Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR734380
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR734380/1
Regeling vervalt per 31-12-2025
Besluit tot tijdelijke wijziging van de beleidsregels bijzondere bijstand en minimaregelingen gemeente Velsen 2021
Geldend van 01-01-2025 t/m 30-12-2025
Intitulé
Besluit tot tijdelijke wijziging van de beleidsregels bijzondere bijstand en minimaregelingen gemeente Velsen 2021Het College van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Velsen,
1. gelet op de Beleidsregels bijzondere bijstand en minimaregelingen gemeente Velsen 2021
2. gelet op het bepaalde in artikel 4:81 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb);
Artikel I
De Beleidsregels bijzondere bijstand en minimaregelingen gemeente Velsen 2021 als volgt uit te breiden:
Artikel 15a Kindregelingen
1. Voor het kind (0 t/m 17) van wie de ouder op de datum van de aanvraag een inkomen heeft van 110 tot en met 120% van de toepasselijke bijstandsnorm kan onder de genoemde voorwaarden in de beleidsregels eenmaal per jaar aanspraak worden gemaakt op:
a. een tegemoetkoming in de indirecte schoolkosten, als het kind schoolgaand is en jonger dan 18 jaar;
b. een tien-badenkaart voor het gemeentelijke zwembad, als het kind van 10 tot en met 17 jaar oud is;
c. een seizoenkaart voor een van de gemeentelijke speeltuinen, als het kind jonger is dan 10 jaar;
2. Voor het schoolgaande kind in de leeftijd van 12 tot en met 17 jaar van wie de ouder op de datum van de aanvraag een inkomen heeft van 110 tot en met 120% van de toepasselijke bijstandsnorm, kan eenmalig aanspraak gemaakt worden op de noodzakelijke aanschaf van of een computer/tablet/laptop, onder de genoemde voorwaarden in de beleidsregels.
Artikel II
Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2025 en geldt tot en met 31 december 2025.
Ondertekening
Aldus vastgesteld door het college in zijn vergadering van 17 december 2024,
Burgemeester en wethouders van Velsen.
de secretaris, de burgemeester,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl