Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR723559
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR723559/1
Regeling vervalt per 31-03-2025
Aanwijzingsbesluit beoordelingscommissie standplaatsen gemeente Utrecht
Geldend van 06-08-2024 t/m 30-03-2025
Intitulé
Aanwijzingsbesluit beoordelingscommissie standplaatsen gemeente UtrechtBurgemeester en wethouders van de gemeente Utrecht,
- •
Gelet op artikel 12, lid 3 van de Nadere regel, artikel 5:13 Algemene plaatselijke verordening Utrecht 2010, gemeente Utrecht, standplaatsen.
Overwegende dat
- •
er commissieleden aangewezen dienen te worden voor het beoordelen van de aanvragen voor een standplaatsvergunning;
- •
deze leden deel gaan uitmaken van de beoordelingscommissie die burgemeester en wethouders adviseert over de beoordeling van de ingediende aanvragen.
Besluiten het volgende:
Artikel 1 Aanwijzing
- -
Als lid van de beoordelingscommissie als bedoeld in artikel 12, lid 3 van de Nadere regel artikel 5:13 Algemene plaatselijke verordening Utrecht 2010, gemeente Utrecht, standplaatsen wijzen burgemeester en wethouders de onderstaande personen aan:
- •
zoals opgenomen in de bijlage behorende bij dit besluit onder categorie A; in de rol van wijkbewoner,
- •
zoals opgenomen in de bijlage behorende bij dit besluit onder categorie B; in de rol van vak-expert;
- •
zoals opgenomen in de bijlage behorende bij dit besluit onder categorie C; in de rol van voorzitter.
- •
Artikel 2 Einde aanwijzing
De aanwijzing van de in artikel 1 genoemde commissieleden eindigt op 31 maart 2025.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking de dag na bekendmaking.
Artikel 4 Citeertitel
Dit besluit wordt aangehaald als aanwijzingsbesluit beoordelingscommissie standplaatsen gemeente Utrecht.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 31 juli 2024
Namens burgemeester en wethouders,
M. Prijs
Hoofd Vergunningen
Bezwaarclausule
Vindt u het besluit om bepaalde reden onjuist? Dan kunt u bezwaar maken.
U kunt uw bezwaar digitaal indienen. Daarvoor kunt u alleen gebruik maken van het door de gemeente beschikbaar gestelde digitale formulier. Dit vindt u op www.utrecht.nl/bezwaar. U kunt het bezwaar niet per e-mail insturen.
Maakt u liever per brief bezwaar, dan kunt u uw bezwaarschrift sturen aan burgemeester en wethouders.
Het adres is:
Postbus 16200
3500 CE Utrecht
Zorg ervoor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na bekendmaking van dit besluit. Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaarschrift niet meer kunnen behandelen.
In het bezwaarschrift neemt u in ieder geval op:
- •
uw naam, adres, datum en handtekening; graag ook het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent;
- •
een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is gericht; vermeld hierbij de datum van bekendmaking van dat besluit of stuur een kopie van het besluit mee;
- •
de reden waarom u vindt dat het besluit onjuist is;
- •
een volmacht, als u het bezwaarschrift namens iemand anders indient.
Als er sprake is van een spoedeisende situatie kunt u daarnaast een voorlopige voorziening vragen aan de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden Nederland, sector bestuursrecht, postbus 16005, 3500 DA Utrecht. Voor het in behandeling nemen van zo’n verzoek betaalt u griffierecht.
Toelichting op aanwijzingsbesluit beoordelingscommissie standplaatsen gemeente Utrecht
Artikel 1 Aanwijzing
In de periode van september 2024 tot en met maart 2025, worden alle kavels voor een standplaats in de gemeente Utrecht op gemeentegrond opnieuw uitgegeven. Dit zijn 88 kavels. Er wordt rekening gehouden met een grote hoeveelheid aanvragen die ontvangen worden voor de verschillende kavels. Rekening houdend met de doorlooptijd van de vergunningprocedure, zorgen we ervoor dat er voldoende commissieleden beschikbaar zijn voor de beoordeling van de aanvragen. Afhankelijk van het daadwerkelijke aantal aanvragen dat ontvangen wordt, worden de benoemde commissieleden onderverdeeld in één of meerdere beoordelingscommissies.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl