Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR733796
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR733796/1
Tarievenregeling betaalplannen 2025
Geldend van 01-01-2025 t/m heden
Intitulé
Tarievenregeling betaalplannen 2025De raad van de gemeente Apeldoorn
Gelezen het voorstel van het college
Gelet op artikel 149 van de Gemeentewet
BESLUIT:
Vast te stellen de navolgende Tarievenregeling betaalplannen 2025.
Artikel 1 Tarieven
-
1. De tarieven voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een wijziging van het omgevingsplan vast te stellen, indien de aanvraag betrekking heeft op één of meer bouwwerken waarvoor slechts een omgevingsvergunning voor de activiteit bouwen kan worden verleend met toepassing van een wijziging van het geldende omgevingsplan en waarvoor geldt dat de daardoor tot stand te brengen wijziging uitsluitend in het belang is van het betreffende bouwwerk respectievelijk de betreffende bouwwerken, zijn:
- a.
indien de bouwsom maximaal € 180.000,- bedraagt: € 14.215,50,-;
- b.
indien de bouwsom meer dan € 180.000,- maar minder dan € 600.000,- bedraagt: € 21.403,40,-;
- c.
indien de bouwsom meer dan € 600.000,- bedraagt: de werkelijke kosten met een minimum van: € 29.273,40,-.
- a.
-
2. Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een wijziging van het omgevingsplan vast te stellen, indien de aanvraag alleen betrekking heeft op een wijziging van gebruik van gronden en opstallen, bedraagt: de werkelijke kosten met een minimum van € 14.215,50,--.
-
3. Indien de gemeenteraad besluit tot afwijzing van de aanvraag om een wijziging van het omgevingsplan vast te stellen, zal 50% van het betaalde bedrag worden gerestitueerd.
-
4. Indien de wijziging van het omgevingsplan niet als ontwerp in procedure wordt gebracht vanwege overwegende bezwaren die op het worden ingediend, zal 50% van het betaalde bedrag worden gerestitueerd.
-
5. Het tarief voor het op basis van een aanvraag vaststellen van een wijziging van het omgevingsplan bedraagt 50% van de in de leden 1 en 2 genoemde tarieven, indien de aanvraag betrekking heeft op een gebied waarvoor een integrale wijziging van het omgevingsplan wordt voorbereid en de betreffende aanvraag procedureel kan worden meegenomen in die integrale wijziging van het omgevingsplan.
-
6. Genoemde tarieven in de leden 1 en 2 worden niet geheven voor diensten waarvan de kosten krachtens afdeling 13.6 van de Omgevingswet zijn of worden verhaald.
Artikel 2 Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. De ‘Tarievenregeling betaalplannen 2024’ vastgesteld op 9 november 2023 en de ‘Tarievenregeling betaalplannen 2024, eerste wijziging’, vastgesteld op 15 februari 2024, worden ingetrokken met ingang van de in het derde lid genoemde datum van ingang van de heffing, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.
-
2. Deze tarievenregeling treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van de bekendmaking.
-
3. De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2025.
-
4. De tarievenregeling wordt aangehaald als ‘Tarievenregeling betaalplannen 2025’.
Ondertekening
Aldus besloten in de openbare vergadering van 7 november 2024
De raad voornoemd,
S.M. Stam
raadsgriffier
A.J.M. Heerts
voorzitter
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl