Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR733424
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR733424/1
Verordening gemeentelijke rekenkamer Noordwijk 2025
Geldend van 01-01-2025 t/m heden
Intitulé
Verordening gemeentelijke rekenkamer Noordwijk 2025De raad van de gemeente Noordwijk;
gelezen het advies/voorstel van de begeleidingscommissie;
gelet op de eerdere besprekingen en besluitvorming in het presidium;
gelet op de eerdere besluitvorming in de raad te instelling van een begeleidingscommissie rekenkamer;
gelet op de artikelen 81k en 149 van de Gemeentewet;
besluit vast te stellen de volgende verordening;
Verordening gemeentelijke rekenkamer Noordwijk 2025
Artikel 1. Definities
In deze verordening wordt verstaan onder:
- •
College: college van burgemeester en wethouders;
- •
Rekenkamer: gemeentelijke rekenkamer als bedoeld in artikel 81a van de Gemeentewet
- •
Voorzitter: voorzitter van de rekenkamer
Artikel 2. Rekenkamer
-
1. Er is een rekenkamer.
-
2. De rekenkamer bestaat uit drie leden, waaronder een door de raad aan te wijzen voorzitter en plv voorzitter.
Artikel 3. Begeleidingscommissie
-
1. Er is een begeleidingscommissie voor de rekenkamer.
-
2. De begeleidingscommissie bestaat uit zes raads en/of commissie leden waarvan minstens drie raadsleden.
Artikel 4. Herbenoeming
De leden van de rekenkamer, waaronder de voorzitter, kunnen maximaal één keer voor een periode van zes jaar worden herbenoemd.
Artikel 5. Ambtelijke ondersteuning
-
1. De rekenkamer heeft een ambtelijk secretaris.
-
2. De gemeenteraad wijst de ambtelijk secretaris aan, alsmede ook een of meer plaatsvervangers, op voordracht van de rekenkamer.
Artikel 6. Budget
De voorzitter van de rekenkamer is bevoegd binnen zijn budget uitgaven te doen voor de uitvoering van de werkzaamheden van de rekenkamer.
Artikel 7. Vergoeding
-
1. De leden van de rekenkamer ontvangen voor hun werkzaamheden een vaste maandelijkse vergoeding.
-
2. De vergoeding bedraagt voor de voorzitter 30% van de vergoeding voor raadsleden en voor de leden 25% van de vergoeding voor raadsleden.
-
3. De leden van de rekenkamer ontvangen daarnaast een vergoeding voor hun reiskosten. Dit is maximaal de belastingvrije kilometervergoeding. Kosten van openbaar vervoer worden geheel vergoed.
Artikel 8. Monitoring aanbevelingen
-
1. De griffie verstrekt de raad jaarlijks voor 31 december een overzicht van de aan de raad gedane voorstellen van de rekenkamer welke door de raad zijn overgenomen en door de raad zelf moeten worden uitgevoerd, vergezeld van de wijze waarop aan de voorstellen vervolg is gegeven.
-
2. Het college verstrekt jaarlijks voor 31 december een overzicht van de aanbevelingen die door het college worden uitgevoerd, vergezeld van de wijze waarop aan de voorstellen vervolg is gegeven.
Artikel 9. Slotbepalingen
-
1. De Verordening op de rekenkamer gemeente Noordwijk 2020 wordt ingetrokken.
-
2. Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2025.
-
3. Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening gemeentelijke rekenkamer Noordwijk 2025.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van 19 december 2024
R. van Dijk
griffier
Mw. W.J.A. Verkleij
voorzitter raad
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl