Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR733256
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR733256/1
GROP-lijst Dijk en Waard 2025 Adressen die geen recht hebben op een parkeervergunning
Dit is een toekomstige tekst! Geldend vanaf 01-02-2025
Intitulé
GROP-lijst Dijk en Waard 2025 Adressen die geen recht hebben op een parkeervergunningZaaknummer: 0000909819
Het college van burgemeester en wethouders van Dijk en Waard;
gelet op artikel 5, derde lid, van de Parkeerverordening Dijk en Waard 2025;
besluit vast te stellen de “GROP-lijst Dijk en Waard 2025, adressen die Geen Recht hebben Op een Parkeervergunning”.
Toelichting
In het Integraal Parkeerbeleid is vastgesteld om de beschikbare (parkeer)ruimte beter te benutten. Deze GROP-lijst zorgt ervoor dat een “eigen parkeerplaats” door bewoners naar behoren wordt gebruikt. Op die manier biedt de aanwezige parkeergelegenheid zoveel mogelijk plaats aan alle bewoners en hun bezoek.
Ook zijn er situaties waar bij nieuw- of verbouw er door de ontwikkelaar voor gekozen is om alle voor de ontwikkeling benodigde parkeerplaatsen op eigen terrein dan wel bij derden te faciliteren. In het openbare gebied zijn daarvoor door de gemeente geen parkeerplaatsen gerealiseerd of beschikbaar gesteld. De betreffende adressen zijn uitgesloten van het verkrijgen van alle typen parkeervergunningen om op straat te mogen parkeren. Dat geldt ook voor (latere) gebruikers van het adres.
Onder een “eigen parkeerplaats” terrein wordt verstaan:
- a)
een vrije ruimte op eigen terrein bij de woning met de minimale afmetingen van 2.50 meter breed en 5.00 meter lang, welke tijdens de aanleg bedoeld is of was als parkeermogelijkheid;
- b)
een parkeerplaats in een parkeergarage behorende bij het wooncomplex waarbij bij oplevering van het wooncomplex een parkeerplaats in de parkeergarage is toegewezen aan één van de woningen en voorwaarde is geweest bij de afgifte van de bouwvergunning.
- c)
Er kan een parkeerplaats gehuurd of gekocht worden in een gemeenschappelijke parkeerplaats. Bij de realisatie van de woning is de parkeerplaats op een gemeenschappelijke parkeerplaats gerealiseerd. Er wordt vanuit gegaan dat de gebruiker van het pand hier een parkeerplek kan afnemen. De hoogte van de parkeergarage en of er kosten voor betaald moeten worden heeft geen effect op de afweging. De gemeente kan de prijs op eigendom van anderen niet beïnvloeden.
Als parkeerplaats op eigen terrein wordt niet aangemerkt:
- a)
een op het woonperceel aanwezige garage;
- b)
een losse garagebox welke niet met de woning is verbonden.
Artikel 1 Geen recht op eerste parkeervergunning
De adressen waarvoor het recht vervalt op een eerste bewonersvergunning luiden als volgt:
- •
Basserhof, alle adressen
- •
Bremlaan 18 t/m 24 (even) en 1 t/m 37 (oneven)
- •
Coryluslaan 2 t/m 86 (even)
- •
Jade 1 t/m 109
- •
Koenenlaan 13 t/m 45 (oneven) en 30 t/m 50 (even)
- •
Middenweg, tussen Diamant en Middenwaard
- •
Rustenburgerweg 11 en 13
- •
Schepradmolen, alle adressen
- •
Stationsweg 33, 35, 35a, 35b, 35c en 40
- •
Trasmolen 20, 22 en 32
Artikel 2 Geen recht op parkeervergunningen
De adressen waarvoor het recht vervalt op alle typen parkeervergunningen luiden als volgt:
- •
Barnsteen, alle adressen
- •
Coolplein, alle adressen
- •
Koraal 91 t/m 170
- •
Kwarts, alle adressen
- •
Lapis Lazuli, alle adressen
- •
Maansteen, alle adressen
- •
Middenwaard 1 t/m 131
- •
Middenweg 51 t/m 55
- •
Parelhof 80-108 (even) indien aanvrager na 16 maart 2006 ingeschreven staat in de BRP
- •
Parelhof 110 t/m 128 (even)
Artikel 3 Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 februari 2025.
-
2. Dit besluit wordt aangehaald als: “GROP-lijst Dijk en Waard 2025, adressen die Geen Recht hebben Op een Parkeervergunning”.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de collegevergadering van 17 december 2024.
De burgemeester,
De secretaris,
Bezwaar
Als u het niet eens bent met dit besluit dan kunt u bezwaar maken. Overweegt u een bezwaarschrift in te dienen dan verzoeken wij u om eerst contact met ons op te nemen voor een toelichting op het besluit. Bent u het hierna nog altijd oneens met het besluit dan kunt u binnen zes weken na verzenddatum van dit besluit op twee manieren bezwaar maken:
- •
Per post: College van burgemeester en wethouders, Postbus 390, 1700 AJ Heerhugowaard.
- •
Digitaal via de gemeentelijke website: https://www.dijkenwaard.nl/contact-en-openingstijden/klacht-indienen-of-bezwaar-maken/bezwaar-maken
In het bezwaarschrift moet ten minste zijn vermeld:
- •
Uw naam en adres
- •
Een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt
- •
De reden(en) waarom u het niet eens bent met de beslissing
- •
De datum waarop u het bezwaarschrift geschreven heeft
- •
Uw handtekening
Daarnaast verzoeken wij u om in het bezwaarschrift uw telefoonnummer en uw e-mailadres te vermelden.
Voorlopige voorziening
De uitvoering van het besluit gaat gewoon door, ook al heeft u bezwaar gemaakt. Als u van mening bent dat een beslissing op uw bezwaarschrift niet kan worden afgewacht, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter vragen een voorlopige voorziening te treffen. Wanneer deze wordt toegekend door de rechter, dan kan de uitvoering van het besluit worden uitgesteld tot het moment waarop op uw bezwaarschrift is beslist.
Een verzoek om een voorlopige voorziening kan alleen worden ingediend als u ook een bezwaarschrift heeft ingediend. Het verzoek stuurt u naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Holland, sector Bestuursrecht, Postbus 1621, 2003 BR te Haarlem. Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening moet u een bijdrage betalen, het zogenaamde griffierecht.
U kunt ook digitaal een verzoek om een voorlopige voorziening indienen bij de rechtbank via https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Rechtsgebieden/Bestuursrecht/Procedures/paginas/voorlopig-voorziening.aspx
Hiervoor heeft u een DigiD (elektronische handtekening) nodig. Kijk op de genoemde website voor de precieze voorwaarden.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl