Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR722525
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR722525/1
Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen gemeente Voorne aan Zee 2024
Geldend van 17-07-2024 t/m heden
Intitulé
Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen gemeente Voorne aan Zee 2024Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Voorne aan Zee;
Overwegende dat
Het college van burgemeester en wethouders op grond van de Verordening Gegevensverstrekking Basisregistratie Personen gemeente Voorne aan Zee een nadere regeling kan vaststellen over het verstrekken van gegevens uit de basisregistratie personen;
Gelet op
- -
Artikel 3.2, 3.8 en 3.9 van de Wet basisregistratie personen (Wet BRP),
- -
de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG),
- -
artikel 2 van de Uitvoeringswet AVG (UAVG)
- -
artikel 156 van de Gemeentewet
- -
de Verordening Gegevensverstrekking Basisregistratie Personen Gemeente Voorne aan Zee;
BESLUIT
Vast te stellen: Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen gemeente Voorne aan Zee 2024
Artikel 1: Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente
-
1. Met in achtneming van het besluit als bedoeld in artikel 3.2 en 3.8 van de Wet basisregistratie personen, kunnen gegevens uit de basisregistratie aan organen van de gemeente Voorne aan Zee worden verstrekt, voor zover deze organen nodig hebben voor de uitvoering van de hen opgedragen taken;
-
2. De verstrekking als bedoeld in lid 1, kunnen plaatsvinden door middel van rechtstreekse raadpleging van de basisregistratie personen (ad hoc verstrekkingen), door spontane verstrekkingen en selectie;
-
3. De teammanager onder wiens verantwoordelijkheid de basisregistratie wordt bijgehouden, wijst de organen van de gemeente aan, aan wie gegevens worden verstrekt, de categorie van personen die het betreft, de gegevensset en de wijze van verstrekken. Deze zijn vermeld in de autorisatie Gemeenten Als Buitengemeentelijke Afnemers (GABA).
Artikel 2: Verstrekkingen aan derden
-
1. Met in achtneming van het bepaalde in artikel 3, kunnen over een ingeschrevene die ingezetene is van de gemeente Voorne aan Zee en over een overledene die op het moment van overlijden ingezetene van de gemeente Voorne aan Zee was, gegevens uit de basisregistratie worden verstrekt aan derden die werkzaamheden uitvoeren met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente;
-
2. Over een ingezetene van de gemeente Voorne aan Zee kunnen gegevens uit de basisregistratie worden verstrekt aan een derde, die voorafgaan de schriftelijke toestemming heeft van de ingezetene wiens gegevens worden verstrekt;
-
3. De verstrekking als bedoeld in lid 1 van dit artikel vindt slechts plaats voor zover deze noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de derde en het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de ingeschrevene niet aan de verstrekking in de weg staan;
-
4. De verstrekking als bedoeld in dit artikel kan uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens zoals vermeldt in Artikel 3.9 lid 4 van de Wet Basisregistratie Personen.
Artikel 3: Aanwijzing gewichtige maatschappelijke belang en categorieën derden
-
1. Als werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang worden aangewezen de werkzaamheden als genoemd in bijlage 2 van deze regeling;
-
2. Als categorieën van derden die de in lid 2 genoemde werkzaamheden uitvoeren, worden aangewezen de categorieën als genoemd in bijlage 1 van deze regeling
Artikel 4: Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. Deze regeling treedt in werking de dag na bekendmaking, onder intrekking van:
- •
De regeling gegevensverstrekkingen basisregistratie personen Brielle 2019
- •
De regeling gegevensverstrekkingen basisregistratie personen Hellevoetsluis 2019
- •
De regeling gegevensverstrekkingen basisregistratie personen Westvoorne 2014
- •
-
2. Deze regeling kan worden aangehaald als: Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Voorne aan Zee 2024
Ondertekening
Vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Voorne aan Zee.
Datum: 02-07-2024
de secretaris,
R. (Rudie) Heintjes
de burgemeester,
dr. P. (Peter) Rehwinkel
Bijlage 1
Opgave van de organisatieonderdelen en de taken die deze uitvoeren waarvoor gegevens uit de BRP kunnen worden verstrekt
Deze bijlage behoort bij artikel 1 van de Regeling gegevensverstrekking Basisregistratie personen Voorne aan Zee 2024 en bevat een opgave van de organisatieonderdelen en de taken die deze uitvoeren waarvoor gegevens uit de BRP kunnen worden verstrekt. Gegevensverstrekking kan plaatsvinden door middel van ad hoc, spontaan en/of selectie.
Organisatie onderdeel |
Taak |
Doelomschrijving |
Wettelijke grondslag |
Soort verstrekking |
Profiel |
Publieks- en bedrijfscontacten |
Procedures Burgerzaken |
Burgerlijke stand |
Wet BRP |
Ad hoc en selectie |
4 |
|
Procedures Burgerzaken |
Bijhouden BRP |
Wet BRP |
Ad hoc en selectie |
4 |
|
Procedures Burgerzaken |
Gemeentelijke uitvaart |
Wet op de lijkbezorging |
Ad hoc en selectie |
3 |
|
Procedures Burgerzaken |
Naturalisatie en optie |
Wet op het Nederlanderschap |
Ad hoc en selectie |
4 |
|
Procedures Burgerzaken |
Verklaring omtrent gedrag |
Regeling beheer en toezicht BRP |
Ad hoc en selectie |
4 |
|
Procedures Burgerzaken |
Reisdocumenten |
Paspoortwet |
Ad hoc en selectie |
4 |
|
|
Rijbewijzen |
Reglement Rijbewijzen |
|
|
|
Procedures Burgerzaken |
Migratie |
Besluit Burgerlijke Stand/Wet BRP |
Ad hoc en selectie |
4 |
|
Procedures Burgerzaken |
Legaliseren handtekening en andere documenten |
Wet Justitiële Documentatie |
Ad hoc en selectie |
4 |
|
Procedures Burgerzaken |
Inlichtingenver- strekking, behandelen van aanvragen, meldingen en verzoeken |
Diverse gemeentelijke en wettelijke taken |
Ad hoc en selectie |
3 |
|
Procedures Burgerzaken |
Briefadres en adresonderzoek |
Wet BRP |
Ad hoc en selectie |
4 |
|
Crisisbeheer- sing en rampen- bestrijding |
Registratie slachtoffers |
Wet veiligheidsregio's |
Ad hoc en selectie |
3 |
|
Verkiezingen en referenda |
Benoeming leden stembureaus, instructie, indeling en uitbetaling vergoeding |
Kieswet |
Ad hoc en selectie |
4 |
|
Taken KCC en Dienstverlening |
Verstrekken van inlichtingen en doorverwijzen naar andere afdelingen |
Diverse gemeentelijke en wettelijke taken |
Ad hoc |
1 |
|
Taken KCC en Dienstverlening |
Uitreiken reisdocumenten en rijbewijzen |
Paspoortwet en Reglement Rijbewijzen |
Ad hoc |
4 |
|
Taken KCC en Dienstverlening |
Verloren en gevonden voorwerpen |
Regeling gevonden voorwerpen |
Ad hoc |
1 |
Maatschappelijke Ontwikkeling/ Maatschappelijk Beheer &Uitvoering |
Subsidies verstrekken |
Aanvragen voor subsidies behandelen, verstrekken van subsidies |
Awb |
Ad hoc |
1 |
|
Behandeling aanvragen voor uitkeringen, zorg voor ouderen en jongeren en schuldhulp- verlening. |
Behandelen aanvragen, toekennen voorzieningen en uitkeringen, ondersteunin, paticipatie, jeugdzorg en sociale werkvoorziening |
Participatiewet, Wmo, Regeling gehandicaptenparkeerkaart, Wsw, en Jeugdwet |
Ad hoc en selectie |
3 |
|
Opsporen strafbare feiten, misbruik en fraude |
Controle ter voorkoming en nemen maatregelen bij misbruik, plegen strafbare feiten en fraude |
Omgevingswet, participatiewet, WWB, WMO, Wajong en Wet BRP |
Ad hoc en selectie |
3 |
|
Gehandicapten- parkeerkaarten |
Behandelen aanvragen gehandicapten- parkeerkaarten |
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer Regeling gehandicaptenparkeerkaart |
Ad hoc en selectie |
2 |
|
Maatschappelijke ondersteuning, woonurgentie, bijzondere opneming psychiatrische ziekenhuizen, leerlingen- vervoer en leerplichtigheid |
Vergoeding kosten leerlingenvervoer en regelen van vervoer, leerplicht, maatschappelijke vraagstukken, behandelen aanvragen en individuele casussen, noodvoorziening en opname personen in psychiaterisch ziekenhuis |
Gemeentelijke verordening leerlingenvervoer, Leerplichtwet, jeugdwet, ABWZ,WPO, WVO, WEB, WEC, Wvggz en WZD |
Ad hoc en selectie |
2 |
|
Informatie verstrekken ouderen |
Ouderen ondersteunen zodat zij zelfredzaam zijn |
WMO, participatiewet |
Ad hoc en selectie |
2 |
|
Peutermonitor |
Ouders van peuters met VVE-inicatie ondersteunen |
WPO, WKO en AMvB |
Ad hoc en selectie |
2 |
|
Informatie verstrekken aan 18 jarige |
Jongeren informeren over veranderingen wanneer zij 18 jaar gaan worden |
Jeugdwet, algemene taak |
Ad hoc en selectie |
1 |
Organisatie& Ontwikkeling |
Drank- en horeca, kansspelen, omgevingsvergunning, parkeerbeleid, vergunningen, handhavingsmeldingen, APV en winkeltijden |
Behandelen van aanvragen en heffen van leges |
Omgevingswet en aanverwante regelgeving, Wet Bibob, APV, Wet op de kansspelen, Drank- en Horecawet, Winkeltijdenwet en Awb. |
Ad hoc |
1 |
|
Toezicht, handhaving en opsporing. |
Openbare orde en veiligheid |
Awb, Wabo, APV, Participatiewet, Wet brp, Aanwijzingsbesluit Minister voor Rechtsbescherming, afvalstoffenverordening, parkeerbeleid |
Ad hoc |
2 |
|
Noodver- ordening, rampenbe- strijding, openbare orde en veiligheid |
Openbare orde en veiligheid |
Wet veiligheidsregio’s, noodverordening, wetboek van strafvordening, opiumwet, APV |
Ad hoc |
2 |
|
Jubilea overzichten: 60, 65, 70 en 75 jarige huwelijken, 90, 100, 100+ jarigen en koninklijke onder- scheidingen |
Felicitaties van burgemeester via brief of persoonlijk bezoek |
Wet instelling orde Nederlandse Leeuw en Wet orde Oranje Nassau en lokale taak |
Ad hoc en selectie |
2 |
|
Overleden personen |
Condoleance door College |
Lokale taak |
Ad hoc |
2 |
|
Klachtenaf- handeling en uitvoering juridische procedures |
Klachten, bezwaar en beroepschriften |
Algemene wet bestuursrecht, Algemene verordening gegevensbescherming |
Ad hoc |
1 |
|
Pensioenwet raadsleden, wethouders en wachtgelden gemeente- personeel |
Behandelen aanvragen en registratie |
Pensioenfondswet, ambtenarenwet en gemeentewet |
Ad hoc en selectie |
1 |
Ruimtelijke Ontwikkeling |
Uitvoeren omgevings- vergunning |
Behandelen van aanvragen voor vergunningen en toezicht & handhaving |
Omgevingswet, leegstandwet en huisvestingswet |
Ad hoc en selectie |
1 |
Ruimtelijke Beheer en Uitvoering |
Begraafplaatsadministratie en grafrechten |
Administratie t.b.v. begraafplaatsen, grafrechten |
Wet op de lijkbezorging |
Ad hoc en selectie |
2 |
|
Afvalstoffen- heffing |
Behandelen aanvragen milieupas |
Lokale taak en afvalstoffenverordening |
Ad hoc en selectie |
1 |
Woonbedrijf |
Registratie huurders |
behandelen aanvragen van huurders en controle van inschrijving na beëindiging van huurcontract |
Wet BRP |
Ad hoc en selectie |
1 |
Interne dienstverlening |
Gemeentelijke financiële administratie |
Innen en betalen facturen, innen gemeentelijke belastingen en heffingen |
Algemene wettelijke taken |
Ad hoc en selectie |
1 |
|
Gemeentelijke belastingen en heffingen |
Innen van belastingen en heffingen |
Gemeentewet, wet WOZ |
Ad hoc en selectie |
1 |
|
Gemeente- archief |
Registratie zaken en dispensatie niet-openbare archiefstukken. |
Archiefwet |
Ad hoc en selectie |
1 |
|
BAG |
Basisregistratie adressen en gebouwen |
Huisvestingswet, Wet BAG, gemeentelijke huisvestingsverordening, |
Ad hoc en selectie |
1 |
|
Geo- informatie |
Overzicht eigendom, geo-informatie |
|
|
|
Profielen gegevensverstrekking behorende bij bovengenoemde organen van de gemeente Voorne aan Zee.
In de onderstaande tabel wordt per profiel aangegeven welke categorieën persoonsgegevens verstrekt mogen worden. De persoonsgegevens in de BRP zijn opgesplitst in categorieën, zie kolom ‘omschrijving’.
|
Profiel |
|||
Omschrijving |
1 |
2 |
3 |
4 |
Persoon |
X |
X |
X |
X |
Ouders |
|
X |
X |
X |
Nationaliteit |
|
|
X |
X |
Huwelijk/geregistreerd partnerschap |
X |
X |
X |
X |
Overlijden |
X |
X |
X |
X |
Inschrijving/kiesrecht |
|
|
|
X |
Verblijfplaats |
X |
X |
X |
X |
Kind |
|
X |
X |
X |
Verblijfstitel |
|
|
X |
X |
Gezagsverhouding |
|
X |
X |
X |
Reisdocument |
|
|
|
X |
Verwijsgegevens |
X |
X |
X |
X |
Adres |
X |
X |
X |
X |
Bewoning |
X |
X |
X |
X |
Geheimhouding gegevens |
X |
X |
X |
X |
Bijlage 2
Aanwijzing gewichtige maatschappelijke belangen en categorieën derden (Op grond van artikel 3 Regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen Voorne aan Zee 2024)
Verstrekking blijft achterwege als de betrokkene op grond van en met inachtneming van artikel 3.21 Wet BRP verzocht heeft om verstrekkingsbeperking.
Gewichtig maatschappelijk belang BRP |
Categorie derde BRP |
Bevorderen van culturele en maatschappelijke vaardigheden inwoners. Tegengaan analfabetisme. |
Bibliotheken |
Terugvinden van nabestaanden i.v.m. begraven en cremeren van inwoners van de gemeente |
Niet gemeentelijke crematoria en begraafplaatsen |
Bevorderen cultuur en behoud van cultureel erfgoed |
Cultuurorganisaties die een subsidie van de gemeente ontvangen |
Ondersteunen van organisaties in de gemeente die goede doelen voor de inwoners nastreven |
Fondsverwervende organisaties met erkenning van het CBF |
Maatschappelijke dienstverlening |
Instellingen die genoemde werkzaamheden verrichten op het terrein van |
Algemene en geestelijke gezondheidszorg |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van |
Kinderopvangwerk |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van |
Jeugdwelzijnswerk |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van |
Ouderenzorg |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van |
Gehandicaptenzorg |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van |
Sociale werkvoorziening |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van |
Sociaal - Juridische zorgverlening |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van |
Geestelijke en maatschappelijke zorg |
Kerken in de gemeente die geen gegevens ontvangen via de SILA |
Schuldhulpverlening |
Schuldhulpverleningsinstanties |
Bevorderen inburgering |
Niet-gemeentelijke inburgeringbureaus |
Migrantenhulp |
Migrantenorganisaties in de gemeente |
Ouderenondersteuning |
Ouderenorganisaties |
Onderlinge hulp patiënten |
Patiëntenverenigingen |
Bevorderen van sportgezondheid |
Sportverenigingen en organisaties |
Bevorderen van de zelfredzaamheid |
Thuiszorgorganisaties |
Maatschappelijke of filantropische doelen |
Instellingen, verenigingen en stichtingen op het gebied van maatschappelijke of filantropische doelen |
Bevordering vrouwenwelzijn |
Vrouwenorganisaties |
Eerlijke verdeling van sociale woonruimte en tegengaan woonfraude |
Woningcorporaties |
Patiëntenzorg, het verlenen van medische zorg en innen van rekeningen i.v.m. de verleende zorg |
Ziekenhuizen |
Uitvoering geven aan een verdrag of een besluit van een volkenrechtelijke organisatie dat in de verstrekking van gegevens voorziet. |
Een overheidsorgaan van, dan wel een persoon of organisatie gevestigd in een land buiten de Europese Unie |
Het dienen van een Nederlands publiek belang |
Een overheidsorgaan van, dan wel een persoon of organisatie gevestigd in een land binnen de Europese Unie |
Het dienen van een Nederlands publiek belang |
Buitenlandse Rechtspersonen voor bijvoorbeeld sociale zekerheid |
Toelichting op Regeling gegevensverstrekking BRP Voorne aan Zee 2024
Algemeen
Overheidsorganen, waaronder de gemeenten en haar organisatieonderdelen, zijn verplicht om bij de verwerking van persoonsgegevens, de basisgegevens uit de Basisregistratie person en te betrekken. Burgers hoeven sinds de invoering van die verplichting ook niet meer de bij de basisregistratie bekende gegevens opnieuw te verstrekken bij contact met de overheid.
Informatievoorziening, waaronder persoonsinformatie, heeft zich ontwikkeld tot een volwaardig bedrijfsmiddel, waarvan de gemeentelijke dienstverlening en bedrijfsvoering volledig afhankelijk zij geworden. Vanuit dat belang, is het noodzakelijk dat de gemeenteraad meer in het algemeen kaders stelt voor beleid, organisatie en beheer van de informatievoorziening, waarvan de persoonsinformatievoorziening deel uitmaakt, en dat burgemeester en wethouders daar nadere invulling aan geven. De onderhavige regeling voorziet in een nadere invulling aan de verstrekking van gegevens uit de basisregistratie person en aan de organen van de gemeente Voorne aan Zee.
Deze regeling voorziet daarnaast in de aanwijzing van door derden verrichte werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente Voorne aan Zee en van de categorieën van derden die dergelijke werkzaamheden verrichten ten behoeve waarvan de gegevens uit de basisregistratie kunnen worden verstrekt. Daarmee voldoet de gemeente Voorne aan Zee aan de vereisten zoals gesteld in de Wet BRP.
Op de persoonsgegevens die worden verwerkt op grond van de wet BRP is sinds 25 mei 2018 de Algemene verordening gegevensbescherming van toepassing. Deze regeling is daarmee in overeenstemming gebracht.
Begripsbepalingen
De begrippen uit de Wet BRP die relevant zijn voor de inhoud van deze regeling, zijn integraal overgenomen van artikel 1 Wet BRP. Het betreft de begrippen basisregistratie, ingeschrevene, ingezetene en derde.
Basisregistratie
Juridisch gezien is sprake van één basisregistratie personen, die vooralsnog bestaat uit centrale door het rijk beheerde en lokale door de gemeente Voorne aan Zee beheerde voorzieningen. In de loop van de komende jaren zullen de lokale voorzieningen opgaan in één centrale voorziening.
Ingeschrevene en ingezetene
De ingeschrevene is een persoon van wie een persoonslijst is opgenomen in de basisregistratie. Dat kunnen personen zijn die niet in Nederland woonachtig zijn, maar wel een relatie hebben met de Nederlandse overheid. De ingezetene is de ingeschrevene die zijn woonplaats heeft in de gemeente Voorne aan Zee.
Derde
Een derde is elke natuurlijke persoon niet zijnde een overheidsorgaan of een ingeschrevene en elke rechtspersoon die niet krachtens publiekrecht is ingesteld, noch met enig openbaar gezag is bekleed.
Artikelsgewijze toelichting
Artikel 1. Verstrekking aan een orgaan van de gemeente
Organen van de gemeente Voorne aan Zee zijn de organisatieonderdelen van de gemeente die persoonsgegevens verwerken in de bedrijfsprocessen die ze uitvoeren. Tot die organen worden ook gerekend, organen van een gemeenschappelijke regeling waaraan de gemeente deelneemt en die onder de verantwoordelijkheid van het gemeentebestuur van Voorne aan Zee overheidstaken uitvoeren.
De gemeente Voorne aan Zee is ook bevoegd om gegevens over personen te verwerken, die niet in de gemeente Voorne aan Zee woonachtig zijn. De minister van BZK verstrekt de gemeente voor de uitvoering van haar taken, gegevens over deze categorieën van personen. Deze zogenaamde systematische verstrekking van gegevens aan de gemeente is gebaseerd op een autorisatiebesluit van de minister van BZK voor de gemeente Voorne aan Zee op grond van artikel 3.2 Wet BRP.
Voor het gebruik van gegevens van personen die in de BRP zijn ingeschreven, maar niet in de gemeente Voorne aan Zee woonachtig zijn, dient de gemeente Voorne aan Zee het autorisatiebesluit van de minister van BZK in acht te nemen. Om die reden verwijst artikel 1 van deze Regeling naar artikel 3.2 van de Wet BRP.
Uit praktische overwegingen is de bevoegdheid om de verstrekking van gegevens uit de BRP aan de organisatieonderdelen gemandateerd aan het hoofd van de teammanager Burgerzaken. Dit biedt de mogelijkheid om op flexibele wijze te kunnen inspelen op de voortdurende wijzigende vraag om gegevens uit de organisatie.
In bijlage 1, tabel 1, van dit reglement is het overzicht opgenomen van wettelijke en lokale taken waarin staat aangegeven voor welk profiel/ soort verstrekking de medewerkers/teams/afdelingen in aanmerking komen ter uitvoering hiervan. In bijlage 1, tabel 2, van dit reglement staat opgenomen op grond van welk profiel welke gegevens precies worden verstrekt.
Artikel 2 en 3 Gegevensverstrekking aan derden
Derden die werkzaamheden verrichten met gewichtig maatschappelijk belang
De wetgever heeft de verstrekking van gegevens uit de BRP aan een groot aantal derden reeds voorzien in de wet BRP. Desondanks kunnen er lokale maatschappelijke belangen zijn, waarin de wetgever niet heeft voorzien. In die gevallen is het gemeentebestuur bevoegd om werkzaamheden met een maatschappelijk belang, dat samenvalt met een gemeentebelang aan te wijzen als werkzaamheden waarvoor gegevens mogen worden verstrekt over inwoners van de gemeente Voorne aan Zee. Die gegevens mogen worden verstrekt aan nader te bepalen categorieën derden die de werkzaamheden uitvoeren zoals opgenomen in bijlage 2 van deze regeling.
Derden met schriftelijke toestemming
Naast de mogelijkheid tot het verstrekken van gegevens aan derden die werkzaamheden uitvoeren met een maatschappelijk belang, is het ook mogelijk gegevens te verstrekken aan een derde, wanneer deze voorafgaande schriftelijke toestemming heeft verkregen van degene over wie gegevens worden gevraagd.
Beperkte set aan gegevens
Op grond van artikel 3.9, lid 4 van de wet kan de verstrekking uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl