Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR734366
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR734366/1
Ondermandaatbesluit Eemsdelta
Geldend van 16-09-2024 t/m heden
Intitulé
Ondermandaatbesluit EemsdeltaDe gemeentesecretaris, de clusterdirecteuren, de programmadirecteur en de concerncontroller van de gemeente Eemsdelta;
overwegende dat bij besluit van datum 5 januari 2021 het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester het Algemeen mandaatbesluit Eemsdelta 2021 hebben vastgesteld;
gelet op afdeling 10.1.1 Algemene wet bestuursrecht en de Gemeentewet;
besluiten vast te stellen:
Ondermandaatbesluit Eemsdelta
Artikel 1. Begripsbepalingen
Begrippen:
- a.
werkgever: gemeente Eemsdelta;
- b.
sleutelfunctionaris: chief information security officer (CISO), functionaris gegevensbescherming en de strategisch adviseur;
- c.
medewerker: degene die met de werkgever een arbeidsovereenkomst is overeengekomen of op andere wijze voor werkgever werkzaam is, bijvoorbeeld op basis van detachering of overeenkomst van opdracht;
Artikel 2. Reikwijdte mandaat
Onder mandaat wordt ook verstaan: machtiging en volmacht.
Artikel 3. Open ondermandaat
Open ondermandaat en bevoegdheid mandaat te verlenen:
- 1.
De gemeentesecretaris verleent ondermandaat aan de clusterdirecteuren, de programmadirecteur en de concerncontroller voor de aangelegenheden die vallen binnen hun werkgebied met uitzondering van het bepaalde in artikel 4, eerste lid.
- 2.
De clusterdirecteuren verlenen ondermandaat aan de teammanagers voor de aangelegenheden die vallen binnen hun werkgebied met uitzondering van het bepaalde in artikel 4, eerste lid en tweede lid sub a.
- 3.
De programmadirecteur Aardbevingen de Baas verleent ondermandaat aan de programmamanagers Aardbevingen de Baas voor de aangelegenheden die vallen binnen hun werkgebied met uitzondering van het bepaalde in artikel 4, eerste lid en tweede lid sub a.
- 4.
Clusterdirecteuren kunnen elkaar bij afwezigheid vervangen en teammanagers en programmamanagers binnen hetzelfde cluster kunnen elkaar bij afwezigheid vervangen.
- 5.
Degene die bevoegd is de gemandateerde te vervangen dient aan te geven dat hij deze bevoegdheid uitoefent als plaatsvervanger.
- 6.
De programmadirecteur, de concerncontroller, programmamanagers en de teammanagers kunnen ondermandaat verlenen aan hun medewerkers en aan sleutelfunctionarissen. Deze ondermandaten worden opgenomen in bijlage 1 bij dit besluit.
Artikel 4. Uitzonderingen op het ondermandaat
- 1.
Van ondermandaat zijn uitgezonderd:
- 0.
het aangaan van een arbeidsovereenkomst met een medewerker;
- 1.
het beëindigen van arbeidsovereenkomsten met een medewerker;
- 2.
disciplinaire maatregelen tegen een medewerker;
- 3.
besluiten over een ontslagvergoeding naast de transitievergoeding;
- 4.
het verlenen van mandaat aan derden.
- 0.
- 2.
In afwijking van het vorige lid:
- 0.
hebben clusterdirecteuren, de programmadirecteur en de concerncontroller mandaat om een arbeidsovereenkomst aan te gaan, met uitzondering van de functionarissen zoals genoemd in artikel 3, eerste lid;
- 1.
hebben teammanagers, programmamanagers en de concerncontroller mandaat om een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd aan te gaan, met uitzondering van de functionarissen zoals genoemd in artikel 3, eerste lid;
- 2.
heeft de teammanager mandaat om voor de doelgroep Participatiewet een arbeidsovereenkomst aan te gaan en te beëindigen, disciplinaire maatregelen te treffen en te besluiten over een ontslagvergoeding, naast de transitievergoeding;
- 3.
heeft de teammanager JZ/Inkoop mandaat voor zover het gaat om het verlenen van mandaat aan derden wat betreft het vertegenwoordigen van het college van burgemeester en wethouders in procedures van bezwaar, beroep en hoger beroep en in voorlopige voorzieningenprocedures, alsmede om alle voorkomende en noodzakelijk geachte proceshandelingen te verrichten.
- 0.
- 3.
Onder arbeidsovereenkomst zoals bedoeld in het eerste en tweede lid wordt ook verstaan de overeenkomst met uitzendkrachten, gedetacheerden, inhuurkrachten, zzp-ers en anderen die voor bepaalde tijd in opdracht van de werkgever werkzaam zijn.
Artikel 5. Instructie
Instructie:
- 1.
De gemandateerde volgt de instructies zoals bedoeld in artikel 4 en 5 van het Algemeen mandaatbesluit Eemsdelta op.
- 2.
De teammanager mag ondermandaat verlenen voor besluiten over inkoop of aanbesteding indien en voor zover de gemandateerde budget heeft zoals bedoeld in de budgethoudersregeling.
- 3.
Clusterdirecteuren en teammanagers verlenen geen ondermandaat voor het aangaan van een arbeidsovereenkomst met een medewerker.
Artikel 6. Inwerkingtreding
Deze regeling treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Ondertekening
Ondertekening
Aldus vastgesteld door de gemeentesecretaris, de clusterdirecteuren, de programmadirecteur en de concerncontroller van Eemsdelta op 5 januari 2021 (1e versie) en gewijzigd bij besluit van 30 augustus 2022.
R. Koch
gemeentesecretaris
H.W. Wieringa
clusterdirecteur Mens & Maatschappij
H. Veld
clusterdirecteur Fysieke leefomgeving & economie
E. Meeuwissen
clusterdirecteur Interne & externe dienstverlening
J. Bonnema
programmadirecteur Programma Aardbevingen de Baas
R. Bruggeman
Concerncontroller
Bijlage 1 Ondermandatering ex artikel 3, lid 6
Teammanager Werk en Participatie binnen het cluster Mens & Maatschappij (besluit van 5 januari 2021)
besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van de Participatiewet met ingang van de dag na bekendmaking met terugwerkende kracht tot en met 1 april 2022;
besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;
besluit tevens dat medewerkers van het team bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;
Aan: |
Bevoegdheid: |
Voorwaarde/instructie: |
Consulent leerplicht |
Uitvoering van de leerplichtwet 1969 art. 3a, 3b, 3c, 5 onder a, b en c, 5a, 15, 19, 21 en 22: Waarschuwingen Beschikkingen: vrijstellingen (m.u.v. 11g van meer dan 10 dagen, deze zijn bij wet al toegewezen aan de consulent leerplicht) Proces-verbaal |
|
RMC-coordinator |
Uitvoering van de RMC-wet namens de deelnemende gemeenten in de RMC-regio 02 (Het Hogeland en centrumgemeente Eemsdelta): Besluiten Contracten en overeenkomsten Aanbestedingen Correspondentie met derden |
Teammanager Werk en Participatie binnen het cluster Mens & Maatschappij (aanvulling ondermandaat bij besluit van 22 september 2022)
Aan: |
Bevoegdheid: |
Voorwaarde/instructie: |
werkcoach |
Het inkopen of afsluiten van een reïntegratietraject of ander traject in verband met arbeidsinschakeling op grond van de Participatiewet ten behoeve van een individuele cliënt |
1. Akkoord van andere werkcoach is vereist (4-ogen principe) 2. Mandaat tot€ 2000,- per traject 3. Conform regelgeving waaronder inkoop en- aanbestedingsbeleid |
werkcoach |
Het opleggen van een hersteltermijn vanwege het niet of onvoldoende meewerken aan verplichtingen gericht op arbeidsinschakeling op grond van de Participatiewet |
1. Akkoord van andere werkcoach is vereist (4-ogen principe) |
werkcoach |
Het opleggen van een maatregel vanwege het niet of onvoldoende meewerken aan verplichtingen gericht op arbeidsinschakeling op grond van de Participatiewet |
1. Akkoord van andere werkcoach is vereist (4-ogen principe) |
werkcoach |
Het opleggen van een tijdelijke ontheffing arbeidsverplichting op grond van de Participatiewet |
1. Akkoord van andere werkcoach is vereist (4-ogen principe) |
werkcoach |
Het doorgeven van een ziekmelding aan team ondersteuning tbv het herberekenen van loonkostensubsidie |
|
werkcoach |
Het intrekken van een digitaal werkproces |
Geen |
werkcoach |
Versturen van opdracht aan de backoffice |
Geen |
werkcoach |
Het tekenen van overeenkomsten voor en met klanten in brede zin, zoals Proefplaatsingsovereenkomst, Leerwerkstage, Taalstage overeenkomst, Gebruikersovereenkomst Laptop en E-bike. |
Getekend document aanwezig in Suite |
Teammanager Inkomen binnen het cluster Mens & Maatschappij (besluit van 22 september 2022)
besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van de Participatiewet, Ioaw, Ioaz en Bbz met ingang van de dag na bekendmaking met terugwerkende kracht tot en met 1 april 2022;
besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;
besluit tevens dat medewerkers van het team bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;
Aan: |
Bevoegdheid: |
Voorwaarde/instructie: |
Consulent inkomen |
Het nemen van besluiten, waaronder ook handelingen ter voorbereiding en ter uitvoering daarvan, tot vaststelling en herziening van aanspraken en (betalings)verplichtingen in een individueel geval, die voortvloeien uit de Pw, Ioaw, Ioaz en bbz 2004. |
|
Medewerker Terugvordering & Verhaal |
Kwijtscheldingen o.g.v. Pw, Ioaw, Ioaz en bbz 2004 tot € 15.000,-. |
Conform beleid |
Teammanager Jeugd en Jongeren binnen het cluster Mens & Maatschappij (besluit van 22 september 2022);
besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van de Jeugdwet met ingang van de dag na bekendmaking met terugwerkende kracht tot en met 1 april 2022;
besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;
besluit tevens dat medewerkers van het team bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;
Aan: |
Bevoegdheid: |
Voorwaarde/instructie: |
Praktijkbegeleider + medewerker kwaliteit |
Het nemen van besluiten, waaronder ook die ter voorbereiding en ter uitvoerlegging daarvan, tot vaststelling en herziening van aanspraken en (betalings)verplichtingen in een individueel geval, die voortvloeien uit de Jeugdwet en daarop gebaseerde regelgeving. |
Besluit is niet opgesteld door medewerker zelf |
Praktijkbegeleider + medewerker kwaliteit + gedragswetenschapper |
Procesvertegenwoordiging (het ondertekenen van stukken en optreden ter zitting) in algemene Jeugdwet zaken én in zaken op grond van paragraaf 6.1 van de Jeugdwet. |
Teammanager WMO binnen het cluster Mens & Maatschappij (besluit van 22 september 2022)
besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 met ingang van de dag na bekendmaking met terugwerkende kracht tot en met 1 april 2022;
besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;
besluit tevens dat medewerkers van het team bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;
Aan: |
Bevoegdheid: |
Voorwaarde/instructie: |
WMO consulent |
Het nemen van besluiten, waaronder ook handelingen ter voorbereiding en ter uitvoerlegging daarvan, tot vaststelling en herziening van aanspraken en (betalings)verplichtingen in een individueel geval, die voortvloeien uit de WMO en daarop gebaseerde wetgeving. |
Besluit is akkoord door één andere consulent (4-ogen principe) |
Kwaliteitsmedewerker |
Het nemen van besluiten op grond van de compensatieregeling meerkosten subregeling 2 |
De teammanager van het team P&O binnen het cluster Interne & Externe Dienstverlening (besluit van 15 juli 2021)
besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van correspondentie met betrekking tot het salaris en betaalopdrachten die betrekking hebben op het salaris met ingang van 1 augustus 2021;
besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;
besluit tevens dat medewerkers van het team P&O bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten
Aan: |
Bevoegdheid: |
Voorwaarde/instructie: |
Salarisadministrateur A en B |
Aanmaken en ondertekenen van werkgeversverklaringen voor Hypotheek |
Digitaal opslaan in PDF, na half jaar vernietigen. Bij vragen bellen met Salarisadministrateur A. |
Medewerker PSA |
Mailbevestiging van gevoerde telefoongesprek omtrent correcties op het salaris |
Geen natte handtekening vereist. |
Medewerker PSA |
Maken en ondertekenen van brieven ivm corrigeren van incidentele betalingen |
Correcties van incidentele betalingen lager dan € 50,01. |
Specialist PSA |
Ondertekenen van brieven ivm corrigeren van incidentele betalingen |
Correctie van incidentele betalingen hoger dan € 50,01 en lager dan € 500,00. |
Salarisadministrateur A en specialist PSA |
Terugvordering betaalde salaris, uitvoering loonbeslag, |
In het kader van het 4-ogen principe maakt de salarisadministrateur het document en de specialist PSA controleert alvorens de opdracht wordt verzonden. |
Salarisadministrateur A en specialist PSA |
Verlening voorschotten op het salaris c.a. op verzoek medewerker en afspraken omtrent verrekenen van voorschot. |
In het kader van het 4-ogen principe maakt de salarisadministrateur het document en de specialist PSA controleert alvorens de opdracht wordt verzonden. |
Salarisadministrateur A en specialist PSA |
Uitbetaling van : - Overlijdensuitkeringen, - Voorschot - verplaatsingskosten - Salarissen - Afdracht sociale premies, belastingen en verzekeringen |
In het kader van het 4-ogen principe maakt de salarisadministrateur het document en de specialist PSA controleert alvorens de opdracht wordt verzonden. |
De teammanager van het team Klantcontact, Online en Burgerzaken binnen het cluster Interne & Externe Dienstverlening
besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van werkzaamheden Burgerzaken met ingang van 1 januari 2021;
besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;
besluit tevens dat medewerkers van het team Klant Contact bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;
Aan: |
Bevoegdheid: |
Voorwaarde/instructie: |
Medewerker burgerzaken A en B |
Aanwijzen van een buitengewoon ambtenaren van de burgerlijke stand en aanwijzen huis der gemeente. |
|
Medewerker KCC |
Beslissen op aanvraag: - Collectevergunning; - Loterijvergunning. |
|
Medewerker burgerzaken A en B, medewerker KCC |
Uitvoering Wet basisregistratie personen (BRP) + Besluit BRP + Reglement gegevensverstrekking basisregistratie personen en uitvoering Wet rechten burgerlijke stand + Reglement burgerlijke stand. |
|
Medewerker burgerzaken A en B |
Uitvoering Kieswet + Kiesbesluit en uitvoering Rijkswet op het Nederlanderschap (RWN) + Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap + Besluit optie- en naturalisatiegelden 2002 + Regeling verkrijging en verlies Nederlanderschap. |
|
Medewerker burgerzaken A en B, medewerker KCC |
Uitvoering Paspoortwet + Paspoort uitvoeringsregeling Nederland + Besluit paspoortgelden en uitvoering Wet op de lijkbezorging + Besluit op de lijkbezorging. |
|
Medewerker burgerzaken A en B, medewerker KCC |
Uitvoering Wegenverkeerswet 1994 (Wvw) + Reglement Rijbewijzen voor zover betrekking hebbende op afgifte rijbewijzen. |
|
Medewerker burgerzaken A en B, medewerker KCC |
Legaliseren handtekening en waarmerken van diploma's en documenten en aannemen documenten en bescheiden. |
|
Medewerker burgerzaken A en B, medewerker KCC |
Beslissen op aanvraag Attestatie de Vita en doorsturen aanvraag om VOG naar COVOG. |
De teammanager van het team Informatievoorziening van de gemeente Eemsdelta;
gelet op het door het college vastgestelde Algemeen mandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld in de collegevergadering van 5 januari 2021;
gelet op de door de gemeentesecretaris en de clusterdirecteuren verleende ondermandaten in het Ondermandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld op 5 januari 2021;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van informatievoorziening met ingang van 16 september 2024;
besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;
besluit tevens dat medewerkers van het team Informatievoorziening bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;
Aan: |
Bevoegdheid: |
Voorwaarde/instructie: |
Consulenten en medewerkers informatie (onderdeel Documenten & Processen) |
Inschrijving van de in de Wet BAG genoemde brondocumenten in het adressenregister en gebouwenregister en onderhouden adressen- en gebouwenregister. |
|
Consulenten en medewerkers informatie (onderdeel Documenten & Processen) |
Aannemen documenten en bescheiden en uitvoering Archiefwet 1995 en Archiefverordening. |
|
Coördinator GEO&Data en Medewerkers BAG/GEO |
Inschrijvingen en aanvullingen doen in het register voor het bewaren van brondocumenten van besluiten over publiekrechtelijke beperkingen en het opnemen van percelen in de registratie. |
|
Landmeters en Coördinator GEO&Data |
Aanschrijven particulieren in verband met verrichten van terreinmetingen en werkzaamheden met betrekking tot perceelgrenzen en het Kadaster. |
|
BAG-beheerders, GIS specialisten, Coördinator GEO&Data |
Inschrijven brondocumenten in het adressen - en gebouwenregister en toetsen brondocumenten aan de nadere regels en uitgeven van inschrijf - en identificatienummers. |
|
BAG-beheerders, GIS specialisten, Coördinator GEO&Data |
Zorgdragen voor de adressen - en gebouwenregistratie en behandeling en verwerking van meldingen van onjuistheid of onvolledigheid in de basisregistratie adressen en gebouwen. |
|
BAG-beheerders, GIS specialisten, Coördinator GEO&Data |
Onderhouden berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening BAG. |
|
BAG-beheerders, GIS specialisten, Coördinator GEO&Data |
Behandeling inzageverzoek en het nemen van besluiten tot het vaststellen van openbare ruimten |
|
BAG-beheerders, GIS specialisten, Coördinator GEO&Data |
Vaststellen geometrie panden en verblijfsobjecten en afbakening van panden en verblijfsobjecten en het benoemen en afbakenen van stand- en ligplaatsen |
|
GEO medewerkers, BGT beheerder, Coordinator GEO&Data |
Zorgdragen voor het bijhouden van de geografische gegevens in de BGT door het langs elektronische weg leveren aan het Kadaster van de gegevens genoemd in art. 7 lid 2 en art. 8 volgens de systeembeschrijving ex art. 15 en 20 en zorgdragen voor afstemming met andere in de Wet BGT genoemde genoemde bronhouders over de begrenzing en de onderlinge aansluiting van de geografische objecten. |
|
GEO medewerkers, BGT beheerder, Coordinator GEO&Data |
Voldoen aan de kwaliteitseisen gesteld in de catalogus als bedoeld in art. 4 Wet BGT, bij het leveren van een geografisch gegeven ex art. 11 Wet BGT. |
|
GEO medewerkers, BGT beheerder, Coordinator GEO&Data |
Zorgdragen dat een in de BGT weergegeven grafisch object in overeenstemming is met de fysieke werkelijkheid, binnen de regels ten aanzien van actualiteit die daarover in de catalogus ex art. 4 Wet BGT worden gesteld. |
|
GEO medewerkers, BGT beheerder, Coordinator GEO&Data |
Behandeling melding gerede twijfel over het in overeenstemming zijn met de fysieke werkelijkheid van een in de basisregistratie grootschalige topografie opgenomen authentiek gegeven. |
|
GEO medewerkers, BGT beheerder, Coordinator GEO&Data |
Verrichten van jaarlijks onderzoek naar de uitvoering van de uit de Wet BGT voortvloeiende verplichtingen en het zenden van een afschrift van de resultaten aan de Minister van BZK. |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Eemsdelta,
namens dezen,
De burgemeester van de gemeente Eemsdelta,
namens deze,
Teammanager Informatievoorziening,
27 november 2024
De teammanager van het team Juridische Zaken & Inkoop (inclusief CISO en PO) binnen het cluster Interne & Externe Dienstverlening;
besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van advisering met ingang van 1 januari 2021;
besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;
besluit tevens dat medewerkers van het team Juridische Zaken & Inkoop bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten
Aan: |
Bevoegdheid: |
Voorwaarde/instructie: |
Juridisch adviseur |
Het verzenden van een ontvangstbevestiging van een bezwaarschrift, het doorzenden van een bezwaarschrift naar een ander bestuursorgaan en mededelen dat de beslissing op bezwaar wordt verdaagd, opgeschort of uitgesteld. |
|
Juridisch adviseur |
Het verzenden van een ontvangstbevestiging van een klacht, het doorzenden van een klacht en mededelen dat de beslissing op klacht wordt verdaagd, opgeschort of uitgesteld. |
|
Juridisch adviseur |
Het verzenden van een ontvangstbevestiging van een aansprakelijkstelling, het doorzenden van een aansprakelijkstelling en mededelen dat de beslissing op de aansprakelijkstelling wordt verdaagd. |
|
Juridisch adviseur |
Het verzenden van een ontvangstbevestiging van een Wob-verzoek, het doorzenden van een Wob-verzoek naar een ander bestuursorgaan en mededelen dat de beslissing op een Wob-verzoek wordt verdaagd. |
|
Juridisch adviseur |
Bijhouden van het register ex artikel 27 WGR |
|
Privacy Officer + Chief Information Security Officer |
Uitvoering Algemene Verordening Gegevensbescherming. |
|
Privacy Officer + Chief Information Security Officer |
Afsluiten verwerkersovereenkomsten |
|
Chief Information Security Officer |
Afsluiten van overeenkomsten voor de inzet van mensen en middelen ten behoeve van een adequate Informatiebeveiliging en Privacybescherming. |
De teammanager van het team Communicatie, Bestuurssecretariaat, Gebiedsregie en Facilitaire Zaken binnen het cluster Interne & Externe Dienstverlening;
besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van het verrichten van secretariële taken met ingang van 1 januari 2021;
besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;
besluit tevens dat medewerkers van het team Communicatie, Bestuurssecretariaat en Gebiedsregie bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;
Aan: |
Bevoegdheid: |
Voorwaarde/instructie: |
Bestuur- en concerndirectie-ondersteuner |
Opvragen justitiële gegevens en politiegegevens inzake de verlening van Koninklijke onderscheidingen. |
De teammanager van het team Vergunningen, Toezicht en Handhaving van de gemeente Eemsdelta;
gelet op het door het college vastgestelde Algemeen mandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld in de collegevergadering van 5 januari 2021;
gelet op de door de gemeentesecretaris en de clusterdirecteuren verleende ondermandaten in het Ondermandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld op 5 januari 2021;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van vergunningverlening, toezicht- en handhavingszaken en verzoeken om handhaving met ingang van [datum];
besluit op 16-09-2024 het ondermandaatbesluit te wijzigen per 16 september 2024 in verband met de doorontwikkeling van het cluster Fysieke Leefomgeving & Economie;
besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;
besluit tevens dat medewerkers van het team Vergunningen, Toezicht en Handhaving bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;
Aan: |
Bevoegdheid: |
Voorwaarde/instructie: |
Toezichthouder Bouw/RO |
Het versturen van ambtelijke waarschuwingen binnen het taakveld van de toezichthouder |
|
Juridisch adviseur A en B |
Het behandelen van verzoeken om handhaving exclusief het nemen van een besluit |
|
Medewerker Omgevingsvergunningen A en B |
Schriftelijke reactie op een aanvraag die betrekking heeft op het houden van omgevingsoverleg |
Na overleg met medewerker RO |
Medewerker Omgevingsvergunningen A en B |
Schriftelijke reactie op een conceptverzoek omgevingsvergunning |
|
Medewerker Omgevingsvergunningen A en B |
Opvragen van aanvullende gegevens voor een aanvraag omgevingsvergunning |
|
Medewerker Omgevingsvergunningen A en B |
Buiten behandeling laten van een aanvraag omgevingsvergunning |
|
Medewerker Omgevingsvergunningen A en B |
Besluit op een aanvraag omgevingsvergunning waarop de reguliere voorbereidingsprocedure van toepassing is (artikel 5.1 Ow jo. artikel 5.8 Ow) Voor aanvragen uit 2023: artikel 2.1 of artikel 2.2 Wabo |
Voorafgaand aan een weigering of bij afwijking van adviezen overleg met teammanager |
Medewerker Omgevingsvergunningen A en B |
Advies / principe-uitspraak en besluit over de in het (tijdelijke) omgevingsplan opgenomen regels inzake binnenplanse afwijking (artikel 22.280 Bruidsschat jo. Artikel 5.1 lid 1 onder a Ow) Voor aanvragen uit 2023: artikel 2.12 lid 1 sub a onder 1 Wabo ) |
Na advies met medewerker RO en/of beleidsadviseur Ruimte en gebiedsontwikkeling (artikel 8.0a lid 1 Besluit kwaliteit leefomgeving) Voorafgaand aan een weigering of bij afwijking van adviezen overleg met teammanager |
Medewerker Omgevingsvergunningen A en B |
Besluit over de buitenplanse afwijkingsmogelijkheid (BOPA) (artikel 5.1 lid 1 onder a Ow) Voor aanvragen uit 2023: Besluit over de categorieën van gevallen genoemd in artikel 4 van bijlage II Bor (buitenplanse kruimelgevallen) (artikel 2.12 lid 1 sub a onder 2 Wabo ) |
Na advies van medewerker RO en/of beleidsadviseur Ruimte en gebiedsontwikkeling (artikel 8.0a lid 2 Besluit kwaliteit leefomgeving) Voorafgaand aan een weigering of bij afwijking van adviezen overleg met teammanager |
Medewerker Omgevingsvergunningen A en B |
Besluit over het toekennen van een huisnummer |
Huisnummerbesluiten worden opgesteld door medewerker van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Eemsdelta,
namens dezen,
De burgemeester van de gemeente Eemsdelta,
namens dezen
Teammanager Vergunningen, Toezicht en Handhaving
DeteammanagervanhetteamRuimtelijke en Economische Ontwikkelingvande gemeente Eemsdelta;
gelet op het door het college vastgestelde Algemeen mandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld in de collegevergadering van 5 januari 2021;
gelet op de door de gemeentesecretaris en de clusterdirecteuren verleende ondermandaten in het Ondermandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld op 5 januari 2021;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van Ruimtelijke en Economische Ontwikkeling met ingang van 16 september 2024;
besluit het ondermandaatbesluit te wijzigen per 16 september 2024 in verband met de doorontwikkeling van het cluster Fysieke Leefomgeving & Economie;
besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;
besluit tevens dat medewerkers van het team Ruimtelijke en Economische Ontwikkeling bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;
Medewerker RO |
Advies / principe-uitspraak over de omgevingsvergunning voor een omgevingsplanactiviteit als bedoeld in artikel 22.10 Omgevingswet en artikel 22.280 van de bruidsschat (en artikel 5.1, lid 1, aanhef, en onder a Omgevingswet en artikel 8.0a, lid 1 Besluit kwaliteit leefomgeving (Bkl)) (voorheen binnenplanse afwijking) en de Buitenplanse afwijking (BOPA) (Artikel 5.1 lid 1 onder a Ow Beoordelingsregels: 8.0a lid 2 Bkl), passend binnen het Afwijkingenbeleid (vastgesteld) Aanvraag uit 2023 of eerder: Advies / principe-uitspraak over de categorieën van gevallen genoemd in artikel 4 van bijlage II van het Bor (buitenplanse kruimelgevallen) (Artikel 2.12 lid 1 onder a onder 2 Wabo) |
|
Medewerker RO |
Voeren van overleg bij de voorbereiding van een omgevingsplanwijziging met de wettelijke vooroverlegpartners |
|
Medewerker RO |
Voorbereiden en uitvoeren van een ruimtelijke procedure omgevingsplan (Ow) |
|
Medewerker RO |
Aanwijzen adviseur die advies uitbrengt over de op de aanvraag te nemen beslissing bij een verzoek tot nadeelcompensatie |
|
Medewerker RO |
Het besluiten tot het aangaan en ondertekenen van een nadeelcompensatieovereenkomst ten gevolge van een planologische afwijking |
|
Medewerker RO |
Waarmerken en publiceren DSO (Regels op de kaart) en manifest |
|
Medewerker RO |
Het behandelen van verzoeken tot nadeelcompensatie exclusief het besluit. |
Adviseur Bodembeleid; |
Het bijhouden en verwerken van de informatie en data t.b.v. de Basisregistratie ondergrond (bodemonderzoeken, sonderingsgegevens, e.d. |
|
Beleidsadviseur Ruimte en Gebiedsontwikkeling A en B |
Advies / principe-uitspraak over de omgevingsvergunning voor een omgevingsplanactiviteit als bedoeld in artikel 22.10 Omgevingswet en artikel 22.280 van de bruidsschat (en artikel 5.1, lid 1, aanhef, en onder a Omgevingswet en artikel 8.0a, lid 1 Besluit kwaliteit leefomgeving (Bkl)) (voorheen binnenplanse afwijkingsprocedure) en de Buitenplanse afwijking (BOPA) (Artikel 5.1 lid 1 onder a Ow Beoordelingsregels: 8.0a lid 2 Bkl), passend binnen het Afwijkingenbeleid (vastgesteld) Aanvraag uit 2023: Advies / principe-uitspraak over de categorieën van gevallen genoemd in artikel 4 van bijlage II van het Bor (buitenplanse kruimelgevallen) (Artikel 2.12 lid 1 onder a onder 2 Wabo) |
|
Beleidsadviseur Ruimte en Gebiedsontwikkeling A en B |
Voeren van overleg bij de voorbereiding van een omgevingsplanwijziging met de wettelijke vooroverlegpartners |
|
Beleidsadviseur Ruimte en Gebiedsontwikkeling A en B |
Voorbereiden en uitvoeren van een ruimtelijke procedure omgevingsplan (Ow) |
|
Beleidsadviseur Ruimte en Gebiedsontwikkeling A en B |
Aanwijzen adviseur die advies uitbrengt over de op de aanvraag te nemen beslissing bij een verzoek tot nadeelcompensatie |
|
Beleidsadviseur Ruimte en Gebiedsontwikkeling A en B |
Het besluiten tot het aangaan en ondertekenen van een nadeelcompensatieovereenkomst ten gevolge van een planologische afwijking |
|
Beleidsadviseur Ruimte en Gebiedsontwikkeling A en B |
Waarmerken en publiceren DSO (Regels op de kaart) en manifest |
|
Beleidsadviseur Ruimte en Gebiedsontwikkeling A en B |
Het behandelen van verzoeken tot nadeelcompensatie exclusief het besluit. |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Eemsdelta, namens dezen,
De burgemeester van de gemeente Eemsdelta, namens deze,
Teammanager Ruimtelijke en Economische Ontwikkeling
3 december 2024
De teammanager van het team Wonen, Vastgoed en Duurzaamheid van de gemeente Eemsdelta;
gelet op het door het college vastgestelde Algemeen mandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld in de collegevergadering van 5 januari 2021;
gelet op de door de gemeentesecretaris en de clusterdirecteuren verleende ondermandaten in het Ondermandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld op 5 januari 2021;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van de ruimtelijke ordening, vergunningverlening en vastgoedontwikkeling met ingang van 1 januari 2021;
besluit het ondermandaatbesluit te wijzigen per 16 september 2024 in verband met de gewijzigde teamindeling van de cluster Fysieke Leefomgeving & Economie;
besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;
besluit tevens dat medewerkers van het team Wonen, Vastgoed en Duurzaamheid bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;
Aan: |
Bevoegdheid: |
Voorwaarde/instructie: |
Wonen |
||
Vastgoedontwikkeling |
||
Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken; |
Verkoop van grond ten behoeve van: Nieuwbouw van woningen; Bedrijventerreinen |
Conform de grondexploitaties en met inachtneming van de algemene voorwaarden voor de verkoop van onroerende zaken voor de gemeente Eemsdelta. |
Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken; Adviseur vastgoedontwikkeling en grondzaken; Medewerker vastgoed en grondzaken |
Verkoop van gemeentelijke gebouwen. |
Conform het vastgoedbeleid en tot een bedrag van € 250.000, anders geen mandaat, college bevoegd. |
Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken; Adviseur vastgoedontwikkeling en grondzaken; Medewerker vastgoed en grondzaken |
Optieverlening (na loting) bouwkavels (inclusief verlenging) |
Conform vastgestelde kaders. |
Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken; Adviseur vastgoedontwikkeling en grondzaken Medewerker vastgoed en grondzaken |
Verkoop van: Groenstroken; Overhoeken, dan wel bermen die niet onder het groenstrokenbeleid vallen. |
Verkoop van groenstroken: met inachtneming van het groenstrokenbeleid; Voor beide verkopen: geen verkoop aan medewerkers van de gemeente (zo ja, college bevoegd; geen mandaat); Igv onderhandse verkoop aan raadsleden of collegeleden na ontheffing van Gedeputeerde Staten (art. 15 en 41c Gemeentewet); Igv onderhandse verkoop aan de burgemeester na ontheffing van de commissaris van de Koning (art. 69 Gemeentewet). |
Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken; Adviseur vastgoedontwikkeling en grondzaken; Medewerker vastgoed en grondzaken |
Het aangaan, verlengen en opzeggen van overeenkomsten inzake verhuur, ingebruikgeving en verpachting gemeentelijke grond en accommodaties en huur van een zaak bij een derde. |
Uitgezonderd sportaccommodaties . |
Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken; |
Verlenen ontheffing van pachtvoorwaarden; Waarschuwen pachters en huurders bij overtreding pacht- en huurvoorwaarden. |
Bij waarschuwen in overleg met teamleider. |
Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken; Adviseur vastgoedontwikkeling en grondzaken; Medewerker vastgoed en grondzaken |
Vestigen en verlengen van erfdienstbaarheden en verkoop percelen grond ten behoeve van voorzieningen van algemeen maatschappelijk nut, zoals bijv. de rioolleiding, een IBA, een abri, trafo. |
In geval van voorzieningen van algemeen nut in overleg met de technisch specialist civiele techniek. Verlengen van erfdienstbaarheden volgens vastgestelde kaders. |
Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken; Adviseur vastgoedontwikkeling en grondzaken; Medewerker vastgoed en grondzaken |
Informatieverstrekking over grondverwerving en inzake grondexploitatie. |
|
Beleidsmedewerker vastgoedontwikkeling en grondzaken; Adviseur vastgoedontwikkeling en grondzaken; Medewerker vastgoed en grondzaken |
Verrichten administratieve handelingen in verband met koop, verkoop en ruiling onroerende zaken. |
Duurzaamheid |
||
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Eemsdelta, namens dezen,
De burgemeester van de gemeente Eemsdelta, namens deze,
Teammanager Wonen, Vastgoed en Duurzaamheid
28 november 2024
De teammanager van het team Beleid, Realisatie & Beheer Openbare Ruimte van de gemeente Eemsdelta;
gelet op het door het college vastgestelde Algemeen mandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld in de collegevergadering van 5 januari 2021;
gelet op de door de gemeentesecretaris en de clusterdirecteuren verleende ondermandaten in het Ondermandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld op 5 januari 2021;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register;
besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;
besluit tevens dat medewerkers van het team Beleid, Realisatie & Beheer Openbare Ruimte bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;
Aan: |
Bevoegdheid: |
Voorwaarde/instructie: |
Vergunningen algemeen c.a. |
||
Assetbeheerder B |
Beoordeling aanvragen vergunning voor de activiteit kappen bomen en bosopstanden |
Binnen de daartoe vastgestelde kaders conform vigerende beleid/verordening |
Assetbeheerder B |
Verlening toestemming aan derden voor aanleg inritten en aansluiting riolering |
Binnen de daartoe vastgestelde kaders conform vigerende beleid/verordening |
Assetbeheerder B |
Verlening toestemming aan derden tot de aanleg van dammen en duikers in gemeentegrond |
Binnen de daartoe vastgestelde kaders conform vigerende beleid/verordening en in overleg met betrokken waterschap |
Opdrachtverstrekking |
||
Assetmanager, Assetbeheerder A en Projectleider |
Aangaan van contracten tot maximaal het bedrag waarbij een enkelvoudig onderhandse aanbesteding is toegestaan conform het Inkoopbeleid van de gemeente Eemsdelta. |
Passend binnen de daartoe vastgestelde financiële kaders en conform inkoopbeleid en advies van de inkoopadviseur en binnen het beschikbare budget binnen de exploitatiebegroting of projectbegroting. Met uitzondering van het aangaan van een arbeidsovereenkomst. |
Assetmanager, Assetbeheerder A en projectleider |
Het uitvoeren van de selectieprocedure en de gunningsprocedure bij aanbestedingstrajecten, exclusief besluitvorming. |
Passend binnen de daartoe vastgestelde financiële kaders en conform inkoopbeleid en advies van de inkoopadviseur en binnen het beschikbare budget binnen de exploitatiebegroting of projectbegroting. |
Assetmanager en Assetbeheerder A |
Verstrekking deelopdrachten aan derden inzake aanleg, onderhoud en sloop van kapitaalgoederen |
Binnen vigerende raamcontracten Binnen de daartoe vastgestelde financiële kaders en conform inkoopbeleid en advies van de inkoopadviseur. |
Nutsbedrijven |
||
Assetbeheerder B |
Verlening toestemming aan derden tot het leggen van kabels en leidingen in gemeentegrond |
Binnen de daartoe vastgestelde kaders conform vigerende beleid/verordening |
Assetbeheerder B |
Opdrachtverstrekking aan nutsbedrijven voor het verrichten van werkzaamheden |
Binnen de daartoe vastgestelde financiële kaders en/of overleg met teammanager |
Afval en grondstoffen |
||
Assetbeheerder B |
Vaststelling van dagen en tijden voor het ter inzameling aanbieden van huishoudelijke afval- en grondstoffen |
Binnen de daartoe vastgestelde financiële kaders en/of in overleg met teammanager |
Assetbeheerder B |
Uitvoering acceptatiebeleid afval en grondstoffen op overslagstation |
Binnen de daartoe vastgestelde financiële kaders en/of in overleg met teammanager |
Verkeer |
||
Verkeerskundige |
Uitvoering Parkeerverordening |
Binnen de daartoe vastgestelde kaders conform vigerende beleid/verordening, i.o.m. politie |
Verkeerskundige |
Aanstelling van verkeersbrigadiers en het vervallen verklaren van deze aanstelling |
In overleg met politie |
Verkeerskundige |
Aanwijzing gehandicaptenparkeerplaats |
In overleg met politie |
Verkeerskundige |
Nemen van verkeersbesluiten |
|
Lijkbezorging |
||
Assetbeheerder B en begraafplaatsbeheerder |
Uitgifte en beheer grafrechten |
Binnen de kaders van de beheersverordening |
Documenten |
||
Projectleider |
Correspondentie met inwoners |
Passend binnen de daartoe vastgesteld communicatiebeleid |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Eemsdelta,
namens dezen,
De burgemeester van de gemeente Eemsdelta,
namens deze
Teammanager van het Beleid, Realisatie & Beheer Openbare Ruimte
16 december 2024
De teammanager van het team Projectenbureau van de gemeente Eemsdelta;
gelet op het door het college vastgestelde Algemeen mandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld in de collegevergadering van 5 januari 2021;
gelet op de door de gemeentesecretaris en de clusterdirecteuren verleende ondermandaten in het Ondermandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld op 5 januari 2021;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van het realiseren van Programma's en Projecten met ingang van 16 september 2024;
besluit op … (datum)… 2024 het ondermandaatbesluit te wijzigen per 16 september 2024 in verband met de doorontwikkeling van het cluster Fysieke Leefomgeving & Economie;
besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;
besluit tevens dat medewerkers van het team Projectenbureau bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;
Aan: |
Bevoegdheid: |
Voorwaarde/instructie: |
Ambtelijk opdrachtgever* (Directeur, Teammanager of Assetmanager) |
Formeel verstrekken van opdrachten voor projecten en programma’s. |
Binnen de kaders van het vastgestelde beleid en budget. Binnen Kaders Programmatisch en Projectmatig werken Eemsdelta. |
Programmamanager* |
Toezien op en sturen van programma’s, inclusief het accorderen van programmaplannen en voortgangsrapportages. Doen van (subsidie) aanvragen Communiceren namens gemeente |
Binnen de kaders van het vastgestelde beleid en budget. Binnen Kaders Programmatisch en Projectmatig werken Eemsdelta. Binnen kaders van het programma In afstemming met team Communicatie |
Projectregisseur* |
Coördineren van complexe projecten en maatschappelijke opgaven. Doen van (subsidie) aanvragen Aanvragen van vergunningen Communiceren namens gemeente |
Binnen de kaders van het vastgestelde beleid en budget. Binnen Kaders Programmatisch en Projectmatig werken Eemsdelta. Binnen kaders van het project Idem In afstemming met team Communicatie |
Projectleider* |
Leidinggeven aan de uitvoering van projecten, inclusief het aangaan van overeenkomsten tot maximaal het bedrag waarbij een enkelvoudig onderhandse aanbesteding is toegestaan binnen budgettaire kaders. Doen van meldingen bij toezichthoudende instanties namens de gemeente Doen van (subsidie) aanvragen Aanvragen van vergunningen Communiceren namens gemeente Accorderen van Meer-Minder werk |
Conform het projectcontract en binnen de grenzen van het inkoopbeleid. Binnen Kaders Programmatisch en Projectmatig werken Eemsdelta. Binnen kaders van het project idem idem In afstemming met team Communicatie Binnen de financiële kaders van het project |
Directievoerder*/Toezichthouder* |
Toezicht houden op de uitvoering van werken en diensten en het geven van goedkeuring bij (deel)opleveringen Doen van meldingen bij toezichthoudende instanties namens de gemeente Communiceren namens gemeente Accorderen van Meer-Minder werk . |
In overeenstemming met de contractvoorwaarden en binnen het mandaat van het project. Binnen Kaders Programmatisch en Projectmatig werken Eemsdelta. Binnen kaders van het project In afstemming met team Communicatie Binnen de financiële kaders van het project en afspraken met projectleider |
*Betreft zowel medewerkers in (vast/tijdelijke) dienst als ingehuurde medewerkers door de gemeente Eemsdelta.
Toelichting:
Ambtelijk opdrachtgever: Heeft de formele rol om opdrachten te verstrekken en is eindverantwoordelijk voor de uitvoering.
Programmamanager: Richt zich op het behalen van programmadoelen/-effecten en heeft een overkoepelende sturende rol.
Projectregisseur: Deze rol richt zich op het coördineren van complexe projecten en maatschappelijke opgaven. Dit omvat vaak een combinatie van beleidsmatige en uitvoerende taken, waarbij afstemming met diverse stakeholders essentieel is.
Projectleider: Verantwoordelijk voor de uitvoering en het behalen van projectresultaten.
Directievoerder/Toezichthouder: Richt zich op kwaliteitscontrole en oplevering binnen projecten.
Dit voorstel is opgesteld conform de rollen en verantwoordelijkheden zoals beschreven in het handboek programmatisch en projectmatig werken van de gemeente Eemsdelta
De concerncontroller van de gemeente Eemsdelta;
gelet op het door het college vastgestelde Algemeen mandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld in de collegevergadering van 5 januari 2021;
gelet op de door de gemeentesecretaris en de clusterdirecteuren verleende ondermandaten in het Ondermandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld op 5 januari 2021;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register met ingang van 16 september 2024;
Aan: |
Bevoegdheid: |
Voorwaarde/instructie: |
Chief Information Security Officer |
Uitvoering Algemene Verordening Gegevensbescherming. |
|
Chief Information Security Officer |
Afsluiten verwerkersovereenkomsten |
|
Chief Information Security Officer |
Afsluiten van overeenkomsten voor de inzet van mensen en middelen ten behoeve van een adequate Informatiebeveiliging en Privacybescherming. |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Eemsdelta,
namens dezen,
De burgemeester van de gemeente Eemsdelta,
namens dezen
Concerncontroller,
28 november 2024
De teammanager van het team Werkbedrijf van de gemeente Eemsdelta;
gelet op het door het college vastgestelde Algemeen mandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld in de collegevergadering van 5 januari 2021;
gelet op de door de gemeentesecretaris en de clusterdirecteuren verleende ondermandaten in het Ondermandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld op 5 januari 2021;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van aangaan overeenkomsten, inkopen van materieel en middelen t.b.v. operationele uitvoering van het Werkbedrijf met ingang van 1 januari 2025:
Aan: |
Bevoegdheid: |
Voorwaarde/instructie: |
Functie van Teamleider |
Aangaan en ondertekenen van contracten en inkoop van goederen en diensten |
Voor zover passend binnen de budgethouderschapregeling |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Eemsdelta,
namens dezen,
De burgemeester van de gemeente Eemsdelta,
namens dezen
Teammanager Werkbedrijf, 17 december 2024
De teammanager van het team Beleid, Expertise en OOV binnen het cluster Mens & Maatschappij van de gemeente Eemsdelta;
gelet op het door het college vastgestelde Algemeen mandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld in de collegevergadering van 5 januari 2021;
gelet op de door de gemeentesecretaris en de clusterdirecteuren verleende ondermandaten in het Ondermandaatbesluit Eemsdelta zoals vastgesteld op 5 januari 2021;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit overeenkomstig art. 3. lid 4 van het ondermandaatbesluit de ondermandaten te verlenen zoals benoemd in onderstaand register inzake werkzaamheden in het kader van beleid, subsidieverlening en openbare orde en veiligheid, vergunningverlening op het gebied van APV, bijzondere wetten, verkeer en vervoer én toezicht- en handhavingszaken op het gebied van APV, bijzondere wetten en openbare orde en veiligheid met uitzondering van de bevoegdheden van de burgemeester op grond van de Gemeentewet;
besluit om het ondermandaatbesluit te wijzigen per 16 september 2024 in verband met de doorontwikkeling van het cluster Fysieke Leefomgeving & Economie en overheveling van taken naar het team Beleid, Expertise en OOV;
besluit daarbij dat de gemandateerde voor alle bijkomende (feitelijke) handelingen voor de hieronder in het register genoemde bevoegdheden eveneens bevoegd is;
besluit tevens dat medewerkers van het team bevoegd zijn om feitelijke handelingen uit te voeren binnen de grenzen van de bij hun functie passende taken inzake de uitvoering van beleid en genomen besluiten;
Aan: |
Bevoegdheid: |
Voorwaarde/instructie: |
Beleidsadviseur A + B |
Het binnen het eigen beleidsveld aangaan van financiële verplichtingen waaronder in elk geval het sluiten van overeenkomsten, inkopen en het afhandelen van subsidieaanvragen o.b.v. ASV Eemsdelta en/of aanvullende subsidieregelingen en/of o.b.v. Nationaal Programma Onderwijs of Nationaal Programma Gaswinning |
1. Medewerker is aangewezen als budgethouder. 2. Mandaat tot € 50.000,- per besluit 3. Akkoord van andere beleidsadviseur A of B is vereist (4-ogen principe) 4. Conform regelgeving waaronder inkoop- en aanbestedingsbeleid en subsidieregelingen 5. Afstemming met inhoudelijk team indien van toepassing OF 1. Medewerker is géén budgethouder en akkoord budgethouder is vereist 2. Mandaat tot € 25.000,- per besluit 3. . Akkoord van andere beleidsadviseur A of B is vereist (4-ogen principe) 4. Conform regelgeving waaronder inkoop- en aanbestedingsbeleid en subsidieregelingen 5. Afstemming met inhoudelijk team indien van toepassing |
Beleidsadviseur A + B, Strategisch beleidsadviseur, Procesregisseur Z&V, Beleidsondersteunend medewerker, Medewerker kwaliteit, Gedragsdeskundige/GZ-psycholoog, Adviseur OOV A + B |
Het binnen het eigen beleidsveld verzenden van brieven, uitnodigingen etc die geen besluit zijn |
|
Toezichthouder Publiek domein / BOA domein I |
Het versturen van ambtelijke waarschuwingen binnen het taakveld van de toezichthouder |
|
Juridisch adviseur A en B |
Het behandelen van verzoeken om handhaving exclusief het nemen van een besluit |
|
Medewerker vergunningen APV, Bijzondere wetten en Verkeer & vervoer |
Het beslissen over ontheffingen, meldingen en/of vergunningen op grond van de: Alcoholwet; Wet op de Kansspelen; Leegstandwet; Wet Milieubeheer (art. 10.63); Algemene plaatselijke verordening; Winkeltijdenverordening; Para commerciële verordening; WECG (art. 10). |
Voorafgaand aan een weigering of bij afwijking van adviezen overleg met de portefeuillehouder (burgemeester) teammanager, OOV en/of adviseurs. |
Medewerker vergunningen APV, Bijzondere wetten en Verkeer & vervoer |
Het opvragen van adviezen, uittreksels, e.d. bij politie, justitie, Veiligheidsregio Groningen en GHOR welke nodig zijn voor de behandeling van vooroverleggen en aanvragen van alle in dit ondermandaatbesluit genoemde ontheffingen, meldingen en/of vergunningen op het gebied van APV, bijzondere wetten, verkeer en vervoer. |
|
Medewerker vergunningen APV, Bijzondere wetten en Verkeer & vervoer |
Schriftelijke reactie op vooroverleggen van alle in dit ondermandaatbesluit genoemde ontheffingen, meldingen en/of vergunningen op het gebied van APV, bijzondere wetten, verkeer en vervoer. |
|
Medewerker Omgevingsvergunningen A en B |
Opvragen van aanvullende gegevens voor alle in dit ondermandaatbesluit genoemde ontheffingen, meldingen en/of vergunningen op het gebied van APV, bijzondere wetten, verkeer en vervoer. |
|
Medewerker Omgevingsvergunningen A en B |
Buiten behandeling laten van een alle in dit ondermandaatbesluit genoemde ontheffingen, meldingen en/of vergunningen op het gebied van APV, bijzondere wetten, verkeer en vervoer. |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Eemsdelta,
namens dezen,
De burgemeester van de gemeente Eemsdelta,
namens deze,
Teammanager Beleid, Expertise en OOV,
15 januari 2025.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl