Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR728239
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR728239/1
Instructie voor de griffier gemeente Lopik 2024
Geldend van 06-12-2024 t/m heden
Intitulé
Instructie voor de griffier gemeente Lopik 2024De raad van de gemeente Lopik;
gelet op artikel 107a, tweede lid, van de Gemeentewet;
besluit vast te stellen:
de ‘Instructie voor de griffier gemeente Lopik 2024’.
Artikel 1. Algemene ondersteuning
-
1. De griffier draagt zorg voor een goede en doelmatige ondersteuning van de raad en door de raad ingestelde commissie(s).
-
2. Hij is het aanspreekpunt voor raadsleden in contacten met de ambtelijke organisatie als bedoeld in artikel 160, eerste lid, onder c, van de Gemeentewet.
Artikel 2. Agenda vergaderingen
De griffier ondersteunt de raad en zijn commissie(s) bij het opstellen van de agenda van de raads- en commissievergaderingen.
Artikel 3. Voorbereiding en verloop vergaderingen
De griffier staat de voorzitter van de raad en de voorzitter(s) van de door de raad ingestelde commissie(s) terzijde bij hun zorg voor een goede voorbereiding en een goed verloop van hun vergaderingen.
Artikel 4. Aanwezigheid en verslaglegging vergaderingen
-
1. De griffier is aanwezig bij de raadsvergaderingen en draagt zorg voor een goede en tijdige verslaglegging daarvan .
-
2. De griffier is aanwezig bij de vergaderingen van de raadscommissie(s) en draagt zorg voor een goede en tijdige verslaglegging daarvan.
-
3. De griffier draagt zorg voor de verzending van de voorlopige agenda, notulen en overige stukken aan raads- c.q. commissieleden.
Artikel 5. Ondersteuning presidium
-
1. De griffier is aanwezig bij de vergaderingen van het presidium en draagt zorg voor een goede en tijdige verslaglegging daarvan.
-
2. Indien het presidium aanvullende ondersteuning behoeft, draagt de griffier ervoor zorg dat deze gegeven wordt.
Artikel 6. Organisatie griffie
-
1. De griffier geeft leiding aan de griffie.
-
2. De griffier bewaakt de eenheid in de uitoefening van de taken van de griffie.
Artikel 7. Verhindering en vervanging
-
1. Indien de griffier verhinderd is zijn ambt te vervullen, doet hij daarvan tijdig mededeling aan de raad.
-
2. Bij verhindering of afwezigheid wordt de griffier vervangen door een daartoe door de raad aangewezen plaatsvervanger.
Artikel 8. Slotbepalingen
-
1. In gevallen waarin deze instructie niet voorziet, voorziet de griffier, voor zover nodig in overleg met de voorzitter van de raad.iteertitel oude instructie] vervalt.
-
2. Deze instructie treedt in werking op 1 december 2024 onder gelijktijdige intrekking van de ‘Instructie voor de griffier van de gemeente Lopik’ zoals vastgesteld bij besluit van 18 maart 2003.
-
3. Deze instructie wordt aangehaald als: Instructie voor de griffier gemeente Lopik 2024
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad van de gemeente Lopik op 26 november 2024.
de griffier,
MW. MR. G.M.G. DOLDERS
de voorzitter,
DR. L.J. DE GRAAF
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl