten B.V. wordt een overeenkomst aangegaan, waarin onder andere is afgesproken dat Regionaal Energieloket Projecten B.V. namens burgemeester en wethouders deze subsidieregeling gaat uitvoeren;
- -
het daarom wenselijk is om mandaat te verlenen aan functionarissen van Regionaal Energieloket Projecten B.V;
Besluiten vast te stellen:
Mandaatbesluit Subsidieregeling Woningisolatie 2025
Artikel 1 Mandaat
-
1. Mandaat te verlenen aan de operationeel directeur van Regionaal Energieloket Projecten B.V. of diens plaatsvervanger en de volgende rollen in de organisatie: Business developer; Data ontzorging; Operatie; Controle van declaraties; Uitbetalingen declaraties; Controlling en Projectuitvoering om namens burgemeester en wethouders:
- a.
een aanvraag tot subsidie in behandeling te nemen;
- b.
te besluiten op een aanvraag tot subsidie;
- c.
de subsidie vast te stellen;
- d.
het subsidiebedrag lager vast te stellen (artikel 4:46 van de Awb);
- e.
de subsidiegelden uit te betalen;
- f.
een voorschot van de subsidiegelden uit te betalen (artikel 4:95 van de Awb);
- g.
het verrichten van alle voorbereidings- en uitvoeringshandelingen.
- a.
-
2. De volgende bevoegdheden vallen in ieder geval buiten de reikwijdte van het mandaat zoals opgenomen in het eerste lid van dit artikel:
- a.
het toepassen van de hardheidsclausule;
- b.
het in behandeling nemen van en het afdoen van beroep- en bezwaarschriften;
- c.
het aanmanen alsnog te betalen;
- d.
het innen en terugvorderen van de subsidie;
- e.
het intrekken of wijzigen van de subsidie gedurende de looptijd (artikel 4:50 van de Awb);
- f.
het stellen van aanvullende voorwaarden;
- g.
het opleggen van aanvullende verplichtingen;
- h.
het in de gelegenheid stellen van belanghebbenden om hun zienswijze naar voren te brengen (artikelen 4:7 en 4:8 van de Awb).
- a.
-
3. Een krachtens mandaat genomen besluit vermeldt in ieder geval de wijze van uitbetaling van de subsidie.
-
4. De onder het eerste lid bedoelde mandaat van een functionaris eindigt van rechtswege met ingang van de datum dat de arbeidsovereenkomst tussen Regionaal Energieloket Projecten B.V. en de bewuste functionaris eindigt.
Artikel 2 Instructies voor de gemandateerde
-
1. Bij de uitoefening van de bevoegdheden als bedoeld in artikel 1, eerste lid van dit besluit wordt het daaromtrent gestelde bij of krachtens wettelijk voorschrift, beleidsregel, circulaire, aanwijzing en richtlijn van daartoe bevoegde wetgevende organen en bestuursorganen in acht genomen. Daaronder valt uitdrukkelijk de Beleidsregel misbruik en niet nakomen subsidieverplichtingen subsidies Breda 2025.
-
2. Bij de uitoefening van de bevoegdheden als bedoeld in artikel 1, eerste lid van dit besluit worden de afspraken als vastgelegd in de overeenkomst “Uitvoering Subsidieregeling Lokale Aanpak Isolatiemaatregelen” tussen Regionaal Energieloket Projecten B.V. en de gemeente Breda in acht genomen.
-
3. De gemandateerde stelt burgemeester en wethouders tijdig in kennis van krachtens mandaat te nemen besluiten, waarvan hij redelijkerwijs moet aannemen dat kennisneming door hen gewenst is.
-
4. Kennisgeving als bedoeld in het derde lid van dit artikel, vindt in ieder geval plaats indien:
- a.
de maatschappelijke, beleidsmatige, politieke, juridische of financiële omstandigheden daartoe aanleiding geven;
- b.
advies nodig is van anderen dan de gemandateerde en het advies niet aansluit op het eigen standpunt van de gemandateerde dan wel niet tot dezelfde uitkomsten leidt; of
- c.
het besluit ertoe kan leiden dat de gemeente aansprakelijk wordt gesteld.
- a.
-
5. Burgemeester en wethouders voorzien de gemandateerde van alle benodigde informatie ten behoeve van de invulling van het mandaat.
-
6. Bij de uitoefening van de bevoegdheden als bedoeld in artikel 1, eerste lid van dit besluit worden de schriftelijke of mondelinge aanwijzingen van de mandaatgever in acht genomen.
-
7. De mandaatgever kan de door hem gemandateerde bevoegdheden geheel of gedeeltelijk intrekken of wijzigen.
Artikel 3 Verantwoording
-
1. De gemandateerde draagt zorg voor een deugdelijke registratie van de in mandaat genomen besluiten.
-
2. Onverminderd het bepaalde in het eerste lid van dit artikel verschaft de gemandateerde desgevraagd alle informatie aan burgemeester en wethouders ter zake van de uitoefening van de in dit besluit bedoelde bevoegdheden.
Artikel 4 Ondertekening
-
1. Het mandaat als bedoeld in artikel 1, eerste lid van dit besluit ziet tevens op de ondertekening van namens burgemeester en wethouders genomen besluiten.
-
2. Bij de uitoefening van het mandaat worden stukken van burgemeester en wethouders als volgt ondertekend:
Burgemeester en wethouders van Breda,
Namens dezen,
<<Handtekening>>
<<Naam functionaris>>
<<Functie functionaris>>
Artikel 5 Instemming
Voor zover van toepassing stemmen de gemandateerden als bedoeld in artikel 1 en artikel 2 van dit besluit overeenkomstig het bepaalde in artikel 10:4 van de Algemene wet bestuursrecht in met het verleende mandaat.
Artikel 6 Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. Dit besluit treedt in werking één dag na die van bekendmaking.
-
2. Dit besluit geldt van 4 februari 2025 tot en met 31 december 2025.
-
3. Dit besluit kan worden aangehaald als: Mandaatbesluit Subsidieregeling Woningisolatie 2025.
Ondertekening
Aldus besloten door te Breda op 4 februari 2025,
Burgemeester en wethouders van Breda,
,de burgemeester,
,de gemeentesecretaris.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl