Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR725267
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR725267/1
Instellingsbesluit Strategisch Informatie Overleg Land van Cuijk
Geldend van 10-10-2024 t/m heden
Intitulé
Instellingsbesluit Strategisch Informatie Overleg Land van CuijkHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Land van Cuijk;
gelet op artikel 3 en 3a van het Archiefbesluit 1995;
gelet op artikel 4 van de Beheerregeling Informatiebeheer gemeente Land van Cuijk 2022;
BESLUIT:
Vast te stellen het Instellingsbesluit Strategisch Informatie Overleg Land van Cuijk
Artikel 1 Begripsbepalingen
In dit instellingsbesluit wordt verstaan onder:
- •
SIO: het Strategisch Informatie Overleg waar dit besluit betrekking op heeft.
- •
Archiefbescheiden: bescheiden, ongeacht hun vorm, welke zijn ontvangen of opgemaakt door de organisatie en naar hun aard bestemd zijn daaronder te berusten.
Artikel 2 Bevoegdheden
- •
Het SIO is bevoegd gevraagd en ongevraagd advies uit te brengen aan het college van burgemeester en wethouders inzake vraagstukken over het functioneren en de kwaliteit van de informatiehuishouding.
- •
Aan het SIO worden ter verplichte advisering voorgelegd:
- -
Situaties van vervreemding van archiefbescheiden;
- -
situaties van uitzonderingen op de bewaartermijnen die zijn voorgeschreven in de geldende selectielijst gemeentelijke archiefbescheiden als bedoeld in artikel 5, eerste lid, onder e, van het Archiefbesluit en overige waarderingsvraagstukken.
- -
Artikel 3 Samenstelling
- •
In het SIO hebben zitting:
- -
Archiefinspecteur BHIC (namens de gemeentearchivaris)
- -
Concerndirecteur Informatiebeheer
- -
Teammanager ICT & Informatiebeheer (als beheerder over de archiefbescheiden, voor zover deze niet zijn overgebracht naar de archiefbewaarplaats)
- -
Senior Informatieadviseur (Team Informatieadvies)
- -
Beleidsmedewerker Informatiebeheer (Team ICT & Informatiebeheer)
- -
Specialist Informatiebeheer (Team ICT & Informatiebeheer)
- -
CISO en/of FG (Team Rechtmatigheid & Advies)
- -
- •
De Beleidsmedewerker Informatiebeheer fungeert als secretaris van het SIO
Artikel 4 Vergaderfrequentie en agenda
- •
Het SIO vergadert minimaal één maal per jaar, dan wel vaker indien gewenst.
- •
De secretaris van het SIO stelt de agenda op, nodigt de deelnemers uit en maakt verslag op.
Artikel 5 Inwerkingtreding
- •
Dit instellingsbesluit treedt in werking op de eerste dag na de bekendmaking.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 1 oktober 2024
De secretaris/algemeen directeur,
Johan Postma
De burgemeester,
Marieke Moorman
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl