Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR725434
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR725434/1
Ondermandaatbesluit team Juridische en Veiligheidszaken Súdwest-Fryslân 2024
Geldend van 12-10-2024 t/m heden
Intitulé
Ondermandaatbesluit team Juridische en Veiligheidszaken Súdwest-Fryslân 2024De teammanager Juridische en Veiligheidszaken:
Gelet op artikel 7 van het Mandaatbesluit Súdwest-Fryslân 2024 en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
Heeft overwogen dat:
- •
de teammanagers op grond van het Mandaatbesluit Súdwest-Fryslân 2024 ondermandaat kunnen verlenen aan medewerkers van hun team;
- •
ondermandaatbesluiten en de daarbij behorende ondermandaatlijsten voorheen bekend werden gemaakt als bijlage bij het Mandaatbesluit;
- •
het overzichtelijker is deze ondermandaatbesluiten en de ondermandaatlijsten voortaan afzonderlijk bekend te maken;
- •
dit ondermandaatbesluit in overleg met het team Juridische en Veiligheidszaken tot stand is gekomen;
- •
de directie heeft ingestemd met dit ondermandaatbesluit;
besluit:
vast te stellen
het Ondermandaatbesluit team Juridische en Veiligheidszaken Súdwest-Fryslân 2024
Artikel 1 Ondermandaat
De teammanager Juridische en Veiligheidszaken verleent ondermandaat aan medewerkers van het team Juridische en Veiligheidszaken zoals aangegeven in de bij dit besluit behorende ondermandaatlijst.
Artikel 2 Inwerkingtreding en citeertitel
- 1.
Dit besluit treedt de dag na bekendmaking in het Gemeenteblad in werking.
- 2.
Het Ondermandaatbesluit team Juridische en Veiligheidszaken, vastgesteld op 28 februari 2019, wordt ingetrokken.
- 3.
Dit besluit wordt aangehaald als: Ondermandaatbesluit team Juridische en Veiligheidszaken Súdwest-Fryslân 2024.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 18 september 2024,
De teammanager Juridische en Veiligheidszaken
A. Kloosterman
ONDERMANDAATLIJST TEAM JURIDISCHE EN VEILIGHEIDSZAKEN
NR. |
BESLISSINGS- EN ONDERTEKENINGSMANDAAT |
ONDERMANDAAT AAN |
BIJZONDERHEDEN |
Algemeen |
|||
1. |
Doorzenden geschriften |
Alle medewerkers |
Op grond van artikel 2:3 Algemene wet bestuursrecht |
2. |
Correspondentie met advocaat over een lopende zaak/rechtsgeding |
Medewerkers belast met de betreffende zaak |
|
3. |
Opsturen van stukken naar de commissie bezwaarschriften, rechtbank, Centrale Raad van Beroep, Raad van State en Hoge Raad, inclusief verweerschrift |
Medewerkers belast met de betreffende zaak |
|
4. |
Verstrekken van feitelijke informatie aan derden |
Alle medewerkers |
Voor zover noodzakelijk en passend binnen het HR-21 functieprofiel dat op de functie van de medewerker van toepassing is |
Secretariaat bezwaarschriftencommissie |
|||
5. |
Ontvangstbevestiging bezwaarschrift, inclusief verzoek om verzuimherstel |
(plaatsvervangend) Secretarissen van de bezwaarschriftencommissie/ medewerkers beleidsuitvoering belast met het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie |
Op grond van artikel 6:14 van de Algemene wet bestuursrecht |
6. |
Inlichten derde belanghebbende |
(plaatsvervangend) Secretarissen van de bezwaarschriftencommissie/medewerkers beleidsuitvoering belast met het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie |
|
7. |
Ontvangstbevestiging bezwaarschrift na verzuimherstel |
(plaatsvervangend) Secretarissen van de bezwaarschriftencommissie/medewerkers beleidsuitvoering belast met het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie |
|
8. |
Ontvangstbevestiging te laat ingediend bezwaarschrift met verzoek verschoonbare redenen |
(plaatsvervangend) Secretarissen van de bezwaarschriftencommissie/medewerkers beleidsuitvoering belast met het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie |
|
9. |
Verdagingsbesluit |
(plaatsvervangend) Secretarissen van de bezwaarschriftencommissie/medewerkers beleidsuitvoering belast met het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie |
Op grond van artikel 7:10 van de Algemene wet bestuursrecht |
10. |
Doorzenden bezwaarschrift |
(plaatsvervangend) Secretarissen van de bezwaarschriftencommissie/medewerkers beleidsuitvoering belast met het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie |
Op grond van artikel 6:15 van de Algemene wet bestuursrecht |
11. |
Verzoek tot intrekking van het bezwaarschrift, bevestiging van het intrekken van het bezwaarschrift of de kennisgeving van de intrekking van het bezwaarschrift naar een derde belanghebbende |
(plaatsvervangend) Secretarissen van de bezwaarschriftencommissie/medewerkers beleidsuitvoering belast met het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie |
Op grond van artikel 6:21 van de Algemene wet bestuursrecht |
12 |
Afwijzing van een premature ingebrekestelling wegens niet tijdig beslissen op het bezwaarschrift |
(plaatsvervangend) Secretarissen van de bezwaarschriftencommissie |
Op grond van artikel 4:17 van de Algemene wet bestuursrecht |
Klachtbehandelaars |
|||
13. |
Behoorlijke behandeling van de klacht |
Klachtbehandelaars |
Op grond van artikel 9:2 van de Algemene wet bestuursrecht |
14. |
Opvragen ontbrekende informatie en gegevens |
Klachtbehandelaars |
Op grond van artikel 9:4 van de Algemene wet bestuursrecht |
15. |
Informele behandeling van de klacht |
Klachtbehandelaars |
Op grond van artikel 9:5 van de Algemene wet bestuursrecht |
16. |
Bevestiging ontvangst van de klacht |
Medewerkers Administratie & Secretarieel en klachtbehandelaars |
Op grond van artikel 9:6 van de Algemene wet bestuursrecht |
17. |
Buiten behandeling stellen van een klacht |
Klachtbehandelaars |
Op grond van artikel 9:8 van de Algemene wet bestuursrecht |
18. |
Uitnodigen hoorzitting |
Medewerkers Administratie & Secretarieel, Medewerkers beleidsuitvoering en Klachtbehandelaars |
Op grond van artikel 9:10 van de Algemene wet bestuursrecht |
19. |
Verdagingsbesluit |
Medewerkers Administratie & Secretarieel, Medewerkers beleidsuitvoering en Klachtbehandelaars |
Op grond van artikel 9:11 van de Algemene wet bestuursrecht |
Verzekeringen |
|||
20. |
Verzoek om aanvullende informatie m.b.t. aansprakelijkheidsstellingen |
Medewerkers beleidsuitvoering en Adviseurs belast met verzekeringen |
|
21. |
Het afwikkelen van schades die vallen onder de verzekeringspolissen tot een bedrag van € 5.000 |
Medewerkers beleidsuitvoering belast met verzekeringen en Adviseurs belast met verzekeringen |
|
22. |
Afhandelen aansprakelijkheidsstellingen door de gemeente van schades die niet onder de verzekeringspolissen vallen tot een bedrag van € 5.000 |
Medewerkers beleidsuitvoering en Adviseurs belast met verzekeringen |
|
23. |
Het doorgeven van mutaties op bestaande verzekeringspolissen aan de verzekeraar (bv. Af- en aanmeldingen van verzekerde objecten) |
Medewerkers beleidsuitvoering en Adviseurs belast met verzekeringen |
|
24. |
Het afsluiten van nieuwe verzekeringen tot een jaarpremie van € 10.000 |
Medewerkers beleidsuitvoering en Adviseurs belast met verzekeringen |
|
25. |
Ontvangstbevestiging aansprakelijkheidsstelling |
Medewerkers beleidsuitvoering en Adviseurs belast met verzekeringen |
|
Inkoop- en contractmanagement |
|||
26. |
Het afsluiten, wijzigen en annuleren van abonnementen en aanschaf van vakliteratuur |
Medewerkers beleidsuitvoering en Adviseurs belast met inkoop |
|
Juridische zaken |
|||
27. |
Verdagingsbesluit verzoek op grond van de Wet open overheid of de Wet hergebruik overheidsinformatie |
Medewerkers beleidsuitvoering belast met Juridische aangelegenheden en Adviseurs belast met Juridische aangelegenheden |
Op grond van artikel 4.4, tweede lid, van de Wet open overheid of artikel 4, vijfde lid, van de Wet hergebruik overheidsinformatie |
28. |
Verzoek om aanvullende informatie n.a.v. verzoek op grond van de Wet open overheid en de Wet hergebruik overheidsinformatie |
Medewerkers beleidsuitvoering belast met Juridische aangelegenheden en Adviseurs belast met Juridische aangelegenheden |
Op grond van artikel 4.1, vijfde lid, van de Wet open overheid of artikel 3, vierde lid, van de Wet hergebruik overheidsinformatie |
29. |
Opschorting beslistermijn bij een verzoek op grond van de Wet open overheid of de Wet hergebruik overheidsinformatie |
Medewerkers beleidsuitvoering belast met Juridische aangelegenheden en Adviseurs belast met Juridische aangelegenheden |
Op grond van artikel 4.4, derde lid, van de Wet open overheid, artikel 4 zesde lid, van de Wet hergebruik overheidsinformatie en artikel 4:15, eerste lid, aanhef en onder a van de Algemene wet bestuursrecht |
30. |
Zienswijzeverzoek derde belanghebbenden naar aanleiding van een verzoek op grond van de Wet open overheid |
Medewerkers beleidsuitvoering en Adviseurs belast met Juridische aangelegenheden |
Op grond van artikel 4:8 Algemene wet bestuursrecht |
31. |
Het vaststellen van de identiteit van de verzoeker naar aanleiding van een verzoek op grond van de Algemene verordening gegevensbescherming |
Privacy officer/ Adviseurs belast met Juridische aangelegenheden |
Op grond van artikel 11 en artikel 12 van de Algemene verordening gegevensbescherming |
32. |
Verlenging van de beslistermijn bij een complex verzoek op grond van de Algemene verordening gegevensbescherming |
Privacy officer/ Adviseurs belast met Juridische aangelegenheden |
Op grond van artikel 12 van de Algemene verordening gegevensbescherming |
33. |
Het ondertekenen en indienen van een verklaring versnelde of spoedpublicatie |
Adviseurs belast met Juridische aangelegenheden/ Medewerkers beleidsuitvoering belast met Juridische aangelegenheden |
Betreft het met spoed (dat wil zeggen op de dag van invoer van de publicatie) publiceren van bekendmakingen op www.overheid.nl |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl