Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR735640
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR735640/1
Regeling vervalt per 31-12-2025
Tijdelijke regeling Ondersteuning beveiligingskosten evenementen 2025
Geldend van 18-02-2025 t/m 30-12-2025 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2025
Intitulé
Tijdelijke regeling Ondersteuning beveiligingskosten evenementen 2025Burgemeester en wethouders van Epe
Overwegende dat het gewenst is dat het college een tijdelijke regeling vaststelt voor de ondersteuning van de beveiligingskosten voor niet commerciële evenementen ter uitvoering het amendement dat de raad bij de vaststelling van de Perspectiefnota 2025-2028 heeft aangenomen.
Gelezen het voorstel van het college d.d. 28 januari 2025, zaaknr. 1184514;
B E S L U I T E N:
Vast te stellen de tijdelijkeregeling Ondersteuning beveiligingskosten evenementen 2025.
Tijdelijke Regeling
- 1.
Criteria om in aanmerking te komen voor een bijdrage in de beveiligingskosten
- a
De financiële bijdrage is bedoeld voor niet commerciële evenementen. Dit zijn evenementen met een niet-winst oogmerk. Bijvoorbeeld een stichting of vrijwilligersorganisatie.
- b
De uren voor beveiligers bij commerciële activiteiten op verder niet commerciële evenementen komen niet in aanmerking voor een financiële bijdrage
- c.
De financiële bijdrage is bedoeld voor niet commerciële evenementen die plaatsvinden gedurende het kalenderjaar 2025
- d
Het evenement dient aan te sluiten bij de activiteiten die passend zijn voor het dorp en dorpskern d.w.z. dat het evenement een maatschappelijke bijdrage levert.
- e
Uitsluitend werken met vrijwilligers
- f
De beveiligers dienen medewerkers te zijn van een gecertificeerd beveiligingsbedrijf. Dit bedrijf dient in bezit te zijn van een vergunning verleend door het Ministerie van Justitie, op grond van Wet Particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus). ‘Eigen’ beveiligers of medewerkers voor ‘sfeerbeheer’ zijn uitgesloten.
2. Voorwaarden voor de verantwoording van de financiële bijdrage
- a
Na afloop van het evenement dient binnen 90 werkdagen de eindafrekening van het veiligheidsbedrijf aangeboden te worden bij de gemeente Epe ter verantwoording. Emailadres: gemeente@epe.nl
- b
Alleen de uren van de beveiligers die betrekking hebben op de tijdstippen waarop publiek volgens het programma aanwezig is, worden gerekend in de financiële bijdrage. (Sommige evenementen hebben permanent beveiliging tijdens opbouw, evenement en afbouw, om hun terrein inboedel en apparatuur te beschermen. Hier is de bijdrage niet voor bedoeld. Het gaat om de gemaakte beveiligingskosten tijdens een evenement waarop publiek toegankelijk is volgens programma)
- 3.
Hoogte van de bijdrage
a. De bijdrage wordt bepaald op € 15,00 per uur per beveiliger
b. De hoogte van de bijdrage wordt bepaald op basis van het (beveiliging) advies van de politie
c. Het subsidieplafond voor het totaal aan aanvragen bedraagt € 25.000.
4. Slotbepalingen
Deze regeling treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 januari 2025.
Deze regeling vervalt op 31 december 2025, met dien verstande dat deze regeling van toepassing blijft op aanvragen voor een bijdrage die op grond van deze regeling tijdig zijn ingediend.
Deze regeling kan worden aangehaald als : Tijdelijke regeling Ondersteuning beveiligingskosten evenementen 2025
Epe, 28 januari 2025
Burgemeester en wethouders van Epe,
Ondertekening
de burgemeester, dhr. dr. T.C.M. Horn
de loco-secretaris, mw. N. Bouman
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl