Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR735204
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR735204/1
Ondermandaatbesluit afdelingsmanager Dienstverlening 2025
Geldend van 01-01-2025 t/m heden
Intitulé
Ondermandaatbesluit afdelingsmanager Dienstverlening 2025De afdelingsmanager Dienstverlening van de gemeente Putten,
overwegende dat de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van Putten hebben besloten diverse bevoegdheden te mandateren aan de afdelingsmanager Dienstverlening met de mogelijkheid tot ondermandaat;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 (mandaat) van titel 10.1 (mandaat en delegatie) van hoofdstuk 10 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit:
de aan de afdelingsmanager Dienstverlening van de gemeente Putten gemandateerde bevoegdheden overeenkomstig bijgevoegde bijlage te ondermandateren, Het ‘’Ondermandaatbesluit afdelingsmanager Dienstverlening 2025’’ vast te stellen en het ‘’Ondermandaatbesluit afdelingsmanager Dienstverlening 2018’’ in te trekken.
Bijlage bij het ondermandaatbesluit afdelingsmanager Dienstverlening 2025
- 1.
Algemeen
- 2.
Team Basisregistraties
- 3.
Team Bestuur & Management
- 4.
Team DIV & Control
- 5.
Team Serviceportaal
1. Algemeen
De afdelingsmanager mandateert de volgende bevoegdheden aan alle leden van de teams binnen de afdeling Dienstverlening, tenzij anders is aangegeven. Als aan alle leden van alle teams wordt gemandateerd dan wordt dat in kolom "Ondermandaat" aangeduid als "Teams". Als het anders is dan wordt (of worden) in de kolom "Ondermandaat", het betreffende team dan wel de afzonderlijke functie (of functies) genoemd aan welke ondermandaat wordt verleend.
1.1. Feitelijke handelingen
Het geven van informatie, anders dan openbaar maken in de zin van de Wet open overheid.
1.2. Gemeentewet
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Privaatrechtelijke rechtshandelingen besluiten, met inbegrip van het aangaan van overeenkomsten zolang de waarde van de prestatie lager is dan € 50.000 ineens en lager is dan € 10.000 per Teamsar. |
Artikel 160 lid 1 sub d Gemw |
Voor zover in overeenstemming met de Regeling Budgetbeheer en de op grond daarvan toegekende budgetten. Aanvullend daarop is niet gemandateerd het aangaan van een overeenkomst met een prestatie met een waarde van € 50.000 of meer ineens. Ook is niet gemandateerd het aangaan van een overeenkomst met een Teamsarlijkse prestatie met een waarde van € 10.000 of meer per Teamsar |
Teams |
De gemeente als rechtspersoon vertegenwoordigen zolang het gaat om een prestatie van minder dan € 50.000 ineens of minder dan € 10.000 per Teamsar. |
Artikel 171 Gemw |
Voor zover door of namens het college tot een privaatrechtelijke rechtshandeling is besloten. Er wordt geen machtiging verleend voor het vertegenwoordigen als een prestatie meer € 50.000 ineens of meer dan € 10.000 per Team. |
Teams |
Het beslissen om een vergunningaanvraag in te dienen en beslissen tot vervolghandelingen voor deze vergunning |
Artikel 160 lid 1 sub a |
Teams |
|
De gemeente als rechtspersoon vertegenwoordigen bij het indienen van een vergunningaanvraag en vervolghandelingen voor deze vergunning |
Artikel 171 Gemw |
Voor zover door of namens het college tot het aanvragen van een vergunning is besloten. |
Teams |
Het beslissen om een subsidieaanvraag in te dienen en beslissen tot vervolghandelingen voor deze subsidie |
Artikel 160 lid 1 sub a |
Teams |
|
De gemeente als rechtspersoon vertegenwoordigen bij het indienen van de subsidieaanvraag en vervolghandelingen voor deze subsidie. |
Artikel 171 Gemw |
Voor zover door of namens het college tot het aanvragen van een subsidie is besloten. |
Teams |
1.3. Algemene wet bestuursrecht
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / opmerkingen |
Ondermandaat |
Het door- en terugzenden van brieven. |
Artikel 2:3 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) |
Teams |
|
Het stellen van een termijn voor het aanvullen van een onvolledige aanvraag. |
Artikel 4:5 Awb |
Teams |
|
Het besluiten om een aanvraag niet in behandeling te nemen wanneer deze onvolledig blijft of deze niet binnen de gestelde termijn is aangevuld, zoals bedoeld in artikel 4:5 Awb. |
Artikel 4:5 Awb |
Teams |
|
Het besluiten om een herhaalde aanvraag te weigeren |
Artikel 4:6 Awb |
Teams |
|
Het beslissen dat een aanvrager of derde belanghebbende niet in de gelegenheid wordt gesteld zijn zienswijze naar voren te brengen op grond van 4:11 Awb. |
Artikel 4:11 Awb |
Teams |
|
Het verlengen van de redelijke beslistermijn voor een aanvraag op grond van artikel 4:14, lid 3 Awb. |
Artikel 4:14 lid 3 Awb |
Teams |
|
Het opschorten van de beslistermijn voor een aanvraag op grond van artikel 4:15 Awb. |
Artikel 4:15 Awb |
Teams |
|
Het opschorten van de beslistermijn voor een aanvraag op grond van een bijzondere wet. |
Artikel 4:15 Awb en bijzondere wet |
Teams |
|
Het vaststellen van de hoogte van de verschuldigde dwangsom na ingebrekestelling ex artikel 4:17 Awb en artikel 4:18 Awb. |
Artikel 4:17 en 4:18 Awb |
Teams |
|
Het terugvorderen van onverschuldigd betaalde dwangsommen ex artikel 4:20 Awb. |
Artikel 4:20 Awb |
Teams |
|
Het beslissen dat een bezwaar niet tot herroeping van het bestreden besluit leidt, zoals het beslissen dat een bezwaar ongegrond of niet-ontvankelijk is. |
Art. 7:11 Awb |
Voor zover artikel 10:3 Awb zich niet verzet tegen het beslissen op het beslissen op het bezwaarschrift. Tevens voor zover de Commissie Bezwaarschriften niet adviseert om de bestreden beslissing te herroepen. |
Teams |
Het vertegenwoordigen van het college en de burgemeester bij zittingen bij de bezwaarcommissie en bij bestuursrechters |
Artikel 7:13 en artikel 8:44 lid 1 Awb |
Teams |
|
Het geven van een schriftelijke toelichting bij de behandeling van bezwaarschriften |
Artikel 7:13 Awb |
Teams |
|
Het indienen van verweerschriften en andere proceshandelingen bij bestuursrechtelijke procedures bij de bestuursrechter |
Artikel 8:42 lid 1 en 8:45 lid 1 Awb |
Teams |
1.4. Inspraakverordening
Het beslissen of inspraak wordt verleend bij de voorbereiding van de vaststelling en/of wijziging van gemeentelijk beleid. |
Artikel 2 Inspraakverordening |
Teams |
2. Team Basisregistraties
De afdelingsmanager mandateert de volgende bevoegdheden aan alle leden van het team Basisregistraties, tenzij anders is aangegeven. Als aan alle leden van het team wordt gemandateerd dan wordt dat in kolom "Ondermandaat" aangeduid als "Team". Als het anders is dan wordt (of worden) in de kolom "Ondermandaat" de functie (of functies) genoemd aan welke ondermandaat wordt verleend.
2.1. Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Behandelen aanvraag van een verklaring omtrent gedrag |
Artikel 30 Wjsg |
Team |
|
Vergoeding van een verklaring omtrent gedrag vragen |
Artikel 39 Wjsg |
Team |
2.2. Wet op de lijkbezorging
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Verschaffen gelegenheid tot het doen schouwen van lijken. Benoemen van lijkschouwers |
Artikel 4 Wlb |
Team |
|
Maatregelen treffen in geval van een eventueel gevaar met betrekking tot de besmetting van het lichaam |
Artikel 22a Wlb |
Team |
|
Verlenen schriftelijk verlof tot ontleding |
Artikel 68 Wlb |
Team |
2.3. Wet Basisregistratie Ondergrond
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Brondocument aanleveren via het bronhouderportaal |
Artikel 9 Wet BRO |
Team |
|
(Authentieke) gegevens van de registratie ondergrond gebruiken indien nodig bij de vervulling van de publiekrechtelijke taak |
Artikel 27 Wet BRO |
Team |
|
Authentiek model van de registratie ondergrond gebruiken indien nodig bij de vervulling van de publiekrechtelijke taak |
Artikel 28 Wet BRO |
Team |
|
Onder opgaaf van redenen melding doen aan Onze Minister als gerede twijfel ontstaat over de juistheid van een in de registratie ondergrond opgenomen gegeven over verkenning, gebruiksrecht, constructie of het ontbreken van een dergelijk gegeven |
Artikel 30 lid 1 Wet BRO |
Team |
|
Onder opgaaf van redenen melding doen aan Onze Minister bij gerede twijfel over de schematische weergave van de ondergrond binnen een in de registratie ondergrond opgenomen authentiek model |
Artikel 30 lid 2 Wet BRO |
Team |
2.4. Wet Basisregistratie Personen
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Bijhouden van persoonsgegevens in de basisregistratie |
Artikel 1.3 Wet BRP |
Team |
|
Verstrekken van persoonsgegevens in de basisregistratie |
Artikel 1.4 Wet BRP |
Team |
|
Zorgdragen voor de gemeentelijke voorziening basisregistratie |
Artikel 1.9 Wet BRP |
Team |
|
Ambtshalve zorgdragen, opnemen en verwerken van verblijf, adres en vorige adresgegevens van personen |
Artikel 2.20, 2.21, 2.22 en 2.23 Wet BRP |
Team |
|
Opnemen BSN in de basisregistratie |
Artikel 2.24 Wet BRP |
Team |
|
Persoonsgegevens verstrekken aan andere gemeenten indien van belang |
Artikel 2.35 Wet BRP |
Team |
|
Aangifte van vertrek doen met betrekking tot een ingezetene van een gemeente die ten minste twee derde van een jaar niet in Nederland zal verblijven |
Artikel 2.43 Wet BRP |
Team |
|
Verzoek doen om inlichtingen aan degene die aangifte heeft gedaan van verblijf in het buitenland |
Artikel 2.45 Wet BRP |
Team |
|
Verzoek doen om feiten in het kader van de Wet BRP aan ingezetene |
Artikel 2.46 Wet BRP |
Team |
|
Versturen van begrijpelijke persoonslijsten binnen vier weken aan ingezetene die net ingezetene is geworden |
Artikel 2.54 Wet BRP |
Team |
|
Voldoen aan het recht op inzage op een verzoek van een ieder |
Artikel 2.55 Wet BRP |
Team |
|
Opname gegevens in een persoonslijst |
Artikel 2.56 Wet BRP |
Team |
|
Verwijderen gegevens van de persoonslijst een adoptiekind |
Artikel 2.57 Wet BRP |
Team |
|
Uitvoering geven binnen vier weken aan een verzoek om rectificatie |
Artikel 2.58 Wet BRP |
Team |
|
Verstrekken van noodzakelijke gegevens op verzoek van een overheidsorgaan |
Artikel 3.5 Wet BRP |
Team |
|
Verstrekken van gegevens aan derden |
Artikel 3.6 Wet BRP |
in geval van: het gebruik van die gegevens is voorgeschreven in een algemeen verbindend voorschrift, de derde voorafgaande schriftelijke toestemming heeft van de ingeschrevene over wie gegevens worden verstrekt, of de verstrekking in overeenstemming is met het tweede lid. |
Team |
Periodiek onderzoek verrichten naar de inrichting, werking en beveiliging van de basisregistratie |
Artikel 4.3 Wet BRP |
Team |
|
Opleggen van een bestuurlijke boete |
Artikel 4.17 Wet BRP |
Team |
2.5. Paspoortwet, Paspoortuitvoeringsregeling 2001 en Paspoortbesluit
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Uitoefenen van bevoegdheden en werkzaamheden krachtens de Paspoortwet, Paspoortuitvoeringsregeling 2001 en het Paspoortbesluit |
Team |
2.6. Wet basisregistratie adressen en gebouwen
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Omschrijving |
Ondermandaat |
Bijhouden van een geautomatiseerde basisregistratie en het registreren van gegevens |
Artikel 2 BAG |
Team |
|
Het bijhouden van de basisregistratie op basis van brondocumenten |
Artikel 10, eerste lid BAG |
Team |
|
Blijvend bewaren van brondocumenten |
Artikel 13 BAG |
Team |
|
Zorgdragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de basisregistratie |
Artikel 14 BAG |
Team |
|
Verstrekken gegevens aan de Dienst |
Artikel 31 BAG |
Team |
|
Verlenen van inzage in de basisregistratie en het verstrekken van gegevens |
Artikel 32 BAG |
Team |
|
Melding doen van onjuistheid of gebreken authentiek gegeven |
Artikel 37 BAG |
Team |
|
Besluiten tot wijzigen of het opnemen van authentieke gegevens |
Artikel 39 BAG |
Team |
|
Verwijderen van aantekening "in onderzoek" |
Artikel 40, eerste lid BAG |
Team |
|
Beslissing over wijziging of opnemen bekend maken |
Artikel 40, tweede lid BAG |
Team |
|
Wijzigen en opnemen gegevens, plaatsen en verwijderen aantekening "in onderzoek" |
Artikel 41 BAG |
Team |
|
Controleren van de werking en inrichting van de basisregistratie en afschrift van de controleresultaten verzenden |
Artikel 42 BAG |
Team |
2.7. Kieswet
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Registreren van kiesgerechtigden |
Artikel D1 Kieswet |
Team |
|
Onverwijld kennis geven registratie kiezer |
Artikel D5 Kieswet |
Team |
|
Bijwerken van gegevens in de BRP |
Artikel D6 Kieswet |
Team |
|
Instellen hoofdstembureau |
Artikel E10 Kieswet |
Team |
|
Benoemen van leden en plaatsvervangende leden van het hoofdstembureau |
Artikel E12 Kieswet |
Team |
|
Benoemen en ontslaan van leden en plaatsvervangend leden van centraal stembureau |
Artikel E19 Kieswet |
Team |
|
Aanwijzing van een ruimte voor het centraal stembureau |
Artikel E21 Kieswet |
Team |
|
Nagaan of ondertekenaar als kiezer in de gemeente Putten is geregistreerd en dat op de verklaring aantekenen |
Artikel H4 Kieswet |
Team |
|
Wijzigen aanvangs- of eindtijd stemmen |
Artikel J1 lid 3 Kieswet |
Team |
|
Uitgeven stempassen |
Artikel J7 Kieswet |
Team |
|
Uittreksel ongeldige stempassen vaststellen en register vernietigen |
Artikel J7a Kieswet |
Team |
|
Nieuwe stempas uitreiken of verzenden |
Artikel J8 Kieswet |
Team |
|
Kandidatenlijst ter kennis brengen |
Artikel J9 Kieswet |
Team |
|
Aanwijzen plaatsvervangend lid |
Artikel J12 Kieswet |
Team |
|
Voldoende stembiljetten en formulieren aanwezig brengen |
Artikel J21 Kieswet |
Team |
|
Bepalen wanneer de zitting wordt hervat |
Artikel J38 Kieswet |
Team |
|
Mededeling doen van termijnen |
Artikel K3 |
Team |
|
Mededeling doen van termijn verzoekschrift |
Artikel L7 |
Team |
|
Beperkingen stellen aan verkrijgbaarstelling formulier verzoekschrift |
Artikel L8 |
Team |
|
Besluiten dat vaststellen van het aantal stemmen dat iedere kandidaat van een lijst is uitgebracht geschiedt door het gemeentelijk stembureau. |
Artikel N1 Kieswet |
Team |
|
Aanwijzen plaatsvervangende leden en ambtenaren die leden van het stembureau bijstaan. |
Artikel N5 Kieswet |
Team |
|
Aanwijzen geschikte locatie zittingen briefstembureau |
Artikel N15 Kieswet |
Team |
|
Vaststellen aanvangstijden |
Artikel N16 Kieswet |
Team |
|
Bepalen hervatten zitting briefstembureau |
Artikel N17 |
Team |
|
Aanwijzen plaatsvervangende leden en ambtenaren die leden van het briefstembureau bijstaan |
Artikel N24 |
Team |
|
Aanwijzen geschikte locatie gemeentelijk stembureau met dagen en tijdstippen en mededeling doen |
Artikel Na2 Kieswet |
Team |
|
Inrichten locatie waar het gemeentelijk stembureau zijn werkzaamheden uitvoert |
Artikel Na3 Kieswet |
Team |
|
Aanwijzen en benoemen ambtenaren en personen die leden van het gemeentelijk stembureau bijstaan. |
Artikel Na6 Kieswet |
Team |
|
Besluiten hervatten zitting gemeentelijk stembureau |
Artikel Na8 Kieswet |
Team |
|
Informeren over het aantal kiesgerechtigden |
Artikel Na28 Kieswet |
Team |
|
Openbaar maken processen-verbaal en bijbehorende corrigenda |
Artikel Na33 Kieswet |
Team |
|
Afschriften processen-verbaal en bijbehorende corrigenda ter inzage leggen |
Artikel Na34 Kieswet |
Team |
|
Digitale bestand of afschrift van proces-verbaal verstrekken aan de Kiesraad |
Artikel Na36 Kieswet |
Team |
|
Digitale bestand of afschrift van proces-verbaal verstrekken aan de Kiesraad |
Artikel O11 Kieswet |
Team |
|
Vaststellen en bekendmaken dag en uur en locatie van openbare zitting briefstembureau |
Artikel O15 Kieswet |
Team |
|
Vaststellen en bekendmaken dag en uur en locatie van openbare zitting gemeentelijk stembureau |
Artikel P1e Kieswet |
Team |
|
Vaststellen en bekendmaken dag en uur en locatie van nieuwe stemopneming en uitkosten hiervan. |
Artikel P21 Kieswet |
Team |
|
Informatie verschaffen aan het centraal stembureau |
Artikel Ua4 Kieswet |
Team |
|
Mededeling doen van onherroepelijk vervallen van lidmaatschap aan de voorzitter van het centraal stembureau |
Artikel X8 Kieswet |
Team |
|
Registreren kiesgerechtigden ingezetene van de gemeente bij schriftelijk verzoek, formulieren zenden, beslissen op verzoeken en mededeling doen. |
Artikel Y32 Kieswet |
Team |
|
Schrappen registratie kiesgerechtigdheid, bekendmaken en mededeling doen |
Artikel Y33 Kieswet Artikel Y33a Kieswet |
Team |
2.8. Wet basisregistratie grootschalige topografie
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Bijhouden gegevens van geografische gegevens in de basisregistratie |
Artikel 11 BGT |
Team |
|
Afstemming andere bronhouders over begrenzing geografische objecten |
Artikel 12 BGT |
Team |
|
Zorgdragen dat de gegevens in de registratie voldoen aan de kwaliteitseisen |
Artikel 13 BGT |
Team |
|
Zorgdragen dat een geografisch object in overeenstemming is met de gegevens |
Artikel 14 BGT |
Team |
|
Wijziging of opname van een authentiek gegeven in de registratie |
Artikel 27 BGT |
Team |
|
Verrichten onderzoek met betrekking tot de uitvoering van de Wet grootschalige topografie |
Artikel 30 BGT |
Team |
2.9. Reglement burgerlijke stand Putten 2023
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Aanwijzen buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand voor één rechtsfeit |
Artikel 2 lid 3 |
Team |
|
Aanwijzen andere trouwlocatie voor één enkele verbintenis |
Artikel 3 lid 2 |
Voor zover niet in afwijking van beleidsregels |
Team |
2.10. Rijkswet op het Nederlanderschap
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Verstrekken schriftelijke bevestiging verkrijging Nederlanderschap door optie |
Artikel 6 RWN |
Team |
|
Verlenen van het Nederlanderschap aan vreemdelingen |
Artikel 7 RWN |
Team |
|
Onderzoek verrichten indien ernstig vermoeden bestaat dat de vreemdeling een gevaar is voor de openbare orde |
Artikel 4 RWN en artikel 10 lid 2 Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap |
Team |
2.11. Wet Waardering Onroerende Zaken
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Met twee of meer gemeenten één gezamenlijke invorderingsambtenaar aanwijzen |
Artikel 30 lid 7 Wet WOZ |
Team |
|
Opleveren van een waardegegeven aan de Dienst ten behoeve van de opname in de landelijke voorziening WOZ |
Artikel 37b lid 1 Wet WOZ |
Team |
|
Delen van de plaatsing of verwijdering van de aantekening ''in onderzoek'' aan de Dienst |
Artikel 37b lid 3 Wet WOZ |
Team |
|
Zorgdragen dat een meegeleverd authentiek gegeven uit een andere basisregistratie overeenstemt met dat gegeven, als opgenomen in die andere basisregistratie |
Artikel 37b lid 6 Wet WOZ |
Team |
|
Opgaaf van reden doen aan de Dienst doorzenden melding aan het college dat het aangaat |
Artikel 37f lid 1 Wet WOZ |
Team |
|
Doorzenden melding aan beheerder van andere basisregistratie indien een terugmelding betrekking heeft op een authentiek gegeven uit een andere basisregistratie |
Artikel 37f lid 2 Wet WOZ |
Team |
|
Aantekening ''in onderzoek'' plaatsen |
Artikel 37g lid 1 Wet WOZ |
Indien terugmelding is gedaan, een bezwaar- of beroepschrift is ingediend, een verzoek om ambtshalve vermindering is gedaan, of gerede twijfel is ontstaan omtrent de juistheid van dat gegeven |
Team |
Aantekening ''in onderzoek'' verwijderen |
Artikel 37g lid 2 Wet WOZ |
Na de afhandeling van het onderzoek, na beslissing op bezwaar of onherroepelijkheid van de uitspraak in beroep, na afhandeling van het verzoek om ambtshalve vermindering, na de afhandeling van het onderzoek naar aanleiding van de gerede twijfel over de juistheid van het gegeven |
Team |
Zorgdragen voor het verzamelen, opslaan en verstrekken van de gegevens betreffende de in de gemeente Putten liggende onroerende zaken en de waarde daarvan |
Artikel 38 Wet WOZ |
Team |
2.12. Verordening op het beheer en het gebruik van de gemeentelijke begraafplaatsen voor de gemeente Putten 2013
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Afwijken van tijden van begraven en asbezorging |
Artikel 9 |
Team |
|
Verlenen en verlengen van een recht op een particuliere begraafplaats en vaststellen van de termijn daarvan |
Artikel 14 |
Team |
|
Particulier graf op naam stellen van een nieuwe rechthebbende |
Artikel 16 lid 3 |
Team |
|
Verlenen van een vergunning voor grafbedekking |
Artikel 18 |
Team |
|
De rechthebbende of de gebruiker aanschrijven qua onderhoud / verplichten een beschadiging aan de grafbedekking te herstellen binnen de door het college gestelde termijn |
Artikel 20 lid 4 en 5 |
Team |
|
Verwijderen van de grafbedekking na het verstrijken van de uitgiftetermijn |
Artikel 22 |
Team |
|
Beslissen op een aanvraag tot het plaatsen van een herdenkingsplaatje of een herinneringstraan |
Artikel 22a |
Team |
2.13. Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen gemeente Putten 2014
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Verstrekken van gegevens uit de basisregistratie aan organen van de gemeente |
Artikel 1 |
Team |
|
Overeenkomstig de wet basisregistratie personen verstrekken van gegevens uit de basisregistratie aan derden |
Artikel 2 |
Team |
2.14. Verordening lijkbezorgingsrechten 2024
Geen bevoegdheden
2.15. Verordening marktgelden 2024
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Ter beschikking stellen van een standplaats op de markt of op een andere voor de openbare dienst bestemde als markt aan te wijzen plaats |
Artikel 2 sub a |
Team |
2.16. Verordening onroerende-zaakbelastingen 2024
Geen bevoegdheden
2.17. Verordening reclamebelasting 2024
Geen bevoegdheden
2.18. Verordening rioolheffing 2024
Geen bevoegdheden
2.19. Verordening straatnaamgeving en huisnummering
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
het nummeren van verblijfsobjecten, ligplaatsen, standplaatsen en afgebakende terreinen |
Artikel 3 |
Team |
2.20. Verordening toeristenbelasting 2024
Geen bevoegdheden
2.21. Verordening op de heffing en invordering van forensenbelasting 2024
Geen bevoegdheden
3. Team Bestuur & Management
De afdelingsmanager mandateert de volgende bevoegdheden aan alle leden van het team Bestuur & Management, tenzij anders is aangegeven. Als aan alle leden van het team wordt gemandateerd dan wordt dat in kolom "Ondermandaat" aangeduid als "Team". Als het anders is dan wordt (of worden) in de kolom "Ondermandaat" de functie (of functies) genoemd aan welke ondermandaat wordt verleend.
3.1. Wet open overheid
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / opmerkingen |
Ondermandaat |
Het uit eigen beweging openbaar maken van informatie |
Art. 3.1 Woo Art. 3.3 Woo Art. 3.3a Woo |
Team |
|
Het beslissen op een verzoek op grond van de Wet open overheid (Woo). |
Art. 4.3 Woo |
Team |
|
Doorverwijzen Woo-verzoek |
Art. 4.2 Woo |
Team |
|
Het verdagen van de beslistermijn op een Woo-verzoek |
Art. 4.4 Woo |
Team |
3.2. Verordening ambtelijke bijstand en fractieondersteuning
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Verlenen van ambtelijke bijstand aan een raadslid |
Artikel 2 |
Team |
3.3. Verordening gemeentelijke rekenkamer Putten
Geen bevoegdheden
3.4. Verordening inrichting antidiscriminatievoorziening
Geen bevoegdheden
3.5. Verordening op de raadscommissies gemeente Putten 2021
Geen bevoegdheden
3.6. Verordening vertrouwenscommissie benoeming burgemeester Putten
Geen bevoegdheden
3.7. Verordening vertrouwenscommissie Putten 2022'
Geen bevoegdheden
3.8. Verordening werkgeverscommissie griffie
Geen bevoegdheden
4. Team DIV & Control
De afdelingsmanager mandateert de volgende bevoegdheden aan alle leden van het team DIV & Control, tenzij anders is aangegeven. Als aan alle leden van het team wordt gemandateerd dan wordt dat in kolom "Ondermandaat" aangeduid als "Team". Als het anders is dan wordt (of worden) in de kolom "Ondermandaat" de functie (of functies) genoemd aan welke ondermandaat wordt verleend.
4.1. Archiefverordening
Omschrijven bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Zorgdragen voor vervaardigen, bewaren en, voor zover wettelijk bepaald, vernietigen van de archiefbescheiden zodanig dat de duurzaamheid, ordening en toegankelijkheid gedurende de wettelijk voorgeschreven bewaartermijn zijn gewaarborgd en de authenticiteit ervan kan worden aangetoond |
Artikel 2 |
Team |
|
Vaststellen van een kwaliteitssysteem voor het beheer van de archiefbescheiden |
Artikel 3 |
Team |
|
Zorgdragen dat jaarlijks op de gemeentebegroting voldoende middelen worden opgevoerd om de kosten te dekken die zijn verbonden aan het beheer van de archiefbescheiden |
Artikel 4 |
Team |
|
Zorgdragen voor het vaststellen of doen vaststellen van voorschriften voor het beheer van de archiefbescheiden |
Artikel 6 |
Team |
|
Wijzen van taken en verantwoordelijkheden ten aanzien van de archiefbescheiden die niet naar de archiefbewaarplaats zijn overgebracht aan de beheerder |
Artikel 7 |
Team |
|
Wijzen van taken en verantwoordelijkheden ten aanzien van het beheer van de archiefbescheiden die zijn overgebracht naar de archiefbewaarplaats dan wel aldaar op andere (rechts)titel zijn opgenomen aan de secretaris |
Artikel 8 |
Team |
|
Uitbrengen van jaarlijks verslag aan de raad over het beheer van de archiefbescheiden onder bijvoeging van de verslagen die de secretaris aan hen heeft uitgebracht |
Artikel 12 |
Team |
4.2. Controleverordening gemeente Putten
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Zorgdragen voor informatieverstrekking en goede toegankelijkheid voor de accountant van stukken die ten grondslag liggen aan de jaarrekening |
Artikel 2 |
Team |
|
Verstrekken van toegang aan de accountant tot alle kantoren, magazijnen, werkplaatsen, terreinen en informatiedragers van de gemeente |
Artikel 5 |
Team |
|
Opdracht tot specifieke werkzaamheden geven of overige controles laten uitvoeren door de accountant |
Artikel 6 |
Team |
4.3. Verordening onderzoeken doelmatigheid en doeltreffendheid van de gemeente Putten
Geen bevoegdheden
5. Team Serviceportaal
De afdelingsmanager mandateert de volgende bevoegdheden aan alle leden van het team Serviceportaal, tenzij anders is aangegeven. Als aan alle leden van het team wordt gemandateerd dan wordt dat in kolom "Ondermandaat" aangeduid als "Team". Als het anders is dan wordt (of worden) in de kolom "Ondermandaat" de functie (of functies) genoemd aan welke ondermandaat wordt verleend.
5.1. Paspoortwet
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Verstrekken van een paspoort |
Artikel 27 Ppw |
Team |
5.2. Paspoortbesluit
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke regeling |
Voorwaarden / Opmerkingen |
Ondermandaat |
Verstrekken van een reisdocument als bedoeld in de paspoortwet |
Artikel 3.2 lid 1 |
Team |
Putten, 7 januari 2025
Ondertekening
Afdelingsmanager Dienstverlening van de gemeente Putten
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl