Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR735537
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR735537/1
Ondermandaatbesluit teams Sociaal Domein Súdwest-Fryslân 2025
Dit is een toekomstige tekst! Geldend vanaf 14-02-2025 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2024
Intitulé
Ondermandaatbesluit teams Sociaal Domein Súdwest-Fryslân 2025De teammanagers van Beleid Sociaal Domein, Ondersteuning Sociaal Domein, Integraal Beheer Sociaal Domein, Cultuur & Sport en de Gebiedsteams, ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft:
gelet op artikel 7 van het Mandaatbesluit Súdwest-Fryslân 2024 en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
hebben overwogen dat:
- •
de teammanagers op grond van het Mandaatbesluit Súdwest-Fryslân 2024 ondermandaat kunnen verlenen aan medewerkers van hun team;
- •
de teammanagers Sociaal Domein op 18 september 2024 daartoe het Ondermandaatbesluit teams Sociaal Domein 2024 hebben vastgesteld;
- •
verschuivingen van werkzaamheden binnen de teams Sociaal Domein reden geven het bestaande ondermandaatbesluit voor een aantal taken met terugwerkende kracht te actualiseren;
- •
dit ondermandaatbesluit in overleg met het team Juridische en Veiligheidszaken tot stand is gekomen;
- •
de directie op 10 februari 2025 met dit ondermandaatbesluit heeft ingestemd;
besluiten:
vast te stellen het
Ondermandaatbesluit teams Sociaal Domein Súdwest-Fryslân 2025
Artikel 1 Ondermandaat
De teammanagers van Beleid Sociaal Domein, Ondersteuning Sociaal Domein, Integraal Beheer Sociaal Domein, Cultuur & Sport en Gebiedsteams verlenen ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft ondermandaat aan medewerkers van hun team zoals aangegeven in de bij dit besluit behorende ondermandaatlijst.
Artikel 2 Inwerkingtreding en citeertitel
- 1.
Dit besluit treedt de dag na bekendmaking in het Gemeenteblad in werking en werkt terug tot en met 1 januari 2024 met dien verstande dat:
- a.
dit besluit ten aanzien van de nummers 14 tot en met 17 van de ondermandaatlijst terugwerkt tot 1 januari 2025;
- b.
dit besluit ten aanzien van de nummers 57 tot en met 76 van de ondermandaatlijst terugwerkt tot 1 april 2022.
- a.
- 2.
Het Ondermandaatbesluit teams Sociaal Domein Súdwest-Fryslân 2024 wordt ingetrokken.
- 3.
Dit besluit wordt aangehaald als: Ondermandaatbesluit teams Sociaal Domein Súdwest-Fryslân 2025.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 10 februari 2025,
De teammanager van het team Beleid Sociaal Domein,
Mevrouw A. van Gorkum
De teammanager van het team Ondersteuning Sociaal Domein,
De heer A. Haanstra
De teammanager van het team Integraal Beheer Sociaal Domein,
De heer M. Benmhammed
De teammanager Cultuur & Sport,
De heer T. Bottema
De teammanager van het Gebiedsteam Bolsward e.o.,
Mevrouw Y. van Straten
De teammanager van het Gebiedsteam Sneek Noord,
Mevrouw S. Rijke
De teammanager van het Gebiedsteam Sneek Zuid,
Mevrouw A. van der Meulen
De teammanager van het Gebiedsteam Buitengebied a.i.,
Mevrouw Y. van Straten
ONDERMANDAATLIJST TEAMS SOCIAAL DOMEIN
NR. |
BESLISSINGS- EN ONDERTEKENINGSMANDAAT |
ONDERMANDAAT AAN |
BIJZONDERHEDEN |
||
Algemeen |
|||||
1. |
Doorzenden geschriften |
Alle medewerkers |
Op grond van artikel 2:3 Algemene wet bestuursrecht |
||
2. |
Verstrekken van feitelijke informatie aan derden |
Alle medewerkers |
Betreft informatie zonder rechtsgevolgen Voor zover noodzakelijk en passend binnen het HR-21 functieprofiel dat op de functie van de medewerker van toepassing is |
||
3. |
Het doen uitgaan en ondertekenen van een verzoek om informatie die nodig is voor een goede uitvoering van de diverse wetten en regelingen |
Alle medewerkers |
Voor zover noodzakelijk en passend binnen het HR-21 functieprofiel dat op de functie van de medewerker van toepassing is |
||
4. |
Het geven van een hersteltermijn en het buiten behandeling stellen van een aanvraag |
Medewerkers teams Ondersteuning Sociaal Domein, Integraal Beheer Sociaal Domein, Cultuur & Sport en Gebiedsteams belast met de behandeling van aanvragen |
Artikel 4:5 Awb |
||
5. |
Het afwijzen van een aanvraag, omdat er geen nieuwe feiten of omstandigheden zijn |
Medewerkers teams Ondersteuning Sociaal Domein, Integraal Beheer Sociaal Domein, Cultuur & Sport en Gebiedsteams belast met de behandeling van aanvragen |
Artikel 4:6 lid 2 Awb |
||
6. |
De aanvrager en/of belanghebbende in de gelegenheid stellen om zienswijze naar voren te brengen |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein, Integraal Beheer Sociaal Domein, Cultuur & Sport en Gebiedsteams belast met de behandeling van aanvragen |
Artikel 4:7 en 4:8 Awb |
||
7. |
Meedelen dat een beschikking niet binnen de wettelijke termijn kan worden gegeven |
Medewerkers teams Ondersteuning Sociaal Domein, Integraal Beheer Sociaal Domein, Cultuur & Sport en Gebiedsteams belast met de behandeling van aanvragen |
Artikel 4:14 en 4:15 Awb |
||
8. |
Het binnen 2 weken vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom |
Medewerkers teams Ondersteuning Sociaal Domein, Integraal Beheer Sociaal Domein, Cultuur & Sport en Gebiedsteams belast met de behandeling van aanvragen |
Artikel 4:18 Awb |
|
|
9. |
Correspondentie met advocaat over een lopende zaak/rechtsgeding |
Medewerkers belast met de betreffende zaak |
|||
10. |
Opsturen van stukken naar de commissie van bezwaarschriften, Rechtbank, Centrale Raad van Beroep, Hoge Raad en Raad van State, inclusief verweerschrift |
Medewerkers belast met de betreffende zaak |
Betreft bezwaar, beroep, hoger beroep en cassatie |
||
11. |
Het intern fiatteren (via het interne systeem) van facturen tot een bedrag van maximaal € 10.000,00 (exclusief omzetbelasting) |
Medewerkers die door de betreffende teammanager daartoe zijn aangewezen als deelbudgethouder |
Met inachtneming van de Budgethoudersregeling gemeente Súdwest-Fryslân 2024 |
||
Algemene subsidieverordening (Asv) |
|||||
12. |
Het versturen van een ontvangstbevestiging m.b.t. de melding vormen van een (onderhouds-)voorziening |
Medewerkers team Cultuur en Sport belast met de behandeling van subsidieaanvragen |
Artikel 12b Asv |
||
13. |
Het besluit tot het verlenen, vaststellen, wijzigen en intrekken van subsidie conform vastgesteld beleid voor een bedrag tot en met € 10.000,00 |
Medewerkers team Cultuur en Sport belast met de behandeling van subsidieaanvragen |
Artikel 13 Asv |
||
Participatiewet (Pw), Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (Ioaw), Wet Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (Ioaz), Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004 (Bbz), Wet Inburgering 2021(Wi), Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs), Minimaregelingen |
|||||
14. |
Besluiten tot het afstemmen van uitkeringen op grond van de Pw en Ioaw |
Medewerkers Gebiedsteams en Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering deze wetten |
Terugwerkende kracht tot 1 januari 2025 |
||
15. |
Besluiten op grond van de Pw en Ioaw tot het opschorten van reeds toegekende uitkeringen wegens het niet voldoen aan de opgelegde voorwaarden |
Medewerkers Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering deze wetten |
Terugwerkende kracht tot 1 januari 2025 |
||
16. |
Besluiten m.b.t. het opleggen van een bestuurlijke boete op grond van de Pw, Ioaw of Wi |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering deze wetten |
Terugwerkende kracht tot 1 januari 2025 |
||
17. |
Besluiten op grond van de Pw, Ioaw inzake herziening of intrekking van de uitkering |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering deze wetten |
Terugwerkende kracht tot 1 januari 2025 |
||
18. |
Besluiten m.b.t. aanvragen bijzondere bijstand |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Pw |
|||
19. |
Besluiten m.b.t. aanvragen minimaregelingen |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering van de minimaregelingen |
|||
20. |
Besluiten ingevolge het Bbz 2004 en Ioaz |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met uitvoering van het Bbz 2004 |
|||
21. |
Besluiten tot tweede tussentijdse uitbetaling van (een deel van) de gereserveerde vakantietoeslag |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met uitkeringenbeheer |
|||
22. |
Besluiten inzake terugvordering/verhaal van verstrekte uitkeringen/inkomensvoorzieningen |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met terugvordering/verhaal |
|||
23. |
Besluiten tot het buiten invordering stellen van een vordering |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met debiteurenbeheer |
|||
24. |
Besluiten inzake betalingsregelingen, schuldregelingen, beslaglegging en dwangbevelen met betrekking tot lopende vorderingen |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met debiteurenbeheer |
|||
25. |
Het toekennen van een premie in het kader van re-integratieverordening zoals gesteld in artikel 11, eerste lid tot en met vierde lid ( premie vrijwillig werken) |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Pw |
|||
26. |
Het inkopen bij re-integratiebedrijven van producten als vastgelegd in het productenboek |
Medewerkers team Ondersteuning belast met contractmanagement |
Voor zover niet uitgezonderd in het Mandaatbesluit |
||
27. |
Besluiten m.b.t. tot uitvoering van de re-integratieverordening Pw met uitzondering van artikel 11 eerste lid tot met vierde lid |
Medewerkers Gebiedsteam belast met de uitvoering re-integratie. |
|||
Jeugdwet |
|||||
28. |
Besluiten m.b.t. het wel of niet toekennen van een maatwerkvoorziening, dan wel een persoonsgebonden budget, in het kader van de Jeugdwet, inclusief het wijzigen, beëindigen en intrekken van een eerder toegekende voorziening |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Jeugdwet |
Op initiatief medewerker Gebiedsteam belast met uitvoering Jeugdwet en SKJ-geregistreerd |
||
29. |
Verzoeken via het berichtenverkeer voor het accorderen van een maatwerkvoorziening in het kader van de Jeugdwet, inclusief wijzigingen, beëindigen en intrekken van een eerder goedgekeurde voorziening |
Medewerker team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Jeugdwet |
Accordering volgt na beoordeling aan de hand van de door SDF vastgestelde protocollen en landelijke administratieprotocollen en afspraken |
||
30. |
Het uitbrengen van een verzoek tot onderzoek, dan wel het afgeven van een verklaring daaromtrent, m.b.t. het gezag over een minderjarige als bedoeld in artikel 2.4 van de Jeugdwet |
Medewerkers Gebiedsteam belast met de uitvoering van de Jeugdwet en SKJ-geregistreerd |
|||
31. |
Het voorbereiden van een verzoek ter verkrijging van een machtiging als bedoeld in paragraaf 6.1 van de Jeugdwet |
Medewerkers Gebiedsteam belast met de uitvoering van de Jeugdwet en SKJ-geregistreerd |
Het indienen van het verzoek blijft voorbehouden aan de teammanager van het betreffende Gebiedsteam |
||
32. |
Het aangaan van overeenkomsten met zorgaanbieders in afwijking van de standaardovereenkomsten en/of toevoegingen op deelovereenkomsten Jeugdwet |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met contractmanagement |
Voor zover niet uitgezonderd in het Mandaatbesluit |
||
Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) |
|||||
33. |
Besluiten op aanvragen inzake een maatwerkvoorziening op grond van de Wmo, alsmede beslissingen tot het wijzigen, beëindigen en intrekken van de reeds toegekende voorziening |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wmo |
Op initiatief medewerker Gebiedsteam belast met uitvoering Wmo |
||
34. |
Besluiten op aanvragen taxipas/eenvoudige woningaanpassingen en Hulp bij het Huishouden in het kader van de Wmo |
Medewerkers Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wmo. |
Op aanvraagformulier voor de eenvoudige/enkelvoudige woningaanpassingen is limitatieve opsomming geplaatst |
||
35. |
Het aangaan van overeenkomsten met zorgaanbieders in afwijking van de standaardovereenkomsten en/of toevoegingen op deelovereenkomsten Wmo |
Medewerker team Ondersteuning Sociaal Domein belast met contractmanagement |
Voor zover niet uitgezonderd in het Mandaatbesluit |
||
36. |
Besluiten inzake aanvragen mantelzorgwaardering Wmo |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering van de mantelzorgwaardering |
|||
Wet Kinderopvang en Kwaliteitseisen Peuterspeelzalen (Wko) |
|||||
37. |
Besluiten die bij of krachtens de Wet Kinderopvang en Kwaliteitseisen Peuterspeelzalen (Wko) zijn opgedragen aangaande de aanvraag en registratie in het Landelijk Register Kinderopvang (inclusief verwijdering) |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wko |
|||
36. |
Besluiten die bij of krachtens de Wko zijn opgedragen aangaande handhaving en sancties |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wko |
|||
37. |
Het invorderen van een als sanctie opgelegde geldsom |
Medewerker team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wko |
Wko in relatie tot artikel 5:10 lid 2 Awb |
||
38. |
Het vaststellen van de hoogte van de verschuldigde kosten |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wko |
Wko in relatie tot artikel 5:25 lid 6 Awb |
||
39. |
Het voorbereiden, toepassen en uitvoeren van een last onder bestuursdwang |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wko |
Wko in relatie tot afdeling 5.3.1 Awb |
||
40. |
Het opleggen van een last onder dwangsom |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wko |
Wko in relatie tot artikel 5:32 Awb |
||
41. |
Het opschorten, opheffen of verminderen van de last onder dwangsom |
Medewerker team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wko |
Wko in relatie tot artikel 5:34 Awb |
||
42. |
Het beslissen omtrent de invordering van een dwangsom |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wko |
Wko in relatie tot artikel 5:37 Awb |
||
43. |
Besluiten tegemoetkoming eigen bijdrage kinderopvang op grond van de beleidsregels tegemoetkoming in de eigen bijdrage kinderopvang en de kosten van kinderopvang op sociaal-medische indicatie |
Medewerker team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering van de beleidsregel tegemoetkoming in de eigen bijdrage kinderopvang en de kosten van kinderopvang op sociaal-medische indicatie |
|||
44. |
Besluiten in de kosten van kinderopvang op sociaal-medische indicatie op grond van de beleidsregels tegemoetkoming in de eigen bijdrage kinderopvang en in de kosten van kinderopvang op sociaal-medische indicatie |
Medewerker Gebiedsteam belast met de uitvoering van de beleidsregel tegemoetkoming in de eigen bijdrage kinderopvang en de kosten van kinderopvang op sociaal-medische indicatie |
|||
Onderwijshuisvesting |
|||||
45. |
Toetsing van leerlingprognoses |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
Conform geldende Onderwijshuisvestingsverordening |
||
46. |
Het vaststellen van de maximale huisvestingscapaciteit per school |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
Conform geldende onderwijshuisvestingsverordening |
||
47. |
Besluit om aanvullende informatie op te vragen voor een onvolledige aanvraag van een voorziening in de huisvesting |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
|||
48. |
Het voeren van overleg met de aanvrager voorafgaande aan de vaststelling van het programma of het overzicht |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
Betreft ook aanvragen met spoedeisend karakter Geen ondermandaat bij Op Overeenstemming Gericht Overleg met alle schoolbesturen |
||
49. |
Het voeren van overleg en het maken van (schriftelijke) afspraken over de uitvoering van een voorziening die in het huisvestingsprogramma is opgenomen |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
Betreft ook aanvragen met spoedeisend karakter |
||
50. |
Instemmen met de bouwplannen en begroting van een voorziening die in het huisvestingsprogramma is opgenomen |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
Besluiten over grote bouwprojecten (> € 100.000) zijn voorbehouden aan het college |
||
51. |
Besluiten over aanvang bekostiging (termijnen) en vervallen aanspraak bekostiging |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
Wijzigingen in grote bouwprojecten (> € 100.000) ter kennisname in het college |
||
52. |
Vaststellen klokuurvergoeding voor gymnastiekonderwijs |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
|||
53. |
Inroostering van het onderwijsgebruik door scholen van gymnastiekruimten, het voeren van overleg en het vaststellen van de definitieve inroostering |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
|||
Sport |
|||||
54. |
Verhuren of anderszins in gebruik geven van gemeentelijke sportaccommodaties t.b.v. sport en recreatie |
Medewerkers van team Cultuur & Sport belast met het verhuren of anderszins in gebruik geven van sportaccommodaties |
Hieronder valt ook het versturen van facturen en het vaststellen van roosters |
||
55. |
Besluit tot het toekennen en uitbetalen van een gebruiksvergoeding voor het gebruik van een gymzaal die geen eigendom is van de gemeente |
Medewerkers van het team Cultuur & Sport belast met het toekennen en uitbetalen van de gebruiksvergoeding |
Betreft gebruik gymzaal in mfc Parrega op basis van een gebruiksovereenkomst. |
||
56. |
Beoordelen van aanvragen voor het plaatsen van voorwerpen of objecten in of op gemeentelijk sportaccommodaties |
(Beleids)adviseur Sport |
Betreft bijvoorbeeld plaatsen een scorebord of een reclamebord |
||
Regeling opvang ontheemden Oekraïne (RooO) |
Terugwerkende kracht tot 1 april 2022 |
||||
57. |
Geven van instructies aan locatiemedewerkers over de uitoefening van bevoegdheden waarvoor aan locatiemedewerkers ondermandaat is verleend |
Manager opvanglocatie |
Artikel 10:6 Algemene wet bestuursrecht |
||
58. |
Het houden van inspecties op de opvanglocatie en het handhaven van opgelegde maatregelen, tenzij het betreft een beperking of intrekking van een verstrekking bedoeld in 6 lid 1 onder b en e van de RooO |
Locatiemedewerker |
Conform instructie manager opvanglocatie De locatiemedewerker is verplicht de manager opvanglocatie op diens verzoek inlichtingen te verschaffen over de uitoefening van deze bevoegdheid |
||
59. |
Het bijhouden van dossiers van de ontheemden voor de uitvoering van de RooO voor zover het gemeentelijke opvanglocaties betreft |
Locatiemedewerker |
Conform instructie manager opvanglocatie / beleidsregels De locatiemedewerker is verplicht de manager opvanglocatie op diens verzoek inlichtingen te verschaffen over de uitoefening van deze bevoegdheid |
||
60. |
Bepalen in welke opvangvoorziening binnen de gemeente een ontheemde wordt geplaatst |
Manager opvanglocatie |
Artikel 9 RooO Eventueel op advies locatiemedewerker |
||
61. |
Tijdelijke alternatieve opvang beschikbaar stellen |
Manager opvanglocatie |
Na advies van locatiemedewerker |
||
62. |
Toekennen verstrekkingen bedoeld in artikel 6 lid 1 onder b en e van de RooO |
Locatiemedewerker |
Artikel 6 RooO Betreft - een maandelijkse financiële toelage ten behoeve van voedsel, kleding en andere persoonlijke uitgaven, tenzij de ontheemde inkomsten uit arbeid heeft; - betaling van buitengewone kosten De locatiemedewerker is verplicht de manager opvanglocatie op diens verzoek inlichtingen te verschaffen over de uitoefening van deze bevoegdheid |
||
63. |
In rekening brengen vergoeding in de kosten van de opvang van de meerderjarige ontheemde alsmede de opvang van diens meerderjarige gezinslid |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met verstrekkingen op grond van de RooO |
Na overleg met locatiemedewerker |
||
64. |
Verstrekken financiële bijdrage in natura |
Locatiemedewerker |
Artikel 10 lid 5 RooO Na afstemming met een andere locatiemedewerker Het betreft een eenmalige vertrekking Aanvullende verstrekkingen in natura vinden plaats in overleg met de manager opvanglocatie De locatiemedewerker is verplicht de manager opvanglocatie op diens verzoek inlichtingen te verschaffen over de uitoefening van deze bevoegdheid |
||
65. |
Nadere aanwijzing van het verrichten van werkzaamheden in en rondom de gemeentelijke opvangvoorziening, voor de uitvoering waarvan een vergoeding kan worden gegeven |
Manager opvanglocatie |
Artikel 11a lid 1 RooO |
||
66. |
Het geven van een waarschuwing aan een ontheemde in verband met overtreding van het huishoudelijk reglement of in verband met het beperken of intrekken van verstrekkingen |
Manager opvanglocatie |
Na overleg met een collega manager opvanglocatie Conform beleidsregels |
||
67. |
De betrokkene in de gelegenheid stellen om zienswijze naar voren te brengen tegen besluit tot: het beperken of intrekken van een verstrekking bedoeld in artikel 6 lid 1 van de RooO; het toepassen van een afwijkend regime op basis van de huisregels gedurende maximaal 8 uur per etmaal; overplaatsing ontheemde naar een andere voorziening binnen de gemeente over te plaatsen indien dit in het belang van de openbare orde of de veiligheid van andere ontheemden noodzakelijk wordt geacht (artikel 9 lid 1 van de RooO); ontheemden uitsluiten van de opvang (artikel 4 lid 1 van de RooO). |
Manager opvanglocatie Locatiemedewerker |
Artikel 4:7 en 4:8 Awb |
||
68. |
Beperken of intrekking verstrekking bedoeld in artikel 6 lid 1 onder a en c van de RooO of het toepassen van een afwijkend regime op basis van de huisregels gedurende maximaal 8 uur per etmaal |
Manager opvanglocatie |
Conform beleidsregels Na overleg met een collega manager opvanglocatie Het betreft het beperken of intrekken van: onderdak in opvangvoorzieningen (intrekken) recreatieve en educatieve activiteiten (beperken of intrekken) De manager opvanglocatie maakt van het ondermandaat voor het toepassen van een afwijkend regime op basis van de huisregels gedurende maximaal 8 uur per etmaal intrekken van onderdak in opvangvoorzieningen gebruik in overleg met de teammanager en het cluster juridische zaken van het team Juridische en Veiligheidszaken |
||
69. |
Beperken of intrekken verstrekking bedoeld in 6 lid 1 onder b en e van de RooO |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met verstrekkingen op grond van de RooO |
Op verzoek van de manager opvanglocatie Het betreft het beperken of intrekken van: een maandelijkse financiële toelage ten behoeve van voedsel, kleding en andere persoonlijke uitgaven (artikel 6, lid 1, onder b van de RooO); betaling van buitengewone kosten (artikel 6, lid 1, onder e van de RooO) |
||
70. |
Overplaatsing ontheemde naar een andere voorziening binnen de gemeente over te plaatsen indien dit in het belang van de openbare orde of de veiligheid van andere ontheemden noodzakelijk wordt geacht |
Manager opvanglocatie |
Artikel 9 RooO De manager opvanglocatie maakt van het ondermandaat gebruik in overleg met de teammanager en het cluster juridische zaken van het team Juridische en Veiligheidszaken |
||
71. |
Ontheemden uitsluiten van de opvang |
Manager opvanglocatie |
Artikel 4 RooO De manager opvanglocatie maakt van het ondermandaat gebruik in overleg met de teammanager en het cluster juridische zaken van het team Juridische en Veiligheidszaken |
||
72. |
Bepalen bijzondere opvangbehoeften ontheemde |
Manager opvanglocatie |
Artikel 15 lid 1 RooO In overleg met teammanager Ondersteuning Sociaal Domein |
||
73. |
Bieden specifieke steun en begeleiding aan ontheemde |
Manager opvanglocatie |
Artikel 15 lid 3 RooO |
||
74. |
Toekennen financiële verstrekkingen particuliere opvangvoorziening |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met verstrekkingen op grond van de RooO |
Artikel 12 RooO |
||
75. |
Intrekken financiële verstrekkingen particuliere opvangvoorziening |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met verstrekkingen op grond van de RooO |
Artikel 13 RooO |
||
76. |
Terugvorderen financiële verstrekkingen particuliere opvangvoorziening |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met verstrekkingen op grond van de RooO |
Artikel 14 RooO |
||
Overig |
|||||
77. |
Besluiten op aanvraag van een individuele gehandicaptenparkeerkaart (gpk) |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met verzoeken tot verstrekking van een individuele gpk |
|||
78. |
Besluiten inzake verzoeken om realisatie van een individuele gehandicaptenparkeerplaats (gpp) |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met verzoeken tot verstrekking van een individuele gpp |
|||
79. |
Het uitvoeren van aan de burgemeester opgedragen taken in het kader van de artikelen 21 tot en met 22a van de Wet op de lijkbezorging |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wet op de lijkbezorging |
|||
80. |
Besluit op aanvragen op grond van de beleidsregels tijdelijk noodfonds 2023 gemeente Súdwest-Fryslân |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met de uitvoering van het tijdelijk noodfonds |
Beleidsregels vervallen van rechtswege per 1 januari 2026 |
||
81. |
Besluiten op grond van artikel 3a (vervangende leerplicht), 3b (vervangende leerplicht laatste schooljaar) of 15 (vrijstelling wegens het volgen van ander onderwijs) van de Leerplichtwet 1969 |
Leerplichtambtenaar |
|||
82. |
Besluiten op aanvragen voor leerlingenvervoer |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met uitvoering leerlingenvervoer |
Verordening leerlingenvervoer en bijbehorende beleidsregels |
||
83. |
Besluiten op aanvragen Brede ondersteuning op grond van de Wet hersteloperatie toeslagen |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de verstrekkingen op grond van de Wet hersteloperatie toeslagen |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl