Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR729208
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR729208/1
Regeling vervallen per 07-01-2025
Wintermandaat 18 december 2024 tot en met 6 januari 2025
Geldend van 16-12-2024 t/m 06-01-2025
Intitulé
Wintermandaat 18 december 2024 tot en met 6 januari 2025Burgemeester en wethouders van Zwijndrecht;
gelet op artikel 168 van de Gemeentewet en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb);
overwegende, dat tijdens het kerstreces een tweetal weken geen collegevergadering plaatsvindt en dat het wenselijk is de besluitvorming tijdens deze weken zo nodig te kunnen continueren;
onverlet het bepaalde in de vigerende Mandaatregisters;
b e s l u i t e n voor de periode vanaf 18 december 2024 tot en met 6 januari 2025:
Artikel 1
Aan de individuele leden van het college van burgemeester en wethouders mandaat te verlenen tot het nemen van besluiten ter uitoefening van bestuurs- en beheersbevoegdheden, alsmede volmacht en machtiging tot het uitoefenen van de daaraan verbonden procedurele bevoegdheden van het college.
Artikel 2
Het onder artikel 1 toegekende mandaat, onverminderd artikel 10:3 Awb, heeft geen betrekking heeft op:
- a.
besluiten die leiden tot de vaststelling of wijziging van het algemeen of specifiek gemeentelijk beleid;
- b.
besluiten waarvan de aard van de voorgeschreven besluitvormingsprocedure zich tegen de mandaatverlening verzet;
- c.
besluiten op een bezwaarschrift, tenzij het bezwaar kennelijk niet-ontvankelijk of kennelijk ongegrond is of het risico bestaat dat de beslissing op bezwaar niet binnen de geldende wettelijke termijn kan worden genomen;
- d.
besluiten op een beroepschrift;
- e.
besluiten tot het vernietigen van of tot het onthouden van goedkeuring aan een besluit van een ander bestuursorgaan;
- f.
besluiten tot het aangaan van convenanten of overeenkomsten;
- g.
besluiten tot het vaststellen van subsidieplafonds;
- h.
besluiten tot het geheel of gedeeltelijk weigeren van een subsidie;
- i.
besluiten naar aanleiding van een klacht in de zin van hoofdstuk 9 Awb.
Artikel 3
De individuele leden van het college zijn in spoedeisende gevallen gemachtigd om het college in rechte te vertegenwoordigen.
Artikel 4
Ingeval van uitoefening van bevoegdheden worden namens het college uitgaande stukken als volgt ondertekend:
Namens burgemeester en wethouders,
gevolgd door handtekening, naam en functie van de gemandateerde.
Artikel 5
De uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden gebeurt met inachtneming van het ter zake geldende recht, beleids- en uitvoeringsregels en slechts voor zover de benodigde financiële middelen in een vastgestelde begroting, budget of krediet zijn toegekend.
Artikel 6
De gemandateerde maakt van de aan hem verleende bevoegdheden geen gebruik indien - in welke vorm dan ook - een persoonlijk belang de besluitvorming kan beïnvloeden dan wel indien de schijn van belangenverstrengeling kan ontstaan waardoor de integriteit van betrokkene in het gedrang kan komen.
Artikel 7
Indien meer dan één collegelid aanwezig is worden de bevoegdheden uitgeoefend in dezelfde volgorde als het loco-burgemeesterschap, behalve indien het bepaalde onder 6 van toepassing is. In die situatie worden de bevoegdheden uitgeoefend door de eerstvolgende in rangorde.
Artikel 8
Het college wordt zo spoedig mogelijk na het kerstreces, door middel van een op schrift gestelde mandatenlijst, op de hoogte gebracht van de besluiten die krachtens het onderhavige mandaat zijn genomen. De mandatenlijst wordt tezamen met de besluitenlijst van de vergadering openbaar gemaakt.
Artikel 9
Dit besluit treedt in werking op de dag na die van bekendmaking in het Gemeenteblad.
Ondertekening
Zwijndrecht, 3 december 2024
Burgemeester en wethouders
De secretaris, De burgemeester,
P.W. Croonenberg-Borst, L.C.A. Anink
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl