Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR725583
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR725583/1
Machtiging en volmacht ODMH Meerjarige collectieve ontzorgingsaanpak
Geldend van 19-10-2024 t/m heden
Intitulé
Machtiging en volmacht ODMH Meerjarige collectieve ontzorgingsaanpakDe directeur Ruimtelijk Domein van de gemeente Gouda;
Gelet op het volgende:
- -
De Minister voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening stelt de Specifieke Uitkering (SpUk) Lokale Aanpak Isolatie beschikbaar. Die middelen kunnen gemeenten gebruiken om eigenaar-bewoners van slecht geïsoleerde woningen te ondersteunen om isolatiemaatregelen te nemen. De eerste tranche SpUk-middelen wordt in 2023 uitgekeerd en kan tot 31 december 2026 besteed worden. De SpUk Energiearmoede kunnen hier ook voor worden ingezet en dienen voor 31 december 2025 te zijn besteed.
- -
Vanuit de regionale samenwerking tussen Bodegraven-Reeuwijk, Krimpen aan den IJssel, Krimpenerwaard en Gouda wordt gewerkt aan een collectief ontzorgingsaanbod voor eigenaar-bewoners. Doel van het aanbod is om de eerste tranche SpUk-middelen zodanig in te zetten, dat zo veel mogelijk eigenaar-bewoners, de komende jaren zo veel mogelijk isolatiemaatregelen nemen. Door hier samen in op te trekken hebben partijen meer inkoopkracht, is een innovatieve werkwijze mogelijk, worden tijd en kosten bespaard, én leren partijen van en met elkaar.
- -
De samenwerkende gemeenten willen gezamenlijk één intermediair in de arm nemen, die eigenaar-bewoners de komende jaren diverse keren een of meer isolatiemaatregelen én advies op maat aanbiedt. Een intermediair die eigenaar-bewoners adviseert én marktpartijen selecteert om offertes uit te brengen en de maatregelen uit te voeren. Een intermediair die de voortgang van de aanpak monitort en daarover aan gemeenten rapporteert.
- -
Om de regionale samenwerking op de meerjarige ontzorgingsaanpak vorm te geven is een regiotrekker nodig. Daarnaast is ook een formeel opdrachtgever nodig voor de marktpartij die uiteindelijk de invulling van de uitvoering van het isolatieproject vormgeeft. De gemeenten hebben aan de Omgevingsdienst Midden-Holland (ODMH) gevraagd om deze regiotrekkersrol en de rol van formeel opdrachtgever op zich te nemen.
- -
De ODMH biedt aan om de daarvoor benodigde aanbesteding te verzorgen en mede namens en voor rekening van de samenwerkende gemeenten als gemandateerd opdrachtgever richting de intermediair op te treden.
- -
Gelet op artikel 50 van het Gouds Mandatenbesluit
Overwegende dat:
de Omgevingsdienst Midden-Holland voor zijn rol als regiotrekker bevoegd moet zijn om namens de gemeenten handelingen te verrichten in het kader van de aanbestedingsprocedure en in het kader van zijn opdrachtgeverschap richting de intermediair.
Besluiten:
tot het verlenen van volmacht en machtiging aan de directeur van de Omgevingsdienst Midden-Holland, de heer A. Mutter en, bij diens afwezigheid, aan zijn plaatsvervanger om namens de gemeente Gouda respectievelijk het bevoegde bestuursorgaan van de gemeente Gouda handelingen te verrichten in het kader van de gezamenlijke aanbesteding meerjarige collectieve ontzorgingsaanpak.
Deze handelingen houden het volgende in:
- -
het optreden als ‘penvoerder’ voor de aanbestedingsprocedure;
- -
het opstellen van de aanbestedingsdocumenten;
- -
het publiceren van aanbestedingsdocumenten;
- -
het opstellen en publiceren van één of meerdere Nota’s van Inlichtingen, inclusief de definitieve inhoud van het conceptcontract;
- -
het in ontvangst nemen van aanbiedingen, en deze openen;
- -
het opstellen en publiceren van de gunningsbeslissing en gunning;
- -
het als verweerder optreden in (gerechtelijke) procedures zoals een kort geding, bodemprocedure, geschillencommissies, klachtenregeling;
- -
het contract met de gekozen partij aan te gaan en te ondertekenen en als opdrachtgever op te treden;
- -
het verrichten van alle voor vorenstaande punten benodigde handelingen.
Bepalingen/ voorwaarden:
- 1.
De directeur van de ODMH is bevoegd om voor bovenstaande handelingen ondervolmacht en ondermachtiging te verlenen aan medewerkers van de ODMH, met uitzondering van het aangaan en ondertekenen van het contract met de uitvoerende partij.
- 2.
Deze volmacht wordt verleend onder de voorwaarde van een voldoende actuele en relevante informatievoorziening. Dit houdt in ieder geval in dat de aanbestedingsdocumenten, de (voorlopige) gunningsbeslissing, en eventuele dagvaarding(en) tijdig aan de betrokken medewerker van gemeente worden overgelegd. Dit overleggen mag per e-mail. De betrokken medewerker van de gemeente dient minimaal vier werkdagen te krijgen om op de stukken/informatie te reageren. Indien binnen de genoemde termijn niet gereageerd is door de betrokken medewerker van gemeente kan de ODMH ervan uitgaan dat de stukken zijn goedgekeurd en/of de gemeente niet op de informatie wenst te handelen of de ODMH op dit punt wenst te instrueren.
Ondertekening
Plaats, datum 20-05-2024
De burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van Gouda,
namens deze
directeur Ruimtelijk Domein,
M. Nagtegaal
Voor akkoord:
(Plv.) Directeur Omgevingswet
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl