Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR723692
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR723692/1
Aanwijzingsbesluit Afvalstoffenverordening gemeente Utrecht
Geldend van 13-08-2024 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 05-08-2024
Intitulé
Aanwijzingsbesluit Afvalstoffenverordening gemeente UtrechtHet afdelingshoofd Inzamelen, Markten en Havens (IMH),
Gelet op de artikelen 3, eerste lid, 4, eerste lid, 5, 11 en 21, eerste lid van de Afvalstoffenverordening gemeente Utrecht;
Overwegende:
- •
dat de Afvalstoffenverordening Utrecht 2010 is ingetrokken en de Afvalstoffenverordening gemeente Utrecht is vastgesteld;
- •
dat het Verzameluitvoeringsbesluit, vastgesteld op grond van de Afvalstoffenverordening Utrecht 2010 daarom moet worden geactualiseerd;
Besluit vast te stellen het Aanwijzingsbesluit Afvalstoffenverordening Utrecht
Artikel 1 Aanwijzing inzameldienst
-
1. Op grond van artikel 3, eerste lid van de verordening, wordt als inzameldienst voor huishoudelijke afvalstoffen aangewezen: Stadsbedrijven.
-
2. Op grond van artikel 4, eerste lid van de verordening worden als inzamelaar aangewezen:
- a.
kerken, scholen en verenigingen voor de inzameling van oud papier en karton;
- a.
-
3. Naast Stadsbedrijven kan het afdelingshoofd IMH ondernemers aanwijzen die belast zijn met de afzonderlijke inzameling van categorieën huishoudelijke afvalstoffen.
Artikel 2 Aanwijzing inzamelplaats
-
1. Op grond van artikel 5 van de verordening worden de volgende locaties aangewezen als inzamelplaats (afvalscheidingsstation) waar huishoudelijke afvalstoffen met uitzondering van niet gescheiden fijn huishoudelijk restafval, ter inzameling kan worden aangeboden:
- a.
Afvalscheidingsstation Tractieweg
- a.
-
Tractieweg 120
-
3534 AP Utrecht
- b.
Afvalscheidingsstation De Stits
- b.
-
Mostperenlaan 2
-
3452 DN Vleuten
- c.
Afvalscheidingsstation Zwarte Woud
- c.
-
Zwarte Woud 250
-
3524 SL Utrecht
Artikel 3 Gescheiden inzameling bedrijfsafvalstoffen
Op grond van artikel 11 van de verordening worden de volgende bestanddelen van bedrijfsafvalstoffen aangewezen die door de inzameldienst worden ingezameld: bedrijfsafvalstoffen die vrijkomen in het bedrijfsproces van de kantoor-, winkel-, en dienstensector (KWD) die qua aard en samenstelling vergelijkbaar zijn met huishoudelijke afvalstoffen. Dit omvat het op huishoudelijk restafval gelijkend restafval, gfe+t, oud papier en karton en glas.
Artikel 4 Aanwijzing ondernemer die kadavers inzamelt
Op grond van artikel 21, eerste lid van de verordening worden Rendac Son B.V. en dierenartsen in de gemeente Utrecht aangewezen als ondernemers die belast zijn met de inzameling van kadavers van gezelschapsdieren.
Artikel 5 Intrekking
Het Verzameluitvoeringsbesluit krachtens Afvalstoffenverordening Utrecht 2010 wordt ingetrokken.
Artikel 6 Inwerkingtreding
Dit aanwijzingsbesluit treedt met terugwerkende kracht in werking op de datum waarop de Afvalstoffenverordening gemeente Utrecht in werking is getreden.
Artikel 7 Citeertitel
Dit besluit wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluit Afvalstoffenverordening gemeente Utrecht.
Ondertekening
Aldus als principebesluit vastgesteld door burgemeester en wethouders van de gemeente Utrecht in de vergadering van 23 april 2024 en definitief vastgesteld door de wethouder Circulaire Economie op 6 augustus 2024.
De burgemeester
Sharon A.M. Dijksma
De secretaris,
Michiel J. Ruis
In mandaat vast te stellen door het afdelingshoofd IMH
A. Schrijver
Bezwaarclausule
Vindt u het besluit om bepaalde reden onjuist? Dan kunt u bezwaar maken.
U kunt uw bezwaar digitaal indienen. Daarvoor kunt u alleen gebruik maken van het door de gemeente beschikbaar gestelde digitale formulier. Dit vindt u op www.utrecht.nl/bezwaar. U kunt het bezwaar niet per e-mail insturen.
Maakt u liever per brief bezwaar, dan kunt u uw bezwaarschrift sturen aan burgemeester en wethouders gemeente Utrecht.
Het adres is:
Postbus 16200
3500 CE Utrecht
Zorg ervoor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na bekendmaking van dit besluit. Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaarschrift niet meer kunnen behandelen.
In het bezwaarschrift neemt u in ieder geval op:
- •
uw naam, adres, datum en handtekening; graag ook het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent;
- •
een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is gericht; vermeld hierbij de datum van bekendmaking van dat besluit of stuur een kopie van het besluit mee;
- •
de reden waarom u vindt dat het besluit onjuist is;
- •
een volmacht, als u het bezwaarschrift namens iemand anders indient.
Als er sprake is van een spoedeisende situatie kunt u daarnaast een voorlopige voorziening vragen aan de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden Nederland, sector bestuursrecht, postbus 16005, 3500 DA Utrecht. Voor het in behandeling nemen van zo’n verzoek betaalt u griffierecht.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl