Oplegger Delegatie- en mandaatregister gemeente Heerenveen

Geldend van 01-01-2025 t/m heden

Intitulé

Oplegger Delegatie- en mandaatregister gemeente Heerenveen

Het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester en de raad van de gemeente Heerenveen, ieder voor zover het de eigen bevoegdheden betreft;

Gelezen het voorstel met kenmerk Z.24.452492/D.24.1839387

Gelet op de wijziging van de ambtelijke organisatie met ingang van 1 januari 2025;

Overwegende dat:

  • -

    Volgens de delegatie- en mandaatregeling van de gemeente Heerenveen bevoegdheden kunnen worden gedelegeerd of gemandateerd;

  • -

    De actuele delegatie- en mandaatbesluiten tot één overzicht zijn samengebracht in een delegatie- en mandaatregister dat hoort bij de delegatie- en mandaatregeling;

  • -

    De wijziging van de ambtelijke organisatie gevolgen heeft voor (de bevoegdheden van) een aantal in het register opgenomen functies;

  • -

    Het wenselijk is het delegatie- en mandaatregister in overeenstemming te brengen met de situatie na 1 januari 2025;

  • -

    De in het delegatie- en mandaatregister opgenomen (onder)mandaten en bevoegdheden blijven gelden;

BESLUITEN:

Vast te stellen de navolgende oplegger bij het delegatie- en mandaatregister.

Artikel 1

  • 1. Daar waar staat ‘afdelingshoofd’ of ‘afdelingshoofden’, moet worden gelezen: ‘concerndirecteur’ of ‘concerndirecteuren’.

  • 2. Daar waar staat ‘teamleider’ moet - na het doorlopen van de plaatsingsprocedure -worden gelezen: ‘teammanager’.

  • 3. De verwijzing naar een afdeling of team wijzigt naar het domein waar de gemandateerde werkzaam is, tenzij dit expliciet wordt aangegeven in het register.

Artikel 2

  • 1. De concerndirecteuren mogen elkaar onderling vervangen.

  • 2. De teammanagers mogen elkaar onderling vervangen binnen het domein waarin zij werkzaam zijn. Hierbij geldt dat vervanging binnen de keten de voorkeur heeft.

Artikel 3

  • 1. Dit besluit wordt aangehaald als “Oplegger Delegatie- en mandaatregister”;

  • 2. Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2025.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van 12 november 2024

De gemeentesecretaris,

J. van Leeuwestijn

De burgemeester,

M.A. Fokkens-Kelder

Aldus vastgesteld door de burgemeester op 12 november 2024

De burgemeester,

M.A. Fokkens-Kelder

Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 19 december 2024

Gemeenteraad Heerenveen

De griffier,

L. Roest-Jonkers

De burgemeester,

M.A. Fokkens-Kelder