Regeling vervallen per 01-01-2016

Ondermandaatbesluit gemeente Pijnacker-Nootdorp

Geldend van 27-06-2013 t/m 31-12-2013

 

De directeuren, afdelingshoofden en projectmanagers van de ambtelijke organisatie van Pijnacker-Nootdorp, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;

gelet op het Mandaatbesluit 2011 zoals vastgesteld door het college en de burgemeester in de vergadering van 9 november 2010, de Organisatieregeling 2006 en de artikelen 10:1 tot en met 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;

besluiten:

ondermandaten te verlenen zoals aangegeven in de bijlagen I tot en met VII van dit besluit.

Ondertekening

Pijnacker, 9 november 2010.

De directeuren, afdelingshoofden en projectmanagers voornoemd,

Voor dezen,

De secretaris,

Drs. J.P.R. Woudstra

Bijlage I Alle afdelingen

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

I.1

A2

Vaststellen verweerschrift naar aanleiding van een ingediend bezwaar- of beroepschrift met betrekking tot door of namens het college of de burgemeester genomen besluiten

senioren/teamleiders

Informatieplicht aan portefeuillehouder

I.1

A3

Namens de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een vergunning, van subsidie, indienen van declaraties en het doen van meldingen

medewerkers van de afdelingen

 

I.2

A4

In de gelegenheid stellen van belanghebbenden om zienswijzen naar voren te brengen bij inspraak- en zienswijzenprocedures

medewerkers van de afdelingen

 

I.3

A5

In de gelegenheid stellen een aanvraag, binnen een gestelde termijn, aan te vullen

medewerkers van de afdelingen

 

I.4

A6

Verdagen van beslistermijnen bij het nemen van een beschikking

medewerkers van de afdelingen

 

I.5

A7

Verdagen beslissing op bezwaarschriften

medewerkers van de afdelingen

 

I.6

A8

Besluiten verzenden, bekend maken, daarvan mededeling doen in de Staatscourant en langs elektronische weg

medewerkers van de afdelingen

 

I.7

A9

Voeren van correspondentie in het kader van openbare aanbestedingen, gericht op rechtsgevolgen

medewerker inkoop en aanbesteding van de Concernstaf

 

I.8

A11

Vormen van bestemmingsreserves en afwijken van de maximale omvang van de egalisatiereserve van structureel gesubsidieerde instellingen.

senioren/teamleiders

 

Bijlage II Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

II.1

PZGB2

Verstrekken bewijs van in leven zijn

Medewerkers van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn

 

II.2

PZGB3

Uitoefenen overige bevoegdheden Wet gemeentelijke basisadmini-stratie persoonsgegevens, met uitzondering van de regel-gevende bevoegdheden genoemd in de artikelen 14, 96 en 100 van deze wet

Medewerkers van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer

 

II.3

PZGB6

Verstrekken van uittreksels en inlichtingen uit het Register Kindercentra en gastouderbureaus

Medewerkers van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn

 

Bijlage II Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

II.4

PZGB7

Opvragen van informatie uit straf-, justitiële, documentatie- en politieregisters

Senior/ teamleider van Frontoffice Publiekszaken1e lijn en 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken en senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer Medewerker van Frontoffice Publiekszaken 2e lijn voor zover het betreft Inlichtingen uit het strafregister en de algemene documentatieregisters van de Justitiële informatiedienst in het kader van naturalisatie- of optieverzoeken

 

II.5

PZGB8

Verstrekken van reisdocumenten, identiteitskaarten en rijbewijzen

Medewerkers van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn

 

Bijlage II Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

II.6

PZGB9

Verstrekken van een advies naturalisatieverzoek

Medewerkers van Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

II.7

PZGB10

Verstrekken van kiezerspas en volmacht

Senior/ teamleider van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Beleidsmedewerker B Gegevensbeheer

 

II.8

PZGB12

Uitreiken uittreksel in het kader van het verkrijgen van het Nederlanderschap

Medewerker burgerzaken A van de afdeling Frontoffice Publiekszaken Dit (onder)mandaat berust op het afzonderlijk besluit van de burgemeester en het hoofd van de afdeling Frontoffice Publiekszaken van 31 maart 2010 nr. 2010.04777, waarnaar wordt verwezen.

 

Bijlage III Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

III.1

PZMZ1

Wet- en (plaatselijke) regelgeving op het gebied van de sociale voorzieningen en inburgering

senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken en senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

 

III.2

PZMZ2

Urgentieverklaring woningzoekende

senior/ teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

Uitsluitend indien niet wordt afgeweken van het advies van de Toetsingscommissie Huisvesting.

III.3

PZMZ3

Verzoekschriften in het kader van de Wet schuldsanering natuurlijke personen en verklaringen in het kader van de Wet schuldsanering natuurlijke personen

senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

 

III.4

PZMZ4

Vergoeding voor leerlingenvervoer

senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

 

III.5

PZMZ5

Leerplichtzaken

senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

 

Bijlage III Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

III.6

PZMZ6

Gehandicaptenparkeerkaart

senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

III.7

PZMZ7

Indicatie aanleunwoning

senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

 

Bijlage IV Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, onderdeel Ruimtelijke Zaken

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

IV.1

PZRZ2

In behandeling nemen van verzoeken om planschade inclusief het verlenen van de opdracht tot een extern advies

senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken

Indien het verzoek ontvankelijk is.

IV.2

PZRZ3

Huisvestingsvergunning particulieren

senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en de senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

IV.3

PZRZ7

Plaatsen van een elektronische handtekening op basis van de Wet ruimtelijke ordening ten behoeve van ruimtelijke visies, plannen, besluiten en verordeningen met de daarbij behorende besluiten

senior beleidsmedewerker Ruimtelijke zake en overige beleidsmedewerkers van het taakveld Ruimtelijke zaken.

 

IV.4

PZRZ8

Vergunning voor tijdelijke verhuur van een woning

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

Vergunningverlening vindt plaats met inachtneming van de toetsingscriteria genoemd in/op basis van de Leegstandswet.

IV.5

PZRZ9

Ontheffing voor vervoer van gevaarlijke stoffen

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Bijlage IV Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, onderdeel Ruimtelijke Zaken

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

IV.6

PZRZ10

Ontheffing straatartiest

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

IV.7

PZRZ11

Ontheffing bijzonder gebruik van de weg

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

IV.8

PZRZ12

Vergunning sluitingsuur tot 02.00 uur

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

IV.9

PZRZ13

Vergunning evenement

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

IV.10

PZRZ14

Ontheffing sluitingsuur tot 02.00 uur

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

IV.11

PZRZ15

Vergunning sluitingsuur terras tot 24.00 uur

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Bijlage IV Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, onderdeel Ruimtelijke Zaken

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

IV.12

PZRZ16

Waarmerken verkoopregister

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

IV.13

PZRZ17

Ontheffing gebruik vuurwerk

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

IV.14

PZRZ18

Ontheffing hinderlijke of gevaarlijke reclame

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

IV.15

PZRZ19

Ontheffing voor het plaatsen of hebben op de weg van caravans e.d.

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

IV.16

PZRZ20

Ontheffing parkeren van reclamevoertuigen

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

IV.17

PZRZ21

Collectevergunning

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

IV.18

PZRZ22

Ontheffing ventverbod in het kader van de vrijheid van meningsuiting

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Bijlage IV Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, onderdeel Ruimtelijke Zaken

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

IV.19

PZRZ23

Standplaatsvergunning

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

IV.20

PZRZ24

Vergunning snuffelmarkten

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

IV.21

PZRZ25

Vergunning kansspel

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

IV.22

PZRZ26

Verbieden klein kansspel (loterij)

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

IV.23

PZRZ27

Ontheffing voor het houden van een wegwedstrijd

senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Bijlage V Afdeling Frontoffice Publiekszaken Economische en Maatschappelijke Zaken

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

V.1

PZEMZ1

Vergunning speelgelegenheid

senior/ teamleider van Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

V.2

PZEMZ2

Gebruiksvergunning

senior/ teamleider van Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Bijlage VI Afdeling Frontoffice Publiekszaken, onderdeel Milieu en Bouw- en Woningtoezicht

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

VI.1

PZ MBW1

Besluiten op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht

teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken.

 

VI.2

PZ MBW3

Alle correspondentie inzake vergunningplicht van bedrijven met uitzondering van een voorwaarschuwing (zienswijze) en een besluit tot het opleggen van een dwangsom of het uitoefenen van bestuursdwang

teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken.

 

VI.3

PZ MBW4

Correspondentie betreffende een sloopmelding

medewerkers Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Bijlage VII Afdeling Wijkbeheer

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

VII.1

WBH3

Uitvoeren van de Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorp 2002

marktmeester

 

VII.2

WBH6

Verlenen en vaststellen van bijdragen uit de “Doe-het-zelf-pot”

wijkmanagers

Verwezen wordt ook naar de door het college vastgestelde “Spelregels verstrekken bijdragen Doe-het-zelf-pot”

Bijlage VIII Afdeling Beheer Openbare Ruimte

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

VIII.1

BOR5

Handhaven krachtens de Wet algemene bepalingen omgevings-recht, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit bij een bouwwerk met een bouwsom tot en met € 2.000 - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn - ambtshalve besluiten om niet op te treden tegen ambtelijk geconstateerde geringe overtredingen van artikel 2.1, 2.3 en 2.3a Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, - intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluiten

teamleider en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VIII.2

BOR6

Milieuhandhaving bij bedrijven, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn - een besluit tot af- en goedkeuring van in het kader van handhaving verstrekte rapporten of bewijsstukken op basis van vergunningvoorschriften of een Amvb, - intrekking van bovenstaande besluiten met uitzondering van de overige besluiten

teamleider en medewerkers belast met handhaving.

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VIII.3

BOR7

Handhaven bij illegale (afval)stort buiten bedrijven, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn, - intrekking van bovenstaande besluiten met uitzondering van de overige besluiten

teamleider Handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VIII.4

BOR8

Handhaven openbare ruimte, inclusief intrekking van deze besluiten en besluiten om niet op te treden, met uitzondering van niet spoedeisende besluiten op grond van de bepalingen over evenementen, toezicht op openbare inrichtingen en speelgelegenheden en seksinrichtingen, sekswinkels, escortbedrijven, straat en raamprostitutie e.d.

teamleider Handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VIII.5

BOR9

Handhaving Woningwet, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000 - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn, - intrekking van bovenstaande besluiten met uitzondering van de overige besluiten.

teamleider Handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

Bijlage VIII Afdeling Beheer Openbare Ruimte

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

VIII.6

BOR10

Besluiten betreffende de toepassing van bestuursdwang.

teamleider Handhaving

 

VIII.7

BOR16

Besluiten tot vaststelling van de hoogte van de kosten bij de toepassing van bestuursdwang

teamleider Handhaving

 

VIII.8

BOR17

Beschikking betreffende de invordering van een dwangsom

teamleider Handhaving

 

VIII.9

BOR18

Handhaving bodemkwaliteit inclusief: - een besluit in spoedeisen geval; - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn - intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluiten

teamleider en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VIII.10

BOR19

Besluit tot toepassing van bestuursdwang bij fout of hinderlijk gestalde (brom)fietsen, wees(brom)fietsen of verwaarloosde (brom)fietsen

teamleider en medewerkers belast met handhaving.

 

VIII.11

BOR20

Toekennen van nummers aan verblijfsobjecten, ligplaatsen en standplaatsen

teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte

 

Bijlage IX Afdeling Afdeling Dienstverlening, Informatievoorziening en Automatisering

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

IX.1

DIA1

Het bijhouden van een register en registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende Zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken waartoe in het in het bijzonder wordt gerekend: a. het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving b. het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers c. het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie d. het plaatsen van aantekeningen op het brondocument e. het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie f. het verstrekken van een bewijs van inschrijving g. het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd h. het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie i. het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperking van toepassing zijn j. het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties k. het (doen) verstrekken van berichten aan de Landelijke Voorziening

1. De onderdelen a t/m k aan de senior medewerker geo-informatie en de beleidsondersteunende medewerker geo-informatie van de afdeling DIA 2. De onderdelen g, h en i aan de Frontoffice-medewerker A 2e lijn van de afdeling Frontoffice Publiekszaken.

 

Bijlage X Privaatrechtelijke mandaten

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

X.1

PM4

Besluiten tot verhuur van en aangaan of actualiseren van verhuurovereenkomsten voor(sport) accommodaties, van de volkstuinen, van woningen en gebouwen binnen de activiteit “overige gebouwen en terreinen”, van het vrachtwagenparkeerterrein en van de parkeergarages bij Het Baken

medewerker verhuur accommodaties van de afd. Wijkbeheer

 

X.2

PM6

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten de grens van de Europese drempelwaarde.

projectleiders en budgethouders medewerkers van de afdelingen

tot en met een bedrag van € 50.000. voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure.

X.3

PM7

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten vanaf de grens van de Europese drempelwaarde.

medewerkers van de afdelingen

voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure

X.4

PM8

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken tot en met een bedrag van € 500.000

projectleiders medewerkersvan de afdelingen

tot en met een bedrag van € 100.000 voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure

X.5

PM9

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van € 500.001 tot en met een bedrag van € 2.500.000

medewerkers van de afdelingen

voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure

X.6

PM10

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van € 2.500.001

medewerkers van de afdelingen

voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure

X.7

PM17

Besluiten tot het vestigen van een recht van opstal ten behoeve van riolering (m.u.v. bedrijfsterreinen)

teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR)