Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR726933
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR726933/1
Kostenbesluit naheffingsaanslag Parkeerbelastingen Schiedam 2025
Geldend van 01-01-2025 t/m heden
Intitulé
Kostenbesluit naheffingsaanslag Parkeerbelastingen Schiedam 2025De raad van de gemeente Schiedam;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 1 oktober 2024 (nummer 24INT00303);
gelet op de artikelen 225 en 234 van de Gemeentewet alsmede op het Besluit gemeentelijke parkeerbelastingen, artikel 9, eerste lid van de Verordening parkeerbelastingen 2021;
besluit vast te stellen het:
Kostenbesluit naheffingsaanslag Parkeerbelastingen Schiedam 2025
Artikel 1 Kosten
De kosten ter zake van een naheffingsaanslag worden voor 2025 als volgt begroot:
Vaste informatieverwerkingskosten en |
|
Variabele informatieverwerkingskosten |
€ 125.058 |
Kosten van bedrijfsmiddelen |
€ 182.661 |
Personeelskosten |
€ 631.554 |
Overheadkosten |
€ 172.550 |
Totaal kosten |
€ 1.111.823 |
Berekening kosten per naheffingsaanslag:
|
13.000 |
|
€ 85,52 per naheffingsaanslag |
Het tarief in de Verordening parkeerbelastingen 2021 is per 1 januari 2025 verhoogd met de trendmatige verhoging van 2,8% tot € 71,20. Hiermee blijft het tarief binnen het van overheidswege voor 2025 vastgestelde maximumtarief van € 78,80.
Artikel 2 Overgangsrecht
Het kostenbesluit naheffingsaanslag Parkeerbelastingen Schiedam 2024, vastgesteld op 9 november 2023, wordt ingetrokken op de in artikel 3 genoemde datum, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2025.
Artikel 4 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Kostenbesluit naheffingsaanslag Parkeerbelastingen Schiedam 2025’.
Ondertekening
Aldus vastgesteld door de raad van de gemeente Schiedam in zijn openbare vergadering van 5 november 2024
de griffier,
M.J.W. Tobeas
de voorzitter,
mr. H.M. Bergmann
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl