Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR732572
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR732572/1
Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college van burgemeester en wethouders van Maassluis
Geldend van 28-12-2024 t/m heden
Intitulé
Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college van burgemeester en wethouders van MaassluisHet college van burgemeester en wethouders van Maassluis:
BESLUIT
gelet op artikel 1 van het Reglement van orde voor de vergadering en andere werkzaamheden van het college vast te stellen het Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college.
Artikel 1— Begripsbepaling
In dit besluit wordt verstaan onder portefeuillehouder het collegelid onder wie bepaalde aandachtsgebieden van burgemeester en wethouders in het bijzonder zijn toegewezen.
Artikel 2 — Portefeuilleverdeling
Voor de portefeuilleverdeling wordt verwezen naar de bij dit besluit behorende bijlage.
Artikel 3 — Vervanging van de burgemeester
-
1. Bij afwezigheid wordt de burgemeester vervangen door wethouder M. Kroonen.
-
2. Bij afwezigheid van de in het eerste lid genoemde wethouder wordt de burgemeester vervangen door één van de wethouders zoals hierna genoemd en in de daarbij aangegeven volgorde.
- a.
Wethouder S.B. Kuiper
- b.
Wethouder J.M.H. Evers
- c.
Wethouder D.N. Mulder-Solleveld
- a.
Artikel 4 — Onderlinge vervanging van portefeuillehouders bij afwezigheid
De onderlinge vervanging van de portefeuillehouders bij hun afwezigheid wordt als volgt geregeld, tenzij het college anders bepaalt:
- a.
burgemeester J.G. de Vries wordt vervangen door wethouder M. Kroonen
- b.
wethouder M. Kroonen wordt vervangen door wethouder S.B. Kuiper
- c.
wethouder S.B. Kuiper wordt vervangen door wethouder M. Kroonen
- d.
wethouder J.M.H. Evers wordt vervangen door wethouder D.N. Mulder-Solleveld
- e.
wethouder D.N. Mulder-Solleveld wordt vervangen door wethouder J.M.H. Evers
Artikel 5 — Verantwoordelijkheid van de burgemeester en de andere portefeuillehouders
-
1. De burgemeester is als voorzitter van het college verantwoordelijk voor:
- a.
de coördinatie en eenheid van het gemeentelijk beleid;
- b.
het als bestuurlijk procesmanager functioneren van het college en de individuele wethouders;
- c.
de kwaliteit van de gemeentelijke besluitvormingsprocessen;
- d.
de verhouding tussen de gemeentelijke bestuursorganen.
- a.
-
2. De portefeuillehouder is verantwoordelijk voor:
- a.
het geven van sturing aan de inhoudelijke beleidsvoorbereiding;
- b.
het in een inhoudelijke koers vertalen naar de organisatie van in het college behandelde strategische en tactische keuzevraagstukken;
- c.
de coördinatie en afstemming binnen zijn portefeuille;
- d.
het bestuurlijk procesmanagement in samenspraak met de burgemeester.
- a.
-
3. De portefeuillehouder voert het overleg met de clustermanagers eventueel in het bijzijn van overige ambtenaren die zijn betrokken bij de beleidsvoorbereiding.
-
4. Indien meer dan één portefeuillehouder bij de beleidsvoorbereiding dient te worden betrokken, neemt de eerst verantwoordelijke portefeuillehouder het initiatief voor gezamenlijk overleg.
-
5. De portefeuillehouder financiën is verantwoordelijk voor de bestuurlijke informatievoorziening ten aanzien van het financieel en administratief beheer en voor het ontwikkelen van instrumenten om de administratieve organisatie te verbeteren en het scheppen van kaders en voorwaarden op het gebied van de administratieve organisatie.
Artikel 6 — Wijziging van samenstelling college
Telkens bij een wijziging van de samenstelling van het college, doch in ieder geval bij de aanvang van een nieuwe collegeperiode, zal dit uitvoeringsbesluit opnieuw moeten worden vastgesteld.
Artikel 7 — Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. Dit Uitvoeringsbesluit treedt in werking op de eerste dag na vaststelling.
-
2. Dit Uitvoeringsbesluit kan worden aangehaald als "Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college".
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van B en W d.d. 10 december 2024.
de secretaris,
ing. P.D. Verstoep
de burgemeester,
drs. J.G. de Vries
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl