Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR728058
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR728058/1
Besluit vervanging analoge archiefbescheiden gemeente Noardeast-Fryslân 2024
Geldend van 03-12-2024 t/m heden
Intitulé
Besluit vervanging analoge archiefbescheiden gemeente Noardeast-Fryslân 2024Van de gemeente Noardeast-Fryslân;
Gelet op:
- de regeling van de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap van 6 december 2012 nr. WJZ/466161 (10265), tot wijziging van de Archiefregeling in verband met het stellen van nadere regels omtrent vervanging;
- artikel 7 van de Archiefwet 1995, artikel 2, 6 en 8 Archiefbesluit 1995 en artikel 26b Archiefregeling,
Besluit vast te stellen:
Het Besluit vervanging analoge archiefbescheiden gemeente Noardeast-Fryslân 2024
Artikel 1.
- •
Over te gaan tot doorlopende vervanging van analoge archiefbescheiden door digitale reproducties die op grond van de Selectielijst gemeenten en intergemeentelijke organen 2020 voor bewaring of vernietiging in aanmerking komen, waarna deze analoge archiefbescheiden worden vernietigd. Uitgezonderd hiervan worden archiefbescheiden die niet te vervangen zijn gezien hun eigenschappen en/of inhoud.
- •
Reproductie geschiedt op de wijze zoals omschreven in het vastgestelde “Handboek vervanging analoge archiefbescheiden gemeente Noardeast-Fryslân 2024” en geschiedt wat betreft de te vernietigen analoge inkomende poststukken met terugwerkende kracht vanaf 2017.
Artikel 2.
Dit besluit treedt in werking met ingang van de eerste dag na bekendmaking.
Artikel 3.
Dit besluit kan worden aangehaald als Besluit vervanging analoge archiefbescheiden gemeente Noardeast-Fryslân 2024.
Ondertekening
Aldus vastgesteld door College van burgemeester en wethouders van de gemeente Noardeast-Fryslân in de vergadering van 19 november 2024.
Burgemeester, Secretaris,
Het maken van bezwaar
Als u het niet eens bent met dit besluit, dan kunt u ons een brief schrijven. Zo’n brief heet een bezwaarschrift. Het indienen van een bezwaarschrift is kosteloos.
Het bezwaarschrift moet u binnen zes weken vanaf de dag na de verzenddatum van dit besluit opsturen. U moet dit sturen naar het college van burgemeester en wethouders [de burgemeester] van de gemeente Noardeast-Fryslân, Postbus 1, 9100 AA Dokkum.
U kunt uw bezwaarschrift ook digitaal indienen. Dat kan via de gemeentelijke website (www.noardeast-fryslan.nl), via Diversen – Bezwaar en beroep - Bezwaar indienen. Hiervoor hebt u uw DigiD-code nodig. Als u nog geen DigiD-code hebt, kunt u deze hier ook aanvragen.
Inhoud bezwaarschrift
Wat moet er in uw bezwaarschrift staan?
uw naam
uw adres
uw (elektronische DigiD-) handtekening
de datum van het bezwaarschrift
een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt (evt. in afschrift meezenden)
de reden waarom u bezwaar maakt
Vragen over de procedure
Hebt u nog vragen over de bezwaarprocedure? Dan kunt u contact opnemen met het team Juridyske Saken, telefoonnummer 0519 298888.
Voorlopige voorziening
Als er een bezwaarschrift wordt ingediend, dan blijft het besluit geldig. Wilt u voorkomen dat het besluit ingaat, dan kunt u de rechter vragen om een voorlopige voorziening. Dit mag alleen als er een bezwaarschrift bij ons is ingediend.
De Voorzieningenrechter kan besluiten om dit besluit helemaal of gedeeltelijk te schorsen. Hij moet dan wel vinden dat er sprake is van een spoedeisend belang.
Wilt u een voorlopige voorziening aanvragen? Stuurt u dan een brief naar de Voorzieningenrechter van de rechtbank Noord-Nederland, afdeling Bestuursrecht, Postbus 150, 9700 AD Groningen.
U kunt uw voorlopige voorziening ook digitaal aanvragen. Dat kan via website http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht (Beroep instellen bestuursrecht particulieren – Rechtbanken – Indienen verzoekschrift voorlopige voorziening). Ook hiervoor hebt u uw DigiD-code nodig. Als u nog geen DigiD-code hebt, kunt u deze hier ook aanvragen.
Kosten voorlopige voorziening
Het aanvragen van een voorlopige voorziening kost geld. U moet griffierecht betalen. De afdeling Bestuursrecht van de rechtbank Noord-Nederland kan u hierover meer informatie geven.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl