Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR731910
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR731910/1
Klachtenregeling ISD Bollenstreek 2024
Geldend van 01-01-2025 t/m heden
Intitulé
Klachtenregeling ISD Bollenstreek 2024Het Dagelijks Bestuur van de ISD Bollenstreek,
Gelet op :
- -
Afdeling 9.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht,
- -
De Gemeenschappelijke Regeling ISD Bollenstreek,
Besluit:
vast te stellen: de “Klachtenregeling ISD Bollenstreek 2024”
Artikel 1. Begripsomschrijving
In deze regeling wordt verstaan onder:
- a.
ISD: Intergemeentelijke Sociale Dienst Bollenstreek zoals bedoeld in de door de gemeenten Hillegom, Lisse, Noordwijk en Teylingen daartoe vastgestelde Gemeenschappelijke Regeling;
- b.
Bestuursorgaan: het dagelijks bestuur van de ISD;
- c.
Externe commissie: de externe commissie voor bezwaar- en klaagschriften die is ingesteld door het Algemeen Bestuur
- d.
Klacht: een klaagschrift zoals bedoeld in artikel 9:1 Algemene wet bestuursrecht;
- e.
wet: de Algemene wet bestuursrecht.
Artikel 2. Inleidende bepaling
-
1. Er is een interne commissie ten behoeve van de beslissing op de ingediende klachten als bedoeld in artikel 9:4 lid 1 van de wet.
-
2. Er is een externe commissie ten behoeve van de beslissing op de ingediende klachten als bedoeld in artikel 9:4 lid 1 van de wet.
Artikel 3 Samenstelling interne commissie
-
1. De interne commissie ten behoeve van de beslissing op ingediende klachten bestaat uit tenminste twee leden welke bestaan uit leden van het management team.
-
2. In gevallen waarbij de klacht ziet op een gedraging van een lid van het management team, directeur of medewerker van de afdeling juridische zaken (in de rol van secretaris of lid van de ambtelijke commissie bezwaarschriften) zal de commissie bestaan uit tenminste twee leden van het dagelijks bestuur.
Artikel 4. Samenstelling externe commissie
-
1. De externe commissie ten behoeve van de beslissing op ingediende klachten bestaat uit de commissie die is ingesteld voor de behandeling van bezwaarschriften ex. Artikel 7:13 Awb.
Artikel 5. Secretaris externe commissie
-
1. Aan de externe commissie is een ambtenaar als secretaris toegevoegd.
-
2. De secretaris is geen lid van de commissie.
-
3. De secretaris wordt benoemd door het bestuursorgaan.
Artikel 6. Procedures
-
1. De door de commissies te hanteren procedures zijn vastgelegd in het huishoudelijk reglement.
-
2. Het huishoudelijk reglement wordt vastgesteld door het bestuursorgaan.
Artikel 5. Inwerking en citeertitel
-
1. Deze regeling treedt in werking per 1 januari 2025. Bij de inwerkingtreding van deze verordening komt de Regeling commissie bezwaar- en klaagschriften ISD Bollenstreek 2016 te vervallen.
-
2. Deze regeling kan worden aangehaald als: “Klachtenregeling ISD Bollenstreek 2024”.
Besluit
Ondertekening
Het dagelijks bestuur van de ISD Bollenstreek heeft op 20 november 2024 de Klachtenregeling ISD Bollenstreek 2024 vastgesteld.
D.T.C. Salman
voorzitter
mr. R.J. ‘t Jong
secretaris
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl