Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR726094
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR726094/1
Reglement draagvlakmeting BIZ Goor 2025-2029
Geldend van 01-11-2024 t/m heden
Intitulé
Reglement draagvlakmeting BIZ Goor 2025-2029Burgemeester en wethouders van de gemeente Hof van Twente;
gelet op de Wet op de bedrijfsinvesteringszones, de verordening bedrijveninvesterings-zone centrum Goor 2025-2029 en de Algemene wet bestuursrecht.
besluiten:
vast te stellen het navolgende REGLEMENT DRAAGVLAKMETING BEDRIJVEN-INVESTERINGSZONE CENTRUM GOOR 2025-2029 (Reglement draagvlakmeting BIZ Goor 2025-2029)
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
Dit reglement verstaat onder:
a. het college: het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hof van Twente;
b. de verordening: de verordening bedrijveninvesteringszone centrum Goor 2025-2029;
c. de Wet: de Wet op de bedrijveninvesteringszones;
d. de gemeente: de gemeente Hof van Twente;
e. de WOZ: de Wet waardering onroerende zaken;
f. de notaris: Hof Notarissen in Goor;
g. BIZ: bedrijveninvesteringszone;
h. de organisatie: de door het college aangewezen teamleiders voor de organisatie en uitvoering van de draagvlakmeting.
Artikel 2 Organisatie draagvlakmeting
1. Het college van burgemeester en wethouders draagt de organisatie en uitvoering van de draagvlakmeting op aan de volgende teamleiders van de gemeente: Maarten van der Kolk en Jack Zander.
2. De draagvlakmeting staat onder toezicht van de notaris.
3. De notaris controleert het verloop van de draagvlakmeting en stelt een procesverbaal op van de uiteindelijke uitslag, welke wordt aangeleverd aan het college van de gemeente Hof van Twente.
Artikel 3 Bijdrageplichtige
1. Iedere tijdens de draagvlakmeting bij de gemeente bekende bijdrageplichtige in het betreffende BIZ-gebied wordt in de gelegenheid gesteld zich schriftelijk voor of tegen de inwerkingtreding van de verordening uit te spreken.
2 Als bijdrageplichtige wordt aangemerkt degene die, na inwerkingtreding van de verordening, daadwerkelijk een bijdrage verschuldigd is. Conform artikel 4, lid 2, van de Wet en de Memorie van Toelichting bij de Wet op de bedrijfsinvesteringszones, zijn voor de draagvlakmeting de gegevens zoals die bekend zijn in de WOZ-administratie van de gemeente op het moment van de draagvlakmeting, de basis.
Artikel 4 Procedure draagvlakmeting
1. Voor de draagvlakmeting wordt gebruikgemaakt van stembiljetten.
2. Een stembiljet is genummerd, staat op naam en bevat de identificerende gegevens van het WOZ-object waarvoor de bijdrage verschuldigd is.
3. De stembiljetten worden samen met een begeleidende brief, een informatieblad over de BIZ en een BIZ-plan van de Stichting BIZ uitgereikt in het gemeentehuis of per post verzonden naar het laatst bij de gemeente bekende postadres van de stemgerechtigde bijdrageplichtigen.
4. Bij de toezending van het stembiljet en de overige bescheiden wordt een (gratis) antwoordenvelop meegestuurd. Het stembiljet dient in deze gesloten antwoordenvelop te worden teruggestuurd.
5. Het stembiljet vermeldt de uiterlijke dag waarop het door de notaris moet zijn ontvangen.
6. Op grond van artikel 2:5 van de Algemene wet bestuursrecht is eenieder die betrokken is bij de uitvoering van de draagvlakmeting en daarbij inzage heeft in vertrouwelijke gegevens, verplicht tot geheimhouding.
7. De gesloten enveloppen worden niet eerder dan bij de in artikel 8 bedoelde telling geopend.
Artikel 5 In geval van onjuiste adressering/tenaamstelling en niet ontvangen stembiljet
1. Indien het stembiljet naar een onjuist adres en/of onjuiste bijdrageplichtige is gezonden maar wel (blanco) wordt geretourneerd naar de gemeente, stuurt de gemeente hetzelfde biljet zo spoedig mogelijk alsnog naar het juiste adres en/of de juiste bijdrageplichtige. In deze situatie wordt geen nieuw biljetnummer uitgegeven.
2. Als het stembiljet naar het juiste adres en de juiste bijdrageplichtige is gezonden, maar de ondernemer maakt uiterlijk één week voor de in artikel 6 vermelde tweede datum aannemelijk dat hij het stembiljet niet heeft ontvangen, stuurt de gemeente de ondernemer zo spoedig mogelijk een nieuw stembiljet met een nieuw biljetnummer toe.
3. Indien het papieren stembiljet zoekgeraakt is of anderszins in ongerede is geraakt, kan de bijdrageplichtige tot één week vóór de sluiting van de stemmingstermijn verzoeken om een nieuw stembiljet. (Zie lid 4)
4. In geval lid 2 en 3 van toepassing is verklaart de organisatie het reeds uitgegeven biljetnummer ongeldig en registreert zij het nieuw uit te geven biljetnummer.
5. Voor andere onvoorziene aangelegenheden dan die genoemd in de voorgaande leden, bepaalt de organisatie naar omstandigheden over de handelwijze.
6. Voor de telling stelt de organisatie een overzicht op met ongeldig gemaakte en nieuw uitgegeven stembiljetnummers.
Artikel 6 Periode stemming
De stemming vindt plaats in de periode van 18 november 2024 tot en met 4 december 2024, 17:00 uur.
Artikel 7 Ongeldigheid stembiljet
1. Ongeldig is het stembiljet:
a. waaruit niet duidelijk de keuze van de bijdrageplichtige blijkt;
b. waaruit blijkt dat de bijdrageplichtige meer dan één voorkeur heeft uitgesproken;
c. dat blanco is geretourneerd;
d. dat niet in een gesloten (antwoord)envelop is ingeleverd of toegezonden;
e. dat niet of kennelijk niet door de bevoegde persoon is ondertekend;
f. dat anderszins foutief is ingevuld;
g. dat na 4 december 2024 om 17:00 uur op het notariskantoor van Hof Notarissen in Goor is afgegeven;
h. dat na 6 december 2024 per post door het notariskantoor van Hof Notarissen in Goor is ontvangen. Post die vóór 7 december 2024 is ontvangen, wordt geacht op tijd te zijn ingediend conform artikel 6 van dit Reglement.
2. Voor andere onvoorziene aangelegenheden dan genoemd in lid 1 van dit artikel beslist de organisatie over de geldigheid van het stembiljet.
3. Alleen met het originele door de gemeente verstrekte stembiljet kan een stem worden uitgebracht.
4. Per belastingobject kan maximaal één stem worden uitgebracht. In het geval zowel de eigenaar als de gebruiker van hetzelfde belastingobject een stembiljet ontvangen hebben, wordt de stem van de eigenaar ongeldig verklaard.
Artikel 8 Uitslag draagvlakmeting
1. Het tellen van de stemmen geschiedt binnen twee weken na sluiting van de stemperiode door de notaris.
2. Op het moment dat de notaris het proces-verbaal over de uitslag, zoals bedoeld in artikel 2, lid 3, heeft voltooid, staat de uitslag van de draagvlakmeting vast.
3. Zodra de notaris het proces-verbaal van de uitslag van de draagvlakmeting heeft opgemaakt, maakt hij dit onmiddellijk kenbaar aan de gemeente. De gemeente bewaart het proces-verbaal minimaal vijf jaar.
4. De originele stembiljetten worden door de notaris minimaal vijf jaar bewaard.
Artikel 9 Bekendmaking uitslag
1. De uitslag van de draagvlakmeting wordt bekendgemaakt op overheid.nl.
2. De bijdrageplichtigen die een stembiljet hebben ontvangen, krijgen de uitslag van de draagvlakmeting schriftelijk medegedeeld door de gemeente.
Artikel 10 Niet voorziene gevallen
De notaris beslist, na overleg met de organisatie, over de betekenis van dit reglement en over de gevallen die daarin niet voorzien zijn.
Artikel 11 Inwerkingtreding
Dit reglement treedt in werking op de eerste dag na die van de bekendmaking.
Artikel 12 Citeertitel
Dit reglement wordt aangehaald als ‘Reglement draagvlakmeting BIZ Goor 2025-2029’.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders op 15 oktober 2024.
Burgemeester en wethouders van Hof van Twente,
de secretaris, de burgemeester,
drs. D. Lacroix drs. H.A.M. Nauta-van Moorsel MPM
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl