Besluit verlening van machtiging aan de Dienst Wegverkeer voor het ontvangen en behandelen van aanvragen voor een rijbewijs

Geldend van 22-10-2024 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 29-09-2024

Intitulé

Besluit verlening van machtiging aan de Dienst Wegverkeer voor het ontvangen en behandelen van aanvragen voor een rijbewijs

De burgemeester van Alphen aan den Rijn

gelet op artikel 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;

BESLUIT

Artikel 1

  • 1. Aan de algemeen directeur van de Dienst Wegverkeer, bedoeld in artikel 4a van de Wegenverkeerswet 1994, wordt machtiging verleend tot het in ontvangst nemen en behandelen van aanvragen voor een rijbewijs op grond van artikel 27 van het Reglement rijbewijzen.

  • 2. Het in ontvangst nemen en behandelen van aanvragen omvat in elk geval de volgende werkzaamheden:

    • a.

      het beschikbaar hebben en houden van een elektronische voorziening voor het ontvangen van aan de burgemeester gerichte aanvragen voor een rijbewijs;

    • b.

      het verifiëren van de identiteit van de aanvrager aan de hand van een daartoe door deze langs elektronische weg verstrekte foto en handtekening.

Artikel 2

De algemeen directeur van de Dienst Wegverkeer kan met betrekking tot de werkzaamheden, bedoeld in artikel 1, machtiging verlenen aan één of meer onder hem ressorterende functionarissen.

Artikel 3

Dit besluit treedt in werking op de dag volgend op de dag van bekendmaking in het Gemeenteblad en werkt terug tot en met 29 september 2024.

Ondertekening

Alphen aan den Rijn, 7 oktober 2024

De burgemeester van Alphen aan den Rijn