Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR722966
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR722966/2
Regeling vervalt per 31-12-2028
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Amersfoort houdende regels omtrent subsidie Sociaal Beheer Wijkontmoetingsplekken Amersfoort
Geldend van 20-09-2024 t/m 30-12-2028 met terugwerkende kracht vanaf 23-07-2024
Intitulé
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Amersfoort houdende regels omtrent subsidie Sociaal Beheer Wijkontmoetingsplekken AmersfoortBurgemeester en Wethouders van Amersfoort;
gelezen de nota Amersfoort Inclusieve Stad d.d. januari 2021;
gelet op de Algemene wet bestuursrecht en de Algemene Subsidieverordening Amersfoort;
overwegende dat het gewenst is activiteiten te stimuleren die bijdragen aan levendige wijkontmoetingsplekken in Amersfoort met een inloopfunctie en activiteiten ten behoeve van ontmoeting.
besluit vast te stellen de volgende regeling:
Artikel 1 Begripsbepalingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
- a.
Asv: Algemene subsidieverordening Amersfoort;
- b.
Collectieve activiteiten op wijkontmoetingsplekken: collectieve activiteiten die bijdragen aan de doelen van het plan van de wijk en gericht zijn op ontmoeting, advies (persoonlijk of digitaal) en/of lichte vormen van ondersteuning. Dit kunnen initiatieven zijn van inwoners, de wijk of buurt.
- c.
Inloopvoorziening: een laagdrempelige open inloop waar alle inwoners zonder afspraak gratis en in vertrouwen elkaar kunnen ontmoeten en informatie en advies kunnen krijgen. Waar activiteiten georganiseerd door inwoners en (semi) professionals kunnen plaatsvinden.
- d.
Samenwerkingsverband: verband tussen stichtingen of verenigingen met rechtspersonen die gezamenlijk een activiteit wensen uit te voeren, blijkend uit een daartoe vastgestelde overeenkomst;
- e.
Wijkontmoetingsplek: een herkenbare fysieke plek beschikbaar voor ontmoeting en activiteiten in de wijk voor alle inwoners, ten minste voor inwoners in een kwetsbare situatie. Met een preventieve werking door het faciliteren van contacten en het signaleren van advies- en ondersteuningsvragen.
- f.
Zelfbeheer: beheer, zowel financieel, facilitair als sociaal, uitgevoerd zonder opdracht van de gemeente door stichtingen of organisaties van bewoners.
Artikel 2. Doel
Het doel van deze regeling is het ondersteunen van het sociaal beheer op wijkontmoetingsplekken in Amersfoort.
Artikel 3. Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Burgemeester en wethouders verstrekken uitsluitend subsidie voor een periode van 2 jaar voor het sociaal beheer van de wijkontmoetingsplekken die binnen de categorieën A, B en C vallen zoals uitgewerkt in de Bijlage. Dit zijn de volgende activiteiten:
- a.
het organiseren van een inloopvoorziening;
- b.
het programmeren van activiteiten voor ontmoeting;
- c.
het faciliteren van vrijwilligers;
- d.
het aandacht geven aan bezoekers, het signaleren van en ondersteuningsvragen, het geven van advies en doorgeleiden;
- e.
onderhouden en versterken van het netwerk met professionals in de wijk.
Artikel 4 Indieningstermijn aanvraag
Burgemeester en wethouders besluiten over de openstelling van de regeling.
Artikel 5. Eisen aan de aanvrager
Subsidie kan enkel worden aangevraagd door rechtspersonen met volledige rechtsbevoegdheid zonder winstoogmerk.
Artikel 6. Eisen aan de aanvraag
-
1. Een aanvraag wordt ingediend op het vastgestelde door burgemeester en wethouders vastgesteld aanvraagformulier.
-
2. Uit de aanvraag blijkt voor welke wijk deze is ingediend.
-
3. De aanvraag voor sociaal beheer heeft minimaal betrekking op één wijkontmoetingsplek en kan betrekking hebben op twee of meerdere wijkontmoetingsplekken, wat moet blijken uit de aanvraag.
-
4. Per adres mag het sociaal beheer van 1 wijkontmoetingsplek aangevraagd worden.
-
5. In aanvulling op artikel 7 Asv, wordt de aanvraag enkel in behandeling genomen als in het activiteitenplan wordt ingegaan op thema’s die worden benoemd in artikel 11, lid 3. Daarnaast wordt in het activiteitenplan toegelicht op welke wijze de activiteiten worden uitgevoerd.
-
6. De aanvrager geeft op basis van het activiteitenplan en de sluitende begroting gemotiveerd aan welke categorie van sociaal beheer (A, B of C) er wordt aangevraagd.
-
7. De aanvrager kan in aanvulling op deze regeling een aanvraag doen voor de regelingen Wijkactiviteiten door vrijwilligers, met uitzondering van de kosten voor de inloopfunctie en/of het sociaal beheer.
Artikel 7. Subsidiabele kosten
-
1. In aanvulling op artikel 10, eerste lid, van de Asv komen de volgende kosten in aanmerking voor subsidie:
- a.
personele kosten voor de inzet van sociaal beheer, waaronder de inzet van derden;
- b.
kosten voor vrijwilligers;
- c.
kosten voor de inloopruimte en/of activiteitenruimten.
- a.
-
2. In aanvulling op artikel 10, tweede lid, van de Asv komen de volgende kosten niet in aanmerking voor subsidie:
- a.
kosten van activiteiten die redelijkerwijs kunnen worden gedekt uit de opbrengsten die met de activiteiten verband houden;
- b.
kosten om te voldoen aan wettelijke verplichtingen of aan gangbare minimumkwaliteitseisen;
- c.
kosten van in natura geleverde diensten en goederen;
- d.
kosten van gelieerde rechtspersonen die onderling in rekening worden gebracht;
- e.
kosten die gemaakt worden ten behoeve van het opstellen van de aanvraag;
- a.
Artikel 8. Hoogte subsidie
-
1. De subsidie van de gemeente Amersfoort bedraagt:
- a.
€25.000 per jaar voor categorie A;
- b.
€45.000 per jaar voor categorie B;
- c.
€70.000 per jaar voor categorie C.
- a.
-
2. De hoogte van de subsidie wordt, overeenkomstig de Asv, jaarlijks geïndexeerd.
Artikel 9. Subsidieplafond
-
1. Burgemeester en wethouders stellen bij afzonderlijk besluit het subsidieplafond vast.
-
2. Burgemeester en wethouders kunnen een subsidieplafond verlagen als:
- a.
het plafond wordt vastgesteld voordat de begroting voor het betrokken jaar is vastgesteld of goedgekeurd, en
- b.
de subsidieaanvragen waarop het subsidieplafond betrekking heeft, moeten worden ingediend voordat de begroting voor het betrokken jaar is vastgesteld of goedgekeurd.
- a.
-
3. Bij de bekendmaking van een subsidieplafond dat kan worden verlaagd overeenkomstig het vorige lid, wordt gewezen op de mogelijkheid van verlaging en de gevolgen daarvan voor reeds ingediende aanvragen.
-
4. Een subsidie ten laste van een begroting die nog niet is vastgesteld of goedgekeurd, wordt verleend onder de voorwaarde dat voldoende middelen op de begroting beschikbaar zullen worden gesteld. Bij de verleningsbeschikking wordt daarop gewezen.
Artikel 10. Weigeringsgronden
Overeenkomstig artikel 14, tweede lid, onder d, van de Asv, beslissen burgemeester en wethouders afwijzend op de aanvraag als:
- a.
de hoogte van het aangevraagde subsidiebedrag niet valt in de categorieën A,B of C;
- b.
door verstrekking van subsidie het subsidieplafond zou worden overschreden en de aanvraag daardoor slechts gedeeltelijk zou kunnen worden toegekend;
Artikel 11. Wijze van verdeling
-
1. Burgemeester en wethouders beoordelen de tijdig ingediende en volledige aanvragen aan de hand van de beoordeling op de onderstaande kwalitatieve criteria:
- a.
Functie sociaal beheer;
- b.
Vrijwilligers;
- c.
Maatschappelijke impact;
- d.
Ondernemerschap.
- a.
-
2. De weging van de criteria is 30% voor sub a en b en 20% voor sub c en d. De totaalscore wordt bepaald door het cijfer te vermenigvuldigen met de weging, de som van de criteria geeft een maximale score van 100%.
-
3. De criteria onder lid 1 zijn onderverdeeld in enkele subcriteria. Deze subcriteria worden middels toekenning van een cijfer op de schaal van 10 beoordeeld, waarbij geldt dat een 1 ‘zeer slecht’ en een 10 ‘uitmuntend’ is. De gemiddelde score per criterium wordt bepaald door de middeling van de toegekende punten van de desbetreffende subcriteria.
-
4. Het criterium “functie sociaal beheerder” is onderverdeeld in de volgende subcriteria:
- a.
Vakmanschap: uit de aanvraag blijkt de eerder opgedane kennis en vaardigheden voor het goed invulling geven aan de rol van sociaal beheerder. Er wordt beschreven hoe de inzet van het sociaal beheer heeft bijgedragen aan het vergroten van het bereik van kwetsbare inwoners in de wijk (10 punten);
- b.
Oorspronkelijkheid: uit de aanvraag blijkt een heldere missie en visie van de aanvrager ten aanzien van de vormgeving van het sociaal beheer (10 punten);
- c.
Zeggingskracht: er wordt helder gemaakt wat de aanvrager wil bereiken in de komende twee jaar met de inzet van de sociaal beheerder en hoe dat in de praktijk wordt aangepakt (10 punten).
- a.
-
5. Het criterium “vrijwilligers” is onderverdeeld in de volgende subcriteria:
- a.
Inzet vrijwilligers: uit de aanvraag blijkt de mate waarin inwoners uit de wijk bijdragen aan de activiteiten als vrijwilliger en wat de omvang is van het vrijwilligersbestand (10 punten)
- b.
Vrijwilligersbeleid; uit de aanvraag blijkt wat de visie en missie is ten aanzien van het boeien en inden van vrijwilligers aan de inloopfunctie en activiteiten (10 punten).
- c.
Participatie: uit de aanvraag blijkt op welke manier vrijwilligers en deelnemers actief betrokken worden bij de opzet en evaluatie van de programmering (10 punten).
- a.
-
6. Het criterium “Maatschappelijke impact” is onderverdeeld in de volgende subcriteria;
- a.
Samenwerking andere partijen; uit de aanvraag blijkt met welke andere partijen de samenwerking wordt aangegaan, hoe deze samenwerking de activiteiten op de wijkontmoetingsplek raken en welke doelgroep(en) hiermee worden bereikt (10 punten).
- b.
Bereik van inwoners in een kwetsbare situatie; uit de aanvraag blijkt dat de inhoud van de activiteiten en inloop relevant is voor de kwetsbare inwoners uit de wijk en wat de omvang is van het totaal te bereiken aantal deelnemers per week (10 punten).
- a.
-
7. Het criterium “Ondernemerschap” is onderverdeeld in de volgende subcriteria;
- a.
Sociaal ondernemerschap: uit de aanvraag blijken of sociaal ondernemerschap een rol heeft in de ontwikkeling van de wijkontmoetingsplek en op welke wijze de aanvrager zich inspant om zichtbaar en uitnodigend te zijn (10 punten).
- b.
Aanvullende financiering: uit de aanvraag blijkt of er sprake is van een diverse financieringsmix, waarbij duidelijk is welke financieringsbronnen worden aangewend om de begroting sluitend te maken. En wordt beschreven hoe de aanvrager de komende twee jaar gaat benutten om andere/aanvullende vormen van financiering te vinden (10 punten).
- a.
-
8. Verstrekking van subsidie vindt plaats in de volgorde van de door burgemeester en wethouders aangebrachte rangschikking, totdat het vastgestelde subsidieplafond is bereikt.
Artikel 12. Bevoorschotting
Het subsidiebedrag wordt jaarlijks voor 80% bevoorschot.
Artikel 13. Verplichtingen
In aanvulling op hoofdstuk 4 van de Asv is de subsidieontvanger verplicht:
- a.
de verkregen subsidie ook daadwerkelijk in te zetten voor de uitvoering van de activiteit;
- b.
dat personen die activiteiten verrichten voor of werken met personen in de leeftijd tot 18 jaar altijd beschikken over een Verklaring Omtrent het Gedrag.
- c.
het verkrijgen van de benodigde vergunning voor uitvoering van de activiteiten.
- d.
alle inwoners zijn welkom, ongeacht doelgroep, religie, afkomst;
- e.
er is een actueel vrijwilligersbeleid waarin op hoofdlijnen wordt aangegeven hoe er wordt omgegaan met vrijwilligers en VOG aanvragen (voor wie wel en voor wie niet).
- f.
er zijn duidelijke huisregels aanwezig;
- g.
er zijn gebruikersovereenkomsten aanwezig met huurders;
- h.
er is sprake van zelfbeheer van het pand;
- i.
de plek is bereikbaar voor de inwoners in een kwetsbare situatie;
- j.
de wijkontmoetingsplek heeft een herkenbare plek in de wijk;
- k.
de wijkontmoetingsplek is vrij toegankelijk en veilig;
- l.
de koffie en thee is tijdens de inloop gratis;
- m.
de inloop is maximaal 6 weken per jaar gesloten.
- n.
het voeren van minimaal een tussentijds kwalitatief voortgangsgesprek voor het einde van het eerste jaar.
Artikel 14. Vaststelling
De subsidieontvanger dient de verantwoording aan te leveren conform artikel 26 van de ASV.
Artikel 15. Slotbepalingen
-
1. De Subsidieregeling ondersteuning wijkcentra Amersfoort 2022 wordt met deze regeling ingetrokken.
-
2. Deze subsidieregeling treedt in werking de dag na bekendmaking ervan.
-
3. Deze subsidieregeling wordt aangehaald als: ‘Subsidieregeling sociaal beheer wijkontmoetingsplekken’
-
4. Deze subsidieregeling vervalt op 31 december 2028.
-
5. Deze subsidieregeling blijft van toepassing op subsidies die voor de vervaldatum onder deze subsidieregeling zijn verstrekt.
Ondertekening
Vastgesteld in de vergadering van 9 juli 2024.
De secretaris,
De burgemeester,
Bijlage: Categorie sociaal beheer
Per onderwerp zet de aanvrager een kruisje bij de meest passende omschrijving. De categorie met de meeste kruisjes is de categorie voor de aanvraag. Definities:
- ○
Kenmerkend profiel: beschrijving van de functionaliteiten van de wijkontmoetingsplek.
- ○
Opening inloop: het aantal dagdelen of uren dat een wijkontmoetingsplek per week open is.
- ○
Vrijwilligers: het aantal vrijwilligers dat helpt bij de inloop en de collectieve activiteiten voor maatschappelijke programmering. Hier gaan we uit dat per activiteit 1-5 vrijwilligers benodigd zijn en bij de inloop 1-3.
- ○
Programmering: het aantal ruimten dat er geprogrammeerd met collectieve activiteiten passend bij de behoeften van de inwoner en de wijk. De ruimten voor collectieve activiteiten dienen qua bezettingsgraad tenminste 60 procent voor maatschappelijke activiteiten te zijn. Hiermee sluiten we (para- of semi-) commerciële verhuur niet uit, maar mag de maatschappelijke programmering niet verdringen.
- ○
Bezoekers: het aantal bezoekers dat van de inloopvoorziening gebruik maakt in een week.
- ○
Netwerk: Professionals uit het netwerk van gezondheid, welzijn en zorg die regelmatig hun reguliere werk doen vanuit de wijkontmoetingsplek.
A. Categorie Sociaal Beheer
- ○
Kenmerkend profiel: De wijkontmoetingsplek van categorie A kenmerkt zich door één ruimte die benut wordt als inloopvoorziening met als hoofddoel het faciliteren van ontmoeting. Naast de inloop kunnen er in dezelfde ruimte in beperkte hoeveelheid activiteiten georganiseerd worden die ontmoeting stimuleren passend bij de behoefte van de inwoner.
- ○
Opening inloop: minstens 8 dagdelen van 3 uur of meer per week;
- ○
Vrijwilligers: 2-5 vrijwilligers werkzaam op een dag met inloop;
- ○
Programmering: activiteiten vinden plaats in dezelfde ruimte als de inloop;
- ○
Bezoekers: 50-100 bezoekers van de inloopfunctie en collectieve activiteiten per week;
- ○
Netwerk: er werken 1-2 partijen uit het professionele netwerk op de wijkontmoetingsplek;
- ○
Ureninzet betaalde kracht voor sociaal beheer: 16-23 uur
B. Categorie Sociaal Beheer
- ○
Kenmerkend profiel: De wijkontmoetingsplek van categorie B kenmerkt zich door een inloopvoorziening, en één of twee ruimten die voor collectieve activiteiten gebruikt kunnen worden passend bij de behoeften van inwoners en de wijk. Het is een herkenbare plek in de wijk met een welzijnsfunctie: bezoekers kunnen informatie- en advies krijgen.
- ○
Opening inloop: de inloop is gedurende de week altijd open tijdens kantooruren 9-17u;
- ○
Vrijwilligers: 5-15 vrijwilligers werkzaam op een dag met inloop en collectieve activiteiten;
- ○
Programmering: activiteiten vinden plaats in de inloop plus één of twee ruimten waar collectieve activiteiten worden georganiseerd;
- ○
Bezoekers: 100-150 bezoekers van de inloopfunctie en collectieve activiteiten per week;
- ○
Netwerk: er werken 3-4 partijen uit het professionele netwerk op de wijkontmoetingsplek;
- ○
Ureninzet betaalde kracht voor sociaal beheer: 24-32 uur.
C. Categorie Sociaal Beheer
- ○
Kenmerkend profiel: De wijkontmoetingsplek in categorie C kenmerkt zich door het bieden van inloopfunctie en drie of meer activiteitenruimten. Het is een herkenbare en centrale plek in de wijk en functioneert daarmee als het huis van de wijk. Bezoekers kunnen informatie-en advies krijgen, maar ook kunnen gezondheids- en welzijn professionals werken op de wijkontmoetingsplek. Een goede programmering van collectieve activiteiten voor een levendige wijkontmoetingsplek vergt in hoge mate inzet van sociaal beheer.
- ○
Opening inloop: de wijkontmoetingsplek is doordeweeks, maar ook regelmatig in de avond en in het weekend open voor inloop;
- ○
Vrijwilligers: 16+ vrijwilligers werkzaam per dag met inloop en collectieve activiteiten;
- ○
Programmering: inloop en drie ruimten of meer waar collectieve activiteiten worden georganiseerd;
- ○
Bezoekers: 151+ bezoekers per week van de inloopfunctie en collectieve activiteiten;
- ○
Netwerk: er werken 5-10 partijen uit het professionele netwerk op de wijkontmoetingsplek;
- ○
Ureninzet betaalde kracht voor sociaal beheer: 33 uur of meer.
Toelichting subsidieregeling
Artikel 2: Doel
Deze overgangsregeling heeft als doel voor de komende twee jaar continuïteit te bieden voor het sociaal beheer van wijkcentra en inloopvoorzieningen die subsidie kregen uit de subsidieregeling ondersteuning wijkcentra Amersfoort 2022 en subsidieregeling Projecten#Indebuurt 2022 en die voldoen aan de eisen van deze regeling. Tevens biedt deze regeling ruimte voor het sociaal beheer van nieuwe wijkontmoetingsplekken. Met deze overgangsregeling wordt toegewerkt naar een nieuwe regeling in 2027 waarbij de verdeling van wijkontmoetingsplekken over de stad plaats zal vinden op basis van wijkkenmerken en het dan geldende wijkplan.
Artikel 3: Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
- 1.
Dit zijn de activiteiten die we verstaan onder sociaal beheer. Deze zijn voorwaardelijk voor een levendige inloopvoorziening.
- a.
het organiseren van een inloopvoorziening: het zorgen voor dat de voorwaarden aanwezig zijn voor inloop om open te kunnen zijn. Voorbeelden hiervan zijn zorgen dat er voldoende vrijwilligers aanwezig zijn, dat sleuteloverdracht geregeld is, dat de faciliteiten voldoende zijn, dat er koffie en thee aanwezig.
- b.
het programmeren van activiteiten voor ontmoeting; om een bruisende wijkontmoetingsplek te hebben met een preventieve functie, is het belangrijk een goede programmering te hebben in de wijkontmoetingsplek. Denk hierbij aan collectieve activiteiten die bijdragen aan de doelen van het geldende wijkplan van de wijk en gericht zijn op ontmoeting, advies (persoonlijk of digitaal) en/of lichte vormen van ondersteuning. Dit kunnen initiatieven zijn van inwoners, de wijk of buurt.
- c.
het faciliteren van vrijwilligers; om een levendige wijkontmoetingsplek te hebben zijn vrijwilligers onmisbaar! De taken van een sociaal beheerder is faciliteren, binden en behouden van vrijwilligers, en het hebben en toezien op de uitvoering van het vrijwilligersbeleid van de wijkontmoetingsplek.
- d.
het aandacht geven aan, en signaleren van ondersteuningsvragen en adviseren van bezoekers: alle bezoekers van een wijkontmoetingsplek kunnen aandacht krijgen wanneer nodig of gewenst. De signaleringsfunctie is belangrijk. Wanneer er een adviesvraag of een zorgvraag ligt zorgt een goed sociaal beheer ervoor dat contacten met de juiste personen gelegd wordt.
- e.
Onderhouden en versterken van het netwerk in de wijk: de wijkontmoetingsplek heeft een spilfunctie en dient daarmee contact te onderhouden met 0e, 1e lijnspartners, ondernemers en andere relevante partners voor een preventieve werking.
- a.
Artikel 4. Indieningstermijn aanvraag
Aanvragen kunnen gedurende de regeling alleen worden aangevraagd binnen het beschreven termijn. Aanvragen die tijdens de looptijd van de regeling worden aangevraagd, worden niet in behandeling genomen. De subsidieaanvraag kan worden ingediend gedurende het vast te stellen indieningstermijn via het aanvraagformulier op subsidie@amerfoort.nl
Artikel 5. Eisen aan de aanvrager
Instellingen met ANBI-status worden aangemerkt als rechtspersoon ‘zonder winstoogmerk’.
Artikel 6. Eisen aan de aanvraag
De aanvraag voldoet aan alle eisen zoals gesteld in artikel 6 Asv. Wanneer twee wijkontmoetingsplekken vlakbij elkaar liggen, dezelfde functie hebben, bieden het college de mogelijkheid om voor twee wijkontmoetingsplekken gezamenlijk een categorie sociaal beheer aan te vragen. De aanvulling op het activiteitenplan is dan een plan hoe het sociaal beheer ingezet wordt voor de twee wijkontmoetingsplekken en hoe deze aanvullend op elkaar zijn.
De subsidiabele kosten voor sociaal beheer zijn personele kosten die gemaakt worden om het sociaal beheer uit te kunnen voeren op de wijkontmoetingsplek. Ook als er derden ingehuurd worden voor bijvoorbeeld tijdelijke ondersteuning als het nodig is. Het is ook mogelijk om een deel van het budget te besteden aan het verbeteren van de wijkontmoetingsplek, bijvoorbeeld voor meubilair, apparatuur, pr-materiaal of voor een bijdrage aan de exploitatiekosten.
Artikel 8. Hoogte subsidie
In deze regeling zijn 3 categorieën van sociaal beheer van toepassing. Hiermee zit er verschil in de omvang van het sociaal beheer dat nodig is om een levendige wijkontmoetingsplek te organiseren. Zo is er een transparant systeem waarop er onderscheid gemaakt wordt tussen het sociaal beheer van wijkontmoetingsplekken. Met een profiel wordt er beschreven wat er tenminste nodig is om de functie van wijkontmoetingsplek te kunnen hebben. Op basis van de aanvraag wordt de meest passende categorie verstrekt. Dit kan in de praktijk betekenen dat de reële kosten in de verantwoording hoger of lager kunnen uitvallen, maar hierop vindt geen verrekening plaats. Indien de aangevraagde categorie niet aansluit bij de informatie uit de aanvraag, wordt de aanvraag afgewezen. Er kan geen nieuwe aanvraag worden ingediend voor een andere categorie.
Artikel 11. Wijze van verdeling
Alle aanvragen die voldoen aan de eisen die zijn opgenomen in de regeling, worden inhoudelijk beoordeeld. De leidraad van de kwalitatieve beoordeling van de subsidieaanvraag wordt gevormd door vier kwalitatieve criteria waaraan per subcriteria een weging aan wordt gehangen. De beoordeling van de aanvragen gebeurt door een door het college is vastgestelde de ambtelijke boordelingscommissie, binnen het kader van de vastgestelde beleidskader inclusieve stad. Per subcategorie worden er door de commissie punten toegekend. De punten worden gebaseerd op de volgende rapportcijfers:
- 1.
zeer slecht
- 2.
slecht
- 3.
zeer onvoldoende
- 4.
onvoldoende
- 5.
twijfelachtig
- 6.
voldoende
- 7.
ruim voldoende
- 8.
goed
- 9.
zeer goed
- 10.
uitmuntend
De individuele beoordeling van de aanvragen resulteert in een rangschikking, welke met toelichting en argumentatie ter besluit zal worden voorgelegd aan het college.
Artikel 12. Bevoorschotting
Indien de activiteiten gedurende de looptijd van de beschikking worden gestopt, zal de bevoorschotting stoppen.
Artikel 13 Verplichtingen
In dit artikel staat onder andere beschreven welke eisen een wijkontmoetingsplek moet voldoen om in aanmerking te komen voor een aanvraag voor sociaal beheer.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl