Aanwijzingsbesluit beveiligingsfunctionaris reisdocumenten gemeente Utrecht oktober 2024

Geldend van 23-10-2024 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-07-2024

Intitulé

Aanwijzingsbesluit beveiligingsfunctionaris reisdocumenten gemeente Utrecht oktober 2024

De burgemeester van de gemeente Utrecht,

  • Overwegende dat voor het beheer van en het toezicht op de naleving van de beveiligingsprocedures rondom aanvraag, beheer en uitreiken van reisdocumenten een beveiligingsfunctionaris moet worden aangewezen;

  • Gelet op artikel 93 lid 8 Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001 waarop het aanwijzingsbesluit gebaseerd is;

Besluit het volgende:

Artikel 1 Aanwijzing

Als beveiligingsfunctionaris reisdocumenten wordt aangewezen J.J.M. Smulders, Hoofd Bedrijfsbureau van het organisatieonderdeel Publiekszaken.

Artikel 2 Taken en verantwoordelijkheden

De taken en verantwoordelijkheden van de beveiligingsfunctionaris reisdocumenten zijn vastgelegd in de Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001 en het Beveiligingsplan reisdocumenten van de gemeente Utrecht.

Artikel 3 Einde aanwijzing

De aanwijzing van de in artikel 1 genoemde persoon eindigt van rechtswege met ingang van de datum waarop de uitoefening van de functie van Hoofd Bedrijfsbureau geen deel meer uitmaakt van de werkzaamheden van deze persoon.

Artikel 4 Inwerkingtreding

Het aanwijzingsbesluit treedt in werking op 23 oktober 2024 en werkt terug tot en met 1 juli 2024.

Artikel 5 Citeertitel

Dit besluit wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluit beveiligingsfunctionaris reisdocumenten Gemeente Utrecht oktober 2024.

Ondertekening

Aldus vastgesteld door de burgemeester van de gemeente Utrecht op 21 oktober 2024.

De burgemeester,

Sharon A.M. Dijksma

Bezwaarclausule

Vindt u het besluit om bepaalde reden onjuist? Dan kunt u bezwaar maken.

U kunt uw bezwaar digitaal indienen. Daarvoor kunt u alleen gebruik maken van het door de gemeente beschikbaar gestelde digitale formulier. Dit vindt u op www.utrecht.nl/bezwaar. U kunt het bezwaar niet per e-mail insturen.

Maakt u liever per brief bezwaar, dan kunt u uw bezwaarschrift sturen aan de burgemeester van de gemeente Utrecht.

Het adres is:

Postbus 16200

3500 CE Utrecht

Zorg ervoor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na bekendmaking van dit besluit. Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaarschrift niet meer kunnen behandelen.

In het bezwaarschrift neemt u in ieder geval op:

  • uw naam, adres, datum en handtekening; graag ook het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is gericht; vermeld hierbij de datum van bekendmaking van dat besluit of stuur een kopie van het besluit mee;

  • de reden waarom u vindt dat het besluit onjuist is;

  • een volmacht, als u het bezwaarschrift namens iemand anders indient.

Als er sprake is van een spoedeisende situatie kunt u daarnaast een voorlopige voorziening vragen aan de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden Nederland, sector bestuursrecht, postbus 16005, 3500 DA Utrecht. Voor het in behandeling nemen van zo’n verzoek betaalt u griffierecht.