Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR723081
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR723081/1
Uitvoeringsregeling verlening ontheffing RVV voor de geslotenverklaring C12 Sloterweg-west, Sloterweg-oost, Laan van Vlaanderen
Geldend van 25-07-2024 t/m heden
Intitulé
Uitvoeringsregeling verlening ontheffing RVV voor de geslotenverklaring C12 Sloterweg-west, Sloterweg-oost, Laan van VlaanderenHet dagelijks bestuur van stadsdeel Nieuw-West van Amsterdam,
gelet op
- •
Artikel 9 van de Verordening op de stadsdelen en het stadsgebied Amsterdam 2022 en onderdeel I.2 en Algemene opmerking 1 van Bijlage 3 bij die verordening;
- •
Artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990.
besluit om
- 1.
Uitvoeringsregeling verlening ontheffing RVV voor de geslotenverklaring C12 Sloterweg-west, Sloterweg-oost, Laan van Vlaanderen vast te stellen.
- 2.
Deze uitvoeringsregeling vervangt de uitvoeringsregeling verlening ontheffing RVV voor de geslotenverklaring C12 Sloterweg-west, Sloterweg-oost, Laan van Vlaanderen-west en Laan van Vlaanderen-oost gepubliceerd d.d. 20 december 2023 in het Gemeenteblad nr.544790.
Datum 16 juli 2024
Uitvoeringsregeling verlening ontheffing RVV Sloten, Nieuw Sloten en Park Haagseweg voor de geslotenverklaring C12 Sloterweg-west, Sloterweg-oost, Laan van Vlaanderen-west en Laan van Vlaanderen-oost
Artikel 1. Aanvraagvereisten
- 1.
Afbakening gebied in aanmerking komende voor een ontheffing
- 1.1.1
Bewoners, bedrijven en organisaties gevestigd in gebied Sloterweg-west (postcodegebieden uit navolgende tabel (Sloterweg-west) en zie onderstaand kaartje) kunnen ontheffingen aanvragen voor de geslotenverklaring ter hoogte van huisnummer 1160 (hierna: Sloterweg-west) verkeersbesluit (nr. 251926 publicatie Gemeenteblad 9 juni 2023) aangeduid door het RVV bord C12 met onderbord ‘uitgezonderd lijnbussen’;.
- 1.1.2
Bewoners en bedrijven gevestigd in gebied Sloterweg-oost (postcodegebieden uit navolgende tabel (Sloterweg-oost) kunnen ontheffingen aanvragen voor de geslotenverklaring gelegen tussen de Louis Armstrongstraat en de Johan Huizingalaan (hierna: Sloterweg-oost) verkeersbesluit (nr. 448749 publicatie gemeenteblad 20 oktober 2023) aangeduid door het RVV bord C12 met onderbord ‘uitgezonderd lijnbussen’.
- 1.1.3
Bewoners, bedrijven en organisaties gevestigd in het gebied Nieuw Sloten (postcodegebieden uit navolgende tabel (Laan van Vlaanderen)) kunnen ontheffingen aanvragen voor de geslotenverklaring ter hoogte Laan van Vlaanderen-west en -oost verkeersbesluit (nr. 448775 publicatie Gemeenteblad 20 oktober 2023) aangeduid door RVV bord C12 met onderborden ‘ma t/m vrij 07.00 – 10.00 u en 16.00 – 19.00 u’ en ‘uitgezonderd lijnbussen’.
- 1.1.1
Afbeelding 1: Gebieden waar bewoners woonachtig moeten zijn of de ondernemers een nering moeten hebben om in aanmerking te komen voor een ontheffing
Laan van Vlaanderen |
Sloterweg-oost |
Sloterweg-west |
||||
1066CX |
1066JW |
1066MA |
1066NZ |
1066SW |
1066BX |
1066CC |
1066DG |
1066JX |
1066MB |
1066PA |
1066SX |
1066BZ |
1066CD |
1066DH |
1066JZ |
1066MC |
1066PB |
1066SZ |
1066CA |
1066CE |
1066DZ |
1066KA |
1066MD |
1066PC |
1066TE |
1066CB |
1066CG |
1066HC |
1066KB |
1066ME |
1066PD |
1066TG |
1066CN |
1066CH |
1066HD |
1066KC |
1066MG |
1066PE |
1066TH |
1066CP |
1066CJ |
1066HE |
1066KD |
1066MH |
1066PJ |
1066TJ |
1066EP |
1066CK |
1066HG |
1066KE |
1066MJ |
1066PK |
1066TK |
1066GA |
1066CL |
1066HH |
1066KG |
1066MK |
1066PL |
1066TL |
1066GB |
1066CM |
1066HJ |
1066KH |
1066ML |
1066PM |
1066TM |
1066GE |
1066CR |
1066HK |
1066KJ |
1066MN |
1066PN |
1066WB |
1066GG |
1066CS |
1066HL |
1066KK |
1066MP |
1066PP |
1066WC |
1066GH |
1066CT |
1066HM |
1066KL |
1066MR |
1066PR |
1066WD |
1066GJ |
1066CV |
1066HN |
1066KM |
1066MS |
1066PS |
1066WE |
1066GK |
1066CW |
1066HP |
1066KR |
1066MT |
1066PT |
1066WH |
1066GL |
1066CZ |
1066HR |
1066KS |
1066MV |
1066PV |
1066WJ |
1066GM |
1066DA |
1066HS |
1066KT |
1066MX |
1066PW |
1066WK |
1066GN |
1066DE |
1066HT |
1066KV |
1066MZ |
1066PX |
1066WL |
1066GP |
1066DJ |
1066HV |
1066KW |
1066NA |
1066PZ |
1066WN |
1066GR |
1066EE |
1066HW |
1066KX |
1066NB |
1066RA |
1066WP |
1066GS |
1066EG |
1066HX |
1066KZ |
1066NC |
1066RB |
1066WR |
1066GT |
1066EH |
1066HZ |
1066LA |
1066ND |
1066RC |
1066WS |
1066GV |
1066EJ |
1066JA |
1066LB |
1066NE |
1066RD |
1066WT |
1066GW |
1066EK |
1066JB |
1066LC |
1066NG |
1066SB |
1066WV |
1066GX |
1066EL |
1066JC |
1066LD |
1066NH |
1066SC |
1066WX |
1066GZ |
1066EM |
1066JD |
1066LE |
1066NJ |
1066SE |
1066WZ |
1066HA |
1066EN |
1066JE |
1066LG |
1066NK |
1066SG |
|
1066HB |
1066ER |
1066JG |
1066LK |
1066NL |
1066SH |
|
1066JR |
1066ES |
1066JH |
1066LL |
1066NM |
1066SJ |
|
1066JS |
1066ET |
1066JJ |
1066LN |
1066NN |
1066SK |
|
1066KN |
1066EV |
1066JK |
1066LP |
1066NP |
1066SL |
|
1066LH |
1066EW |
1066JL |
1066LS |
1066NR |
1066SM |
|
1066LJ |
1066EZ |
1066JM |
1066LT |
1066NS |
1066SN |
|
|
1066GD |
1066JN |
1066LV |
1066NT |
1066SP |
|
|
1066TA |
1066JP |
1066LW |
1066NV |
1066SR |
|
|
1066TB |
1066JT |
1066LX |
1066NW |
1066ST |
|
|
1066TC |
1066JV |
1066LZ |
1066NX |
1066SV |
|
|
1066XR |
Tabel 1: Overzicht van de postcodes die in aanmerking komen voor een ontheffing voor de knips op de Laan van Vlaanderen, Sloterweg-west en Sloterweg-oost..
- 1.2
Aanvragers
In aanmerking voor een ontheffing komen:
- a.
Bewoners die in de gemeentelijke basisadministratie staan ingeschreven in het bovengenoemde postcodegebied in tabel 1.
- b.
Ondernemers met een bedrijf of organisaties die blijkens de e-herkenning in het bovengenoemde postcodegebied in tabel 1 gevestigd zijn.
- a.
Artikel 2. Voorwaarden ontheffing
-
1. De in artikel 1.1.1 genoemde bewoners van Sloterweg-west kunnen maximaal twee (2) ontheffingen per adres aanvragen voor geslotenverklaring C12 Sloterweg-west als er op het adres minimaal één (1) persoon is geregistreerd die in het bezit is van een DigiD.
-
2. De in artikel 1.1.2 genoemde bewoners van Sloterweg-oost kunnen maximaal twee (2) ontheffingen per adres aanvragen voor geslotenverklaring C12 Sloterweg-oost als er op het adres minimaal één (1) persoon is die in het bezit is van een DigiD .
-
3. De in artikel 1.1.3 genoemde bewoners van Nieuw Sloten kunnen maximaal twee (2) ontheffingen aanvragen voor geslotenverklaring C12 Nieuw Sloten als er op het adres minimaal één (1) persoon is geregistreerd die in het bezit is van een DigiD
-
4. De in artikel 1.1.1 genoemde bedrijven of organisaties voor Sloterweg-west kunnen per adres maximaal vijf (5) ontheffingen aanvragen voor geslotenverklaring Sloterweg-west indien zij in het bezit zijn van een eHerkenning;
-
5. De in artikel 1.1.2 genoemde bedrijven of organisaties voor Sloterweg-oost kunnen per adres maximaal vijf (5) ontheffingen aanvragen voor geslotenverklaring Sloterweg-oost indien zij in het bezit zijn van een eHerkenning;
-
6. De in artikel 1.1.3 genoemde bedrijven of organisaties voor Nieuw Sloten kunnen per adres maximaal vijf (5) ontheffingen aanvragen voor beide geslotenverklaringen op de Laan van Vlaanderen indien zij in het bezit zijn van een eHerkenning;
-
7. Indien de in artikel 1.1.1. genoemde bewoners en in artikel 1.1.1. genoemde bedrijven op één adres gevestigd zijn in Sloterweg-west, dan kunnen er maximaal vijf (5) ontheffingen aangevraagd worden voor geslotenverklaring Sloterweg-west.
-
8. Indien de in artikel 1.1.2 genoemde bewoners en in artikel 1.1.2. genoemde bedrijven of organisaties op één adres gevestigd zijn in Sloterweg-oost, dan kunnen er maximaal vijf (5) ontheffingen aangevraagd worden voor geslotenverklaring Sloterweg-oost
-
9. Indien de in artikel 1.1.3 onder a genoemde bewoners en in artikel 1.1.3 genoemde bedrijven of organisaties op één adres gevestigd zijn in Nieuw Sloten, dan kunnen er maximaal vijf (5) ontheffingen aangevraagd worden voor beide geslotenverklaringen Laan van Vlaanderen;
-
10. In artikel 2. 1 t/m 2.9 genoemde bewoners en bedrijven of organisaties kunnen het kenteken waarvoor ontheffing is verleend veranderen. De ontheffing voor het nieuwe kenteken gaat na goedkeuring meteen in. Het voertuig met het oude kenteken heeft vanaf dat moment geen ontheffing meer.
-
11. De digitale ontheffing wordt aangevraagd via het formulier op de website. In gevallen waar het niet mogelijk is om de aanvraag digitaal in te dienen, kan men deze hiervoor in het Stadsloket terecht.
Artikel 3 (Digitale) ontheffingen
-
3.1 Ontheffingen worden verleend voor maximaal 2 jaar.
-
3.2 Ontheffingen worden verleend aan de aanvragers in artikel 1.1.1, 1.1.2 en 1.1.3 voor respectievelijk de geslotenverklaring,
- a.
‘Sloterweg West’ aangegeven door RVV borden C12 op Sloterweg-west,
- b.
‘Sloterweg Oost’ aangegeven door het RVV bord C12 op Sloterweg-oost
- c.
‘Laan van Vlaanderen West en Oost’ aangegeven door de RVV borden C12 op Laan van Vlaanderen.
- a.
-
3.3 Een nieuwe aanvraag of een (kenteken) wijzigingsaanvraag kan online worden gedaan en gaat in op de in de bevestiging benoemde dag/tijdstip.
Artikel 4. Aanvraag van de ontheffing
-
4.1 Een aanvraag van een digitale ontheffing wordt niet in behandeling genomen wanneer niet wordt voldaan aan de volgende aanvraagvereisten:
- a.
Telefoonnummer en e-mailadres van de aanvrager; de naam en het adres worden automatisch ingevuld bij de aanvraag
- a.
-
4.2 Voor het aanvragen van een ontheffing wordt gebruik gemaakt van een (digitaal) aanvraagformulier op basis van DigiD of e-Herkenning
-
4.3 Er zijn geen leges kosten verbonden aan het digitaal aanvragen van de ontheffing.
-
4.4 Indien het niet mogelijk is om de aanvraag digitaal in te dienen, dan men terecht in het stadsloket om hulp bij een aanvraag met DiGiD/eHerkenning te krijgen.
-
4.5 Na het verlenen van de ontheffing is het ingevoerde kenteken bekend in het systeem en is dit kenteken niet in overtreding bij de desbetreffende geslotenverklaring, zie ook artikel 3.3.
Artikel 5. Afwijzing aanvraag
-
5.1 De aanvraag wordt niet in behandeling genomen als niet wordt voldaan aan artikel 1 genoemde aanvraagvereisten.
-
5.2 In geval van een aanvraag die niet in behandeling wordt genomen en/of wordt afgewezen kan bezwaar gemaakt worden bij het Juridisch Bureau.
Artikel 6. Verlening ontheffing
-
6.1 De aanvrager die voldoet aan de criteria voor de ontheffing krijgt, bij de eerste aanvraag direct na de (digitale) aanvraag een (digitale) ontheffing.
-
6.2 Op de ontheffing staan:
- a.
gegevens van de aanvrager;
- b.
het kenteken van het voertuig;
- c.
de geslotenverklaring waarvoor ontheffing is verleend;
- d.
de aan de ontheffing mogelijk verbonden voorschriften en beperkende bepalingen;
- e.
de data waarop de ontheffing geldt;
- f.
de tijdsduur waarvoor de ontheffing geldt;
- g.
eventuele nadere aandachtspunten.
- a.
Artikel 7. Ontheffingsvoorschriften
-
7.1 De houder mag bij het gebruik van de ontheffing de omgeving en de overige verkeersdeelnemers niet op enigerlei wijze hinderen en/of in gevaar brengen;
-
7.2 De ontheffing is niet overdraagbaar;.
-
7.3 De ontheffing is voor de duur van twee (2) jaar geldig;
-
7.4 De houder kan het kenteken wijzigen in het formulier op de website, de wijziging gaat in op de in de bevestiging genoemde dag/tijdstip.
Artikel 8 Nadere voorschriften en beperkingen
-
8.1 Aan een ontheffing kunnen nadere specifieke voorschriften worden verbonden ten behoeve van de bescherming van de belangen op grond waarvan het verbod waarvan ontheffing is verleend van kracht is.
-
8.2 Aan de ontheffing kunnen nadere beperkingen worden gesteld ten aanzien van de geldigheid naar plaats en tijd.
-
8.3 Van deze uitvoeringsregeling is er de mogelijkheid nadere regels vast te stellen, wanneer nadere regels, in de vorm van specifieke criteria en voorwaarden, gewenst zijn op basis waarvan toegang tot het gebied kan worden verstrekt.
-
8.4 Voorrangsvoertuigen hebben een algemene landelijke vrijstelling via artikel 91 van het RVV 1990.
-
8.5 Enkel voor voertuigen met een ministeriële landelijke ontheffing RVV of voertuigen van gemeentelijke diensten en nutsbedrijven die een ontheffing RVV hebben voor de hele stad uitgegeven door andere instanties kunnen door middel van het doorgeven van de kentekens toegang krijgen tot de afgesloten straat. De toegang wordt verleend voor noodzakelijke ritten die verband houden voor het uitvoeren van hun taak, het verhelpen van een calamiteit. Deze toegang vormt een onderdeel van hun reguliere ontheffing RVV.
Artikel 9 Intrekking, wijziging of weigering van de ontheffing
-
9.1 De ontheffing mag uitsluitend worden gebruikt voor het doel waarvoor deze is verleend. De ontheffing kan worden ingetrokken of gewijzigd, indien:
- a.
Ter verkrijging daarvan onjuiste of onvolledige gegevens verstrekt zijn;
- b.
Aan de ontheffing verbonden beperkingen of voorschriften niet worden nagekomen;
- c.
De ontheffinghouder niet (meer) voldoet aan de criteria om in aanmerking te komen voor een ontheffing;
- d.
Sprake is van misbruik van de ontheffing;
- e.
De ontheffinghouder dit verzoekt;
- f.
Indien dit noodzakelijk is om redenen van openbaar belang.
- a.
-
9.2 Een ontheffingsaanvraag kan worden geweigerd indien:
- a.
Een eerdere ontheffing van de aanvrager in de twee jaren voorafgaand aan de beslissing op de aanvraag, wegens handelen in strijd met de ontheffingsvoorschriften en -beperkingen is ingetrokken.
- a.
Artikel 10 Handhaving
-
10.1. Als wordt geconstateerd dat een ontheffinghouder de voorschriften verbonden aan de ontheffing overtreedt, dan kan de ontheffing worden ingetrokken volgens het volgende stappenplan:
- a.
De ontheffinghouder ontvangt bij de eerste constatering van misbruik van de ontheffing een schriftelijke waarschuwing dat de ontheffing bij een volgende overtreding kan worden ingetrokken;
- b.
Bij een tweede constatering van misbruik gedurende de geldigheidsduur van de ontheffing wordt de ontheffing gedurende drie maanden ingetrokken.
- c.
Bij een derde constatering van misbruik gedurende de geldigheidsduur van de ontheffing wordt de ontheffing volledig ingetrokken en kan binnen een periode van 2 jaar na de intrekking geen nieuwe aanvraag worden gedaan.
- a.
-
10.2 Handelen in strijd met de aan een ontheffing verbonden voorschriften is verboden op basis van de Wegenverkeerswet artikel 150 lid 2 wegenverkeerswet strafbaar gesteld en opgenomen in de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften.
Artikel 11 Hardheidsclausule
-
11.1 Het dagelijks bestuur van stadsdeel Nieuw-West kan in bijzondere gevallen afwijken van de bepalingen in deze Uitvoeringsregeling indien weigering tot onevenredig nadelige gevolgen voor een of meer belanghebbenden zou leiden.
Artikel 12 Inwerkingtreding en citeertitel
-
12.1 Deze Uitvoeringsregeling treedt in werking per 16 juli 2024.
-
12.2 Deze regeling wordt aangehaald als: “Uitvoeringsregeling verlening ontheffing RVV voor de geslotenverklaring C12 Sloterweg-west, Sloterweg-oost, Laan van Vlaanderen-west en Laan van Vlaanderen-oost”
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van 16 juli 2024
De voorzitter
E. Ünver
De secretaris
E.C. Burke
Toelichting
Doel uitvoeringsregeling
De uitvoeringsregeling vormt een beleidsmatige en juridische basis voor de uitgifte van (digitale) ontheffingen. In de uitvoeringsregeling staat wat de juridische grondslag is voor de ontheffing, wie in aanmerking komt en onder welke voorwaarden. Daarbij wordt waar mogelijk aangesloten bij de uitgangspunten zoals die ook gelden in andere gebieden in Amsterdam.
Context
De Sloterweg-west is onderdeel van het Hoofdnet fiets, maar functioneert niet als zodanig. Dagelijks rijden er circa 15.000 motorvoertuigen terwijl de weg, die loopt over een historisch en smal dijklichaam, niet geschikt is voor deze hoeveelheid verkeer. Het is er veel te druk, voor de fietsers is nauwelijks ruimte en daardoor komt de verkeersveiligheid in het gedrang. Naast Hoofdnet fiets is de Sloterweg-west ook een gebiedsontsluitingsweg: bewoners, ondernemers en gebruikers van sportpark Sloten ondervinden overlast van het vele verkeer.
Dat komt onder andere doordat doorgaand verkeer uit Nieuw-West en Badhoevedorp de weg gebruikt om van en naar de A4 te rijden. De route via de Sloterweg-West is namelijk korter en sneller dan de route via Plusnet Auto (Plesmanlaan, J. Huizingalaan en Oude Haagseweg) en de S106/107.
De combinatie van fietsers met het grote aantal motorvoertuigen heeft zeer nadelige gevolgen voor de verkeersveiligheid en leidt regelmatig tot gevaarlijke situaties. Deze verkeersonveilige situatie moet zo snel mogelijk worden opgelost. Drempels, versmallingen en snelheidsbeperkingen hebben geen of onvoldoende effect gehad om de auto-intensiteit terug te dringen en of de verkeersveiligheid te verbeteren of bleken juist de ongewenste situatie te versterken.
Nota van Uitgangspunten Sloterweg-west Verkeersveilig
Het aantal motorvoertuigen dat over de Sloterweg rijdt, moet dus veel minder. De verkeersmaatregelen en de effecten daarvan op het omliggende wegennet staan in de door de gemeenteraad op 26 januari 2022 vastgestelde Nota van Uitgangspunten Sloterweg-West Verkeersveilig.
Voorkeursvariant 2A
Met de Nota van Uitgangspunten heeft de raad voorkeursvariant 2A gekozen. De keuze kwam tot stand nadat er verschillende varianten op verkeerskundige aspecten tegen elkaar zijn afgewogen en variant 2A het dichtst bij de beleidsprincipes van de gemeente blijft.
Voorkeursvariant 2A bestaat uit de volgende maatregelen:
- •
In totaal vier geslotenverklaringen in beide richtingen op de Sloterweg-west en beide armen van de Laan van Vlaanderen ter hoogte van de Plesmanlaan en Sloterweg-oost. Handhaving van het inrijverbod vindt onder andere plaats via kentekencamera’s.
- •
De Sloterweg en de Ditlaar zijn geen doorgaande wegen meer en de Sloterweg, de Ditlaar en de Vrije Geer hebben een maximumsnelheid van 30 km/uur;
- •
De wegen Langsom en Plesmanlaan tussen Sloterbrug en rotonde Baden Powellweg blijven een doorgaande route, maar deze zijn inmiddels 30 km/uur om de verkeersveiligheid daar te vergroten en waterbedeffecten in Badhoevedorp te beperken;
- •
Realisatie vindt plaats met infrastructurele maatregelen, zoals camera’s, bebording, bewegwijzering, markeringen en waar nodig snelheid remmende voorzieningen.
Hoewel met de vier geslotenverklaringen doorgaand verkeer wordt geweerd, is er voor elk motorvoertuig een alternatieve route beschikbaar om elke gewenste bestemming te bereiken in Sloten en Nieuw Sloten. Bewoners en bedrijven met een motorvoertuig geregistreerd op een adres in de directe omgeving van een inrijverbod komen in aanmerking voor een ontheffing. Zij worden zwaarder getroffen door de maatregel, omdat zij in het gebied wonen. De maatregel is immers gericht op het weren van het doorgaande verkeer.
Ontheffingen gelden voor de volgende groepen:
- •
Voorrangsvoertuigen als bedoeld in artikel 29 RVV1990 hebben een landelijke of wettelijke vrijstelling tijdens de uitvoering van hun taken op de RVV.
- •
Openbaar vervoer wordt uitgezonderd van de geslotenverklaring middels een RVV onderbord.
- •
Partijen die vanuit de gemeente of landelijke regeling reeds een RVV ontheffing voor C12 hebben gekregen die ziet op het mogen negeren van een geslotenverklaring
Bewoners en ondernemers kunnen onder de in deze Uitvoeringsregeling genoemde voorwaarden een ontheffing aanvragen wanneer hun:
- °
Woning, organisatie of bedrijf gelegen is aan Sloterweg-west, Sloten en Kortrijk: ontheffing voor afsluiting Sloterweg-west;
- °
Woning, organisatie of bedrijf gelegen is in Nieuw-Sloten: ontheffing voor afsluitingen Laan van Vlaanderen;
- °
Woning of bedrijf gelegen is aan de Sloterweg-oost en in het Park Haagse weg: ontheffing voor de Sloterweg-oost
Op onderstaande tekening zijn drie ontheffingsgebieden weergegeven
- •
Alle andere bewoners / bedrijven kunnen geen ontheffing aanvragen. Alle locaties zijn bereikbaar via de doorgaande wegen van Plusnet Auto en S106/S107.
Verkeersbesluiten geslotenverklaring
Om op de Sloterweg en in de wijk Nieuw-Sloten doorgaand verkeer te voorkomen gelden in de volgende straten C-12 geslotenverklaringen voor alle motorvoertuigen:
- •
Sloterweg ter hoogte van huisnummer 1160 nabij de bocht bij de Ditlaar
- •
Sloterweg ter hoogte Park Haagse weg
- •
Laan van Vlaanderen West ter hoogte van de Plesmanlaan tijdens de ochtend- en avondspits
- •
Laan van Vlaanderen Oost ter hoogte van de Plesmanlaan tijdens de ochtend- en avondspits
De geslotenverklaringen worden aangegeven met het RVV bord C12:
C12 en bijbehorende onderborden gesloten voor alle motorvoertuigen.
Een brommobiel, brom- en snorfietsen, aanhangers en fietsen (al dan niet met trapondersteuning) kunnen de gesloten verklaring passeren.
Juridische grondslag
Het betreft een ontheffing op grond van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (hierna genoemd: ontheffing RVV). Het Dagelijks Bestuur van stadsdeel Nieuw-West is namens het college van burgemeester en wethouders het bevoegd gezag voor het verlenen van deze locatie specifieke ontheffingen en het vaststellen van een uitvoeringsregeling uitgifte ontheffing RVV (artikel 87 Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 en artikel 9 Verordening op de stadsdelen en het stadsgebied Amsterdam 2022 en onderdeel I.2 en algemene opmerking 1 van bijlage 3 bij die verordening).
Belanghebbenden in Sloten en Nieuw-Sloten komen onder bepaalde voorwaarden in aanmerking voor een ontheffing RVV. De ontheffing is nodig voor het passeren van een geslotenverklaring voor alle motorvoertuigen.
Aanvraag en afgifte van de ontheffing gebeurt zoveel mogelijk digitaal. Voor mensen zonder internet of mensen die moeite hebben om een ontheffing digitaal aan te vragen worden bij de balie van het Stadsloket van stadsdeel Nieuw-West geholpen. De uitgifte van de ontheffing RVV wordt verzorgd door het Stadsloket van stadsdeel Nieuw-West, onderdeel van directie Dienstverlening.
De handhaving wordt verzorgd door opsporingsinstantie Amsterdam en het versturen van beschikkingen (boetes) loopt via Centraal Justitieel Incassobureau. Mocht er bezwaren op de beschikkingen komen dan worden deze door Openbaar Ministerie afgehandeld. Dit proces is een wettelijke vastgelegd recht van betrokkenen. Betrokken kunnen hun overtredingsdossier inzien.
Begrippenlijst:
De begrippen en begripsbepaling van de Beleidsregels ontheffingen artikel 87 Verkeersregels en Verkeerstekens 2019 zijn ook van toepassing op deze uitvoeringsregeling.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl