Algemene regels 0-evenement

Geldend van 20-12-2024 t/m heden

Intitulé

Algemene regels 0-evenement

De burgemeester van Maassluis;

gelet op artikel 2:23 van de Algemene Plaatselijke Verordening Gemeente Maassluis 2024;

besluit vast te stellen:

Algemene regels 0-evenement

1. Algemene regels

  • 1. U stelt de burgemeester ten minste vijf werkdagen voorafgaand aan het 0-evenement in kennis van het 0-evenement door middel van een vastgesteld meldingsformulier.

  • 2. U heeft toestemming voor het 0-evenement als na ontvangst van het meldingsformulier door de burgemeester geen tegenbericht is verzonden én wanneer u een ontvangstbevestiging van de melding kunt tonen.

  • 3. Van een 0-evenement is sprake wanneer:

    • a.

      het een evenement in de openlucht betreft;

    • b.

      het aantal bezoekers niet meer bedraagt dan 150 personen;

    • c.

      het een ééndaags evenement is dat plaatsvindt maandag tot en met zaterdag tussen 9.00 en 23.00 uur of op een zon- of feestdag tussen 13.00 en 23.00 uur;

    • d.

      het geluidsniveau op een afstand van 10 meter van enige geluidsbron niet meer bedraagt dan 80 dB(A);

    • e.

      het niet plaatsvindt op de rijbaan of een (brom)fietspad of op een andere wijze een belemmering vormt voor het verkeer en de hulpdiensten;

    • f.

      het geen extra politiecapaciteit vergt;

    • g.

      slechts kleine objecten worden geplaatst met een totale oppervlakte van maximaal 25 m²;

    • h.

      er geen ander evenement in de omgeving plaatsvindt;

    • i.

      er een organisator is.

  • 4. U bent als organisator bereikbaar tijdens het evenement voor de gemeente en hulpdiensten. Als organisator bent u eindverantwoordelijk voor het verloop van het gemelde evenement en voor het naleven van deze algemene regels.

  • 5. 5. U verstrekt geen zwak alcoholhoudende drank tegen betaling. Dit geldt niet voor horecabedrijven met een alcoholwetvergunning bij een 0-evenement op het terras;

  • 6. U verstrekt geen sterke drank. Dit geldt niet voor horecabedrijven met een alcoholwetvergunning bij een 0-evenement op het terras;

  • 7. U ziet erop toe dat alle aan- en afvoerroutes, bouwwerken en brandkranen rondom het 0-evenement vrij en beschikbaar blijven voor nood- en hulpdiensten.

  • 8. U verkoopt geen eten of goederen.

  • 9. U plaatst barbecues en/of bakinstallaties ten minste vijf meter van andere bebouwing of opstallen.

  • 10. U ziet erop toe dat springkussens en overige bouwsels op een adequate en veilige manier gezekerd worden om wegwaaien en/of losschieten te voorkomen. Rondom een springkussen worden matten gelegd om verwondingen te voorkomen. Daarnaast zorgt u ervoor dat er constant toezicht is bij het springkussen.

  • 11. U gebruikt andere grond dan gemeentegrond of eigen grond alleen wanneer u toestemming heeft van de grondeigenaar. Tijdens het evenement kunt u hier een toestemmingsbewijs van tonen.

  • 12. U zorgt ervoor dat de locatie en directe omgeving uiterlijk om 23.00 uur schoon en in de oorspronkelijke staat worden opgeleverd.

  • 13. U houdt zich aan de algemene regels die gelden voor een 0-evenement. Het niet opvolgen van deze regels kan leiden tot het stilleggen van het 0-evenement en eventueel tot het verbieden van een volgend 0-evenement.

  • 14. U vrijwaart de gemeente Maassluis voor alle aanspraken op vergoeding van schade.

2. Intrekking

Het besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Maassluis houdende regels omtrent Algemene regels 0-evenement van 9 juli 2019 wordt ingetrokken.

3. Inwerkingtreding en ondertekening

Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na publicatie in het Gemeenteblad.

Ondertekening

Aldus vastgesteld op 26 november 2024

De burgemeester van Maassluis,

J. G de Vries