Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR725541
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR725541/1
Regeling vervalt per 31-12-2028
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Amersfoort houdende regels omtrent subsidie ten behoeve van inclusie, diversiteit en toegankelijkheid (Subsidieregeling inclusie en diversiteit, toegankelijkheid)
Geldend van 17-10-2024 t/m 30-12-2028
Intitulé
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Amersfoort houdende regels omtrent subsidie ten behoeve van inclusie, diversiteit en toegankelijkheid (Subsidieregeling inclusie en diversiteit, toegankelijkheid)Burgemeester en Wethouders van Amersfoort;
gelezen de nota Beleidskader Amersfoort Inclusieve Stad 2021-2026 d.d. 23 maart 2021 en de Inclusie Agenda Regenboog 2023-2026 van juni 2023;
gelet op de Algemene wet bestuursrecht en de Algemene subsidieverordening Amersfoort;
overwegende dat:
- -
het gewenst is activiteiten te stimuleren die bijdragen aan het realiseren van gezonde en vitale inwoners, kansrijk ontwikkelen, omzien naar elkaar, meedoen en thuis voelen in Amersfoort, zodat acceptatie en inclusie van alle mensen wordt gestimuleerd en discriminatie wordt voorkomen;
besluit vast te stellen de volgende regeling:
Artikel 1. Begripsbepalingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
- a.
Asv: Algemene subsidieverordening Amersfoort;
- b.
culturele activiteiten: een vorm van een voorstelling, een uitvoering, een expositie of een presentatie in de disciplines muziek, theater, dans, beeldende kunst, fotografie, film, digitale kunst, letteren of cultureel erfgoed of een bezoek hieraan;
- c.
diversiteit: het verschijnsel dat er mensen met verschillende achtergronden, ervaringen en leefwerelden zijn;
- d.
educatieve activiteiten: activiteiten gericht op bewustwording, kennisontwikkeling of kennisverspreiding;
- e.
inclusie: toestand waarin alle individuen gelijke rechten en plichten hebben, volwaardig kunnen deelnemen aan het maatschappelijk leven en dit ook als zodanig ervaren;
- f.
LHBTIQA+: lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksueel personen, transgender personen, intersekse personen, queer, aseksueel personen en personen met andere vormen van seksuele oriëntatie, geslachten en genderidentiteit;
- g.
koloniaal verleden: periode binnen de wereldgeschiedenis van de 16e tot in de 20e eeuw waarin Europese staten overzeese gebieden voor eigen gewin veroverden, exploiteerden en hier heerschappij over voerden;
- h.
ontmoeting: een activiteit waarbij mensen elkaar zien, spreken of iets gezamenlijks ondernemen;
- i.
slavernijverleden: periode tijdens het koloniaal verleden waarin Nederland actief en systematisch mensen aankocht, verkocht en hun vrijheid ontnam, ten behoeve van dwangarbeid voor het verwerven van eigen economisch gewin;
- j.
toegankelijkheid: de mogelijkheid om volledig zelfstandig overal aan te kunnen meedoen;
- k.
verzoening: het erkennen van verhalen van koloniaal en slavernijverleden in Amersfoort en nawerking ervan in het heden.
Artikel 2. Doel
Om binnen of tussen verschillende groepen in de samenleving onderling begrip en verbondenheid te versterken. De thema’s waar deze regeling zich specifiek op richt zijn:
- a.
inclusie;
- b.
diversiteit;
- c.
toegankelijkheid;
- d.
LHBTIQA+;
- e.
koloniaal verleden;
- f.
slavernijverleden.
Artikel 3. Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
-
1. Burgemeester en wethouders verstrekken uitsluitend subsidie voor de volgende activiteiten voor zover die collectief zijn én gericht zijn op het doel van deze regeling:
- a.
ontmoeting;
- b.
educatieve activiteiten;
- c.
culturele activiteiten.
- a.
-
2. De activiteiten dienen uitgevoerd te worden ten behoeve van de inwoners van de gemeente Amersfoort.
Artikel 4. Indieningstermijn aanvraag
Burgemeester en wethouders stellen bij afzonderlijk besluit een openstellingsbesluit vast waarin vastligt in welke periode aanvragen kunnen worden ingediend.
Artikel 5. Eisen aan de aanvrager
-
1. Subsidie kan enkel worden aangevraagd door natuurlijke personen en rechtspersonen met volledige rechtsbevoegdheid.
-
2. Indien de aanvrager een rechtspersoon betreft, kan subsidie enkel worden aangevraagd door rechtspersonen zonder winstoogmerk.
Artikel 6. Eisen aan de aanvraag
Een aanvraag wordt ingediend op het door burgemeester en wethouders vastgestelde aanvraagformulier.
Artikel 7. Subsidiabele kosten
-
1. In aanvulling op artikel 10, eerste lid, Asv komen de volgende kosten in aanmerking voor subsidie:
- a.
kosten van apparatuur;
- b.
kosten van materialen;
- c.
kosten voor inhuur van derden;
- d.
kosten voor huisvesting;
- e.
kosten voor catering tijdens de activiteit, met een maximum van 10% van de totale subsidiabele kosten;
- f.
vergoedingen voor werkelijk gemaakte onkosten door vrijwilligers.
- a.
-
2. In aanvulling op artikel 10, tweede lid, van de Asv verstrekken burgemeester en wethouders in ieder geval geen subsidie voor:
- a.
kosten om te voldoen aan wettelijke verplichtingen of aan gangbare minimumkwaliteitseisen;
- b.
kosten van reguliere werkzaamheden van de aanvrager;
- c.
kosten gemaakt na beëindiging van activiteiten met uitzondering van accountantskosten;
- d.
kosten van in natura geleverde diensten en goederen;
- e.
kosten van gelieerde rechtspersonen die onderling in rekening worden gebracht;
- f.
kosten betaald aan vrijwilligers, met uitzondering van vergoedingen voor werkelijk gemaakte onkosten;
- g.
schoonmaakkosten;
- h.
het toegankelijker maken van een gebouw, of woning aanpassingen;
- i.
bedrijfsuitjes;
- j.
activiteiten die op een andere manier door de gemeente Amersfoort al gesubsidieerd worden;
- k.
kosten voor onderzoek.
- a.
Artikel 8. Hoogte subsidie
De subsidie van de gemeente Amersfoort bedraagt ten hoogste 100% van de subsidiabele kosten met een maximum van € 5.000.
Artikel 9. Subsidieplafond
Burgemeester en wethouders stellen bij het besluit als bedoeld in artikel 4 een subsidieplafond vast.
Artikel 10. Weigeringsgronden
Overeenkomstig artikel 14, tweede lid, onder d, van de Asv beslissen burgemeester en wethouders afwijzend op de aanvraag als:
- a.
aan de aanvraag in totaal minder dan 25 punten worden toegekend van de te behalen 80 punten zoals beschreven in artikel 11, tweede lid;
- b.
door verstrekking van subsidie het subsidieplafond zou worden overschreden en de aanvraag daardoor slechts gedeeltelijk zou kunnen worden gehonoreerd.
Artikel 11. Wijze van verdeling
-
1. Verstrekking van subsidie vindt plaats in de volgorde van de door burgemeester en wethouders aangebrachte rangschikking, totdat het voor de betrokken subsidie vastgestelde subsidieplafond is bereikt.
-
2. Bij de rangschikking van de aanvragen kent burgemeester en wethouders punten toe aan de hand van de volgende aspecten en tot het daarbij vermelde maximum aantal:
- a.
De mate waarin de activiteit aansluit op de behoefte van inwoners uit de stad - maximaal 20 punten;
- b.
De mate van samenwerking met verschillenden partijen in de uitvoering van de activiteit - 15 punten;
- c.
De mate waarin vrijwilligers worden ingezet bij de uitvoering van de activiteit - maximaal 15 punten.
- d.
De mate waarin er gebruik wordt gemaakt van ervaringskennis en/of ervaringsdeskundigen - maximaal 15 punten;
- e.
De mate dat er meerdere doelgroepen worden bediend - max 20 punten.
- a.
-
3. Indien honorering van meerdere aanvragen die gelijk zijn gerangschikt, ertoe zou leiden dat het beschikbare subsidieplafond zou worden overschreden, dan wordt er gekeken naar het tijdstip van digitale indiening.
Artikel 12. Direct vastgesteld
De subsidie wordt zonder voorafgaande verlening vastgesteld.
Artikel 13. Verplichtingen
In aanvulling op Hoofdstuk 4 van de Asv is de subsidieontvanger verplicht:
- a.
de verkregen subsidie ook daadwerkelijk in te zetten voor de uitvoering van de activiteit;
- b.
de activiteit pas uit te voeren na verkrijging van de vergunning, indien de activiteit in enig geval vergunningplichtig is;
- c.
tijdens de uitvoering van de activiteit en/of in alle communicatie-uitingen over de activiteit kenbaar te maken dat de activiteit wordt uitgevoerd (mede) met subsidie van de gemeente Amersfoort;
- d.
de subsidiabele activiteiten, voor zover deze het werken met personen in de leeftijd tot 18 jaar zonder aanwezigheid van hun wettelijke vertegenwoordiger betreffen, uitsluitend te laten uitvoeren door natuurlijke personen die beschikken over een Verklaring Omtrent het Gedrag;
- e.
bij de uitvoering van de subsidiabele activiteiten wordt rekening gehouden dat mensen met een beperking deel kunnen nemen aan de activiteit;
- f.
de in het kader van de uitvoering van de activiteiten gevoerde administratie te bewaren tot twee jaar na de datum van de subsidievaststelling indien de subsidieontvanger een natuurlijk persoon betreft; en
- g.
de in het kader van de uitvoering van de activiteiten gevoerde administratie te bewaren tot zeven jaar na de datum van de subsidievaststelling indien de subsidieontvanger een rechtspersoon betreft.
Artikel 14. Slotbepalingen
-
1. Deze subsidieregeling treedt in werking met ingang van de dag na die van bekendmaking.
-
2. Deze subsidieregeling wordt aangehaald als: Subsidieregeling inclusie, diversiteit en toegankelijkheid.
-
3. Overeenkomstig artikel 3, derde lid, van de ASV, vervalt deze subsidieregeling op 31 december 2028.
-
4. Deze subsidieregeling blijft van toepassing op subsidies die voor de vervaldatum onder deze subsidieregeling zijn verstrekt.
Ondertekening
Vastgesteld in de vergadering van 8 oktober 2024.
De secretaris,
De burgemeester,
Bijlage
Rangschikking door weging op criteria |
Weging |
De mate waarin de activiteit aansluit op de behoefte van inwoners uit de stad. |
20 |
|
0 |
|
10 |
|
15 |
|
20 |
De mate van samenwerking met verschillenden partijen in de uitvoering van de activiteit |
15 |
|
0 |
|
10 |
|
15 |
De mate waarin vrijwilligers worden ingezet bij de uitvoering van de activiteit. |
15 |
|
0 |
|
10 |
|
15 |
De mate waarin er gebruik wordt gemaakt van ervaringskennis en/of ervaringsdeskundigen. |
10 |
|
0 |
|
10 |
De mate dat er meerdere doelgroepen worden bediend. |
20 |
|
0 |
|
15 |
|
20 |
Toelichting subsidieregeling
Inleiding
Deze regeling betreft een subsidieregeling zoals bedoeld in de Asv.
Vanuit de verschillende beleidsagenda’s: nota Beleidskader Amersfoort Inclusieve Stad 2021-2026 d.d. 23 maart 2021, de Anti-discriminatieagenda 2021-2026 van maart 2021, de Inclusie Agenda Toegankelijkheid 2023 – 2026 van mei 2023 en de Inclusie Agenda Regenboog 2023-2026 van juni 2023; vinden wij het belangrijk dat diversiteit, inclusie en toegankelijkheid wordt bevorderd in Amersfoort. Deze subsidieregeling draagt bij aan de inclusieve stad waar Amersfoort voor staat. Dialoog, ontmoeting, en samen culturele activiteiten beleven of uitvoeren dragen hieraan bij. Om dit te stimuleren, subsidiëren we deze activiteiten gericht op onderwerpen als diversiteit, inclusie, toegankelijkheid, LHBTQIA+ en koloniaal- en slavernijverleden. Zodat inwoners op een makkelijke manier samen kunnen werken aan een inclusieve stad waar verschillen worden overbrugt en verdieping in elkaar kan plaats vinden.
Zo het onder meer is gewenst activiteiten te stimuleren die bijdragen aan educatie en duurzame borging van kennis en verzoening met betrekking tot het koloniaal verleden en slavernijverleden en de nawerking hiervan in het heden.
Artikelsgewijze toelichting
Artikel 1 Begripsbepalingen
Onder a: Voorbeelden van ontmoeting zijn: koffiemomenten in de ochtend op scholen waarbij ouders elkaar spreken over opvoedvraagstukken en bijeenkomsten van ervaringsdeskundigen. Deze lijst is niet uitputtend qua activiteiten.
Onder b: Voorbeelden van culturele activiteiten zijn: theatervoorstellingen, fototentoonstellingen welke bijdragen aan onderling begrip, verbondenheid of inzicht tussen verschillende mensen. Deze lijst is niet uitputtend qua activiteiten.
Onder c: Diversiteit is het verschil tussen mensen. Dit verschil kan er zijn in achtergrond, ervaringen, afkomst, taal, cultuur, vermogen of waar iemand is opgegroeid.
Onder d: Voorbeelden van educatieve activiteiten zijn dialoogavonden, debatmomenten en lezingen. Deze lijst is niet uitputtend qua activiteiten.
Onder e: Inclusie gaat over gedrag, waarden en spelregels. In Amersfoort willen we dat iedereen mee mag doen, mee mag praten en mee mag beslissen. Ongeacht de verschillen.
Onder j: toegankelijkheid betekent dat alle mensen, dus ook voor mensen met een beperking of chronische aandoening overal aan mee kunnen doen. Dit sluit aan bij de ambities uit de Inclusie Agenda Toegankelijkheid.
Van een beperking is sprake als aan de persoon verbonden factoren ertoe leiden dat deze persoon niet (volledig) in staat is tot zelfredzaamheid en/of participatie. Een beperking is een fysieke, mentale, intellectuele of zintuigelijke belemmering. Hierbij wordt aangesloten bij de definitie van beperking zoals opgenomen in de Verordening maatschappelijke ondersteuning Amersfoort. Activiteiten gericht op en georganiseerd voor of met Amersfoortse inwoners met een beperking vallen onder deze regeling. Het toegankelijk maken van gebouwen valt niet onder deze regeling.
Een aandoening is chronisch als deze langdurig of permanent is en niet zomaar overgaat of te genezen is. Bij een chronische aandoening is sprake van voortdurende zorg, ondersteuning of begeleiding die noodzakelijk is voor de dagelijkse levensverrichtingen. Dit kan dit bijvoorbeeld betrekking hebben op mensen met een langdurige lichamelijke of geestelijke beperking, mensen met chronische ziekten die voortdurende zorg en ondersteuning nodig hebben en ouderen die door veroudering langdurige hulp en ondersteuning nodig hebben.
Onder g en i: De doorwerking van het koloniaal- en slavernijverleden is tegenwoordig te merken in de systematische uitsluiting en ongelijke behandeling van zwarte mensen en mensen van kleur.
Artikel 2 Doel
Het doel van de regeling is om contact tussen verschillende mensen en tussen verschillende groepen mensen te versterken. Inwoners kunnen zo deelnemen aan activiteiten binnen hun groep. Dit wordt ook wel eens een safe space genoemd. Een veilige plek waarin je volledig jezelf kan zijn. Activiteiten kunnen er ook op gericht zijn om verschillende groepen bij elkaar te brengen.
Artikel 3 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Alleen de collectieve activiteiten die in dit artikel zijn benoemd komen voor subsidiëring in aanmerking. Enkele voorbeelden zijn: de Pride Amersfoort, expertmeeting over Roma, Sinti en Reizigers en tentoonstelling over liefde bij verzorgingstehuizen.
Aanvragen die op andere activiteiten zien worden afgewezen.
Zo worden activiteiten zoals individuele bezoeken aan culturele of educatieve activiteiten niet als collectieve activiteit als bedoeld in deze regeling aangemerkt. Ook moeten de activiteiten aansluiten bij het doel van de regeling, activiteiten die niet worden aangemerkt als aansluiten bij het doel zijn bijvoorbeeld bedrijfsuitjes;
Artikel 4 Indieningstermijn aanvraag
Dit artikel behoeft geen toelichting.
Artikel 5 Eisen aan de aanvrager
Volledige rechtsbevoegdheid wil zeggen dat de rechtspersoon dezelfde rechten en plichten heeft als een natuurlijk persoon. Een rechtspersoon met volledige rechtsbevoegdheid moet zijn opgericht bij de notaris, moet statuten hebben en moet zijn ingeschreven in het handelsregister.
Artikel 6 Eisen aan de aanvraag
Dit artikel behoeft geen toelichting.
Artikel 7 Subsidiabele kosten
De kosten die in het eerste lid zijn opgesomd, worden in ieder geval als subsidiabel aangemerkt.
Onder a: Bij kosten voor apparatuur gaat het bijvoorbeeld om de kosten voor een geluidsinstallatie of microfoon.
Onder b: Bij kosten voor materialen gaat het bijvoorbeeld om de kosten voor het bedrukken van flyers.
Onder c: Bij kosten voor inhuur van derden gaat het bijvoorbeeld om de uurtarief van een externe gespreksleider voor een dialoogavond.
Onder d: Bij kosten voor huisvesting gaat het bijvoorbeeld om de kosten voor de huur van een zaal of locatie.
Onder e: Bij kosten voor catering gaat het om eten en drinken tijdens de activiteit. Van de totaal aangevraagde subsidie wordt enkel 10% toegekend voor catering. Dus voor een aanvraag van € 4.000,- wordt maximaal €400,- toegekend voor catering. Ook als het bedrag op de begroting hoger is.
In lid 2 staan enkele kostenposten opgesomd die per definitie niet subsidiabel zijn. Als de aanvrager wel deze kosten moet maken in het kader van het project, dienen er voldoende eigen middelen of andere bijdragen dan de gevraagde subsidie van de gemeente in de begroting te zijn opgenomen. Het artikel verbiedt dus niet om projecten aan te vragen waarin deze kosten worden gemaakt, maar geeft aan dat deze kosten niet door de gemeente worden gesubsidieerd. Dit overzicht is niet uitputtend.
Artikel 8 Hoogte subsidie
De totale kosten van het project waar de aanvraag op ziet, mag hoger zijn dan € 5.000. Het maximale subsidiebedrag die door de aanvrager voor het project wordt gevraagd, mag niet hoger zijn dan € 5.000. 100% van de subsidiabele kosten, met een maximum van €5.000, komen in aanmerking voor subsidie. Als de subsidiabele kosten meer dan € 5.000 bedragen, dan dienen deze op andere wijze te worden gefinancierd.
Voorbeeld 1:
Een project wordt begroot op € 7.000. Op basis van de regeling constateert de aanvrager dat in het project voor € 5.000 subsidiabele kosten zitten. De aanvrager beschikt over € 1.500 eigen middelen en heeft € 500 bijdragen van het bedrijfsleven. In de begroting staan aan de uitgavekant dan alle subsidiabele en niet-subsidiabele kosten benoemd, aan de inkomstenkant de beoogde subsidie van de gemeente, de eigen middelen en de overige bijdragen. De begroting ziet er dan als volgt uit:
Uitgaven |
Inkomsten |
||
Subsidiabele kosten: |
Aangevraagde subsidie gemeente |
€ 5.000 |
|
Apparatuur X |
€ 2.500 |
Eigen middelen |
€ 1.500 |
Inhuur derden Y |
€1.250 |
Bijdrage bedrijfsleven X |
€ 500 |
Catering* |
€ 500 |
|
|
Kosten vrijwilligers |
€ 750 |
|
|
Subtotaal |
€ 5.000 |
|
|
|
|
|
|
Niet-subsidiabele kosten: |
|
|
|
Vergunningaanvraag (wettelijke verplichtingen) |
€ 250 |
|
|
Schoonmaak/opruimkosten |
€ 350 |
|
|
Overige catering (>10%) |
€ 1.400 |
|
|
Subtotaal |
€ 2.000 |
|
|
|
|
|
|
Totaal |
€ 7.000 |
Totaal |
€ 7.000 |
- *
let op: artikel 7, eerste lid, onder e beperkt de maximale kosten die voor catering kunnen worden opgevoerd tot 10% van de totale subsidiabele kosten.
Voorbeeld 2:
Een project wordt begroot op € 7.000. Op basis van de regeling constateert de aanvrager dat in het project voor € 4.000 subsidiabele kosten zitten. De aanvrager beschikt over € 2.500 eigen middelen en heeft € 500 bijdragen van het bedrijfsleven. In de begroting staan aan de uitgavekant dan alle subsidiabele en niet-subsidiabele kosten benoemd, aan de inkomstenkant de beoogde subsidie van de gemeente, de eigen middelen en de overige bijdragen.
Uitgaven |
Inkomsten |
||
Subsidiabele kosten: |
Aangevraagde subsidie gemeente |
€ 4.000 |
|
Apparatuur X |
€ 2.500 |
Eigen middelen |
€ 2.500 |
Inhuur derden Y |
€ 350 |
Bijdrage bedrijfsleven X |
€ 500 |
Catering* |
€ 400 |
|
|
Kosten vrijwilligers |
€ 750 |
|
|
Subtotaal |
€ 4.000 |
|
|
|
|
|
|
Niet-subsidiabele kosten: |
|
|
|
Vergunningaanvraag (wettelijke verplichtingen) |
€250 |
|
|
Inzet in natura |
€ 900 |
|
|
Schoonmaak/opruimkosten |
€ 350 |
|
|
Overige catering (>10%) |
€ 1.500 |
|
|
Subtotaal |
€ 3.000 |
|
|
|
|
|
|
Totaal |
€ 7.000 |
Totaal |
€ 7.000 |
- *
let op: artikel 7, eerste lid, onder e beperkt de maximale kosten die voor catering kunnen worden opgevoerd tot 10% van de totale subsidiabele kosten.
Voorbeeld 3:
Een project wordt begroot op € 7.000. Op basis van de regeling constateert de aanvrager dat in het project voor € 6.000 subsidiabele kosten zitten. De aanvrager beschikt over € 1.500 eigen middelen en heeft € 500 bijdragen van het bedrijfsleven. In de begroting staan aan de uitgavekant dan alle subsidiabele en niet-subsidiabele kosten benoemd, aan de inkomstenkant de beoogde subsidie van de gemeente, de eigen middelen en de overige bijdragen.
Uitgaven |
Inkomsten |
||
Subsidiabele kosten: |
Aangevraagde subsidie gemeente** |
€ 5.000 |
|
Apparatuur X |
€ 3.250 |
Eigen middelen |
€ 1.500 |
Inhuur derden Y |
€ 1.500 |
Bijdrage bedrijfsleven X |
€ 500 |
Catering* |
€ 500 |
|
|
Kosten vrijwilligers |
€750 |
|
|
Subtotaal |
€ 6.000 |
|
|
|
|
|
|
Niet-subsidiabele kosten: |
|
|
|
Vergunningaanvraag (wettelijke verplichtingen) |
€ 250 |
|
|
Schoonmaak/opruimkosten |
€ 150 |
|
|
Overige catering (>10%) |
€ 600 |
|
|
Subtotaal |
€ 1.000 |
|
|
|
|
|
|
Totaal |
€ 7.000 |
Totaal |
€ 7.000 |
- *
let op: artikel 7, eerste lid, onder e beperkt de maximale kosten die voor catering kunnen worden opgevoerd tot 10% van de totale subsidiabele kosten.
- **
maximum wat aangevraagd kan worden is 100% van de subsidiabele kosten tenzij deze kosten meer zijn dan € 5.000. In dat geval is het maximale subsidiebedrag wat aangevraagd kan worden € 5.000.
Artikel 9 Subsidieplafond
Burgemeester en wethouders stellen jaarlijks een subsidieplafond vast. Dit besluit wordt gepubliceerd in het Gemeenteblad.
Artikel 10 Weigeringsgronden
Subsidieaanvragen worden afgewezen als één van de in dit artikel opgesomde weigeringsgronden van toepassing zijn. Deze gronden zijn een aanvulling op de weigeringsgronden uit de Asv.
Artikel 11 Wijze van verdeling
Subsidies worden verstrekt op volgorde van een kwalitatieve rangschikking. Dit betekent een ‘tendersysteem’, waarbij het beschikbare budget wordt verdeeld op basis van een onderlinge vergelijking van de volledige, tijdig ingediende aanvragen. De onderlinge vergelijking vindt plaats op basis van de beoordelingscriteria uit het tweede lid. Voor de toekenning van de punten per beoordelingscriterium is een scoreformulier opgesteld. De aanvragen met minimaal 25 punten worden positief beoordeeld en komen bij voldoende budget in aanmerking voor subsidie. De beoordelingsmatrix is te vinden in de bijlage.
Artikel 12 Direct vastgesteld
Alle aanvragen worden direct vastgesteld. Dat betekent dat subsidieontvangers niet een aparte verantwoording hoeven in te dienen nadat de activiteit is uitgevoerd. Als na uitvoering van de activiteit blijkt dat er geld van het subsidiebedrag over is, vertrouwt gemeente er op dat de subsidieontvanger dit in de toekomst aan soortgelijke activiteiten zal spenderen.
Artikel 13 Verplichtingen
Subsidieontvangers moeten voldoen aan alle in dit artikel opgesomde verplichtingen. Deze verplichtingen zijn een aanvulling op de verplichtingen uit de artikelen 16 tot en met 19 van de Asv. Als er niet aan de verplichting voldaan wordt, krijgen de subsidieontvangers de mogelijkheid om als nog te voldoen aan de verplichtingen. Blijkt dit niet te kunnen of dat na een week geen geplande acties zijn ondernomen tot verbetering. Dan wordt de subsidie teruggevorderd.
Artikel 14 Slotbepalingen
Dit artikel behoeft geen toelichting.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl