Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR724796
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR724796/1
Verordening werkgeverscommissie griffie Horst aan de Maas 2024
Geldend van 27-09-2024 t/m heden
Intitulé
Verordening werkgeverscommissie griffie Horst aan de Maas 2024De raad van de gemeente Horst aan de Maas;
gezien het voorstel van het presidium van, gemeentebladnummer 2024.066;
gelet op artikel 83, eerste lid, de artikelen 107 tot en met 107e, artikel 156 van de Gemeentewet en afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
gelet op het bepaalde in de Gemeentewet;
b e s l u i t :
Vast te stellen de hierna volgende “Verordening werkgeverscommissie griffie Horst aan de Maas 2024”.
Artikel 1. Taken en bevoegdheden werkgeverscommissie
-
1. De werkgeverscommissie oefent het werkgeverschap uit ten aanzien van de griffier en de medewerkers van de griffie, zoals die door de raad aan haar zijn gedelegeerd;
-
2. Tot de bevoegdheid van de werkgeverscommissie behoren ook de voorbereiding en uitvoering van de overige tot het werkgeverschap van de raad behorende besluiten en regelingen;
-
3. De werkgeverscommissie kan de aan haar overgedragen bevoegdheden ten aanzien van de medewerkers van de griffie mandateren aan de griffier.
Artikel 2. Samenstelling werkgeverscommissie
-
1. De werkgeverscommissie bestaat uit de fractievoorzitters, of de door hen aangewezen plaatsvervangers.
-
2. De commissie wijst uit haar midden een voorzitter, plv. voorzitter en een derde aan voor het dagelijks bestuur en de klankbordgesprekken met de griffier.
-
3. De voorzitter van de raad kan worden uitgenodigd om in de vergadering van de werkgeverscommissie aanwezig te zijn en eventueel optreden als informant.
-
4. De voorzitter van de raad is adviseur bij de functionerings- en beoordelingsgesprekken van de griffier.
Artikel 3. Taken voorzitter
De voorzitter draagt in ieder geval zorg voor:
- a.
het tijdig en periodiek bijeenroepen van de werkgeverscommissie;
- b.
het leiden van de vergaderingen;
- c.
het doen naleven van deze verordening;
- d.
het ondertekenen van de stukken en de besluiten die van deze commissie uitgaan, alsmede het zorg dragen voor de uitvoering van de besluiten van de werkgeverscommissie,
- e.
het fungeren als schakel tussen de werkgeverscommissie en de griffier als eerstverantwoordelijke voor de personele en organisatorische zaken van de griffie.
Artikel 4. Ondersteuning van de commissie
De griffier of een door deze aan te wijzen functionaris staat de werkgeverscommissie terzijde, draagt zorg voor het secretariaat en maakt met het college of de secretaris afspraken over ondersteuning door het team HRM.
Artikel 5. Besluitvorming
-
1. Besluiten worden genomen bij meerderheid van stemmen, uitgebracht door de leden zoals bedoeld in artikel 2.
-
2. Besluiten worden alleen genomen indien in de vergadering meer dan de helft van het aantal zitting hebbende leden aanwezig is.
Artikel 6. Verslaglegging
De voorzitter draagt zorg voor het opstellen van een afsprakenlijst van elke vergadering. De afsprakenlijst wordt in de eerstvolgende vergadering van de werkgeverscommissie definitief vastgesteld.
Artikel 7. Beslotenheid van vergaderingen
-
1. De vergaderingen van de werkgeverscommissie worden in het belang als bedoeld in artikel 5.1.Woo in beslotenheid gehouden.
-
2. De agenda, de stukken en de besluitenlijst zijn op grond van artikel 5.2. e van de Wet open overheid niet openbaar.
-
3. Indien een raadslid de stukken als bedoeld in het tweede lid wil inzien, kan hij daartoe een verzoek indienen bij de voorzitter van de werkgeverscommissie. De voorzitter weigert een dergelijk verzoek slechts als sprake is van strijd met het openbaar belang. Het tweede lid is van overeenkomstige toepassing.
Artikel 8. Vergaderfrequentie
-
1. De werkgeverscommissie vergadert tenminste vier keer per jaar en voorts zo vaak als door de voorzitter of de leden nodig wordt geacht.
-
2. De griffier kan de voorzitter verzoeken een vergadering uit te schrijven.
Artikel 9. Verantwoording
-
1. De voorzitter informeert het presidium regelmatig over de werkzaamheden en bevindingen van de werkgeverscommissie, dit met inachtneming van het bepaalde in artikel 7.
-
2. De werkgeverscommissie brengt met inachtneming van het bepaalde in artikel 7, jaarlijks verslag uit aan de raad van haar werkzaamheden en bevindingen.
Artikel 10. Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing ervan beslist de werkgeverscommissie op voorstel van de voorzitter.
Slotartikelen
Artikel 11. Inwerkingtreding
-
1. De op 10 juni 2014 vastgestelde Verordening werkgeverscommissie griffie Horst aan de Maas 2014, wordt ingetrokken.
-
2. Deze verordening treedt in werking met ingang van de dag na de datum van de vaststelling.
Artikel 12. Citeertitel
Deze verordening wordt aangehaald als “Verordening werkgeverscommissie griffie Horst aan de Maas 2024”.
Ondertekening
Aldus besloten in de openbare vergadering van 10 september 2024.
De raad voornoemd,
De voorzitter,
drs. R.F.I. Palmen
De griffier,
mr. R.J.M. Poels
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl