Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR726258
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR726258/1
Reglement van orde voor de vergaderingen en werkzaamheden van het Dagelijks Bestuur van de Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten
Geldend van 06-11-2024 t/m heden
Intitulé
Reglement van orde voor de vergaderingen en werkzaamheden van het Dagelijks Bestuur van de Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking KempengemeentenHet Dagelijks Bestuur van de Samenwerking Kempengemeenten;
gelet op artikel 10 van de Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten;
besluit vast te stellen het:
Reglement van orde voor de vergaderingen en werkzaamheden van het Dagelijks Bestuur van de Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten
Artikel 1 Tijdstip van de vergaderingen
-
1. Het Dagelijks Bestuur vergadert zo dikwijls als de voorzitter of een ander lid van het Dagelijks Bestuur dit nodig acht, zulks onder opgave van de te behandelen onderwerpen.
-
2. Indien een lid van het Dagelijks Bestuur een extra vergadering nodig acht, verzoekt hij/zij onder opgave van redenen aan de voorzitter deze bijeen te roepen. De ambtelijke ondersteuning zorgt na overleg met de voorzitter voor een oproep voor deze vergadering - onder vermelding van de te bespreken onderwerpen - die zo mogelijk uiterlijk 24 uur van tevoren op de gebruikelijke wijze aan de leden van het Dagelijks Bestuur wordt toegezonden.
Artikel 2 Verhindering
-
1. Wanneer een lid verhinderd is een vergadering geheel of gedeeltelijk bij te wonen, geeft hij/zij daarvan kennis aan de ambtelijke ondersteuning waarbij tevens wordt aangegeven wie uit het Algemeen Bestuur het lid vervangt.
-
2. Wanneer de ambtelijke ondersteuning verhinderd is een vergadering geheel of gedeeltelijk bij te wonen, geeft hij/zij daarvan kennis aan de voorzitter, alsmede aan degene die de ambtelijke ondersteuning vervangt.
Artikel 3 Agenda
-
1. Voor elke vergadering wordt, als regel minimaal twee werkdagen van tevoren, door de ambtelijke ondersteuning aan de leden van het Dagelijks Bestuur een agenda met bespreekstukken toegezonden en openbaar gemaakt volgens de Wet Open Overheid.
-
2. Onderwerpen ten aanzien waarvan tijdige agendering als bedoeld in het eerste lid niet mogelijk is, doch waarvan ten gevolge van de spoedeisendheid geen uitstel mogelijk is, kunnen onder opgave van reden(en) van urgentie uiterlijk acht uur voor de vergadering worden aangemeld bij de ambtelijke ondersteuning.
Artikel 4 Ambtelijke ondersteuning
-
1. Een vertegenwoordiging van de directie is bij de vergadering van het Dagelijks Bestuur aanwezig.
-
2. De ambtelijke ondersteuning draagt zorg voor al hetgeen binnen de hem/haar opgedragen taak nodig is in het belang van een vlot verloop van de vergadering van het Dagelijks Bestuur.
Artikel 5 Deelneming derden aan de vergadering
-
1. Het Dagelijks Bestuur kan besluiten een ambtelijk medewerker of derden voor een vergadering uit te nodigen teneinde zijn/haar mening ten aanzien van een onderwerp te geven dan wel een (nadere) toelichting te verschaffen op een agendapunt.
Artikel 6 Stemmingen
-
1. Indien geen van de leden van het Dagelijks Bestuur bij het nemen van een besluit stemming vraagt, wordt het voorstel geacht te zijn aangenomen.
-
2. Indien een lid van het Dagelijks Bestuur bij het nemen van een besluit stemming vraagt, wordt mondeling gestemd, tenzij het derde lid wordt toegepast.
-
3. Indien een lid van het Dagelijks Bestuur dat verlangt, wordt bij het nemen van een besluit over een benoeming, voordracht of aanbeveling van een persoon gestemd bij gesloten en ongetekende briefjes. Indien daarbij de stemming beperkt is tot een persoon en de stemmen staken, beslist het lot. Indien in de overige gevallen bij een eerste stemming door niemand de volstrekte meerderheid is verkregen, heeft een tweede stemming plaats tussen de twee personen die bij de eerste stemming de meeste stemmen op zich hebben verenigd. Indien bij de tweede stemming de stemmen staken, beslist het lot.
Artikel 7 Verslag en besluitenlijst
-
1. De ambtelijke ondersteuning draagt zorg voor registratie van de aanwezige deelnemers, een kort verslag en de besluitenlijst van de vergadering.
-
2. Het verslag bevat ten minste:
- a.
de namen van de afwezige leden;
- b.
de namen van de andere personen die hebben deelgenomen aan de beraadslaging;
- c.
een formulering van de door het Dagelijks Bestuur genomen besluiten (besluitenlijst).
- a.
-
3. Het verslag en besluitenlijst worden in de eerstvolgende vergadering vastgesteld.
-
4. Aan de hand van het verslag wordt een besluitenlijst opgesteld voor toezending aan de leden van het Algemeen Bestuur. Voor zover de aard en de inhoud van de besluitvorming zich daartegen niet verzet, wordt de besluitenlijst zo spoedig mogelijk na de vergadering openbaar gemaakt volgens de Wet Open Overheid.
Artikel 8 Openbare vergadering
-
1. Het Dagelijks Bestuur kan besluiten een openbare vergadering te houden.
-
2. De bepalingen van dit reglement zijn voor zover mogelijk van toepassing op een openbare vergadering.
Artikel 9 Inwerkingtreding
Dit reglement vervangt het reglement dat is vastgesteld in de vergadering van Dagelijks Bestuur op 16 november 2010.
Dit reglement treedt in werking op 1 januari 2023.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van het Dagelijks Bestuur op 5 december 2022
Dit reglement van orde is op 6 december 2022 aan het Algemeen Bestuur medegedeeld.
drs. W.A.C.M. Wouters, voorzitter
mr. J.A.F.M. Vorstenbosch, directeur
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl