Ondermandaatbesluit team Juridische en Veiligheidszaken Súdwest-Fryslân 2024

Geldend van 12-10-2024 t/m heden

Intitulé

Ondermandaatbesluit team Juridische en Veiligheidszaken Súdwest-Fryslân 2024

De teammanager Juridische en Veiligheidszaken:

Gelet op artikel 7 van het Mandaatbesluit Súdwest-Fryslân 2024 en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;

Heeft overwogen dat:

  • de teammanagers op grond van het Mandaatbesluit Súdwest-Fryslân 2024 ondermandaat kunnen verlenen aan medewerkers van hun team;

  • ondermandaatbesluiten en de daarbij behorende ondermandaatlijsten voorheen bekend werden gemaakt als bijlage bij het Mandaatbesluit;

  • het overzichtelijker is deze ondermandaatbesluiten en de ondermandaatlijsten voortaan afzonderlijk bekend te maken;

  • dit ondermandaatbesluit in overleg met het team Juridische en Veiligheidszaken tot stand is gekomen;

  • de directie heeft ingestemd met dit ondermandaatbesluit;

besluit:

vast te stellen

het Ondermandaatbesluit team Juridische en Veiligheidszaken Súdwest-Fryslân 2024

Artikel 1 Ondermandaat

De teammanager Juridische en Veiligheidszaken verleent ondermandaat aan medewerkers van het team Juridische en Veiligheidszaken zoals aangegeven in de bij dit besluit behorende ondermandaatlijst.

Artikel 2 Inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Dit besluit treedt de dag na bekendmaking in het Gemeenteblad in werking.

  • 2.

    Het Ondermandaatbesluit team Juridische en Veiligheidszaken, vastgesteld op 28 februari 2019, wordt ingetrokken.

  • 3.

    Dit besluit wordt aangehaald als: Ondermandaatbesluit team Juridische en Veiligheidszaken Súdwest-Fryslân 2024.

Ondertekening

Aldus vastgesteld op 18 september 2024,

De teammanager Juridische en Veiligheidszaken

A. Kloosterman

ONDERMANDAATLIJST TEAM JURIDISCHE EN VEILIGHEIDSZAKEN

NR.

BESLISSINGS- EN ONDERTEKENINGSMANDAAT

ONDERMANDAAT AAN

BIJZONDERHEDEN

Algemeen

1.

Doorzenden geschriften

Alle medewerkers

Op grond van artikel 2:3 Algemene wet bestuursrecht

2.

Correspondentie met advocaat over een lopende zaak/rechtsgeding

Medewerkers belast met de betreffende zaak

3.

Opsturen van stukken naar de commissie bezwaarschriften, rechtbank, Centrale Raad van Beroep, Raad van State en Hoge Raad, inclusief verweerschrift

Medewerkers belast met de betreffende zaak

4.

Verstrekken van feitelijke informatie aan derden

Alle medewerkers

Voor zover noodzakelijk en passend binnen het HR-21 functieprofiel dat op de functie van de medewerker van toepassing is

Secretariaat bezwaarschriftencommissie

5.

Ontvangstbevestiging bezwaarschrift, inclusief verzoek om verzuimherstel

(plaatsvervangend) Secretarissen van de bezwaarschriftencommissie/ medewerkers beleidsuitvoering belast met het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie

Op grond van artikel 6:14 van de Algemene wet bestuursrecht

6.

Inlichten derde belanghebbende

(plaatsvervangend) Secretarissen van de bezwaarschriftencommissie/medewerkers beleidsuitvoering belast met het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie

7.

Ontvangstbevestiging bezwaarschrift na verzuimherstel

(plaatsvervangend) Secretarissen van de bezwaarschriftencommissie/medewerkers beleidsuitvoering belast met het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie

8.

Ontvangstbevestiging te laat ingediend bezwaarschrift met verzoek verschoonbare redenen

(plaatsvervangend) Secretarissen van de bezwaarschriftencommissie/medewerkers beleidsuitvoering belast met het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie

9.

Verdagingsbesluit

(plaatsvervangend) Secretarissen van de bezwaarschriftencommissie/medewerkers beleidsuitvoering belast met het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie

Op grond van artikel 7:10 van de Algemene wet bestuursrecht

10.

Doorzenden bezwaarschrift

(plaatsvervangend) Secretarissen van de bezwaarschriftencommissie/medewerkers beleidsuitvoering belast met het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie

Op grond van artikel 6:15 van de Algemene wet bestuursrecht

11.

Verzoek tot intrekking van het bezwaarschrift, bevestiging van het intrekken van het bezwaarschrift of de kennisgeving van de intrekking van het bezwaarschrift naar een derde belanghebbende

(plaatsvervangend) Secretarissen van de bezwaarschriftencommissie/medewerkers beleidsuitvoering belast met het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie

Op grond van artikel 6:21 van de Algemene wet bestuursrecht

12

Afwijzing van een premature ingebrekestelling wegens niet tijdig beslissen op het bezwaarschrift

(plaatsvervangend) Secretarissen van de bezwaarschriftencommissie

Op grond van artikel 4:17 van de Algemene wet bestuursrecht

Klachtbehandelaars

13.

Behoorlijke behandeling van de klacht

Klachtbehandelaars

Op grond van artikel 9:2 van de Algemene wet bestuursrecht

14.

Opvragen ontbrekende informatie en gegevens

Klachtbehandelaars

Op grond van artikel 9:4 van de Algemene wet bestuursrecht

15.

Informele behandeling van de klacht

Klachtbehandelaars

Op grond van artikel 9:5 van de Algemene wet bestuursrecht

16.

Bevestiging ontvangst van de klacht

Medewerkers Administratie & Secretarieel en klachtbehandelaars

Op grond van artikel 9:6 van de Algemene wet bestuursrecht

17.

Buiten behandeling stellen van een klacht

Klachtbehandelaars

Op grond van artikel 9:8 van de Algemene wet bestuursrecht

18.

Uitnodigen hoorzitting

Medewerkers Administratie & Secretarieel, Medewerkers beleidsuitvoering en Klachtbehandelaars

Op grond van artikel 9:10 van de Algemene wet bestuursrecht

19.

Verdagingsbesluit

Medewerkers Administratie & Secretarieel, Medewerkers beleidsuitvoering en Klachtbehandelaars

Op grond van artikel 9:11 van de Algemene wet bestuursrecht

Verzekeringen

20.

Verzoek om aanvullende informatie m.b.t. aansprakelijkheidsstellingen

Medewerkers beleidsuitvoering en Adviseurs belast met verzekeringen

21.

Het afwikkelen van schades die vallen onder de verzekeringspolissen tot een bedrag van € 5.000

Medewerkers beleidsuitvoering belast met verzekeringen en Adviseurs belast met verzekeringen

22.

Afhandelen aansprakelijkheidsstellingen door de gemeente van schades die niet onder de verzekeringspolissen vallen tot een bedrag van € 5.000

Medewerkers beleidsuitvoering en Adviseurs belast met verzekeringen

23.

Het doorgeven van mutaties op bestaande verzekeringspolissen aan de verzekeraar (bv. Af- en aanmeldingen van verzekerde objecten)

Medewerkers beleidsuitvoering en Adviseurs belast met verzekeringen

24.

Het afsluiten van nieuwe verzekeringen tot een jaarpremie van € 10.000

Medewerkers beleidsuitvoering en Adviseurs belast met verzekeringen

25.

Ontvangstbevestiging aansprakelijkheidsstelling

Medewerkers beleidsuitvoering en Adviseurs belast met verzekeringen

Inkoop- en contractmanagement

26.

Het afsluiten, wijzigen en annuleren van abonnementen en aanschaf van vakliteratuur

Medewerkers beleidsuitvoering en Adviseurs belast met inkoop

Juridische zaken

27.

Verdagingsbesluit verzoek op grond van de Wet open overheid of de Wet hergebruik overheidsinformatie

Medewerkers beleidsuitvoering belast met Juridische aangelegenheden en Adviseurs belast met Juridische aangelegenheden

Op grond van artikel 4.4, tweede lid, van de Wet open overheid of artikel 4, vijfde lid, van de Wet hergebruik overheidsinformatie

28.

Verzoek om aanvullende informatie n.a.v. verzoek op grond van de Wet open overheid en de Wet hergebruik overheidsinformatie

Medewerkers beleidsuitvoering belast met Juridische aangelegenheden en Adviseurs belast met Juridische aangelegenheden

Op grond van artikel 4.1, vijfde lid, van de Wet open overheid of artikel 3, vierde lid, van de Wet hergebruik overheidsinformatie

29.

Opschorting beslistermijn bij een verzoek op grond van de Wet open overheid of de Wet hergebruik overheidsinformatie

Medewerkers beleidsuitvoering belast met Juridische aangelegenheden en Adviseurs belast met Juridische aangelegenheden

Op grond van artikel 4.4, derde lid, van de Wet open overheid, artikel 4 zesde lid, van de Wet hergebruik overheidsinformatie en artikel 4:15, eerste lid, aanhef en onder a van de Algemene wet bestuursrecht

30.

Zienswijzeverzoek derde belanghebbenden naar aanleiding van een verzoek op grond van de Wet open overheid

Medewerkers beleidsuitvoering en Adviseurs belast met Juridische aangelegenheden

Op grond van artikel 4:8 Algemene wet bestuursrecht

31.

Het vaststellen van de identiteit van de verzoeker naar aanleiding van een verzoek op grond van de Algemene verordening gegevensbescherming

Privacy officer/ Adviseurs belast met Juridische aangelegenheden

Op grond van artikel 11 en artikel 12 van de Algemene verordening gegevensbescherming

32.

Verlenging van de beslistermijn bij een complex verzoek op grond van de Algemene verordening gegevensbescherming

Privacy officer/ Adviseurs belast met Juridische aangelegenheden

Op grond van artikel 12 van de Algemene verordening gegevensbescherming

33.

Het ondertekenen en indienen van een verklaring versnelde of spoedpublicatie

Adviseurs belast met Juridische aangelegenheden/ Medewerkers beleidsuitvoering belast met Juridische aangelegenheden

Betreft het met spoed (dat wil zeggen op de dag van invoer van de publicatie) publiceren van bekendmakingen op www.overheid.nl