Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR725435
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR725435/1
Ondermandaatbesluit teams Sociaal Domein Súdwest-Fryslân 2024
Geldend van 12-10-2024 t/m heden
Intitulé
Ondermandaatbesluit teams Sociaal Domein Súdwest-Fryslân 2024De teammanagers van Beleid Sociaal Domein, Ondersteuning Sociaal Domein, Integraal Beheer Sociaal Domein, Cultuur & Sport en de Gebiedsteams, ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft:
Gelet op artikel 7 van het Mandaatbesluit Súdwest-Fryslân 2024 en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
Hebben overwogen dat:
- •
de teammanagers op grond van het Mandaatbesluit Súdwest-Fryslân 2024 ondermandaat kunnen verlenen aan medewerkers van hun team;
- •
ondermandaatbesluiten en de daarbij behorende ondermandaatlijsten voorheen bekend werden gemaakt als bijlage bij het Mandaatbesluit;
- •
het overzichtelijker is deze ondermandaatbesluiten en de ondermandaatlijsten voortaan afzonderlijk bekend te maken;
- •
dit ondermandaatbesluit in overleg met het team Juridische en Veiligheidszaken tot stand is gekomen;
- •
de directie met dit ondermandaatbesluit heeft ingestemd;
besluiten:
vast te stellen
het Ondermandaatbesluit teams Sociaal domein Súdwest-Fryslân 2024
Artikel 1 Ondermandaat
De teammanagers van Beleid Sociaal Domein, Ondersteuning Sociaal Domein, Integraal Beheer Sociaal Domein, Cultuur & Sport en Gebiedsteams verlenen ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft ondermandaat aan medewerkers van hun team zoals aangegeven in de bij dit besluit behorende ondermandaatlijst.
Artikel 2 Overgangsbepaling
De besluiten die in ondermandaat zijn genomen voorafgaand aan de dag van inwerkingtreding van dit besluit, gelden als besluiten die zijn genomen krachtens dit besluit.
Artikel 3 Inwerkingtreding en citeertitel
- 1.
Dit besluit treedt de dag na bekendmaking in het Gemeenteblad in werking.
- 2.
De volgende besluiten worden ingetrokken:
- •
Ondermandaatbesluit, vastgesteld op 1 november 2017;
- •
Ondermandaatbesluit team Beleid Sociaal Domein, vastgesteld op 5 juli 2022;
- •
Ondermandaatbesluit team Ondersteuning Sociaal Domein, vastgesteld op 20 september 2022;
- •
Ondermandaatbesluit team Cultuur & Sport, vastgesteld op 19 mei 2022;
- •
Ondermandaatbesluit deelbudgethouders Cultuur & Sport 2022, vastgesteld op 19 mei 2022.
- •
- 3.
Dit besluit wordt aangehaald als: Ondermandaatbesluit teams Sociaal Domein Súdwest-Fryslân 2024.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 18 september 2024,
De teammanager van het team Beleid Sociaal Domein,
Mevrouw A. van Gorkum
De teammanager van het team Ondersteuning Sociaal Domein,
De heer A. Haanstra
De teammanager van het team Integraal Beheer Sociaal Domein,
De heer M. Benmhammed
De teammanager Cultuur & Sport,
De heer T. Bottema
De teammanager van het Gebiedsteam Bolsward e.o.,
Mevrouw Y. van Straten
De teammanager van het Gebiedsteam Sneek Noord,
Mevrouw S. Rijke
De teammanager van het Gebiedsteam Sneek Zuid,
Mevrouw A. van der Meulen
ONDERMANDAATLIJST TEAMS SOCIAAL DOMEIN
NR . |
BESLISSINGS- EN ONDERTEKENINGSMANDAAT |
ONDERMANDAAT AAN |
BIJZONDERHEDEN |
||
Algemeen |
|||||
1. |
Doorzenden geschriften |
Alle medewerkers |
Op grond van artikel 2:3 Algemene wet bestuursrecht |
||
2. |
Verstrekken van feitelijke informatie aan derden |
Alle medewerkers |
Betreft informatie zonder rechtsgevolgen Voor zover noodzakelijk en passend binnen het HR-21 functieprofiel dat op de functie van de medewerker van toepassing is |
||
3. |
Het doen uitgaan en ondertekenen van een verzoek om informatie die nodig is voor een goede uitvoering van de diverse wetten en regelingen |
Alle medewerkers |
Voor zover noodzakelijk en passend binnen het HR-21 functieprofiel dat op de functie van de medewerker van toepassing is |
||
4. |
Het geven van een hersteltermijn en het buiten behandeling stellen van een aanvraag |
Medewerkers teams Ondersteuning Sociaal Domein Integraal Beheer Sociaal Domein, Cultuur & Sport en Gebiedsteam belast met de behandeling van aanvragen |
Artikel 4:5 Awb |
||
5. |
Het afwijzen van een aanvraag omdat er geen nieuwe feiten of omstandigheden zijn |
Medewerkers teams Ondersteuning Sociaal Domein, Integraal Beheer Sociaal Domein, Cultuur & Sport en Gebiedsteam belast met de behandeling van aanvragen |
Artikel 4:6 lid 2 Awb |
||
6. |
De aanvrager en/of belanghebbende in de gelegenheid stellen om zienswijze naar voren te brengen |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein, Integraal Beheer Sociaal Domein, Cultuur & Sport en Gebiedsteams belast met de behandeling van aanvragen |
Artikel 4:7 en 4:8 Awb |
||
7. |
Meedelen dat een beschikking niet binnen de wettelijke termijn kan worden gegeven |
Medewerkers teams Ondersteuning Sociaal Domein, Integraal Beheer Sociaal Domein, Cultuur & Sport en Gebiedsteams belast met de behandeling van aanvragen |
Artikel 4:14 en 4:15 Awb |
||
8. |
Het binnen 2 weken vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom |
Medewerkers teams Ondersteuning Sociaal Domein, Integraal Beheer Sociaal Domein, Cultuur & Sport en Gebiedsteams belast met de behandeling van aanvragen |
Artikel 4:18 Awb |
||
9. |
Correspondentie met advocaat over een lopende zaak/rechtsgeding |
Medewerkers belast met de betreffende zaak |
|||
10. |
Opsturen van stukken naar de commissie van bezwaarschriften, Rechtbank, Centrale Raad van Beroep, Hoge Raad en Raad van State, inclusief verweerschrift |
Medewerkers belast met de betreffende zaak |
Betreft bezwaar, beroep, hoger beroep en cassatie |
||
11. |
Het intern fiatteren (via het interne systeem) van facturen tot een bedrag van maximaal € 10.000,00 , (exclusief omzetbelasting) |
Medewerkers van het team Cultuur & Sport die door de teammanager Cultuur & Sport zijn aangewezen deelbudgethouder |
Met inachtneming van de Budgethoudersregeling gemeente Súdwest-Fryslân 2024 |
||
Algemene subsidieverordening (Asv) |
|||||
12. |
Het versturen van een ontvangstbevestiging m.b.t. de melding vormen van een (onderhouds-)voorziening |
Medewerkers team Cultuur en Sport belast met de behandeling van subsidieaanvragen |
Artikel 12b Asv |
||
13. |
Het besluit tot het verlenen, vaststellen, wijzigen en intrekken van subsidie conform vastgesteld beleid voor een bedrag tot en met € 10.000,00 |
Medewerkers team Cultuur en Sport belast met de behandeling van subsidieaanvragen |
Artikel 13 Asv |
||
Participatiewet (Pw), Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW), Wet Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ), Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004 |
|||||
14. |
Besluiten tot het afstemmen van uitkeringen ingevolge de Pw, Ioaw en/of Ioaz |
Medewerkers Gebiedsteams en Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering deze wetten |
|||
15. |
Besluiten op grond van de Pw, Ioaw en/of Ioaz tot het opschorten van reeds toegekende uitkeringen wegens het niet voldoen aan de opgelegde voorwaarden |
Medewerkers Integraal Beheer Sociaal Domein en Gebiedsteam belast met de uitvoering deze wetten |
|||
16. |
Besluiten m.b.t. het opleggen van een bestuurlijke boete op grond van de Pw, Ioaw en/of Ioaz |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering deze wetten |
|||
17. |
Besluiten op grond van de Pw, Ioaw en/of Ioaz inzake herziening of intrekking van de uitkering |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering deze wetten |
|||
18. |
Besluiten m.b.t. aanvragen bijzondere bijstand |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Pw |
|||
19. |
Besluiten m.b.t. aanvraag levensonderhoud, bijzondere bijstand en AV-Frieso voor asielzoekers, vergunninghouders en nieuwkomers |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering hiervan |
|||
20. |
Besluiten ingevolge het Bbz 2004 |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met uitvoering van het Bbz 2004 |
|||
21. |
Besluiten tot tweede tussentijdse uitbetaling van (een deel van) de gereserveerde vakantietoeslag |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met uitkeringsadministratie |
Na overleg met medewerker Gebiedsteam |
||
22. |
Besluiten inzake terugvordering/verhaal van verstrekte uitkeringen/inkomensvoorzieningen |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met terugvordering/verhaal |
|||
23. |
Besluiten tot het buiten invordering stellen van een vordering |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met debiteurenbeheer |
|||
24. |
Besluiten inzake betalingsregelingen, schuldregelingen, beslaglegging en dwangbevelen met betrekking tot lopende vorderingen |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met debiteurenbeheer |
|||
25. |
Het toekennen van een premie in het kader van re-integratie/participatie |
Medewerkers Gebiedsteam belast met re-integratie |
|||
26. |
Het inkopen bij re-integratiebedrijven van producten als vastgelegd in het productenboek |
Medewerkers team Ondersteuning belast met contractmanagement |
Voor zover niet uitgezonderd in het Mandaatbesluit |
||
27. |
Besluiten m.b.t. Beschut Werken op grond van de Pw |
Medewerkers Gebiedsteam belast met de uitvoering van Beschut Werken |
|||
Jeugdwet |
|||||
28.. |
Besluiten m.b.t. het wel of niet toekennen van een maatwerkvoorziening, dan wel een persoonsgebonden budget, in het kader van de Jeugdwet, inclusief het wijzigen, beëindigen en intrekken van een eerder toegekende voorziening |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Jeugdwet |
Op initiatief medewerker Gebiedsteam belast met uitvoering Jeugdwet en SKJ-geregistreerd |
||
29.. |
Het uitbrengen van een verzoek tot onderzoek, dan wel het afgeven van een verklaring daaromtrent, m.b.t. het gezag over een minderjarige als bedoeld in artikel 2.4 van de Jeugdwet |
Medewerkers Gebiedsteam belast met de uitvoering van de Jeugdwet en SKJ-geregistreerd |
|||
30. |
Het voorbereiden van een verzoek ter verkrijging van een machtiging als bedoeld in paragraaf 6.1 van de Jeugdwet |
Medewerkers Gebiedsteam belast met de uitvoering van de Jeugdwet en SKJ-geregistreerd |
Het indienen van het verzoek blijft voorbehouden aan de teammanager van het betreffende Gebiedsteam |
||
31. |
Het aangaan van overeenkomsten met zorgaanbieders in afwijking van de standaardovereenkomsten en/of toevoegingen op deelovereenkomsten Jeugdwet |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met contractmanagement |
Voor zover niet uitgezonderd in het Mandaatbesluit |
||
Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) |
|||||
32. |
Besluiten op aanvragen inzake een maatwerkvoorziening op grond van de Wmo, alsmede beslissingen tot het wijzigen, beëindigen en intrekken van de reeds toegekende voorziening |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wmo |
Op initiatief medewerker Gebiedsteam belast met uitvoering Wmo |
||
33. |
Besluiten op aanvragen taxipas/eenvoudige woningaanpassingen in het kader van de Wmo |
Medewerkers Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wmo |
Op aanvraagformulier is limitatieve opsomming geplaatst |
||
34. |
Het aangaan van overeenkomsten met zorgaanbieders in afwijking van de standaardovereenkomsten en/of toevoegingen op deelovereenkomsten Wmo |
Medewerker team Ondersteuning Sociaal Domein belast met contractmanagement |
Voor zover niet uitgezonderd in het Mandaatbesluit |
||
Wet Kinderopvang en Kwaliteitseisen Peuterspeelzalen (Wko) |
|||||
35. |
Besluiten die bij of krachtens de Wet Kinderopvang en Kwaliteitseisen Peuterspeelzalen (Wko) zijn opgedragen aangaande de aanvraag en registratie in het Landelijk Register Kinderopvang (inclusief verwijdering) |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wko |
|||
36. |
Besluiten die bij of krachtens de Wko zijn opgedragen aangaande handhaving en sancties |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wko |
|||
37. |
Het invorderen van een als sanctie opgelegde geldsom |
Medewerker team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wko |
Wko in relatie tot artikel 5:10 lid 2 Awb |
||
38. |
Het vaststellen van de hoogte van de verschuldigde kosten |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wko |
Wko in relatie tot artikel 5:25 lid 6 Awb |
||
39. |
Het voorbereiden, toepassen en uitvoeren van een last onder bestuursdwang |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wko |
Wko in relatie tot afdeling 5.3.1 Awb |
||
40. |
Het opleggen van een last onder dwangsom |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wko |
Wko in relatie tot artikel 5:32 Awb |
||
41. |
Het opschorten, opheffen of verminderen van de last onder dwangsom |
Medewerker team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wko |
Wko in relatie tot artikel 5:34 Awb |
||
42. |
Het beslissen omtrent de invordering van een dwangsom |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wko |
Wko in relatie tot artikel 5:37 Awb |
||
Onderwijshuisvesting |
|||||
43. |
Toetsing van leerlingprognoses |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
Conform geldende Onderwijshuisvestingsverordening |
||
44. |
Het vaststellen van de maximale huisvestingscapaciteit per school |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
Conform geldende onderwijshuisvestingsverordening |
||
45. |
Besluit om aanvullende informatie op te vragen voor een onvolledige aanvraag van een voorziening in de huisvesting |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
|||
46. |
Het voeren van overleg met de aanvrager voorafgaande aan de vaststelling van het programma of het overzicht |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
Betreft ook aanvragen met spoedeisend karakter; Geen ondermandaat bij Op Overeenstemming Gericht Overleg met alle schoolbesturen |
||
47. |
Het voeren van overleg en het maken van (schriftelijke) afspraken over de uitvoering van een voorziening die in het huisvestingsprogramma is opgenomen |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
Betreft ook aanvragen met spoedeisend karakter |
||
48. |
Instemmen met de bouwplannen en begroting van een voorziening die in het huisvestingsprogramma is opgenomen |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
Besluiten over grote bouwprojecten (> € 100.000) zijn voorbehouden aan het college |
||
49. |
Besluiten over aanvang bekostiging (termijnen) en vervallen aanspraak bekostiging |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
Wijzigingen in grote bouwprojecten (> € 100.000) ter kennisname in het college |
||
50. |
Vaststellen klokuurvergoeding voor gymnastiekonderwijs |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
|||
51. |
Inroostering van het onderwijsgebruik door scholen van gymnastiekruimten, het voeren van overleg en het vaststellen van de definitieve inroostering |
Medewerkers team Beleid Sociaal Domein belast met onderwijshuisvesting |
|||
Sport |
|||||
52. |
Verhuren of anderszins in gebruik geven van gemeentelijke sportaccommodaties t.b.v. sport en recreatie |
Medewerkers van team Cultuur & Sport belast met het verhuren of anderszins in gebruik geven van sportaccommodaties |
Hieronder valt ook het versturen van facturen en het vaststellen van roosters |
||
53. |
Besluit tot het toekennen en uitbetalen van een gebruiksvergoeding voor het gebruik van een gymzaal die geen eigendom is van de gemeente |
Medewerkers van het team Cultuur & Sport belast met het toekennen en uitbetalen van de gebruiksvergoeding |
Betreft gebruik gymzaal in mfc Parrega op basis van een gebruiksovereenkomst |
||
54. |
Beoordelen van aanvragen voor het plaatsen van voorwerpen of objecten in of op gemeentelijk sportaccommodaties |
(Beleids)adviseur Sport |
Betreft bijvoorbeeld plaatsen een scorebord of een reclamebord |
||
Overig |
|||||
55. |
Besluiten inzake verzoeken tot verstrekking van een gehandicaptenparkeerkaart (gpk) |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met verzoeken tot verstrekking van een gpk |
|||
56. |
Besluiten inzake verzoeken om realisatie van een gehandicaptenparkeerplaats |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein |
|||
57. |
Het uitvoeren van aan de burgemeester opgedragen taken in het kader van de artikelen 21 tot en met 22a van de Wet op de lijkbezorging |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met de uitvoering van de Wet op de lijkbezorging |
|||
58. |
Besluiten inzake aanvragen mantelzorgwaardering |
Medewerkers team Integraal Beheer Sociaal Domein belast met de uitvoering van de mantelzorgwaardering |
|||
59. |
Besluiten op grond van artikel 3a (vervangende leerplicht), 3b (vervangende leerplicht laatste schooljaar) of 15 (vrijstelling wegens het volgen van ander onderwijs) van de Leerplichtwet 1969 |
Leerplichtambtenaar |
|||
60. |
Besluiten op aanvragen voor leerlingenvervoer |
Medewerkers team Ondersteuning Sociaal Domein belast met uitvoering leerlingenvervoer |
Verordening leerlingenvervoer en bijbehorende beleidsregels |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl