Ondermandaatbesluit team Data, Informatie & Analyse Súdwest-Fryslân 2024

Geldend van 12-10-2024 t/m heden

Intitulé

Ondermandaatbesluit team Data, Informatie & Analyse Súdwest-Fryslân 2024

De teammanager Data, Informatie & Analyse:

Gelet op artikel 7 van het Mandaatbesluit Súdwest-Fryslân 2024 en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;

Heeft overwogen dat:

  • de teammanagers op grond van het Mandaatbesluit Súdwest-Fryslân 2024 ondermandaat kunnen verlenen aan medewerkers van hun team;

  • ondermandaatbesluiten en de daarbij behorende ondermandaatlijsten voorheen bekend werden gemaakt als bijlage bij het Mandaatbesluit;

  • het overzichtelijker is deze ondermandaatbesluiten en de ondermandaatlijsten voortaan afzonderlijk bekend te maken;

  • dit besluit in overleg met het team Juridische en Veiligheidszaken tot stand is gekomen;

  • de directie heeft ingestemd met dit ondermandaatbesluit;

besluit:

vast te stellen

het Ondermandaatbesluit team Data, Informatie & Analyse Súdwest-Fryslân 2024

Artikel 1 Ondermandaat

De teammanager Data, Informatie & Analyse verleent ondermandaat aan medewerkers zoals aangegeven in de bij dit besluit behorende ondermandaatlijst.

Artikel 2 Inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Dit besluit treedt de dag na bekendmaking in het Gemeenteblad in werking.

  • 2.

    Het Ondermandaatbesluit team Informatievoorziening, vastgesteld in maart 2021, wordt ingetrokken.

  • 3.

    Dit besluit wordt aangehaald als: Ondermandaatbesluit team Data, Informatie & Analyse Súdwest-Fryslân 2024.

Ondertekening

Aldus vastgesteld op 18 september 2024,

De teammanager Data, Informatie & Analyse

M. Crince

ONDERMANDAATLIJST TEAM DATA, INFORMATIE & ANALYSE

NR.

BESLISSINGS- EN ONDERTEKENINGSMANDAAT

ONDERMANDAAT AAN

BIJZONDERHEDEN

Algemeen

1.

Doorzenden geschriften

Alle medewerkers

Op grond van artikel 2:3 Algemene wet bestuursrecht

2.

Verstrekken van feitelijke informatie aan derden

Alle medewerkers

Voor zover noodzakelijk en passend binnen het HR-21 functieprofiel dat op de functie van de medewerker van toepassing is

Basisregistraties Adressen en Gebouwen (BAG)

3.

Authentiek maken van de BAG-gegevens

Beheerders van de Basisregistraties Adressen en Gebouwen

De functie van de beheerders Basisregistraties Adressen en Gebouwen beslaat het ondertekenen van door de beheerders opgemaakte documenten van constatering (Artikel 10b Wet BAG)

De beheerders maken van het aan hen verleende ondermandaat slechts gebruik t.a.v. aangelegenheden die behoren tot hun taakveld

4.

De ambtelijke verklaring

Beheerders van de Basisregistraties Adressen en Gebouwen

De functie van de beheerders Basisregistraties Adressen en Gebouwen beslaat het ondertekenen van door de beheerders opgemaakte documenten van signalering (artikel 7 onder m Besluit BAG,

De beheerders maken van het aan hen verleende ondermandaat slechts gebruik t.a.v. aangelegenheden die behoren tot hun taakveld

Wet Kenbaarheid Publiekrechtelijke Beperkingen (WKPB)

5.

Opvoeren, beëindigen, wijzigen, herroepen en vervallen verklaren van besluiten in het beheerportaal BRK - PB van het Kadaster

Registrators van de Wet Kenbaarheid Publiekrechtelijke Beperkingen

De functie van de registrators van de Wet Kenbaarheid Publiekrechtelijke Beperkingen beslaat: het inschrijven, herroepen, vernietigen, intrekken of wijzigen van beperkings- besluiten van een bestuursorgaan, een beslissing in administratief beroep of een rechterlijke uitspraak – artikel 3, lid 1, Wet WKPB)

Het ondertekenen van door registrators opgemaakte intrekkingsbesluit/ herroeping/vervallenverklaring (artikel 15, lid 3 Wet WKPB)

De registrators maken van het aan hen verleende ondermandaat slechts gebruik t.a.v. aangelegenheden die behoren tot hun taakveld

6.

Equivalentieverklaring

Registrators van de Wet Kenbaarheid Publiekrechtelijke Beperkingen

Verklaring van de registrators dat het aan te leveren stuk met de daaraan gevoegde bijlage(n) een volledige en juiste weergave is van het stuk waarvan het een afschrift is. Dit dient gedaan te worden bij inschrijvings-, wijzigings-, beëindigings- en intrekkingsbesluiten door een vinkje te plaatsen in het Beheerportaal BRK - PB. Hiermee wordt aangegeven dat de essentialia van het besluit de volledige en juiste gegevens bevatten op grond waarvan de Basisregistratie Kadaster kan worden bijgewerkt