Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR729147
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR729147/1
Ondermandaatbesluit teams Keten Omgeving Súdwest-Fryslân 2024
Geldend van 13-12-2024 t/m heden
Intitulé
Ondermandaatbesluit teams Keten Omgeving Súdwest-Fryslân 2024De teammanagers Ondersteuning & Advies, Ruimtelijke Ontwikkeling, Toezicht & Handhaving en Vergunningen, ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft:
gelet op artikel 7 van het Mandaatbesluit Súdwest-Fryslân 2024 en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
hebben overwogen dat:
- •
de teammanagers op grond van het Mandaatbesluit Súdwest-Fryslân 2024 ondermandaat kunnen verlenen aan medewerkers van hun team;
- •
ondermandaatbesluiten en de daarbij behorende ondermandaatlijsten voorheen bekend werden gemaakt als bijlage bij het Mandaatbesluit;
- •
het overzichtelijker is deze ondermandaatbesluiten en de ondermandaatlijsten voortaan afzonderlijk bekend te maken;
- •
dit besluit in overleg met het team Juridische en Veiligheidszaken tot stand is gekomen;
- •
de directie heeft ingestemd met dit besluit;
besluiten:
vast te stellen het
Ondermandaatbesluit Keten Omgeving Súdwest-Fryslân 2024
Artikel 1 Ondermandaat
De teammanagers Ondersteuning & Advies, Ruimtelijke Ontwikkeling, Toezicht & Handhaving en Vergunningen verlenen ondermandaat aan medewerkers zoals aangegeven in de bij dit besluit behorende ondermandaatlijst.
Artikel 2 Inwerkingtreding en citeertitel
- 1.
Dit besluit treedt de dag na bekendmaking in het Gemeenteblad in werking.
- 2.
De volgende besluiten worden ingetrokken:
- Ondermandaatbesluit, team Ruimtelijke Ontwikkeling, vastgesteld op 21 juni 2022;
- Ondermandaatbesluit team Vergunningen, vastgesteld op 11 maart 2014.
- 3.
Dit besluit wordt aangehaald als: Ondermandaatbesluit Keten Omgeving Súdwest-Fryslân 2024.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 27 november 2024,
De teammanager Ondersteuning & Advies,
De heer H. Wiersma
De teammanager Ruimtelijke Ontwikkeling,
Mevrouw P. Nijkamp
De teammanager Ruimtelijke Ontwikkeling,
Mevrouw P. Hermans
De teammanager Toezicht & Handhaving,
De heer G. Bouma
De teammanager Vergunningen,
De heer W. Smid
ONDERMANDAATLIJST KETEN OMGEVING
NR. |
BESLISSINGS- EN ONDERTEKENINGSMANDAAT |
ONDERMANDAAT AAN |
BIJZONDERHEDEN |
ALGEMEEN |
|||
1. |
Doorzenden geschriften |
Alle medewerkers |
Op grond van artikel 2:3 Algemene wet bestuursrecht |
2. |
Verstrekken van feitelijke informatie aan derden |
Alle medewerkers |
Voor zover noodzakelijk en passend binnen het HR-21 functieprofiel dat op de functie van de medewerker van toepassing is |
3. |
De aanvrager in de gelegenheid stellen de aanvraag aan te vullen en het besluit om een aanvraag niet in behandeling te nemen |
Medewerkers belast met de behandeling van aanvragen |
Artikel 4:5 Awb Met uitzondering van handhavingsverzoeken |
4. |
Het afwijzen van een aanvraag omdat er geen nieuwe feiten of omstandigheden zijn |
Medewerkers belast met de behandeling van aanvragen |
Artikel 4:6 lid 2 Awb Met uitzondering van handhavingsverzoeken |
5. |
De aanvrager en/of belanghebbende in de gelegenheid stellen om zienswijze naar voren te brengen |
Medewerkers belast met de behandeling van aanvragen |
Artikel 4:7 en 4:8 Awb Met uitzondering van handhavingsverzoeken |
6. |
Meedelen dat een beschikking niet binnen de wettelijke termijn kan worden gegeven |
Medewerkers belast met de behandeling van aanvragen |
Artikel 4:14 en 4:15 Awb Met uitzondering van handhavingsverzoeken |
7. |
Het binnen 2 weken vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom |
Medewerkers belast met de behandeling van aanvragen |
Artikel 4:18 Awb Met uitzondering van handhavingsverzoeken |
8. |
Correspondentie met advocaat over een lopende zaak/rechtsgeding |
Medewerkers belast met de betreffende zaak |
|
9. |
Opsturen van stukken naar de commissie bezwaarschriften, rechtbank, Centrale Raad van Beroep, Raad van State en Hoge Raad, inclusief verweerschrift |
Medewerkers belast met de betreffende zaak |
Betreft bezwaar, beroep, hoger beroep en cassatie |
SUBSIDIES |
|||
10. |
Het versturen van een ontvangstbevestiging m.b.t. de melding vormen van een (onderhouds-)voorziening |
Medewerkers belast met de behandeling van subsidieaanvragen |
Artikel 12b Asv |
11. |
Het nemen van besluiten tot het verlenen, vaststellen, wijzigen en intrekken van subsidie conform vastgesteld beleid voor een bedrag tot en met € 10.000,00 |
Medewerkers belast met de behandeling van subsidieaanvragen |
Artikel 13 Asv |
12. |
Het stellen van een nieuwe termijn voor het insturen van de aanvraag tot vaststelling van de subsidie |
Medewerkers belast met de behandeling van subsidieaanvragen |
Artikel 16 lid 4 Asv |
OVERIG |
|||
13. |
Verlenen dagplaatsvergunning |
Marktmeester |
Marktverordening |
14. |
Afhandelen van de procedure rondom toezichtwerkzaamheden controle brandveiligheid bouwwerken en controle brandveiligheidsinstallaties |
Medewerker belast met brandpreventie |
|
15. |
Besluit inzake opvragen inlichtingen op grond van artikel 9 en 13 Wet Justitiële en strafvorderlijke gegevens |
Medewerkers belast met de behandeling van aanvragen |
Met uitzondering van subsidieaanvragen |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl