Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR725791
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR725791/1
Regeling vervalt per 31-12-2025
Subsidieregeling voor Primaire Voorzieningen gemeente Olst-Wijhe 2025
Geldend van 01-12-2024 t/m 30-12-2025
Intitulé
Subsidieregeling voor Primaire Voorzieningen gemeente Olst-Wijhe 2025Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Olst-Wijhe;
overwegende dat het gemeentebestuur het belang van Primaire Voorzieningen voor de gemeenschap van Olst-Wijhe erkent en verantwoordelijkheid op zich neemt als gevolg van een wettelijke taak van de gemeente en/of het belang van instandhouding hiervan. De volgende stichtingen zijn aangemerkt als Primaire Voorzieningen:
- 1.
Stichting Openbare Bibliotheek Salland
- 2.
Ut Huus (rechtspersoon Stichting Kulturhus Olst-Wijhe)
- 3.
Stichting Evenmens
- 4.
Stichting Vriendendiensten Deventer
- 5.
MEE Samen
- 6.
Vizier antidiscriminatievoorziening
- 7.
Adviesraad Samenleving
gelet op de Algemene subsidieverordening gemeente Olst-Wijhe 2024;
besluit vast te stellen de Subsidieregeling voor Primaire Voorzieningen gemeente Olst-Wijhe 2025:
Hoofdstuk 1: Algemene bepalingen
Artikel 1. Definities
In deze regeling wordt verstaan onder:
- –
ASV: Algemene subsidieverordening gemeente Olst-Wijhe 2024;
- –
Awb; Algemene wet bestuursrecht;
- –
College: het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Olst-Wijhe;
- –
Subsidieplafond: het bedrag dat gedurende een bepaald tijdvak ten hoogste beschikbaar is voor de verstrekking van een bepaalde met name genoemde subsidie die op basis van een verordening wordt verstrekt (artikel 4:22 van de Awb);
- –
Primaire Voorzieningen: Primaire Voorzieningen zijn voorzieningen die van belang zijn voor de gemeenschap van Olst-Wijhe en waarvoor onze gemeente zich primair verantwoordelijk voelt voor de instandhouding van die voorzieningen en die voorzieningen voor de instandhouding daarvan grotendeels afhankelijk zijn van de gemeente. Het gaat dan vaak om een wettelijke taak van de gemeente om deze in stand te houden of de aanwezigheid daarvan is van essentieel belang voor behalen van doelstellingen uit het gemeentelijk beleid in het sociaal domein;
- –
Structurele subsidie: subsidie die van jaar tot jaar wordt toegekend ten behoeve van steeds terugkerende activiteiten in de gemeente Olst-Wijhe. Het merendeel van de organisaties en/of instellingen ontvangen een structurele subsidie. In een uitvoeringsovereenkomst met deze organisatie worden afspraken gemaakt over prestaties die geleverd moeten worden tegen een van te voren vastgesteld bedrag.
- –
Incidentele subsidie: subsidie om activiteiten van eenmalige, incidentele aard uit te voeren;
Artikel 2. Toepassingsbereik
Het bepaalde in deze subsidieregeling is enkel van toepassing op de verstrekking van subsidies door het college voor de in deze subsidieregeling bedoelde activiteiten.
Artikel 2a. Aanvraagtermijn
Een aanvraag om een subsidie wordt, in afwijking van artikel 7, eerste lid, van de ASV, ingediend uiterlijk 1 december 2024 voorafgaand aan het jaar waarop de aanvraag betrekking heeft. Uitstel is eenmalig, in 2025 wordt een aanvraag om een subsidie ingediend volgens de voorwaarden genoemd in artikel 7 van de ASV.
Artikel 3. Indexering
Als aanvulling op artikel 5a van de Algemene subsidieverordening gemeente Olst-Wijhe 2024 wordt bij indexering van de subsidiebedragen voor Primaire Voorzieningen onderscheid gemaakt in structurele subsidies en incidentele subsidies (subsidies met een looptijd van maximaal vier jaar).
Artikel 3a. Structurele subsidies Primaire Voorzieningen
Voor de indexering van de structurele subsidies wordt, in afwijking van artikel 5a van de Algemene subsidieverordening gemeente Olst-Wijhe 2024, een onderverdeling gemaakt in personele kosten en materiële kosten.
Personele kosten
Voor de indexering van de personele kostencomponent in de subsidies hanteren wij de OVA-index (Overheidsbijdrage in de Arbeidskostenontwikkeling). Als bron hanteren wij bij de voorlopige subsidieverlening het meest actuele percentage zoals door de Nederlandse Zorgautoriteiten (NZa) worden gepubliceerd voor het onderdeel prijsindexcijfer voor personele kosten.
Als het definitieve percentage hiervan afwijkt, dan wordt bij de vaststelling van de subsidie de te hanteren index bijgesteld op basis van het definitieve percentage.
Voorlopige OVA-index 2025
De voorlopige OVA-index voor 2025 is vastgesteld op 4,18%.
Voor het berekenen van het aandeel personele kosten in de subsidie geldt de volgende formule voor 2024:
- •
Aandeel personele kosten in % van totale begroting van het jaar 2025 zoals die door het bestuur is vastgesteld.
- •
Dit percentage wordt vervolgens toegepast op het subsidiebedrag jaar 2024.
- •
Het aldus verkregen bedrag wordt vervolgens vermenigvuldigd met 1,0418.
- •
Bij de vaststelling van de subsidie (na het indienen van de verantwoording) volgt verrekening op basis van de definitieve OVA-index.
Materiële kosten
Voor de indexering van de materiële kostencomponent in de subsidies hanteren wij:
- a.
Een vast percentage van 2% als het aandeel materiële kosten in de subsidie niet hoger is dan € 50.000;
- b.
Het CPI-index (Consumenten Prijs Index). Als bron hanteren wij de cijfers zoals door het Centraal Planbureau (CPB) worden gepubliceerd, in de kerngegevenstabel onder het kopje “Prijzen, lonen, koopkracht en armoede” en dan specifiek ”Inflatie, nationale consumentenprijsindex (cpi, %). In eerste instantie wordt uitgegaan van het voorlopige percentage.
Voorlopige CPI-index (Consumenten Prijs Index) over 2025
Voor 2025 wordt voor de CPI-index uitgegaan van een voorlopig percentage van 2,8 %; op basis van de publicatie van maart 2024 van het CPB.
Uitzondering
Bovenstaande indexeringsregels zijn van toepassing voor de structurele subsidies ten behoeve van de instellingen die behoren tot de Primaire voorzieningen; dit met uitzondering van Vizier antidiscriminatie- voorziening. Hier wordt de toevoeging aan de algemene uitkering als uitgangspunt genomen.
Artikel 3b. Incidentele subsidies Primaire Voorzieningen
Vanwege het incidentele karakter van de subsidie wordt de nullijn gehanteerd m.b.t. indexering.
Hoofdstuk 2: Primaire Voorzieningen
De volgende organisaties behoren tot de Primaire Voorzieningen:
- I.
Stichting Openbare Bibliotheek Salland
- II.
Ut Huus (rechtspersoon Stichting Kulturhus Olst-Wijhe)
- III.
Stichting Evenmens
- IV.
Stichting Vriendendiensten Deventer
- V.
MEE Samen
- VI.
Vizier antidiscriminatievoorziening
- VII.
Adviesraad Samenleving
I. Stichting Openbare Bibliotheek Salland
Artikel 4. Doelstelling subsidie
Het openbaar bibliotheekwerk wordt beschouwd als een onafhankelijk en laagdrempelige toegangspoort tot informatie, cultuur en educatie en is een belangrijk ontmoetingspunt in de samenleving. De informatiebehoeften van de klanten bepalen mede het aanbod van media en informatie in de bibliotheek. De bibliotheek maakt informatie toegankelijk, bevordert het gebruik daarvan en richt zich daarbij op een aantal specifieke doelgroepen.
Artikel 5. Subsidiabele activiteiten
Het leveren van producten en prestaties die het bibliotheekbeleid concretiseren, met toepassing van kwaliteitscriteria, zoals die geformuleerd worden in de uitvoeringsovereenkomst.
Artikel 6. Subsidiebudget 2025
Voorlopig subsidiebedrag 2025 € 556.846, -.
Onderstaand de opbouw van het subsidiebedrag 2025.
Activiteit/ onderdeel |
Subsidie 2025 |
Subsidie 2025 structureel |
Subsidie 2025 incidenteel |
Basissubsidie |
€ 423.892 |
€ 423.892 |
|
Huisvestingssubsidie nieuwe locatie servicepunt Wijhe |
€ 55.959 |
€ 55.959 |
|
Taalpunt |
€ 24.015 |
€ 24.015 |
|
VVE |
€ 8.508 |
€ 8.508 |
|
Gezinsaanpak |
€ 26.600 |
|
€ 26.600* |
Subsidie IDO |
€ 17.872 |
|
€ 17.872* |
Totaal bibliotheek |
€ 556.846 |
€ 512.374 |
€ 44.472* |
Artikel 7. Subsidiemethodiek
Betreft structurele subsidie. Met de stichting wordt in een uitvoeringsovereenkomst afspraken gemaakt over te leveren prestaties en activiteiten. Het subsidiebedrag wordt in eerste instantie voorlopig vastgesteld. De subsidie wordt na afloop van het jaar definitief vastgesteld op basis van het inhoudelijk jaarverslag waarin wordt ingegaan op de daadwerkelijk gerealiseerde prestaties en activiteiten en de door de accountant akkoord bevonden jaarrekening.
Bijzonderheden.
Subsidie Informatiepunt Digitale Overheid; gemeente ontvangt middelen hiervoor via SPUK van het Rijk en betaalt deze één op één door aan bibliotheek. Genoemde bedrag betreft SPUK-uitkering 2024, 2025 is nog niet bekend.
Subsidie Gezinsaanpak; gemeente ontvangt middelen hiervoor via SPUK van het Rijk (Onderwijsachterstandenbeleid, OAB). Genoemde bedrag betreft bedrag uit 2024, 2025 is nog niet bekend.
II. Ut Huus (rechtspersoon Stichting Kulturhus Olst-Wijhe)
Artikel 8. Doelstelling subsidie
Versterken van het welzijn en gezondheid van de inwoners van Olst-Wijhe door het op maat benutten van hun talenten.
Artikel 9. Subsidiabele activiteiten
Het leveren van producten en prestaties die het welzijnsbeleid concretiseren, met toepassing van kwaliteitscriteria, zoals die geformuleerd worden in de uitvoeringsovereenkomst.
Artikel 10. Subsidiebudget 2025
Voorlopig subsidiebedrag 2025 € 1.934.526, -.
Onderstaand de opbouw van het subsidiebedrag 2025.
Subsidie ut Huus 2025 |
2025 |
||
|
Structureel |
Incidenteel |
Totaal 2025 |
Jeugd en Jongerenwerk |
€ 114.385 |
|
€ 114.385 |
Algemeen maatschappelijk werk, schoolmaatschappelijk werk en project Financiën de Baas (t/m 2029) |
€ 347.821 |
|
€ 347.821 |
Welzijn |
€ 455.933 |
|
€ 455.933 |
Combinatiefuncties sport en cultuur |
€ 95.582 |
|
€ 95.582 |
Uitvoeringsbudget Sport- en beweegakkoord |
|
€ 12.914 |
€ 12.914 |
Subtotaal inhoudelijke taken |
€ 1.013.721 |
€ 12.914 |
€ 1.026.635 |
Ut Huus maatschappelijk vastgoed (Holstohus en SPOC) |
€ 900.305 |
|
€ 900.305 |
Totaal ut Huus |
€ 1.914.026 |
€ 20.500 |
€ 1.934.526 |
Artikel 11. Subsidiemethodiek
Betreft structurele subsidie. Met de stichting wordt in een uitvoeringsovereenkomst afspraken gemaakt over te leveren prestaties en activiteiten. Het subsidiebedrag wordt in eerste instantie voorlopig vastgesteld. De subsidie wordt na afloop van het jaar definitief vastgesteld op basis van het inhoudelijk jaarverslag waarin wordt ingegaan op de daadwerkelijk gerealiseerde prestaties en activiteiten en de door de accountant akkoord bevonden jaarrekening.
Bijzonderheden
- 1.
Stichting Kulturhus Olst-Wijhe heeft als werknaam ut Huus.
- 2.
Ut Huus is vanaf 1 januari 2025 ook verantwoordelijk voor de uitvoering van het jeugd- en jongerenwerk, algemeen maatschappelijk werk, schoolmaatschappelijk werk en het project Financiën de Baas.
- 3.
De post Welzijn is als volgt opgebouwd:
- –
Basisbedrag welzijn
€ 338.473
- –
Vrijwilligersconsulent
€ 41.339
- –
Thuisadministratie
€ 2.233
- –
Bijzondere Vrijwilligers
€ 14.264
- –
Preventietaken OGGZ
€ 9.594
- –
Huuskamer
€ 12.228
- –
Multiculturele vrouwenactiviteiten
€ 4.835
- –
Eenzaamheidsbestrijding
€ 32.967
----------- +
€ 455.933
- –
- 4.
De inzet van de combinatiefunctionarissen sport en cultuur en het uitvoeringsbudget Sport- en beweegakkoord worden gefinancierd uit de SPUK-middelen die gekoppeld zijn aan de uitvoering van het plan van aanpak GALA (gezond en actief leven akkoord). Binnen de subsidieregeling voor secundaire voorzieningen 2025 is daarnaast nog een subsidie opgenomen voor de uitvoering van de ‘combinatiefunctionaris onderwijs’ door ut Huus. Deze functie maakt wel deel uit van het team combinatiefunctionarissen. Voor de uitvoering van deze regeling wordt een opdracht geformuleerd en dit wordt apart opgenomen in de beschikking.
- 5.
De cultuurmakelaar wordt gefinancierd uit provinciale middelen. Hiervoor gelden specifieke regels als het gaat om de verantwoording aan het rijk en de provincie. Om die reden zullen we ook andere termijnen en voorwaarden stellen dan opgenomen zijn in onze Algemene subsidieverordening gemeente Olst-Wijhe 2024. Dit nemen we apart op in de beschikking.
- 6.
De provinciale middelen voor de inzet van de cultuurmakelaar zijn voor 2025 nog niet bekend. Daarom zijn in deze subsidieregeling nog de bedragen van 2024 opgenomen. Indien deze middelen vanuit het rijk en de provincie anders worden dan genoemd, zullen deze bedragen één op één in 2025 aan ut Huus uitbetaald worden.
III. Stichting Evenmens
Artikel 12. Doelstelling subsidie
Het bieden van ondersteuning aan mantelzorgers.
Artikel 13. Subsidiabele activiteiten
Het leveren van producten en prestaties ter ondersteuning van mantelzorgers (bijvoorbeeld door het bieden van respijtzorg).
Artikel 14. Subsidiebudget 2025
Voorlopig subsidiebedrag 2025 € 113.280, -.
Het bedrag voor 2025 is als volgt opgebouwd
Subsidie Evenmens 2025 |
2025 |
||
|
Structureel |
Incidenteel |
Totaal 2025 |
Basisbedrag mantelzorgondersteuning |
€ 85.280 |
|
€ 85.280 |
Kartrekker werkgroep Dementie |
|
€ 3.000 |
€ 3.000 |
Brede gezinsondersteuning |
|
€ 15.000 |
€ 15.000 |
Extra ondersteuning jonge mantelzorgers |
|
€ 3.000 |
€ 3.000 |
Extra inzet zorgvrijwilligers/respijtzorg |
|
€ 7.000 |
€ 7.000 |
Totaal Evenmens |
€ 85.280 |
€ 28.000 |
€ 113.280 |
Artikel 15. Subsidiemethodiek
Betreft structurele subsidie. In de beschikking worden de te leveren prestaties en activiteiten beschreven. Het subsidiebedrag wordt in eerste instantie voorlopig vastgesteld. De subsidie wordt na afloop van het jaar definitief vastgesteld op basis van het inhoudelijk jaarverslag waarin wordt ingegaan op de daadwerkelijk gerealiseerde prestaties en activiteiten en de door de accountant akkoord bevonden jaarrekening.
Bijzonderheden
Vanuit de zogenaamde GALA middelen ontvangt de stichting projectsubsidies voor:
- ➢
Jonge mantelzorgers- vriendelijke school: € 3.000, -
- ➢
Extra inzet zorgvrijwilligers/ respijtzorg: € 7.000, -
- ➢
Kartrekker werkgroep dementie: € 3.000, -
- ➢
Brede gezinsondersteuning: € 15.000,-
Voor de verantwoording van de GALA subsidies gelden vanuit het rijk specifieke regels (SISA-verantwoording i.vm. verstrekte SPUK-uitkering). Deze specifieke regels nemen we op in de beschikking.
IV. Stichting Vriendendiensten Deventer
Artikel 16. Doelstelling subsidie
Het vergroten van sociale netwerken en zelfredzaamheid van mensen die psychische en psychiatrische problematiek in een isolement dreigen te raken.
Artikel 17. Subsidiabele activiteiten
Maatjesactiviteiten en Onafhankelijke GGZ clientondersteuning.
Artikel 18. Subsidiebudget 2025
Voorlopig subsidiebedrag 2025 € 30.801, -.
Het bedrag voor 2025 is als volgt opgebouwd
Subsidie Vriendendiensten 2025 |
2025 |
||
|
Structureel |
Incidenteel |
Totaal 2025 |
Maatjesactiviteiten (6 uur per week) |
€ 17.402 |
|
€ 17.402 |
Onafhankelijke GGZ-clientondersteuning (6 uur per week) |
€ 14.867 |
|
€ 14.867 |
Extra incidentele subsidie |
|
€ 6.481 |
€ 6.481 |
Zelfregiecentrum (beschikking met zaaknr./kenmerk 59523-2022) |
|
€ 31.000 |
€ 31.000 |
Totaal Vriendendiensten |
€ 32.269 |
€ 37.481 |
€ 69.750 |
Artikel 19. Subsidiemethodiek
Betreft structurele subsidie. In de beschikking worden de te leveren prestaties en activiteiten beschreven. Het subsidiebedrag wordt in eerste instantie voorlopig vastgesteld. De subsidie wordt na afloop van het jaar definitief vastgesteld op basis van het inhoudelijk jaarverslag waarin wordt ingegaan op de daadwerkelijk gerealiseerde prestaties en activiteiten en de door de accountant akkoord bevonden jaarrekening.
Bijzonderheden
- 1.
Op basis van regionale afspraken wort in 2025 een incidentele subsidie verleend van € 6.481, - i.v.m. de effecten van forse CAO-stijgingen op de exploitatie van Vriendendiensten die vrijwel volledig bestaat uit personele kosten. Dekking is mogelijk binnen het budget van het zelfregiecentrum.
- 2.
De pilot zelfregiecentrum eindigt in 2025. In 2025 moet een besluit genomen worden over evt. voortzetting vanaf 2026. Een en ander is vastgelegd in de subsidiebeschikking van 6 februari 2023 met zaaknummer 59523-2022. Met Vriendendiensten worden afspraken gemaakt over de wijze waarop de evaluatie van de pilot plaatsvindt en de besluitvorming over voortzetting genomen wordt.
V. MEE Samen
Artikel 20. Doelstelling subsidie
Cliëntondersteuning; versterking van de positie, zelfredzaamheid, participatie en eigen regie van een inwoner met een ondersteunings- of zorgvraag (in overeenstemming met Wmo 2015)
Artikel 21. Subsidiabele activiteiten
Op verzoek van een inwoner met een ondersteuningsvraag informatie en advies bieden, de inwoner wegwijs maken, steun bieden bij de voorbereiding van een (zorg)aanvraag of melding en kortdurende ondersteuning aan minder zelfredzame inwoners op alle leefgebieden.
Artikel 22. Subsidiebudget 2025
Voor de onafhankelijke clientondersteuning ontvangt MEE Samen voor 2025 een voorlopig bedrag van € 43.666,-.
Artikel 23. Subsidiemethodiek
Betreft structurele subsidie. In de beschikking worden de leveren prestaties en activiteiten beschreven. Het subsidiebedrag wordt in eerste instantie voorlopig vastgesteld. De subsidie wordt na afloop van het jaar definitief vastgesteld op basis van het inhoudelijk jaarverslag waarin wordt ingegaan op de daadwerkelijk gerealiseerde prestaties en activiteiten en de door de accountant akkoord bevonden jaarrekening.
Bijzonderheden
Geen.
VI. Vizier antidiscriminatievoorziening
Artikel 24. Doelstelling subsidie
Het inrichten van een antidiscriminatievoorziening voor de gemeente Olst-Wijhe.
Artikel 25. Subsidiabele activiteiten
-
1. Toegangsfunctie van de antidiscriminatievoorziening
-
2. Onafhankelijke bijstand
-
3. Registratie van klachten
-
4. Monitoring van discriminatieklachten
De activiteiten worden op een toegankelijke wijze aangeboden. Dat betekent dat één of meer plaatsen waar de activiteiten aangeboden worden, voor alle inwoners van de gemeente redelijkerwijs toegankelijk en bereikbaar moeten zijn
Artikel 26. Subsidiebudget 2025
Voorlopig subsidiebedrag 2025 € 17.147, -. Dit bedrag is gebaseerd op een bedrag per inwoner van € 0,91 en 18.843 inwoners (peildatum 1 januari 2024).
Artikel 27. Subsidiemethodiek
Betreft structurele subsidie. In de beschikking worden de leveren prestaties en activiteiten beschreven. Het subsidiebedrag wordt in eerste instantie voorlopig vastgesteld. De subsidie wordt na afloop van het jaar definitief vastgesteld op basis van het inhoudelijk jaarverslag waarin wordt ingegaan op de daadwerkelijk gerealiseerde prestaties en activiteiten en de door de accountant akkoord bevonden jaarrekening.
Bijzonderheden
- 1.
Op grond van de Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen (Wga) is in 2009 en in 2021 in totaal € 12,9 mln. aan de algemene uitkering van gemeenten toegevoegd om een meldpunt discriminatie in te stellen. Omgerekend betekent dit dat er voor Olst-Wijhe € 0,91 per inwoner. Tot en met 2024 is een lager bedrag per inwoner uitgekeerd (€ 0,47). De toevoeging in 2021 was niet verwerkt maar redelijkerwijze mag Vizier dit vanaf 2025 wel verwachten. Overigens is er een stelselwijziging in voorbereiding waarbij de financiering van deze antidiscriminatievoorziening een verantwoordelijkheid wordt van het Rijk. Onduidelijk is wanneer deze in zal gaan.
- 2.
In afwijking van de ASV verstrekt Vizier jaarlijks voor 1 februari een overzicht van het aantal geregistreerde klachten ten behoeve van verantwoording aan het ministerie. Deze registratie wordt onderverdeeld in:
- a.
Grond of gronden van onderscheid en discriminatie;
- b.
Maatschappelijk terrein;
- c.
Aard van de klacht;
- d.
Plaats van het voorval;
- e.
Wijze van behandeling.
- a.
VII. Adviesraad Samenleving
Artikel 28. Doelstelling subsidie
De inwoners, waaronder cliënten en/of hun vertegenwoordigers, actief betrekken bij de voorbereiding, uitvoering en evaluatie van het gemeentelijk beleid voor het sociaal domein.
Artikel 29. Subsidiabele activiteiten
Het leveren van producten en activiteiten die de doelstelling van de adviesraad ondersteunen.
Artikel 30. Subsidiebudget 2025
Voorlopig subsidiebedrag 2025 € 12.240, -.
Bijzonderheden.
- 1.
De adviesraad Samenleving wordt vanaf 2025 aangemerkt als een Primaire Voorziening omdat de instandhouding hiervan een wettelijke taak is van de gemeente. De indexeringssystematiek voor Primaire Voorzieningen is derhalve van toepassing. De begroting van de adviesraad bestaat vrijwel volledig uit materiele kosten (indexering is dan een vast percentage van 2%).
- 2.
De secretaris van de adviesraad Samenleving is een betaalde functie. Maandelijks ontvangt de gemeente een factuur voor haar diensten (deze kosten zijn dus niet opgenomen in de begroting van de adviesraad). De overige leden van de adviesraad ontvangen een vrijwilligersvergoeding. Deze is wel opgenomen in de begroting van de adviesraad.
Hoofdstuk 3: Bevoorschotting en betaling in gedeelten
Artikel 31. Bevoorschottingssystematiek en uitbetaling
-
1. In artikel 4:95 van de Awb is de bevoorschotting geregeld.
-
2. Betaling kan op grond van artikel 4:53 van de Awb in gedeelten.
-
3. De volgende categorieën zijn in dit kader te onderscheiden:
- a.
Subsidies < € 25.000
Bij alle subsidies < € 25.000 zal het totale subsidiebedrag binnen zes weken na verzenddatum van de subsidiebeschikking in één keer worden overgemaakt op de rekening van de subsidieontvanger;
- b.
Subsidies >= € 25.000
Bij subsidies >= € 25.000 zal bij subsidiebeschikking een voorschot worden verleend, dit voorschot zal in vier gelijke termijnen worden uitbetaald, op 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober van het kalenderjaar.
- a.
-
4. Bevoorschotting en uitbetaling wordt definitief bepaald door het college bij subsidiebeschikking.
Hoofdstuk 4: Slotbepalingen
Artikel 32. Slotbepalingen
-
1. De beleidsregels subsidieverstrekking 2024 met betrekking tot de onder A. Primaire Voorzieningen genoemde beleidsregels worden ingetrokken.
-
2. Deze subsidieregeling treedt in werking op 1 december 2024.
-
3. Deze subsidieregeling vervalt op 31 december 2025.
-
4. Deze subsidieregeling wordt aangehaald als: Subsidieregeling voor Primaire Voorzieningen gemeente Olst-Wijhe 2025.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl