Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR734717
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR734717/1
Mandaatbesluit Heffingsambtenaar 2025
Dit is een toekomstige tekst! Geldend vanaf 01-02-2025
Intitulé
Mandaatbesluit Heffingsambtenaar 2025De Adviseur Belastingen A van het Team Belastingen van de gemeente Noordwijk, die als gevolg van het gezamenlijke Aanwijzingsbesluit WOZ en Belastingen Gemeenschappelijke Regeling Gemeentelijke Belastingen Bollenstreek 2025 van de colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Noordwijk, Lisse en Teylingen en het Aanwijzings- en mandaatbesluit WOZ en Belastingen Noordwijk Gemeenschappelijke Regeling Gemeentelijke Belastingen Bollenstreek 2025 van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Noordwijk, optreedt als de aangewezen ambtenaar belast met de heffing van gemeentelijke belastingen en de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken voor deze gemeenten,
Besluit:
HOOFDSTUK 1
Mandaat te verlenen aan:
- A.
van de gemeente Noordwijk:
- 1.
de medewerkers van de diverse teams, zoals vermeld in bijlage 1, bij het vaststellen van de kennisgevingen leges die worden geheven voor het aanvragen van een dienst, een document, een vergunning of een ontheffing op grond van de tarieventabel behorende bij de legesverordening van de gemeente Noordwijk;
- 2.
de medewerkers van het Team Klantcontactcentrum Backoffice bij het vaststellen van de kennisgevingen lijkbezorgingsrechten geheven op grond van de verordening lijkbezorgingsrechten van de gemeente Noordwijk;
- 3.
de medewerkers van het Team Beheer Openbare Ruimte Civiel bij het vaststellen van de kennisgevingen rioolaansluitrecht op grond van de verordening rioolaansluitrecht van de gemeente Noordwijk.
- 1.
- B.
van de Gemeenschappelijke Regeling werkorganisatie HLTsamen:
- 1.
de medewerkers van de diverse teams, zoals vermeld in bijlage 2, bij het vaststellen van de kennisgevingen leges die worden geheven voor het aanvragen van een dienst, een document, een vergunning of een ontheffing op grond van de tarieventabellen behorende bij de legesverordening van de gemeente Lisse en de legesverordening van de gemeente Teylingen;
- 2.
de medewerkers van het Team burgerzaken bij het vaststellen van de kennisgevingen afvalstoffenheffing geheven op grond van Hoofdstuk 2 van de tarieventabel behorende bij de verordening afvalstoffenheffing van de gemeente Teylingen;
- 3.
de medewerkers van het Team Vergunningen bij het vaststellen van de kennisgevingen marktgeld geheven op grond van artikel 6 van de Verordening marktgeld Lisse en artikel 6, tweede lid (standplaats voor standwerkers) van de verordening marktgeld van de gemeente Teylingen;
- 4.
de havenmeester van de gemeente Teylingen bij het vaststellen van de kennisgevingen havengeld die worden geheven op grond van de verordening havengeld van de gemeente Teylingen;
- 5.
de medewerkers van het Team Beheer bij het vaststellen van de kennisgevingen rioolaansluitrecht en overige werkzaamheden die worden geheven op grond van de verordening rioolaansluitingen en overige werkzaamheden van de gemeente Lisse.
- 1.
- C.
van de Meerlanden Afvalinzameling en Reiniging B.V.:
het Hoofd Administratie Meerlanden bij het vaststellen van de kennisgevingen afvalstoffenheffing die worden geheven op grond van hoofdstuk 2 van de tarieventabel behorende bij de verordening afvalstoffenheffing van de gemeente Lisse en hoofdstuk 2 van de tarieventabel behorende bij de verordening afvalstoffenheffing van de gemeente Noordwijk.
HOOFDSTUK 2
Mandaat te verlenen aan de medewerkers van de gemeente Noordwijk met de onderstaande functies:
- 1.
alle medewerkers van het Team Belastingen inzake correspondentie met betrekking tot de heffing van alle gemeentelijke belastingen (behalve parkeerbelasting Noordwijk) en de uitvoering van de Wet WOZ, met uitzondering van uitspraken op bezwaarschriften en correspondentie in het kader van beroepsprocedures;
- 2.
de Medewerker Belastingen A van het Team Belastingen inzake uitspraken op bezwaarschriften gemeentelijke belastingen (behalve parkeerbelasting Noordwijk) en WOZ;
- 3.
de Adviseur Belastingen Beleid, de Adviseur Belastingen WOZ, de Adviseur Belastingen Beleid B, de Adviseur Belastingen C, de Taxateur A en de Taxateur B van het Team Belastingen inzake uitspraken op bezwaarschriften gemeentelijke belastingen (behalve parkeerbelasting Noordwijk) en WOZ en correspondentie in het kader van (hoger) beroepsprocedures gemeentelijke belastingen (behalve parkeerbelasting Noordwijk) en WOZ, waaronder mede begrepen het indienen van hoger beroep, en vertegenwoordiging bij de Rechtbank en het Gerechtshof.
HOOFDSTUK 3
Aan de mandatering worden de volgende voorwaarden verbonden:
- 1.
ondermandaat van de bevoegdheden genoemd in de hoofdstukken 1 en 2 is niet toegestaan;
- 2.
behandeling van bezwaar- en beroepschriften valt niet onder de mandatering genoemd in hoofdstuk 1.
HOOFDSTUK 4
- 1.
Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 februari 2025.
- 2.
Dit besluit wordt aangehaald als: Mandaatbesluit Heffingsambtenaar 2025
- 2.
Met ingang van de in het eerste lid genoemde datum komt het Mandaatbesluit Heffingsambtenaar van 1 november 2023 te vervallen.
Ondertekening
Noordwijk, 22 januari 2025
De Heffingsambtenaar,
Adviseur Belastingen A
Bijlage 1 behorende bij Mandaatbesluit Heffingsambtenaar 2025, Hoofdstuk 1, A1
TARIEVENTABEL LEGESVERORDENING GEMEENTE NOORDWIJK
Hoofdstuk 1Algemene dienstverlening
paragraaf/art.: |
|
omschrijving: |
|
|
|
|
|
team*: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1 |
|
Burgerlijke stand |
|
|
|
|
KCCBO / KCCFO |
|
|
||
1.2 |
|
Reisdocumenten en Nederlandse identiteitskaart |
|
KCCBO / KCCFO |
|
|
|||||
1.3 |
|
Rijbewijzen |
|
|
|
|
KCCBO / KCCFO |
|
|
||
1.4 |
|
Verstrekkingen in het kader van de BRP |
|
|
KCCBO / KCCFO |
|
|
||||
1.5 |
|
Vastgoedinformatie |
|
|
|
|
DIV / RO |
|
|
|
|
1.6 |
|
Overige publiekszaken |
|
|
|
KCCBO / KCCFO |
|
|
|||
1.7 |
|
Gemeentearchief |
|
|
|
|
DIV |
|
|
|
|
1.8/1.24 |
|
Leegstandswet |
|
|
|
|
RBR |
|
|
|
|
1.8/1.25 |
|
Wet op de kansspelen |
|
|
|
VTH |
|
|
|
||
1.8/1.26 |
|
Telecommunicatiewet en AVOI |
|
|
BOC / PC |
|
|
|
|||
1.8/1.27 |
|
Wegenverkeerswetgeving |
|
|
|
KCCBO / KCCFO / BOC / PC |
|
||||
1.9 |
|
Diversen |
|
|
|
|
|
VTH / KCCBO / KCCFO / DIV / RO / JOV |
Hoofdstuk 2Dienstverlening en besluiten in het kader van de Omgevingswet
paragraaf/art.: |
omschrijving: |
team*: |
||
alle |
alle |
RO |
Hoofdstuk 3 Dienstverlening vallend onder de Dienstenrichtlijn en niet vallend onder Hoofdstuk 2
paragraaf/art.: |
omschrijving: |
team*: |
|
||
3.1 |
|
Horeca |
VTH |
|
|
3.2 |
|
Seksbedrijven |
VTH |
|
|
3.3 |
|
Winkeltijdenwet |
VTH |
|
|
3.4 |
|
Organiseren evenement of markt |
VTH |
|
|
3.5 |
|
Standplaatsen |
VTH |
|
|
3.6 |
|
Huisvestingswet |
RBR |
|
|
3.7 |
|
Diversen |
VTH |
|
|
3.8 |
In dit hoofdstuk niet benoemd besluit |
RBR / VTH |
*KCCBO: |
Klantcontactcentrum Backoffice |
|
RBR: |
Ruimtelijk Beleid en Regie |
||
KCCFO: |
Klantcontactcentrum Frontoffice |
|
RO: |
Ruimtelijke Ontwikkeling |
||
VTH: |
Vergunning, Toezicht en Handhaving |
|
|
BRT: |
Buitendienst, Regie en Toezicht |
|
DIV: |
Digitale Informatievoorziening |
|
|
|
JOV: |
Juridisch, Openbare orde en Veiligheid |
BOC: |
Beheer, Openbare Ruimte Civiel |
|
PC: |
Projecten Civiel |
Bijlage 2 behorende bij Mandaatbesluit Heffingsambtenaar 2025, Hoofstuk 1 B1
TARIEVENTABEL LEGESVERORDENING GEMEENTE LISSE
Hoofdstuk 1 Algemene dienstverlening
paragraaf/art.: |
omschrijving: |
|
team: |
|||
1.1 |
|
Burgerlijke stand |
|
Burgerzaken |
||
1.2 |
|
Reisdocumenten en Nederlandse identiteitskaart |
Burgerzaken |
|||
1.3 |
|
Rijbewijzen |
|
Burgerzaken |
||
1.4 |
|
Verstrekkingen uit de Basisregistratie personen |
Burgerzaken |
|||
1.8 |
|
Vastgoedinformatie |
|
Beheer |
||
1.9 |
|
Overige publiekszaken |
Burgerzaken |
|||
1.10 |
|
Gemeentearchief |
|
Bedrijfsinformatie en Compliance |
||
1.11 |
|
Leegstandswet |
|
Vergunningen |
||
1.13 |
|
Kansspelen |
|
Vergunningen |
||
1.14 |
|
Telecommunicatie |
|
Beheer |
||
1.15 m.u.v. 1.15.3 |
Verkeer en vervoer |
|
Beheer |
|||
1.15.3 |
|
Gehandicaptenparkeerkaart |
Financiën |
|||
1.16 |
|
Overige APV vergunningen niet vallend onder de EDR |
Vergunningen |
|||
1.17.1 t/m 1.17.1.4 |
Gewaarmerkte afschriften etc. |
Alle teams |
||||
1.17.2 |
|
Huisnummerbesluit |
|
Vergunningen |
||
1.17.3 |
|
Vergunning gebruik openbare grond |
Vergunningen |
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en besluiten in het kader van de Omgevingswet
paragraaf/art.: |
omschrijving: |
team: |
||
alle |
omgevingsvergunningen |
Vergunningen |
Hoofdstuk 3 Dienstverlening vallend onder de Dienstenrichtlijn en niet vallend onder Hoofdstuk 2
paragraaf/art.: |
omschrijving: |
team: |
||
3.1 |
|
Horeca |
Vergunningen |
|
3.2 |
|
Organiseren evenementen of markten |
Vergunningen |
|
3.3 |
|
Seksbedrijven |
Vergunningen |
|
3.4 |
|
Huisvestingswet 2014 en Wet goed verhuurderschap |
Vergunningen |
|
3.5 |
|
Standplaatsen |
Vergunningen |
|
3.6 |
|
Winkeltijdenwet |
Vergunningen |
|
3.7 |
|
Kinderopvang/gastouderopvang |
JOSCV* |
|
3.8 |
|
Speelautomatenhal |
Vergunningen |
|
3.9 |
|
Uithangborden etc. |
Vergunningen |
|
3.10 |
|
Overige verstrekkingen o.g.v. de APV |
Vergunningen |
|
3.11 |
|
In deze titel niet benoemde vergunning etc. |
Vergunningen |
TARIEVENTABEL LEGESVERORDENING GEMEENTE TEYLINGEN
Hoofdstuk 1 Algemene dienstverlening
Paragraaf/art.: |
omschrijving: |
|
team: |
||
1.1 |
|
Burgerlijke stand |
|
Burgerzaken |
|
1.2 |
|
Reisdocumenten en Nederlandse identiteitskaart |
Burgerzaken |
||
1.3 |
|
Rijbewijzen |
|
Burgerzaken |
|
1.4 |
|
Verstrekkingen uit de Basisregistratie personen |
Burgerzaken |
||
1.8 |
|
Vastgoedinformatie |
|
Beheer |
|
1.9 |
|
Overige publiekszaken |
Burgerzaken |
||
1.10 |
|
Gemeentearchief |
|
Bedrijfsinformatie en Compliance |
|
1.11 |
|
Leegstandswet |
|
Vergunningen |
|
1.13 |
|
Wet op de kansspelen |
Vergunningen |
||
1.14 |
|
Telecommunicatiewet |
Beheer |
||
1.15 m.u.v. 1.15.3 |
Verkeer en vervoer |
|
Beheer |
||
1.15.3 |
|
Gehandicaptenparkeerkaart |
Financiën |
||
1.16 |
|
Overige APV vergunningen niet vallend onder de EDR |
Vergunningen |
||
1.17.1 t/m 1.17.1.4 |
Gewaarmerkte afschriften etc. |
Alle teams |
|||
1.17.2 |
|
Huisnummerbesluit |
|
Vergunningen |
|
1.17.3 t/m 1.179 |
Diverse vergunningen |
Vergunningen |
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en besluiten in het kader van de Omgevingswet
paragraaf/art.: |
omschrijving: |
team: |
||
alle |
omgevingsvergunningen |
Vergunningen |
Hoofdstuk 3 Dienstverlening vallend onder de Dienstenrichtlijn en niet vallend onder Hoofdstuk 2
Paragraaf/art,: |
omschrijving: |
|
team: |
||
3.1 |
|
Horeca |
|
|
Vergunningen |
3.2 |
|
Organiseren evenementen of markten |
Vergunningen |
||
3.3 |
|
Seksbedrijven |
|
Vergunningen |
|
3.4 |
|
Huisvestingswet 2014 en Wet goed verhuurderschap |
Vergunningen |
||
3.5 |
|
Standplaatsen |
|
Vergunningen |
|
3.6 |
|
Winkeltijdenwet |
|
Vergunningen |
|
3.7 |
|
Kinderopvang/gastouderopvang |
JOSCV* |
||
3.8 |
|
Speelautomatenhal |
|
Vergunningen |
|
3.9 |
|
Circus |
|
|
Vergunningen |
3.10 |
|
In deze titel niet benoemde vergunning etc. |
Vergunningen |
* JOSCV: Jeugd, Onderwijs, Sport, Cultuur en Volksgezondheid
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl