Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR724026
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR724026/1
Mandaatbesluit heffingsambtenaar
Geldend van 03-09-2024 t/m heden
Intitulé
Mandaatbesluit heffingsambtenaarDe heffingsambtenaar;
overwegende dat het college van burgemeester en wethouders d.d. 9 januari 2018 het aanwijzingsbesluit heffingsambtenaar heeft genomen, als bedoeld in artikel 231, lid 2, onderdeel b van de Gemeentewet en artikel 1, lid 2 van de Wet waardering onroerende zaken;
gelet op het bepaalde in de artikelen 10:1 e.v. van de Algemene wet bestuursrecht;
b e s l u i t :
- I.
onder intrekking van de eerder door de heffingsambtenaar verleende mandaten, de uitoefening van de bevoegdheden, zoals vermeld op het bij dit besluit behorend overzicht, op te dragen aan de daarbij aangegeven functionarissen;
- II.
De volgende algemene bepalingen vast te stellen en van toepassing te verklaren op de bevoegdheden, zoals bedoeld onder I. van dit besluit:
Artikel 1 Definities
Onder mandaat wordt in dit besluit verstaan de machtiging tot het in naam en onder verantwoordelijkheid van de heffingsambtenaar uitoefenen van een besluitbevoegdheid, zulks met inbegrip van de ondertekeningsbevoegdheid.
Artikel 2 Kaderstelling
-
1. De bevoegdheden worden uitgeoefend met inachtneming van de kaders en specifieke voorwaarden, zoals aangegeven in het onder I. bedoelde overzicht.
-
2. Uitoefening van de bevoegdheden vindt plaats binnen de grenzen van het recht, waarop deze bevoegdheden steunen en de geldende uitvoeringsregels.
-
3. Voor zover de uitoefening van de bevoegdheden financiële consequenties voor de gemeente heeft, gebeurt dit met inachtneming van de gestelde budgettaire kaders.
Artikel 3 Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken, waarop de besluitbevoegdheid betrekking heeft, geschiedt als volgt:
“Namens de heffingsambtenaar”,
Handtekening
Naam mandaathouder
Functie mandaathouder
Artikel 4 Ondermandaat
Ondermandaat van genoemde bevoegdheden is niet mogelijk.
Artikel 5 Inwerkingtreding en citeertitel
Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na die van bekendmaking.
- 1.
Dit besluit kan worden aangehaald als “Mandaatbesluit heffingsambtenaar”.
- 2.
Aldus vastgesteld bij besluit van 23 augustus 2024
Ondertekening
De Heffingsambtenaar
M. Jansen
Overzicht mandaten heffingsambtenaar (Mandaatbesluit d.d. 23 augustus 2024)
Intern/extern |
Bevoegdheid |
Grondslag |
Bevoegde |
Gemandateerde |
Intern |
Opleggen van aanslagen alsmede het verlenen van teruggaven m.b.t. de heffing van:
|
Gemeentelijke verordening |
Heffingsambtenaar ex artikel 231, lid 2, onderdeel b Gemeentewet |
Medewerker klantcontactcentrum, consulent Vergunningen, medewerker financiën |
Extern |
Opleggen van aanslagen alsmede het verlenen van teruggaven m.b.t. de heffing van leges op grond van titel 1, hoofdstuk 11 tarieventabel leges |
Gemeentelijke verordening |
Heffingsambtenaar ex artikel 231, lid 2, onderdeel b Gemeentewet |
Financieel medewerkers woningcorporaties |
Intern |
Opleggen van aanslagen alsmede het verlenen van teruggaven m.b.t. de heffing van marktgelden |
Gemeentelijke verordening |
Heffingsambtenaar ex artikel 231, lid 2, onderdeel b Gemeentewet |
Marktmeester |
Intern |
De afdoening van bezwaarschriften inzake naheffingsaanslagen parkeerbelasting |
Algemene wet bestuursrecht |
Heffingsambtenaar ex artikel 231, lid 2, onderdeel b Gemeentewet |
Specialist burgerzaken, medewerker klantcontactcentrum, medewerker financiële administratie |
Intern |
Opleggen van aanslagen alsmede het verlenen van restitutie parkeerbelasting inzake parkeervergunningen |
Gemeentelijke verordening |
Heffingsambtenaar ex artikel 231, lid 2, onderdeel b Gemeentewet |
Specialist burgerzaken, medewerker klantcontactcentrum, medewerker financiële administratie |
Intern |
De vaststelling van naheffingsaanslagen inzake parkeerbelasting |
Gemeentelijke verordening |
Heffingsambtenaar ex artikel 231, lid 2, onderdeel b Gemeentewet |
Parkeercontroleur |
Intern |
Zorg voor gegevensbeheer (verzamelen, opslaan, verstrekken van gegevens, betreffende binnen de gemeente gelegen onroerende zaken en de waarde daarvan), voor zover noodzakelijk voor uitvoering Wet WOZ |
Wet WOZ |
Heffingsambtenaar ex artikel 231, lid 2, onderdeel b Gemeentewet |
Taxateur WOZ |
Intern |
De afdoening van bezwaarschriften, de behandeling van verweerschriften, vertegenwoordiging in rechtszittingen en het verlengen van de beslistermijn bezwaarschriften inzake WOZ |
Algemene wet bestuursrecht |
Heffingsambtenaar ex artikel 231, lid 2, onderdeel b Gemeentewet |
Taxateur WOZ |
Intern |
Beslissing op verzoeken tot proceskostenvergoedingen inzake procedures WOZ |
Besluit proceskosten bestuursrecht |
Heffingsambtenaar ex artikel 231, lid 2, onderdeel b Gemeentewet |
Taxateur WOZ, medewerker WOZ |
Intern |
De afdoening van bezwaarschriften en het verlengen van de beslistermijn bezwaarschriften inzake WOZ en belastingaanslagen |
Algemene wet bestuursrecht |
Heffingsambtenaar ex artikel 231, lid 2, onderdeel b Gemeentewet |
Medewerker WOZ |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl