Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR721979
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR721979/1
Gewijzigd Mandaat- en volmachtbesluit 2024
Geldend van 06-07-2024 t/m 29-08-2024 met terugwerkende kracht vanaf 01-07-2024
Intitulé
Gewijzigd Mandaat- en volmachtbesluit 2024College en burgemeester,
elk voor zover het hun bevoegdheden betreft,
gelet op de artikelen 160 en 171 van de Gemeentewet, de artikelen 10:3 en 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 3:60 e.v. van het Burgerlijk Wetboek;
B E S L U I T E N:
- I.
de bevoegdheid tot het afdoen van aangelegenheden, met inbegrip van het ondertekenen van daarop betrekking hebbende stukken, bij mandaat en/of volmacht op te dragen aan de functionarissen van de gemeente Dronten, zoals vermeld op de bij dit besluit behorende bijlage;
- II.
bij de toepassing van het mandaat en/of volmacht worden door de gemandateerden respectievelijk gevolmachtigden de aanwijzingen als opgenomen in de toelichting en de lijst gemandateerde bevoegdheden en volmachten in acht genomen;
- III.
de gemandateerden respectievelijk gevolmachtigden op te dragen de gemeente buiten rechte te vertegenwoordigen, voor zover dat ter uitvoering van de gemandateerde bevoegdheid en/of volmacht nodig is;
- IV.
de bevoegdheid tot het verrichten van eenvoudige correspondentie bij mandaat en/of volmacht op te dragen aan alle functionarissen van de gemeente Dronten, voor zover een relatie hebbend met hun functie;
- V.
indien niet in diens vervanging is voorzien, wordt de functionaris vervangen door de naaste hogere functionaris;
- VI.
besluiten die in mandaat namens een gemeentelijke orgaan worden genomen, worden als volgt ondertekend:
-
namens het college van Dronten / de burgemeester van Dronten,
-
(elektronische) handtekening
-
naam mandataris
-
functie mandataris
-
(teammanager) team …
- VII.
Correspondentie aangaande rechtspositie van medewerkers wordt automatisch gegenereerd en niet voorzien van een handtekening. Onder deze correspondentie komt het volgende te staan:
-
Gemeente Dronten
-
namens het college / de burgemeester
-
naam gevolmachtigde
-
directeur vakgebied … of teammanager team …
-
Deze brief is digitaal vastgesteld, daarom staat er geen fysieke handtekening onder de brief.
- VIII.
stukken waarin de gemeente als rechtspersoon wordt vertegenwoordigd, worden als volgt ondertekend:
-
Gemeente Dronten,
-
Namens het college / de burgemeester
-
(elektronische) handtekening
-
Naam gevolmachtigde
- IX.
dit besluit wordt aangehaald als Gewijzigd Mandaat- en volmachtbesluit 2024en treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 juli 2024;
- X.
Het Mandaat-en volmachtbesluit 2024 (d.d. 19 december 2023) wordt ingetrokken, met dien verstande dat het Mandaat-en volmachtbesluit 2023 zoals deze van kracht was vóór 1 januari 2024, van kracht blijft ten aanzien van lopende zaken en zaken die op basis van de Omgevingswet onder het overgangsrecht vallen.
Ondertekening
Dronten, 2 juli 2024
Het college van Dronten,
J.D. Pruim
secretaris
drs. J.P. Gebben
burgemeester
De burgemeester van Dronten,
drs. J.P. Gebben
Gemandateerde bevoegdheden en volmachten
Algemeen |
||||||
nr. |
Bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
|||
Privaatrechtelijke overeenkomsten |
||||||
1. |
aangaan, wijzigen, verlengen, intrekken, ontbinden en opzeggen, inclusief ondertekening, van overeenkomsten en plaatsen en ondertekenen van orders |
secretaris, directeur, teammanager, opgaveleider, coördinator toezicht & handhaving, programmamanager gebiedsontwikkeling, strategisch adviseur ruimtelijke ontwikkeling |
indien het contract belang onder het van toepassing zijnde Europese drempelbedrag ligt of indien het contract belang van onbepaalde waarde is en er duidelijke aanwijzingen bestaan dat de waarde geen hogere waarde vertegenwoordigt dan het van toepassing zijn de Europese drempelbedrag; conform het geldende Inkoopbeleid. |
|||
2. |
verlengen overeenkomst |
secretaris, directeur, teammanager, coördinator toezicht & handhaving, programmamanager gebiedsontwikkeling, strategisch adviseur ruimtelijke ontwikkeling |
indien het contractbelang boven het van toepassing zijnde Europese drempelbedrag ligt: conform verlengingsoptie in de overeenkomst portefeuillehouder wordt vooraf geïnformeerd |
|||
Aanbestedingen |
||||||
3. |
starten procedure Europese aanbesteding |
secretaris, directeur |
||||
teammanager, coördinator toezicht & handhaving, programmamanager gebiedsontwikkeling, strategisch adviseur ruimtelijke ontwikkeling |
betrokken directeur en portefeuillehouder wordt geïnformeerd |
|||||
4. |
offerte aanvragen, gunningsadvies, voornemen tot gunning (inclusief conceptovereenkomst), gunningsbesluit, afwijzingsbrief, afdoening klacht |
secretaris, directeur, teammanager, coördinator toezicht & handhaving, programmamanager gebiedsontwikkeling, strategisch adviseur ruimtelijke ontwikkeling |
indien het contractbelang onder het van toepassing zijnde Europese drempelbedrag ligt. |
|||
5. |
aangaan en ondertekening overeenkomst na gunning |
secretaris, directeur, teammanager, coördinator toezicht & handhaving, programmamanager gebiedsontwikkeling, strategisch adviseur ruimtelijke ontwikkeling |
betrokken directeur en portefeuillehouder worden geïnformeerd |
|||
Verstrekken van een gift |
||||||
6. |
verstrekken van een gift |
secretaris, directeur |
tot een bedrag van € 20.000,00 en na advies teammanager en instemming portefeuillehouder |
|||
Ontzegging toegang |
||||||
7. |
De bevoegdheid tot het direct ontzeggen van de toegang tot gemeentelijke gebouwen en/of terreinen aan personen die in die gebouwen of op die terreinen de orde verstoren of een directe bedreiging vormen voor de veiligheid of gezondheid van de aanwezige medewerkers, bestuurders of gasten/bezoekers van de gemeente. Deze bevoegdheid sluit in de bevoegdheid om personen op te dragen om het pand of perceel te verlaten en zich daarvan verwijderd te houden. Zo nodig wordt dit bevel gehandhaafd met behulp van de politie. |
teammanagers, secretaris en directeuren. In geval van publieksbijeen-komsten of vergaderingen buiten de normale kantooruren en indien dan geen directeur of teammanager aanwezig is, kan de medewerker intern servicepunt van dienst de onder nr. 7. beschreven bevoegdheid uitoefenen, maar alleen als de voorzitter van één van de vergaderingen of de organisator van de publieksbijeenkomst met de ontzegging en directe verwijdering instemt. |
||||
8. |
De bevoegdheid om personen schriftelijk aan te zeggen dat zij gedurende bepaalde tijd geen toegang hebben tot evt. nader bepaalde gemeentelijke gebouwen en/of terreinen, om reden van voorkoming van agressief gedrag, verstoring van de orde, de veiligheid of bedreiging van de veiligheid van personen in die gebouwen of op terreinen. Zo nodig wordt deze aanzegging gehandhaafd met behulp van de politie. |
|||||
Vaststellen collegebesluit |
||||||
9. |
vaststellen dat er een collegebesluit is genomen indien een voorstel bij wege van parafen door alle aan de besluitvorming deelnemende collegeleden akkoord is bevonden |
(loco)secretaris, medewerker bestuursondersteuning |
Indien een collegelid slechts voor korte duur afwezig is (wegens ziekte, verlof of studie) wordt deze wel in de gelegenheid gesteld om voor de eerstvolgende collegevergadering alsnog aan de parafenbesluitvorming deel te nemen. Indien daarop wegens spoedeisendheid niet kan worden gewacht, wordt geprobeerd om telefonisch af te stemmen of met het spoedvoorstel kan worden ingestemd. Normale regels t.a.v. het beslissingsquorum zijn ook bij paraafbesluiten van toepassing. Indien twijfel rijst of het voorstel kan worden gevolgd wordt het voorstel alsnog ter bespreking geagendeerd. Voor het overige worden vragen en opmerkingen door mandataris onder aantekeningen bij het paraafbesluit opgenomen ter beantwoording, kennisneming of verwerking. |
|||
Algemene wet bestuursrecht |
||||||
10. |
behandelen en afdoen klacht (art. 9:12) |
secretaris |
klacht over burgemeester (als bestuursorgaan) of lid van het college |
|||
burgemeester |
klacht over secretaris of directeur |
|||||
directeur, secretaris |
klacht over teammanager |
|||||
teammanager, coördinator toezicht & handhaving |
klacht over medewerker eigen team |
|||||
11. |
ongegrond, niet-ontvankelijk verklaren van het bezwaar (artikel 7:3) |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving |
indien die niet het primaire besluit heeft genomen |
|||
12. |
nemen van de beslissing op bezwaar (7:11) |
teammanager |
- indien die niet het primaire besluit heeft genomen én - conform het advies van de commissie bezwaarschriften |
|||
Algemene subsidieverordening |
||||||
13. |
afdoen van subsidies (verlenen, weigeren, intrekken, vaststellen, verrekenen en terugvorderen) |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving |
subsidie tot en met € 5.000,00, na afstemming met de portefeuillehouder. Subsidie hoger dan € 5.000,00 tot en met € 50.000,00, mits portefeuillehouder aantoonbaar heeft ingestemd met subsidiebesluit. |
|||
Aanvragen subsidie |
||||||
14. |
aanvragen van Europese, nationale, provinciale en regionale subsidie |
secretaris, directeur, teammanager, coördinator toezicht & handhaving |
Personeel |
|||
Bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
|
Burgerlijk Wetboek, boek 7 titel 10 |
|||
1. |
aangaan, wijzigen, verlengen, (tussentijds) beëindigen van arbeidsovereenkomsten |
secretaris, directeur, teammanager, interim teammanager, coördinator toezicht & handhaving, teamcoördinator veiligheid (teamcoördinator veiligheid tot 1 september 2024, alleen m.b.t. medewerkers team Bestuur & Strategie / cluster Veiligheid) |
a. bevoegdheid niet verleend ten aanzien van de secretaris en de directeuren b. de bevoegdheid ten aanzien van de teammanager is uitsluitend gemandateerd aan secretaris c. teammanagers zijn slechts bevoegd voor wat betreft hun eigen team d. teammanagers oefenen hun bevoegdheid slechts uit in overeenstemming met de HRM-adviseur. Voor het toekennen van een gratificatie wordt tevens vooraf afgestemd met twee collega managers. e. de bevoegdheid geldt binnen de voorgestelde concernregels en voor zover het budget toereikend is. Voor zover afwijking van het concernbeleid wenselijk en juridisch mogelijk is, is de secretaris bevoegd. f. t.a.v. de detacheringsovereenkomsten geldt dat de teammanager bevoegd is indien de inkomsten de uitgaven dekken; in andere gevallen zijn de directieleden bevoegd. |
2. |
vaststellen salaris |
||
3. |
toekennen extra salarisverhoging, toelage of gratificatie |
||
4. |
achterwege laten van salarisverhoging als bedoeld in artikel 3.4 van de CAO Gemeenten |
||
5. |
overplaatsen medewerker op vrijwillige basis |
||
6. |
openstellen vacature |
||
7. |
toekennen verhuiskostenvergoeding |
||
8. |
toekennen vergoeding woon- werkverkeer |
||
9. |
koop, verkoop en overschrijven van verlof |
||
10. |
verlenen zwangerschaps- en bevallingsverlof |
||
11. |
verlenen, opschorten, onderbreken ouderschapsverlof |
||
12. |
verlenen (kortdurend) zorgverlof |
||
13. |
beslissen omtrent arbeidsduur en werktijden |
||
14. |
beslissen omtrent overwerk |
||
15. |
toekennen studiefaciliteiten |
||
16. |
het aangaan van functioneringstrajecten, vaststellen en ondertekenen van vaststellingsovereenkomsten en opleggen van schorsing als ordemaatregel |
secretaris |
m.b.t. teammanagers |
teammanager |
m.b.t. medewerkers binnen het eigen team |
||
voorzitter werkgeverscommissie |
m.b.t. griffier en griffiepersoneel |
||
17. |
voeren van het goede gesprek |
secretaris, directeur, teammanager, coördinator toezicht & handhaving |
conform de Regeling het goede gesprek |
18. |
ondertekenen arbeidsovereenkomst griffier of griffiepersoneel |
voorzitter werkgevers-commissie |
|
Financiële verordening |
|||
19. |
maken van begrotingswijzigingen tussen programma’s ten behoeve van personele kosten (artikel 4, derde lid) |
secretaris, directeur |
begrotingswijziging vraagt geen verhoging van het begrotingstotaal en heeft tot doel dezelfde inhoudelijke taken op een andere (personele) wijze tot uitvoering te brengen |
Procedureregeling implementatie HR21 gemeente Dronten |
|||
20. |
vaststelling normbeschrijvingen (artikel 4) |
secretaris, directeur |
|
ICT |
|||
21. |
aanmaken van calls voor autorisatieverzoeken en het afsluiten van accounts |
teammanager, coördinator |
voor zover de call betrekking heeft op medewerkers eigen team |
Privacyreglement e-mail en internetgebruik |
|||
22. |
beslissen tot controle op inhoud (artikel 8, vierde lid) |
secretaris, directeur |
TEAM BESTUUR & STRATEGIE |
|||
nr |
Bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
Algemene plaatselijke verordening |
|||
1. |
vaststellen aanvraagformulieren voor ontheffingen en vergunningen |
evenementen-regisseur/adviseur crisisbeheersing |
|
2. |
beslissen op aanvraag A- of B-evenementenvergunning |
evenementen-regisseur/adviseur crisisbeheersing, beleidsmedewerker evenementen en veiligheid, vergunningverlener evenementen/medewerker veiligheid, senior medewerker APV & bijzondere wetten |
|
3. |
beslissen op aanvraag B+ en C-evenementenvergunning |
teammanager, teamcoördinator veiligheid |
|
4. |
wijzigingen voorschriften ten tijde van de voorbereiding van of tijdens het evenement |
teammanager, teamcoördinator veiligheid, evenementen-regisseur/adviseur crisisbeheersing |
|
Wegenverkeerswet 1994 |
|||
5. |
nemen van besluit aangaande het wegverkeer, verkeersbesluiten daaronder begrepen |
evenementen-regisseur/adviseur crisisbeheersing |
|
6. |
beslissen op aanvraag om ontheffing voor het houden van een wedstrijd met voertuigen op de openbare weg |
evenementen-regisseur/adviseur crisisbeheersing, beleidsmedewerker evenementen en veiligheid, vergunningverlener evenementen/medewerker veiligheid, senior medewerker APV & bijzondere wetten |
|
7. |
beslissen op aanvraag om vergunning of overige ontheffing |
||
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
|||
8. |
aanstellen verkeersregelaar (artikel 56, eerste lid, sub b) |
evenementen-regisseur/adviseur crisisbeheersing, beleidsmedewerker evenementen en veiligheid, vergunningverlener evenementen/medewerker veiligheid, senior medewerker APV & bijzondere wetten |
|
Wet politiegegevens |
|||
9. |
meldingen/mutatierapporten opvragen bij de politie (artikelen 8 en 13, eerste lid) |
regisseur zorg en veiligheid, senior medewerker veiligheidsbeleid |
conform artikel 2, eerste lid, van Privacyreglement persoonsgerichte aanpak. Motivatie vastgelegd in dossier, indien aanwezig. |
10. |
opvragen gegevens bij de politie in het kader van de handhaving van de openbare orde (artikel 16, eerste lid, onder 2) |
senior medewerker Apv & bijzondere wetten, regisseur zorg en veiligheid, senior medewerker veiligheidsbeleid, evenementen-regisseur/adviseur crisis-beheersing, beleidsmedewerker bouw-Apv-bijzondere wetgeving |
|
Besluit inrichting en gebruik niet aangewezen luchtvaartterreinen |
|||
11. |
beslissen op aanvraag om verklaring van geen bezwaar |
evenementen-regisseur/adviseur crisisbeheersing, beleidsmedewerker evenementen en veiligheid, senior medewerker Apv & bijzondere wetten |
|
Vuurwerkbesluit |
|||
12. |
adviseren omtrent verklaring van geen bezwaar tegen verlenen toestemming tot ontbranding professioneel vuurwerk |
evenementen-regisseur/adviseur crisisbeheersing, senior medewerker Apv & bijzondere wetten |
|
Handhaving |
|||
13. |
opleggen van last onder dwangsom |
teammanager, teamcoördinator veiligheid, beleidsmedewerker bouw-Apv-bijzondere wetgeving |
tot en met een bedrag van € 50.000,00 |
14. |
opleggen van last onder bestuursdwang |
teammanager, teamcoördinator veiligheid, beleidsmedewerker bouw-Apv-bijzondere wetgeving |
voor zover de kosten ten hoogste € 50.000,00 bedragen |
15. |
opschorten begunstigingstermijn (artikel 5:24 en 5:32a Awb) |
teammanager, teamcoördinator veiligheid, beleidsmedewerker bouw-Apv-bijzondere wetgeving |
tot en met een bedrag van € 50.000,00 |
16. |
horen van zienswijzen aangaande voornemen tot opleggen van last onder dwangsom of last onder bestuursdwang |
teammanager, teamcoördinator veiligheid, beleidsmedewerker bouw-Apv-bijzondere wetgeving teamanager, beleidsmedewerker bouw-Apv-bijzondere wetgeving |
|
17. |
beslissen op verzoek om handhaving |
||
18. |
intrekken last onder dwangsom of last onder bestuursdwang |
teammanager, teamcoördinator veiligheid, beleidsmedewerker bouw-Apv-bijzondere wetgeving |
dwangsommen tot in totaal maximaal € 50.000,00 per beschikking |
19. |
besluiten te nemen in het kader van de invordering van dwangsommen en de kosten van toepassing van bestuursdwang, inclusief aanmanen en het uitvaardigen van een dwangbevel en het besluiten tot executiemaatregelen |
teammanager, teamcoördinator veiligheid, beleidsmedewerker bouw-Apv-bijzondere wetgeving |
|
Wet veiligheidsregio’s |
|||
20. |
opstarten van communicatieactiviteiten in geval van een ramp of crisis |
communicatieadviseur |
conform het regionale draaiboek crisiscommunicatie |
Privaatrechtelijke overeenkomsten |
|||
21. |
aanschaf klein materiaal |
communicatieadviseur, communicatiemedewerker |
Tot een bedrag van € 500,00 |
TEAM SERVICES |
||||
nr. |
Bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
|
Privaatrechtelijke overeenkomsten |
||||
1. |
aanschaf klein materiaal |
budgetbeheerder |
tot een bedrag van € 10.000,00 |
|
medewerker intern servicepunt |
tot een bedrag van € 500,00 |
|||
2. |
aangaan, wijzigen, verlengen, intrekken, ontbinden en opzeggen, inclusief ondertekening, van overeenkomsten en plaatsen en ondertekenen van orders. |
contractmanager (sociaal domein), contractmanager bedrijfsvoering |
|
|
3. |
verlengen overeenkomst |
contractmanager (sociaal domein), contractmanager bedrijfsvoering |
|
|
Algemeen |
||||
4. |
in ontvangst nemen aangetekende stukken, pakketten, poststukken, cheques en postwissels |
bode, medewerker intern servicepuntfacilitair medewerker, medewerker drukkerij, medewerker inkoop en beheer en gebouwen |
TEAM HR & JURIDISCHE ZAKEN |
|||
nr. |
Bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
Algemeen |
|||
1. |
toestaan gebruik ruimten gemeentehuis, daaronder begrepen de archiefruimte |
teammanager |
|
Burgerlijk Wetboek Boek 7, titel 10 |
|||
2. |
verlenen van voorschot op salaris in de maand waarin het betaalbaar wordt gesteld |
teammanager |
|
3. |
UWV melding (na overleg met bedrijfsarts) |
HR medewerker |
|
Algemeen Burgerlijk Pensioenwet |
|||
4. |
aanvragen P 1 keuringen |
teammanager |
na overleg met bedrijfsarts |
Personeelszaken algemeen |
|||
5. |
verstrekken van legitimatiebewijzen aan medewerkers |
HR medewerker |
|
Aansprakelijkstellingen |
|||
6. |
beoordeling en afhandeling van bij de gemeente ingediende schadeclaims, behalve claims t.b.v. nadeelcompensatie op basis van artikel 15.1 van de Omgevingswet |
juridisch controller/coördinator JZ, (junior)juridisch adviseur, juridisch adviseur/privacy officer |
|
7. |
afwikkelen van schade aan gemeentelijke eigendommen en aan derden |
||
Algemene wet bestuursrecht |
|||
8. |
bevestigen van de ontvangst van een bezwaarschrift (artikel 6:14) of klacht (artikel 9:6) |
administratief juridisch medewerker, secretaris commissie bezwaarschriften |
|
9. |
verdagen of opschorten van de termijn om te beslissen op het bezwaarschrift (artikel 7:10) of klacht (artikel 9:11) |
||
10. |
beslissen op bezwaar (artikel 7:11) |
teammanager |
de beslissing wordt genomen conform het advies van de (voorzitter van de) commissie bezwaarschriften |
11. |
beslissen op bezwaar na ambtelijk horen |
teammanager |
teammanager is niet betrokken geweest bij de primaire besluitvorming |
12. |
besluiten te nemen in het kader van de invordering van dwangsommen en de kosten van de toepassing van bestuursdwang, inclusief aanmanen en het uitvaardigen van een dwangbevel en het besluiten tot executiemaatregelen. |
juridisch controller/coördinator JZ, juridisch adviseur |
|
13. |
besluiten tot het invorderen bij aanmaning en dwangbevel als bedoeld in artikel 5:10 tweede lid juncto titel 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht |
||
14. |
indienen van bezwaar namens college of burgemeester en ook overigens alle handelingen verrichten ten behoeve van de behandeling van het bezwaar, inclusief de vertegenwoordigen bij een hoorzitting |
teammanager, juridisch controller/coördinator JZ, juridisch adviseur, juridisch adviseur/ privacy officer |
|
Financiële zaken |
|||
15. |
beslissen tot nemen van executiemaatregelen ten aanzien van zowel publiekrechtelijke als privaatrechtelijke vorderingen |
juridisch controller/coördinator JZ, juridisch adviseur |
|
Wet open overheid |
|||
16. |
besluiten een verzoek niet te behandelen, indien de verzoeker niet meewerkt aan een verzoek tot precisering (artikel 4.1, zesde lid) |
juridisch controller/coördinator JZ, (junior)juridisch adviseur, juridisch adviseur/privacy officer |
|
17. |
doorverwijzen verzoeker (artikel 4.2, eerste lid) |
||
18. |
beslissen op een verzoek om informatie (artikel 4.3) |
teammanager, juridisch controller/coördinator JZ, (junior)juridisch adviseur, juridisch adviseur/ privacy officer |
|
19. |
verdagen of opschorten van de termijn om te beslissen op het verzoek (artikel 4.4) |
juridisch controller/coördinator JZ, (junior)uridisch adviseur, juridisch adviseur/privacy officer |
|
20. |
aanwijzen contactpersoon (artikel 4.7) |
teammanager |
|
21. |
beslissen wel of geen zienswijze in te dienen naar aanleiding van een zienswijzeverzoek van een bestuursorgaan of overheidsinstelling en indien van toepassing de zienswijze te geven |
(junior)juridisch adviseur, juridisch adviseur/privacy officer |
|
Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur |
|||
22. |
stellen, verdagen of opschorten van de termijn voor het aanleveren van gegevens en bescheiden i.k.v. eigen onderzoek (artikel 7a) |
juridisch controller/coördinator JZ, juridisch adviseur |
|
23. |
indienen verzoek tot het verstrekken van gegevens m.b.t. vergrijpboetes bij de rijksbelastingdienst (artikel 7c, eerste lid) |
||
24. |
indienen adviesverzoek bij het Landelijk Bureau Bibob (artikel 9, eerste lid) |
||
25. |
betrokkene informeren dat het Landelijk Bureau Bibob om advies is verzocht (artikel 32) |
||
Algemene verordening gegevensbescherming |
|||
26. |
beslissen op verzoeken op grond van de artikelen 15 tot en met 22 |
juridisch controller/coördinator JZ, juridisch adviseur, juridisch adviseur/privacy officer Functionaris Gegevensbescherming |
|
Gemeentewet |
|||
27. |
beslissen om namens de gemeente en het college rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepsprocedures te voeren of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten (artikel 160, eerste lid, onder e) |
juridisch adviseur, juridisch controller/coördinator JZ |
|
28. |
nemen van besluiten ten aanzien van de voorbereiding van de civiele verdediging (artikel 160, eerste lid, onder f) |
juridisch adviseur, juridisch controller/coördinator JZ |
TEAM INFORMATIEMANAGEMENT |
|||
nr. |
Bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
Wet basisregistratie grootschalige topografie |
|||
1. |
leveren gegevens aan het Kadaster (artikel 11) |
medewerker GEO, functioneel applicatiebeheerder GEO |
|
2. |
afstemmen met andere bronhouder over begrenzing en onderlinge aansluiting van de geografische objecten (artikel 12) |
||
3. |
beoordelen of een in de BGT weergegeven geografisch object in overeenstemming is met de fysieke werkelijkheid (artikel 14) |
||
4. |
langs elektronisch weg leveren van een geografisch gegeven aan de Landelijke Voorziening (artikel 15) |
||
5. |
in geval van gerede twijfel over de juistheid van een in de BGT opgenomen authentiek gegeven, deze twijfel melden bij Kadaster (artikel 25) |
||
6. |
beslissen over de wijziging dan wel opneming van het betreffende authentiek gegeven na ontvangst van de melding daarvan (artikel 27, eerste lid) |
medewerker GEO, functioneel applicatiebeheerder GEO |
|
7. |
in onderzoek zetten van het geografisch object waarop het authentieke gegeven betrekking heeft (artikel 27, tweede lid) |
medewerker GEO |
|
8. |
beslissen over de wijziging dan wel opneming van het betreffende authentiek gegeven na onderzoek van het gegeven (artikel 27, vierde lid) |
||
Vastgoed- en geo-informatie |
|||
9. |
vertegenwoordigen gemeente bij aanwijzen van grenzen bij aan- en verkoop van grond |
medewerker GEO, functioneel applicatiebeheerder GEO |
|
Wet basisregistratie adressen en gebouwen |
|||
10. |
inschrijven van de aangewezen brondocumenten in het adressen- of gebouwenregister (artikel 2, jo artikel 10) |
BAG gegevensbeheerder, functioneel beheerder, BAG medewerker |
|
11. |
vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten (artikel 8) |
||
12. |
opmaken van een document van constatering (artikel 10, onder b) |
||
13. |
het onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistratie adressen en gebouwen (artikel 31) |
||
14. |
ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen enm verzoeken (artikelen 37 en 38) inclusief de verwerking daarvan (artikelen 31, 39, 40 en 41) |
||
15. |
opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenadministratie en die niet in een ander krachtens de wet aangewezen brondocument zijn opgenomen |
||
Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken |
|||
16. |
ter inschrijving aanbieden van een beperkingenbesluit dan wel een daarop betrekking hebbende beslissing in administratief beroep of rechterlijke uitspraak (artikel 15, eerste lid) |
BAG gegevensbeheerder, functioneel beheerder, BAG medewerker |
|
17. |
ter inschrijving aanbieden van een verklaring met betrekking tot het vervallen van een beperking (artikel 15, derde lid) |
||
18. |
aanleveren van de in het gemeentelijke beperkingenregister ingeschreven beperkingenbesluiten en daarop betrekking hebbende beslissingen in administratief beroep of rechterlijke uitspraken (artikel 17a, eerste lid) |
||
Regeling kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken |
|||
19. |
opstellen van een verklaring dat de aan te leveren essentialia overeenkomen met de inhoud van het brondocument (artikel 5) |
BAG gegevensbeheerder, functioneel beheerder, BAG medewerker |
|
20. |
aanwijzen van een vervangend object als werkingsgebied indien een aangewezen object blijkens de bijbehorende registratie niet langer actueel is (artikel 7) |
||
Verordening naamgeving en nummering (adressen) |
|||
21. |
nemen van huisnummerbesluit |
BAG gegevensbeheerder, functioneel beheerder, BAG medewerker |
|
22. |
intrekken huisnummerbesluit |
||
Aansprakelijkstellingen |
|||
23. |
Afwikkelen van schade aan (in bruikleen verstrekte) gemeentelijke eigendommen |
teammanager |
|
Algemeen |
|||
24. |
in ontvangst nemen aangetekende stukken, pakketten, poststukken, cheques en postwissels |
documentair informatie-verzorger |
TEAM FINANCIËN |
|||
nr. |
Bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
Financiële zaken |
|||
1. |
oninbaar verklaren van privaatrechtelijke en (fiscale) publiekrechtelijke vorderingen |
invorderingsambtenaar, adviseur fiscaliteiten en financiën, medewerker debiteurenadministratie |
|
2. |
verlenen van uitstel van betaling en het treffen van betalingsregelingen voor privaatrechtelijke en (fiscale) publiekrechtelijke vorderingen |
invorderingsambtenaar, adviseur fiscaliteiten en financiën, medewer-ker debiteurenadministratie |
tot een bedrag van € 50.000,00 |
teammanager |
tot een bedrag van € 100.000,00 |
||
3. |
besluiten tot het nemen van executiemaatregelen ter uitvoering van publiekrechtelijke en privaatrechtelijke vorderingen |
adviseur fiscaliteiten en financiën |
|
4. |
waarmerken legitimatiebewijzen belastingdeurwaarders |
teammanager |
|
5. |
aangaan overeenkomsten tot geldlening |
||
6. |
opstellen en indienen van de aangifte omzetbelasting |
adviseur fiscaliteiten en financiën |
|
7. |
opstellen en indienen van de Opgaaf BTW Compensatiefonds (BCF) |
||
8. |
opstellen en indienen van de aangiften vennootschapsbelasting |
||
9. |
afsluiten, verlengen en opzeggen gemeentelijke verzekeringen |
||
10. |
aanleveren informatie voor het informatiesysteem ‘Informatie voor derden (IV3)’ |
medewerker financieel beheer |
|
Regeling specifieke uitkering stimulering sport |
|||
11. |
aanvraag SPUK indienen bij het ministerie van VWS en voor het overige alles te doen noodzakelijk in het kader van de uitvoering van deze aanvraag. |
teammanager, adviseur fiscaliteiten en financiën financieel adviseur |
|
Algemene wet bestuursrecht |
|||
12. |
besluiten te nemen in het kader van de invordering van dwangsommen en de kosten van de toepassing van bestuursdwang, inclusief aanmanen en het uitvaardigen van een dwangbevel en het besluiten tot executiemaatregelen |
adviseur fiscaliteiten en financiën |
|
13. |
besluiten tot het invorderen bij aanmaning en dwangbevel als bedoeld in artikel 5:10 tweede lid juncto titel 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht |
||
Gemeentewet |
|||
14. |
beslissen om namens de gemeente en het college rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepsprocedures inzake Rijksbelastingen en BTW compensatiefonds (BCF) te voeren of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten (artikel 160, eerste lid, onder e) |
adviseur fiscaliteiten en financiën |
|
Burgerlijk Wetboek, Boek 7 titel 10 |
|||
15. |
verstrekken werkgeversverklaring |
salarisadministrateur |
|
16. |
afdrachten IZA, ABP en loonbelasting |
||
Personeelszaken algemeen |
|||
17. |
in ontvangst nemen van stukken met betrekking tot loonbeslag |
salarisadministrateur |
TEAM RUIMTELIJK BELEID |
|||
Nr |
Bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
Woningwet en Besluit woninggebonden subsidies |
|||
1. |
toekennen van woninggebonden subsidies |
teammanager |
|
Leegstandswet |
|||
2. |
beslissen op aanvraag vergunning tijdelijke verhuur van leegstaande woningen (artikel 15, eerste lid) |
teammanager |
|
Woonwagenkamp Ganzendreef |
|||
3. |
aangaan, (gedeeltelijk) beëindigen en verlengen van huurovereenkomsten |
beleidsmedewerker volkshuisvesting |
|
Verordening starterslening gemeente Dronten |
|||
4. |
verrichten van alle benodigde voorbereidingshandelingen en het voeren van correspondentie tijdens de procedure aanvraag startersleningen |
teammanager, beleidsmedewerker volkshuisvesting, medewerker grondzaken |
|
5. |
beslissen op aanvraag starterslening |
teammanager, beleidsmedewerker volkshuisvesting |
|
Algemene subsidieverordening |
|||
6. |
afdoen van subsidies (verlenen, weigeren, intrekken, vaststellen, verrekenen en terugvorderen) |
teammanager |
subsidie tot en met € 5.000,00, na afstemming met de portefeuillehouder. Subsidie hoger dan € 5.000,00 tot en met € 50.000,00, mits portefeuillehouder aantoonbaar heeft ingestemd met subsidiebesluit. |
7. |
stellen van een termijn voor: het aanvullen van de aanvraag het aanvullen van een verantwoording van de besteding van een subsidie |
teammanager |
|
8. |
buiten behandeling stellen van een aanvraag |
||
9. |
verlenen van uitstel van de verplichting om voor een bepaalde datum rekening en verantwoording af te leggen |
||
10. |
verlengen of opschorten van een beslistermijn |
||
Verordening duurzaamheidslening Dronten |
|||
11. |
beslissen op aanvraag duurzaamheidslening (artikelen. 7 en 8) |
programmamanager Duurzaam Dronten |
|
Duurzaamheid |
|||
12. |
SPUK aanvragen in het kader van duurzaamheid / armoedebestrijding in te dienen en voor het overige alles te doen noodzakelijk in het kader van de uitvoering van deze aanvragen. |
regisseur duurzaamheid, adviseur duurzaamheid |
|
Verordening blijverslening Dronten |
|||
13. |
toe- of afwijzen aanvraag blijverslening |
teammanager, beleidsmedewerker volkshuisvesting |
|
Wegenverkeerswet 1994 |
|||
14. |
nemen van besluit aangaande het wegverkeer, verkeersbesluiten daaronder begrepen |
teammanager |
|
Privaatrechtelijke overeenkomsten |
|||
15. |
aanschaf klein materiaal, aangaan van opdrachten |
thema, programma- en procescoördinator, programmasecretaris Dronten 2050 |
tot een bedrag van € 5.000,00 |
TEAM RUIMTELIJKE ONTWIKKELING |
|||
Nr |
Bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
Nadeelcompensatie |
|||
1. |
kennelijk ongegrond verklaren verzoek om nadeelcompensatie (artikel 4:126, eerste lid, Awb) |
teammanager, jurist RO, senior planologisch adviseur RO |
|
2. |
niet of niet verder in behandeling nemen van verzoek om nadeelcompensatie (artikel 126, eerste lid, Awb) |
||
3. |
verlengen termijn voor aanvullen verzoek om nadeelcompensatie (artikelen 430, tweede lid en derde lid, Awb) |
||
4. |
aanwijzing adviseur (artikel 3, vierde lid, Verordening nadeelcompensatie) |
||
5. |
beslissen op ingediend wrakingsverzoek aanwijzing adviseur (artikel 3, vierde lid, Verordening nadeelcompensatie) |
||
6. |
publiceren van omgevingsdocumenten als bedoeld in afdeling 20.5 van de Omgevingswet |
(beleids)medewerker RO |
|
Wet voorkeursrecht gemeenten |
|||
7. |
mededeling doen van het besluit tot aanwijzing of voorlopige aanwijzing aan ieder van de in het besluit vermelde eigenaren en beperkt gerechtigden (artikel 7, tweede lid). |
teammanager |
|
Grondzaken transacties |
|||
8. |
kopen, ruilen, vervreemden of bezwaren met zakelijke of beperkte rechten van onroerende zaken en het aangaan van verplichtingen en hiermee verband houdende rechtshandelingen, waaronder ook ingebrekestellingen, waarmee uitvoering wordt gegeven aan een vastgestelde exploitatieopzet of collegebesluit en vallen binnen de vastgestelde exploitatiekredieten of begrotingspost die is opgenomen in de meerjarenbegroting of die in overeenstemming zijn met de Verordening precariobelasting dan wel de gemeentelijke Grondprijzennota. |
teammanager, planeconoom, senior juridisch adviseur grondzaken |
|
9. |
kopen, ruilen, vervreemden of bezwaren met zakelijke of beperkte rechten van onroerende zaken en het aangaan van verplichtingen en de hiermee verband houdende rechtshandelingen, waaronder ook ingebrekestellingen, indien de waarde van de (tegen)prestatie niet meer bedraagt dan € 25.000,-- exclusief btw, dan wel van onbepaalde waarde is, of die in overeenstemming zijn met de Verordening precariobelasting |
teammanager, planeconoom, senior juridisch adviseur grondzaken |
|
10. |
(ver)huren, (ver)pachten, in beheer en/of in gebruik geven/nemen van onroerende zaken of erfpacht uitgeven, alsmede het actualiseren of indexeren van den aan de gemeente te betalen vergoedingen in overeenstemming met de gemeentelijke grondprijzennota. |
||
11. |
beslissen op verzoeken om ontheffing(en) en toestemming(en) als vermeld in de met de gemeente gesloten overeenkomsten, waaronder begrepen verlenging bouwtijd, voldoen aan bouwplicht en onbebouwd doorverkopen of het verlenen van uitstel van overdracht van het verkochte. Het opleggen van boetes tot maximaal het bedrag zoals opgenomen in de met de gemeente gesloten overeenkomsten, dan wel het opleggen van lagere boetes. |
||
12. |
beslissen op het schriftelijke verzoek tot het verlenen van een ontheffing van de zelfbewoningsplicht voor woningen |
teammanager, planeconoom, senior juridisch adviseur grondzaken |
|
13. |
beslissen tot het opleggen van de in het gemeentelijk beleid vastgestelde boete, of een lagere boete, indien in strijd wordt gehandeld met de zelfbewoningsplicht |
||
14. |
beslissen op verzoeken om bij het verkopen, verhuren, in bruikleen geven, verpachten of in erfpacht uitgeven van gemeentelijke onroerende zaken ondershands dan wel 1-op-1 een overeenkomst te sluiten met de beoogde koper, huurder, bruiklener of (erf)pachter waarbij dit besluit wordt onderbouwd met in acht name van objectieve, toetsbare en redelijke criteria |
||
15. |
beslissen tot het afzien van een Bibob-onderzoek bij vastgoed- en grondtransacties |
teammanager, senior juridisch adviseur grondzaken |
conform Beleidsregel Bibob en met instemming van betrokken portefeuillehouder |
Herziening basisgrondwaarde erfpachtrecht |
|||
16. |
(voornemen tot) vaststellen herziene basisgrondwaarde op grond van de getaxeerde waarde |
planeconoom, senior juridisch adviseur grondzaken |
|
17. |
vaststellen waarde erfpachtpercelen op grond van getaxeerde waarde |
||
18. |
vaststellen canon aan de hand van de vastgestelde basisgrondwaarde |
||
19. |
voeren van onderhandelingen met erfpachters over beëindiging erfpachtrecht en/of verkoop blote eigendom |
||
Privaatrechtelijke overeenkomsten |
|||
20. |
aanschaf klein materiaal, aangaan van opdrachten |
thema, programma- en procescoördinator, programmasecretaris Dronten 2050 |
tot een bedrag van € 5.000,00 |
Omgevingswet |
|||
21. |
het verrichten van alle benodigde voorbereidingshandelingen en het voeren van correspondentie tijdens en na de procedure van de aanvraag om omgevingsvergunning |
regisseur vergunningen/klantbegeleider, senior Wabo-coördinator, (junior) Wabo-coördinator |
|
22. |
besluiten om aanvraag omgevingsvergunning niet in behandeling te nemen (artikel 4:5 Awb en artikel 16.10 Omgevingswet) |
||
23. |
besluiten tot het verdagen van de beslissing op de aanvraag (artikel 16.64 ) |
||
24. |
het ambtshalve wijzigen of het geheel of gedeeltelijk intrekken van een omgevingsvergunning (artikelen 5.39 en 5.40 ) |
regisseur vergunningen/klantbegeleider, senior Wabo-coördinator, Wabo-coördinator |
|
25. |
het op aanvraag wijzigen of het geheel of gedeeltelijk intrekken van een omgevingsvergunning (artikel 5.40 ) |
||
26. |
beslissen op aanvraag omgevingsvergunning dat er sprake is van een vergunningsvrije bouwactiviteit (artikelen 2.27 en 2.29 Besluit bouwwerken leefomgeving ) |
||
27. |
beslissen op aanvraag omgevingsvergunning (artikelen 5.1 en 5.4 in samenhang met artikel 4.4 tweede lid)) |
regisseur vergunningen/klantbegeleider, senior Wabo-coördinator, Wabo-coördinator |
inclusief de beslissing om de hardheidsclausule uit de Welstandsnota wel of niet toe te passen, conform het advies van de Welstandscommissie m.u.v. de positieve beslissing op een aanvraag omgevingsvergunning die alleen de activiteit bouwen betreft en waarbij de bouwsom meer is dan € 150.000,00 in geval het een vergunning voor de aanleg van een uitweg als bedoeld in artikel 5.1, eerste lid, onder a betreft: na advies team ARCA |
28. |
beslissen op aanvraag omgevingsvergunning (artikelen 5.1 en 5.4 in samenhang met artikel 4.4 tweede lid) |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving |
als de bouwsom meer is dan € 150.000,00 in geval het een vergunning voor de aanleg van een uitrit als bedoeld in artikel 5.1, eerste lid, onder a betreft; na advies ARCA. |
29. |
beslissing omtrent verzoek op grond van artikel 5.18 en 5.21 |
regisseur vergunningen/klantbegeleider, senior Wabo-coördinator, Wabo-coördinator |
|
30. |
beoordelen of wijzigingen van een bouwplan vallen binnen de verleende omgevingsvergunning voor het bouwen |
||
31. |
geheel of gedeeltelijk intrekken van omgevingsvergunning en/of ontheffing als sanctie (artikel 18.10) |
regisseur vergunningen/klantbegeleider |
|
Bouwbesluit |
|||
32. |
beslissen op aanvraag ontheffing (artikel 8.3, derde lid) |
regisseur vergunningen/klantbegeleider, senior Wabo-coördinator, wabo-coördinator |
TEAM GROENTECHNISCH BEHEER |
|||
nr. |
Bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
Privaatrechtelijke bevoegdheden |
|||
1. |
aangaan, (gedeeltelijk) beëindigen en verlengen van huur- en gebruiksovereenkomsten voor sportvelden (buitensport), campings en burgerinitiatieven die in de openbare ruimte worden gerealiseerd |
teammanager |
met instemming van betrokken portefeuillehouder en budgethouder |
2. |
aanschaf klein materiaal |
toezichthouder groentechniek wijkbeheerder, beheerder begraafplaats, beleidsmedewerker groentechniek, uitvoerder boomverzorging, medewerker speeltechniek |
tot een bedrag van € 10.000,00 |
3. |
verlenen toestemming gebruik grond |
teammanager |
met inbegrip van het leggen van kabels en leidingen anders dan op grond van de Telecommunicatieverordening |
4. |
aansprakelijkheidsstelling voor schade aan gemeentelijke eigendommen |
teammanager |
|
5. |
beoordeling en afhandeling van schade aan gemeentelijke eigendommen |
||
Beheersverordening gemeentelijke begraafplaats Dronten |
|||
6. |
toewijzen graven |
teammanager |
|
7. |
beslissen op aanvraag vergunning grafbedekking |
||
Wet op de Lijkbezorging |
|||
8. |
beslissen op verzoek tot het opgraven van een lijk |
teammanager |
|
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
|||
9. |
aanstellen verkeersregelaar (artikel 56, eerste lid, sub b) |
teammanager |
|
Toezicht |
|||
10. |
aanwijzing toezichthouders bij of krachtens wettelijk voorschrift |
teammanager |
aan te wijzen medewerker dient volledig gekwalificeerd te zijn conform wettelijk voorschrift |
|
TEAM AFVAL EN REINIGING & CIVIELTECHNISCH- & ACCOMMODATIEBEHEER |
|||
nr |
Bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
|
Algemeen |
||||
1. |
vaststellen van de afwijkingen op de routes van gladheidsbestrijding als de weersomstandigheden en de veiligheid van inwoners daar aanleiding toe geeft |
teammanager, coördinator gladheidsbestrijding |
||
Privaatrechtelijke bevoegdheden |
||||
2. |
aansprakelijkheidsstelling voor schade aan gemeentelijke eigendommen |
teammanager |
||
3. |
beoordeling en afhandeling van schade aan gemeentelijke eigendommen |
|||
4. |
aanschaf klein materiaal/kleine opdrachten |
teammanager, allround opzichter bouwkunde, regisseur afval, reiniging en materieel, monteur, specialist, toezichthouder |
tot een bedrag van € 10.000,00 |
|
5. |
verlenen toestemming gebruik grond |
teammanager |
met inbegrip van het leggen van kabels en leidingen anders dan op grond van de Telecommunicatieverordening |
|
6. |
vaststellen kosten na herstel na aanleg van kabels en leidingen |
teammanager |
||
Afvalstoffenverordening |
||||
7. |
vaststellen inzamelingsroutes- en dagen en opstelplaatsen van de inzamelmiddelen (artikel 7) |
teammanager, regisseur afval, reiniging en materieel |
||
8. |
vaststellen plaats en wijze waarop huishoudelijke afvalstoffen moeten worden aangeboden (artikel 10) |
|||
Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening |
||||
9. |
vaststellen en wijzigen Afvalwijzer (artikel 7) |
teammanager, regisseur afval, reiniging en materieel |
||
10. |
vaststellen van de locaties voor de plaatsing van en het doorvoeren van mutaties aangaande ondergrondse rest- of verzamelcontainers |
|||
Wegenverkeerswet 1994 / Besluit ontheffingverlening exceptionele transporten |
||||
11. |
verlenen van toestemming aan de Dienst Wegverkeer tot verlening van ontheffing exceptioneel vervoer |
teammanager, specialist/toezichthouder civieltechniek |
||
Telecommunicatiewet en Algemene verordening ondergrondse infrastructuren gemeente Dronten |
||||
12. |
stilleggen werkzaamheden (artikel 19 van de verordening) |
toezichthouder civiele techniek, toezichthouder/werkvoorbereider civiele techniek, specialist/toezichthouder civiele techniek, toezichthouder nieuwe werken |
||
13. |
beslissen op aanvraag vergunning (artikel 6, eerste lid, verordening) |
toezichthouder kabels en leidingen |
||
14. |
stellen redelijk termijn voor nemen beslissing op vergunningaanvraag (artikel 6, vierde lid, van de verordening) |
|||
15. |
beslissen tot wijziging of intrekking vergunning (artikel 8, eerste lid, van de verordening) |
teammanager |
||
16. |
nemen instemmingsbesluit (artikel 11, eerste lid, verordening |
toezichthouder kabels en leidingen |
||
17. |
stellen redelijke termijn voor nemen instemmingsbesluit (artikel 11, vierde lid, verordening |
|||
18. |
verbinden voorschriften en beperkingen instemmingsbesluit (artikel 13, eerste lid, verordening) |
|||
19. |
vaststellen (digitale)formulieren en/of registratiesysteem ( artikel 12, tweede lid, verordening) |
|||
20. |
stellen nadere regels te verstrekken gegevens (artikel 12, zesde lid, van de verordening) |
|||
Aansluitverordening riolering |
||||
21. |
beslissen op aanvraag aansluitvergunning |
teammanager, senior regisseur civiele techniek |
||
Wet informatie-uitwisseling bovengrondse en ondergrondse netten en netwerken |
||||
22. |
registratie van belangen bij het Kadaster |
teammanager |
||
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
||||
23. |
aanstellen verkeersregelaar (artikel 56, eerste lid, sub b) |
teammanager |
||
Toezicht |
||||
24. |
aanwijzing toezichthouders bij of krachtens wettelijk voorschrift |
teammanager |
aan te wijzen medewerker dient volledig gekwalificeerd te zijn conform wettelijk voorschrift |
TEAM PUBLIEKSZAKEN |
||||
nr. |
Bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
|
Algemeen |
||||
1. |
waarmerken van kopieën |
medewerker receptie/telefoon, allround frontoffice medewerker, backofficemedewerker, applicatie- / gegevensbeheerder, coördinator |
||
2. |
legalisatie van handtekeningen |
|||
Wet op de Lijkbezorging |
||||
3. |
verlenen van verlof tot ontleding (artikel 68) |
allround frontoffice medewerker, backofficemedewerker, applicatie- / gegevensbeheerder, coördinator |
voor zover tevens benoemd als ambtenaar van de burgerlijke stand |
|
4. |
verlenen uitstel verlof tot begraven of verbranding (artikel 17) |
|||
5. |
afgifte van een laissez-passer als bedoeld in artikel 3 van de Overeenkomst van Straatsburg |
backofficemedewerker |
||
6. |
tekenen voor kosten en ondertekenen van documenten die benodigd zijn om een begrafenis/crematie van gemeentewege te realiseren |
teammanager, coördinator |
||
7. |
verhaal van de kosten, verbonden aan de bezorging van lijken waarvoor de burgemeester zorg draagt (artikel 22) |
|||
Paspoortwet |
||||
8. |
het in behandeling nemen van een aanvraag en de afgifte van een reisdocument en de verklaring van vermissing van het reisdocument conform artikel 31, lid 1, van de Paspoortwet |
allround frontoffice medewerker, backofficemedewerker, applicatie- / gegevensbeheerder, coördinator |
||
9. |
besluit tot het niet in behandeling nemen van een aanvraag van reisdocumenten |
teammanager, coördinator |
||
10. |
aanwijzen van medewerkers die bevoegd zijn met een postmachtiging reisdocumenten en rijbewijzen in ontvangst te nemen |
applicatiebeheerder publiekszaken |
||
Wet basisregistratie personen |
||||
11. |
verstrekken van inlichtingen en afschriften uit en het bijhouden van de basisregistratie personen |
allround frontoffice medewerker, backofficemedewerker, applicatie- / gegevensbeheerder, coördinator |
||
12. |
in behandeling nemen en verwerken van een aangifte of verzoek genoemd in de wet. |
|||
13. |
verwerken van (ambtshalve) wijzigingen en correcties |
backofficemedewerker, applicatie- / gegevensbeheerder, coördinator |
||
14. |
besluit tot ambtshalve wijziging of opneming van gegevenswijziging, besluit tot het niet in behandeling nemen van een aangifte of verzoek |
frontofficemedewerker, backofficemedewerker |
||
15. |
opleggen bestuurlijke boete (artikel 4:17) |
|||
16. |
aanwijzen van medewerkers die bevoegd zijn om een verklaring onder ede af te nemen (artikel 2.8, tweede lid, onder e) |
teammanager |
||
Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen en waardedocumenten |
||||
17. |
aanpassen van de in artikel 1a benoemde functiegroepen (artikel 60 eerste lid) |
teammanager |
||
18. |
aanpassen van de in artikel 1b functiegroepen (artikel 60, tweede lid) |
teammanager |
||
Toezicht |
||||
19. |
aanwijzing toezichthouders bij of krachtens wettelijk voorschrift |
teammanager |
aan te wijzen medewerker dient volledig gekwalificeerd te zijn conform Regeling beheer en toezicht BRP en waardedocumenten van de gemeente Dronten |
|
Wegenverkeerswet 1994 |
||||
20. |
in behandeling nemen van een aanvraag en de afgifte van een rijbewijs, en de verklaring van vermissing van het rijbewijs conform artikel 39 van het Reglement rijbewijzen |
allround frontoffice medewerker, backofficemedewerker, applicatie- / gegevensbeheerder, coördinator |
||
21. |
besluit tot het niet in behandeling nemen van een aanvraag rijbewijs en de afgifte van een rijbewijs |
teammanager, coördinator |
||
22. |
besluit tot ongeldigverklaring van (één of meer categorieën van) het rijbewijs (naar aanleiding van afstandsverklaring door de houder van (één of meer categorieën van) het rijbewijs) (artikel 124, eerste lid, onder c) |
teammanager, coördinator |
||
23. |
beslissen op aanvraag om ontheffing voor het houden van een wedstrijd met voertuigen op de openbare weg |
medewerker KCC |
||
24. |
beslissen op aanvraag om vergunning of ontheffing |
|||
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
||||
25. |
aanstellen verkeersregelaar (artikel 56, eerste lid, sub b) |
medewerker KCC |
||
Rijkswet op het Nederlanderschap |
||||
26. |
in behandeling nemen van en adviseren op verzoek om naturalisatie tot Nederlander en het in behandeling nemen van en beslissen op optieverklaring |
backofficemedewerker, coördinator |
||
27. |
legesafdracht aan IND n.a.v. naturalisatieaanvraag |
teammanager, coördinator |
||
Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap |
||||
28. |
uitreiken bevestiging van verkrijging van het Nederlanderschap of besluit tot verlening van het Nederlanderschap (naturalisatieceremonie)( artikelen 60a en 60b) |
backofficemedewerker, coördinator |
||
Wet algemene bepalingen burgerservicenummer |
||||
29. |
toekennen burgerservicenummer |
allround frontoffice medewerker, backofficemedewerker, applicatie- / gegevensbeheerder, coördinator |
||
30. |
aanvraag “Toetsing BSN-gerechtigdheid” |
teammanager, coördinator |
||
Wet op de verklaring omtrent het gedrag |
||||
31. |
het in ontvangst nemen van aanvragen en het doorsturen naar het Ministerie van Veiligheid en Justitie |
allround frontoffice medewerker, backofficemedewerker, applicatie- / gegevensbeheerder |
||
Wet justitiële documentatie |
||||
32. |
aanvraag inlichtingen uit de registers justitiële documentatiedienst en de politieadministratie |
backofficemedewerker |
||
Burgerlijk Wetboek |
||||
33. |
benoeming van (buitengewoon) ambtenaar burgerlijke stand (Boek 1, artikel 16) |
teammanager, coördinator |
||
34. |
aanwijzen van een ‘huis der gemeente’ (Boek 1, artikel 63) |
teammanager |
||
Kieswet |
||||
35. |
verstrekken van inlichtingen uit het Kiezersregister (artikel D 4) |
backofficemedewerker, applicatie- / gegevensbeheerder, coördinator |
||
36. |
in behandeling nemen van aanvragen en verstrekken van vervangende stempassen (artikel J 8) |
|||
37. |
in behandeling nemen van aanvragen en verstrekken van volmachten (artikel L 8) |
|||
38. |
in behandeling nemen van aanvragen en verstrekken van kiezerspassen (artikel K 3) |
|||
39. |
in behandeling nemen en ondertekenen van de af te leggen ondersteuningsverklaringen voor politieke groeperingen (artikel H 4) |
|||
40. |
in behandeling nemen van verzoekschrift model Y32, waarbij EU-onderdanen de keuze maken om bij de gemeente hun stem uit te brengen (artikel Y 32) |
|||
41. |
instellen hoofdstembureau en (mobiele) stembureaus, aanwijzen stemlokalen, bepalen openingstijden en zittingstijden en plaatsen van de eventuele mobiele stembureaus en afwijkende locaties stemopneming (artikelen E3, lid1; J1, lid 3; J4, lid 1, J4a en Na2) en het instellen, aanwijzen, bepalen openingstijden van het gemeentelijk stembureau (artikel E7). |
teammanager, coördinator |
||
42. |
benoemen van de leden en plaatsvervangende leden van (mobiele) stembureaus (artikel E4, lid 1) en het benoemen van leden, plaatsvervangende leden en ondersteuners van het gemeentelijk stembureau (artikel E8. lid 1 en Na6, lid 1) |
|||
Algemene plaatselijke verordening |
||||
43. |
accepteren melding van een meldingsplichtig evenemen (artikel 2:25) |
medewerker KCC |
||
Verordening fysieke leefomgeving |
||||
44. |
Ontheffing verlenen van het verbod van het hebben van voorwerpen op, boven, in of aan een openbare plaats in strijd met de publieke functie (artikel 2:7, lid 4) |
medewerker KCC |
TEAM TOEZICHT & HANDHAVING |
|||
nr. |
Bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
Algemene plaatselijke verordening |
|||
1. |
vaststellen aanvraagformulieren voor ontheffingen en vergunningen |
coördinator Apv & bijzondere wetten |
|
2. |
accepteren melding van een meldingsplichtig evenement (artikel 2:25) |
coördinator Apv & bijzondere wetten, vergunnigverlener Apv & bijzondere wetten, administratief medewerker |
|
3. |
beslissen op aanvraag exploitatievergunning (artikel 2:28) |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving |
|
4. |
beslissen op aanvraag overige vergunningen (uitgezonderd de aanvraag voor een C-evenementenvergunning) |
coördinator Apv & bijzondere wetten vergunningverlener Apv & bijzondere wetten, |
|
5. |
opleggen aanlijngebod of muilkorfgebod gevaarlijke honden (artikel 2:59) |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving |
|
6 |
het verrichten van alle benodigde voorbereidingshandelingen en het voeren van correspondentie tijdens en na de procedure van de aanvraag |
medewerker Apv & bijzondere wetten/Regisseur vergunningen/klantbege-leider |
|
Verordening fysieke leefomgeving |
|||
7. |
ontheffing verlenen van het verbod van het hebben van voorwerpen op, boven, in of aan een openbare plaats in strijd met de publieke functie (artikel 2:7, vierde lid) |
coördinator Apv & bijzondere wetten, vergunningverlener Apv & bijzondere wetten |
|
8. |
vaststellen, wijzigen of intrekken aanwijzingsbesluit hondenverbodsgebieden en/of losloop-uitlaatgebieden (artikelen 2:19 en 2:20) |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving |
|
9. |
beslissen op aanvraag vergunning inzameling kleding (artikel 2:53) |
vergunningverlener Apv & bijzondere wetten |
|
10. |
beslissen op aanvraag standplaatsvergunning (artikel 2:54) |
vergunningverlener Apv & bijzondere wetten |
conform standplaatsenbeleid |
11. |
beslissen op aanvraag ontheffing voor het verbranden van snoeihout (artikel 2:64) |
administratief medewerker |
|
12. |
beslissen op aanvraag standplaatsvergunning warenmarkten (artikel 3:4) |
vergunningverlener Apv & bijzondere wetten |
|
Alcoholwet |
|||
13. |
beslissen op aanvraag om vergunning |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving |
|
Wet op de Kansspelen en Speelautomatenhallenverordening |
|||
14. |
beslissen op aanvraag om vergunning |
vergunningverlener Apv & bijzondere wetten |
|
Wegenverkeerswet 1994 |
|||
15. |
beslissen op aanvraag om ontheffing voor het houden van een wedstrijd met voertuigen op de openbare weg |
vergunningverlener Apv & bijzondere wetten |
|
16. |
beslissen op aanvraag om vergunning, overige ontheffing, of gehandicaptenparkeerplaats |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving, coördinator Apv & bijzondere wetten, vergunningverlener Apv & bijzondere wetten |
|
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
|||
17. |
aanstellen verkeersregelaar (artikel 56, eerste lid, sub b) |
coördinator Apv & bijzondere wetten, vergunningverlener Apv & bijzondere wetten |
|
Wet vervoer gevaarlijke stoffen |
|||
18. |
beslissen op aanvraag om vergunning c.q. ontheffing |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving |
|
Omgevingswet |
|||
19. |
het verrichten van alle benodigde voorbereidingshandelingen en het voeren van correspondentie tijdens en na de procedure van de aanvraag om omgevingsvergunning |
medewerker triage (leefomgeving), |
|
20. |
afhandelen sloopmelding |
administratief medewerker, medewerker triage (leefomgeving) |
|
Wet Milieubeheer |
|||
21. |
beslissen op aanvraag om ontheffing van het verbod afvalstoffen te verbranden (artikel 10.63) |
administratief medewerker, medewerker triage (leefomgeving) |
|
Besluit bouwwerken leefomgeving |
|||
22. |
beslissen op gebruiksmelding (artikel 6.7) |
administratief medewerker, medewerker triage (leefomgeving) |
|
Verordening inzake de winkeltijden |
|||
23. |
beslissen op aanvraag om ontheffing afwijken verbod straatverkoop op zon- en feestdagen (artikel 3, lid 1) |
vergunningverlener APV & bijzondere wetten |
|
24. |
beslissen op aanvraag om ontheffing openstelling op werkdagen tussen 22.00 en 06.00 uur (artikel 4, lid 1) |
||
Wet personenvervoer 2000 |
|||
25. |
verstrekken van adviezen aan gedeputeerde staten inzake aanvragen om vergunning |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving, teamcoördinator veiligheid |
|
Project beëindiging oneigenlijk grondgebruik |
|||
26. |
privaatrechtelijke besluiten |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving, teamcoördinator veiligheid |
binnen de kaders van het project |
27. |
besluiten tot alle conservatoire maatregelen en te doen wat nodig is ter voorkoming van verjaring of verlies van recht of bezit |
||
Handhaving |
|||
28. |
opleggen van last onder dwangsom |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving, teamcoördinator veiligheid |
tot en met een bedrag van € 50.000,00 |
29. |
opleggen van last onder bestuursdwang |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving, teamcoördinator veiligheid |
voor zover de kosten ten hoogste € 50.000,00 bedragen |
30. |
opschorten begunstigingstermijn (art. 5:24 en 5:32a Awb) |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving, teamcoördinator veiligheid |
tot en met een bedrag van € 50.000,00 |
31. |
opleggen last onder dwangsom t.b.v. handhaving artikel 2:28 Verordening fysieke leefomgeving |
bijzonder opsporingsambtenaar |
uitgezonderd spoed last onder bestuursdwang, bij gebruik van vastgestelde modelbrief en conform Beleidsnotitie parkeerexcessen |
32. |
horen van zienswijzen aangaande voornemen tot opleggen van last onder dwangsom of last onder bestuursdwang |
juridisch medewerker VTH |
|
33. |
beslissen op verzoek om handhaving |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving, teamcoördinator veiligheid |
|
34. |
intrekken last onder dwangsom of last onder bestuursdwang |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving, teamcoördinator veiligheid |
dwangsommen tot in totaal maximaal € 50.000,00 per beschikking |
35. |
besluiten te nemen in het kader van de invordering van dwangsommen en de kosten van de toepassing van bestuursdwang, inclusief aanmanen en het uitvaardigen van een dwangbevel en het besluiten tot executiemaatregelen. |
juridisch medewerker VTH |
|
36. |
besluiten tot het meevoeren en opslaan van zaken zoals bedoeld in artikel 5:29 Awb |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving, teamcoördinator veiligheid |
|
37. |
het ondertekenen van een proces-verbaal van meevoeren en opslaan van zaken (inbeslagname) |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving, teamcoördinator veiligheid |
tot een totale kostenpost van € 50.000,00 |
Verordening sociaal domein |
|||
38. |
beslissen tot terugvordering van de geldswaarde van de ten onrechte genoten individuele voorziening |
medewerker handhaving Wmo |
|
39 |
onderzoeken van de besteding pgb |
handhaver, medewerker handhaving Wmo |
|
40. |
terugvorderen van (financiële) maatwerkvoorzieningen |
medewerker handhaving Wmo |
|
41. |
toezicht op naleving |
||
Participatiewet en de op deze wet gebaseerde verordening |
|||
42. |
opschorting van de uitkering en het geven van een hersteltermijn |
medewerker handhaving Wmo |
|
43. |
toezicht op de naleving |
||
Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers en Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen en de op deze wetten gebaseerde verordeningen |
|||
44. |
opschorting van de uitkering en het geven van een hersteltermijn ex artikel 17, eerste en tweede lid, van beide wetten |
medewerker handhaving |
|
45. |
toezicht op de naleving |
medewerker handhaving |
|
Toezicht |
|||
47. |
aanwijzing toezichthouders bij of krachtens wettelijk voorschrift |
teammanager, coördinator toezicht & handhaving, teamcoördinator veiligheid |
aan te wijzen medewerker dient volledig gekwalificeerd te zijn conform wettelijk voorschrift |
SOCIAAL DOMEIN |
|||
nr. |
Bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
Privaatrechtelijke overeenkomsten |
|||
1. |
aangaan, (gedeeltelijk) beëindigen en verlengen van huur- en gebruiksovereenkomsten voor sportvelden en gemeentelijke gebouwen gerelateerd aan sport, welzijn en onderwijs |
beleidsmedewerker samenleving |
met instemming van betrokken portefeuillehouder en budgethouder |
Leerplichtwet |
|||
2. |
besluit omtrent vervangende leerplicht |
leerplichtambtenaar/ RMC-consulent |
|
3. |
besluit omtrent vervangende leerplicht laatste schooljaar |
||
4. |
toezicht op handhaving van de leerplicht |
||
5. |
beslissen op verzoek om vrijstelling voor het volgen van ander onderwijs |
leerplichtambtenaar/ RMC-consulent |
|
Verordening leerlingenvervoer gemeente Dronten |
|||
6. |
afdoen van aanvraag leerlingenvervoer (verlenen, weigeren, intrekken, herzien, verrekenen, terugvorderen, verlengen van de beslistermijn, geven van hersteltermijn, buiten behandeling laten, vaststellen aanvraagformulier). |
beleidsmedewerker, teammanager, consulent leerlingenvervoer |
|
Wet kinderopvang |
|||
7. |
afgeven van een beschikking op aanvraag tot exploitatie van een kindercentrum of gastouderbureau of voorziening voor gastouderopvang (artikel 1.46) |
(junior)beleidsmedewerker |
|
8. |
doorvoeren van een wijziging in het register kinderopvang en mededeling daarvan aan de houder van het kindercentrum of gastouderbureau (artikel 1.47) |
||
9. |
geven van een schriftelijke aanwijzing aan houders van een kindercentrum of gastouderbureau of voorziening voor gastouderopvang die de voorschriften niet of onvoldoende naleven (artikel 1.65) |
||
Besluit landelijk register kinderopvang, register buitenlandse kinderopvang en personenregister kinderopvang |
|||
10. |
verwijderen van een kinderopvangvoorziening uit het landelijk register kinderopvang (art. 8) |
(junior)beleidsmedewer-ker |
|
Beleidsregel tegemoetkoming kosten kinderopvang op grond van Sociaal Medische Indicatie |
|||
11. |
beslissen op aanvraag Sociaal Medische Indicatie |
gids jeugd, gids Wmo, gids P-wet, gids regie sociaal domein |
|
Algemene subsidieverordening |
|||
12. |
afdoen van subsidies (verlenen, weigeren, intrekken, vaststellen, verrekenen en terugvorderen) |
(junior)beleidsmedewer-ker, teammanager |
subsidie tot en met € 5.000,00, na afstemming met de portefeuillehouder. |
teammanager |
subsidie hoger dan € 5.000,00 tot en met € 50.000,00, mits portefeuillehouder aantoonbaar heeft ingestemd met het subsidie- besluit |
||
13. |
stellen van een termijn voor: het aanvullen van de aanvraag het aanvullen van een verantwoording van de besteding van een subsidie |
(junior)beleidsmedewerker |
|
14. |
buiten behandeling stellen van een aanvraag |
||
15. |
verlenen van uitstel van de verplichting om voor een bepaalde datum rekening en verantwoording af te leggen |
||
16. |
verlengen of opschorten van een beslistermijn |
||
17. |
vaststellen van een aanvraagformulier |
||
Wet inburgering 2007 |
|||
18. |
beslissen op aanvraag ontheffing inburgeringsplicht uitkeringsgerechtigde wegens psychische of lichamelijke belemmering, dan wel een verstandelijke handicap (artikel 6, eerste lid) |
juridisch kwaliteitsmedewerker, beleidsmedewerker, consulent statushouders, re-integratieconsulent |
|
19. |
beslissen op aanvraag ontheffing inburgeringsplicht uitkeringsgerechtigde wegens de onmogelijkheid het inburgeringsexamen te behalen (artikel 31, tweede lid, sub c) |
||
20. |
vaststellen inburgeringsvoorziening uitkeringsgerechtigde |
||
21. |
beslissen omtrent verlenging termijn waarbinnen uitkerings- gerechtigde inburgeringsexamen gehaald moet hebben |
||
22. |
beslissen op aanvraag ontheffing inburgeringsplicht niet-uitkeringsgerechtigde wegens psychische of lichamelijke belemmering, dan wel een verstandelijke handicap (artikel 6, eerste lid) |
||
23. |
beslissen op aanvraag ontheffing inburgeringsplicht niet-uitkeringsgerechtigde wegens de onmogelijkheid het inburgeringsexamen te behalen (artikel 31, tweede lid, sub c) |
||
24. |
beslissing op aanvraag ontheffing inburgeringsplicht niet-uitkeringsgerechtigde wegens het reeds voldoende ingeburgerd zijn (artikel 6, tweede lid, jo. Artikel 2.8a, eerste lid van het Besluit inburgering) |
||
25. |
vaststellen inburgeringsvoorziening niet-uitkeringsgerechtigde |
juridisch kwaliteitsmedewerker, beleidsmedewerker, consulent statushouders, re-integratieconsulent |
|
26. |
vaststellen datum waarbinnen niet-uitkeringsgerechtigde inburgeringsexamen gehaald moet hebben |
||
27. |
beslissen omtrent ontheffing inburgeringsplicht |
||
28. |
opleggen bestuurlijke boete |
||
Wet inburgering 2021 |
|||
29. |
vaststellen Plan Inburgering en Participatie (beschikking) |
juridische kwaliteitsmedewerker, beleidsmedewerker, consulent statushouders, re-integratieconsulent |
|
30. |
wijzigingen aanbrengen in eerder vastgesteld Plan Inburgering en Participatie |
||
31. |
vaststellen gewijzigd Plan Inburgering en Participatie |
||
32. |
opleggen bestuurlijke boete |
||
33. |
advisering verzoek tot verlenging van de inburgeringstermijn, vrijstelling van de inburgering en ontheffing vanwege bijzondere individuele omstandigheden van de inburgering aan DUO |
||
Regeling opvang ontheemden Oekraïne |
|||
34. |
toekennen en intrekken van leefgeld (artikelen 6, 7, 10, 12 en 13) |
juridisch kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent, locatiemanager |
|
35. |
terug- en invorderen van onterecht of teveel betaald leefgeld (artikelen 7 en 8) |
medewerker debiteuren- en uitkeringsadministratie, juridisch kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent en locatiemanager |
|
36. |
informatie verzoeken eigen bijdrage (bijdrageplicht) en leefgeld (artikelen 7 en 8) |
juridisch kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent, locatiemanager |
|
37. |
afgeven van een beschikking eigen bijdrage (bijdrageplicht) (artikelen 7 en 8) |
||
38. |
innen eigen bijdrage (bijdrageplicht) (artikelen 7 en 8) |
medewerker debiteuren- en uitkeringsadministratie, juridisch kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent en locatiemanager |
|
39. |
geven van eerste en tweede waarschuwing (incl. beperken of intrekken verstrekkingen) (artikel 7) |
juridisch kwaliteitsmedewerker, locatiemanager, beleidsmedewerker |
|
Regeling briefadres |
|||
40. |
aan een inwoner een tijdelijk postadres (inschrijving gemeentehuis) verstrekken ook al wordt niet voldaan aan de regelgeving |
juridisch kwaliteitsmedewerker |
motivatie vastgelegd in dossier |
Verordening Sociaal Domein gemeente Dronten / Algemeen |
|||
41. |
budget vrij te besteden tbv onvoorziene omstandigheden, in zeer uitzonderlijke gevallen |
gids Wmo, gids jeugd, gids Participatiewet, gids regie sociaal domein |
Tot bedrag van 10.000,00 euro op jaarbasis op de post Opvang en beschermd wonen Sociaal Domein breed. Gids heeft dit breed besproken, alle andere mogelijkheden zijn uitgeput. |
42. |
terugvorderen van (financiële) maatwerkvoorzieningen |
gids Wmo, gids Jeugd, juridisch kwaliteitsmedewerker |
|
43. |
aangaan maatwerkovereenkomst met niet gecontracteerde partijen |
beleidsmedewerker jeugdhulp, juridisch kwaliteitsmedewerker. gids Wmo, gids jeugd, gedragskundige, |
tot een bedrag van € 25.000,00 |
44. |
beëindigen van maatwerkvoorzieningen |
gids Wmo, gids jeugd, juridisch kwaliteitsmedewerker, administratief medewerker jeugd/Wmo |
|
45. |
inzetten jeugdhulp na verwijzing |
gids jeugd, gedragsdeskundige, juridisch kwaliteitsmedewerker, administratief medewerker jeugd/Wmo |
conform de Verordening Sociaal Domein , de nadere regels, het Beleidsplan Transities Sociaal Domein en het Handboek ‘Dronter Koers’. |
46. |
beslissen omtrent individuele voorziening (verlenen en afwijzen) |
gids jeugd, gedragsdeskundige, juridisch kwaliteitsmedewerker |
zie werkafspraken m.b.t. inloop |
47. |
verstrekken van een pgb |
gids Wmo, gids jeugd, gedragsdeskundige, juridisch kwaliteitsmedewerker |
conform de nadere regels jeugdhulp gemeente Dronten |
48. |
verval van recht (artikel 1. 3. 8 Verordening Sociaal Domein gemeente Dronten en artikel 1 lid 6 Nadere regels jeugdhulp gemeente Dronten) |
gids jeugd, juridisch kwaliteitsmedewerker |
|
49. |
intrekken of herzien besluit aangaande individuele voorziening |
gids Wmo, gids jeugd, juridisch kwaliteitsmedewerker |
|
50. |
opvragen van medisch advies |
juridisch kwaliteitsmedewerker, gids Wmo, gids jeugd, gids P-wet, re-integratieconsulent, gids regie sociaal domein medewerker bijzondere regelingen, inkomensconsulent, gedragsdeskundige in dienst van de gemeente Dronten |
|
51. |
aangifte belastingen en premies |
teammanager, administrateur, applicatiebeheerder |
|
52. |
aanleveren van betalingen aan het team Financiën, planning en control en inkoop vanuit BUIG, Participatiebudget, minimaregelingen, bijzondere bijstand en Wmo en Jeugdwet |
(ondersteunend) administrateur, applicatiebeheerder, teammanager ondersteuning |
|
53. |
het aanleveren van kasvoorschotten tot een bedrag van € 100,00 aan het team Financiën, Planning & Control & Inkoop |
(ondersteunend) administrateur, applicatiebeheerder, medewerker uitkeringsadministratie |
|
54. |
(niet-)beleidsmatige aanpassingen van de handboeken Participatiewet, Wmo, Jeugdwet en Wet inburgering |
juridisch kwaliteitsmedewerker, beleidsmedewerker |
|
55. |
autoriseren van verantwoordingen aan ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid |
teammanager ondersteuning |
|
56. |
voor een inwoner maatregelen nemen op het gebied van schulden, ook al wordt niet voldaan aan Europese, landelijke of gemeentelijke regelgeving |
Schuldhulpverlening, juridisch kwaliteitsmedewerker en beleidsmedewerker samenleving |
motivatie vastgelegd in dossier |
57. |
MDF opdracht te verlenen om voorrang schuldhulpverlening |
Schuldhulpverlening, juridisch kwaliteitsmedewerker en beleidsmedewerker samenleving |
|
58. |
dwingende opdracht aan ketenpartner verstrekken |
gedragsdeskundige, juridisch kwaliteitsmedewerker |
conform Handboek Dronter Koers. Motivatie vastgelegd in cliëntdossier |
Jeugdwet |
|||
59. |
verstrekken van een afschrift van de in ESAR geregistreerde gegevens aan de wettelijk vertegenwoordiger van de geregistreerde jongere |
beleidsmedewerker, juridisch kwaliteitsmedewerker |
|
60. |
verlenen van toestemming aan (provinciale) organisaties die toe willen treden tot het ESAR convenant |
beleidsmedewerker |
|
61. |
verzoek tot onderzoek bij de Raad voor de Kinderbescherming |
gids Jeugd, gedragsdeskundige, medewerker Samen Veilig Midden Nederland , medewerker Veilig Thuis Flevoland |
zie ketenafspraken ketenpartners |
62. |
gesloten plaatsing in vrijwillig kader |
juridisch kwaliteitsmedewerker, gedragsdeskundige |
|
63. |
inzet niet gecontracteerde ondersteuning artikel 1.5.2 nadere regels |
gids jeugd, gedragsdeskundige in dienst van de gemeente Dronten, juridisch kwaliteitsmedewerker, beleidsmedewerker jeugdhulp |
tot een bedrag van € 25.000,00 zie werkafspraken inloop |
Wet maatschappelijke ondersteuning |
|||
64. |
Ondertekenen van het routeplan |
gids Wmo, juridisch kwaliteitsmedewerker, gedragsdeskundige |
werkafspraken van toepassing |
65. |
Toekennen, wijzigen, verlengen van een maatwerkvoorziening middels zorg in natura |
||
66. |
Toekennen, wijzingen, verlengen van een maatwerkvoorziening middels PGB |
||
67. |
Inzet niet gecontracteerde ondersteuning |
gids Wmo, juridisch kwaliteitsmedewerker, gedragsdeskundige |
Werkafspraken van toepassing. Opdrachtbrief naar aanbieder. |
68. |
besluiten tot crisisplaatsing ambulant |
gids Wmo, gedragsdeskundige |
|
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
|||
69. |
toekennen, afwijzen aanvraag gehandicapten-parkeerkaart bestuurder of passagier |
medewerker balie sociaal domein, juridisch kwaliteitsmedewerker |
|
Wegenverkeerswet 1994 |
|||
70. |
beslissen op aanvraag gehandicaptenparkeerplaats |
teammanager werk & inkomen |
na advies toezichthouder civiele techniek |
Participatiewet en de op deze wet gebaseerde verordening |
|||
71. |
verstrekken, wijzigen, herzien, beëindigen en buiten behandeling stellen van (aanvraag) uitkering |
juridisch kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent, medewerker bijzondere regelingen |
|
72. |
uitvoering van de Participatiewet betreffende de algemene bijstand aan personen die de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt die in de gemeente Dronten woonachtig zijn of die zich als adreslozen in de gemeente bevinden. Het mandaat strekt zich tevens uit tot: de afhandeling van eventuele bezwaar- en beroepsprocedure; de toestemming tot het verlenen van ondermandaat; de bevoegdheid tot het stellen van beleidsregels in overleg met de gemeente Dronten. |
Raad van Bestuur van de SVB; ondermandaat aan ondergeschikten van de Raad van Bestuur van de SVB |
mandaat Raad van Bestuur SVB aangenomen in Regeling mandaatverstrekking, machtiging en volmachtverlening aan de SVB |
73. |
bijstandsuitkering verstrekken ondanks dat niet aan de opgestelde criteria wordt voldaan (artikel 16, eerste lid) |
juridisch kwaliteitsmedewerker |
motivatie vastgelegd in dossier |
74. |
re-integratieactiviteiten, inclusief het ondertekenen van routeplan/plan van aanpak, taalplan, en tegenprestatie |
juridisch kwaliteitsmedewerker, re-integratieconsulent, gids P-wet, consulent statushouders, gids regie sociaal domein |
|
75. |
opvragen offerte en inkoop individueel maatwerktraject scholing, werkervaringsplaats, individuele (job)coaching |
||
76. |
vaststellen re-integratievoorziening uitkeringsgerechtigde (kinderopvang, reiskosten, noodzakelijke maatwerkvoorziening) |
||
77. |
verstrekken voorschotten |
juridisch kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent, medewerker bijzondere regelingen |
|
78. |
terugvorderen en incasso van teveel verstrekte uitkering, verhaal op derden |
juridisch kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent, medewerker bijzondere regelingen, medewerker debiteuren- en uitkeringsadministratie |
|
79. |
opschorting van de uitkering en het geven van een hersteltermijn |
juridisch kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent, medewerker bijzondere regelingen |
|
80. |
afstemming van de uitkering op grond van de Participatiewet en de Verordening Sociaal Domein gemeente Dronten |
juridisch kwaliteitsmedewerker |
|
81. |
opleggen bestuurlijke boete |
juridisch kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent |
|
82. |
opdragen van een tegenprestatie |
juridisch kwaliteitsmedewerker, re-integratieconsulent, gids P-wet, gids regie sociaal domein |
|
83. |
beslissen over loonkostensubsidies (verlenen, weigeren, intrekken, vaststellen, verrekenen en terugvorderen) aan werkgevers |
||
Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004 |
|||
84. |
verstrekken, wijzigen, herzien, beëindigen en buiten behandeling stellen van (aanvraag) uitkering |
juridisch kwaliteitsmedewerker, medewerker ZLF |
mandaat medewerkers Zelfstandigenloket Flevoland aangenomen in bestuursovereenkomst |
85. |
verstrekken voorschot |
||
86. |
terugvordering en incasso van teveel verstrekte uitkering |
juridisch kwaliteitsmedewerker, medewerker ZLF, medewerker debiteuren- en uitkeringsadministratie, |
|
87. |
opschorting uitkering en het geven van een hersteltermijn |
juridisch kwaliteitsmedewerker, medewerker ZLF |
|
Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers en Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen en de op deze wetten gebaseerde verordeningen |
|||
88. |
verstrekken, wijzigen, herzien, beëindigen en buiten behandeling laten van (aanvraag) uitkering |
juridisch kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent, medewerker ZLF |
mandaat medewerkers Zelfstandigenloket Flevoland (ZLF) aangenomen in bestuursovereenkomst |
89. |
verstrekken voorschot |
juridisch kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent, medewerker ZLF |
|
90. |
terugvordering en incasso teveel verstrekte uitkering |
juridisch kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent, medewerker debiteuren- en uitkeringsadministratie |
|
91. |
afstemming van de uitkering op grond van de wet en de Verordening Sociaal Domein gemeente Dronten |
juridisch kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent |
|
92. |
opschorting van de uitkering en het geven van een hersteltermijn ex artikel 17, eerste en tweede lid, van beide wetten |
juridisch kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent, medewerker ZLF, |
mandaat medewerkers Zelfstandigenloket Flevoland (ZLF) aangenomen in bestuursovereenkomst |
93. |
opleggen bestuurlijke boete |
juridisch kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent |
|
Minimabeleid (Beleidsregels maatschappelijke participatie en toegankelijkheid) |
|||
94. |
beslissen op aanvraag |
juridisch kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent, medewerker bijzondere regelingen |
|
Verordening kwijtschelding gemeentelijke belastingen |
|||
95. |
beslissen op aanvraag |
GBLT |
conform voorwaarden als vastgelegd in de dienstverleningsovereenkomst |
Toezicht |
|||
96. |
aanwijzing toezichthouders bij of krachtens wettelijk voorschrift |
teammanager |
aan te wijzen medewerker dient volledig gekwalificeerd te zijn conform wettelijk voorschrift |
TOELICHTING
ALGEMEEN
Voor het gebruik van het mandaat respectievelijk de volmacht is het van belang om aandacht te hebben voor de volgende onderscheidingen.
Publiekrecht-privaatrecht
Rechtshandelingen (handelingen met een beoogd rechtsgevolg) kunnen worden onderscheiden in publiekrechtelijk en privaatrechtelijk handelingen. Publiekrechtelijk zijn rechtshandelingen die zijn gebaseerd op een wettelijke bevoegdheid; anders gezegd handelingen waarbij het gemeentebestuur als overheid optreedt. Dit soort handelingen wordt verricht door een publiekrechtelijk orgaan van de gemeente (het college of de burgemeester).
Privaatrechtelijke handelingen kunnen worden verricht door natuurlijke personen of rechtspersonen. Hier treedt de gemeente op, niet op basis van een bijzondere bevoegdheid, maar op dezelfde wijze als andere rechtspersonen.
Er kan een verschil bestaan tussen bevoegdheid om een beslissing te nemen en de bevoegdheid daarover een stuk te ondertekenen. Met betrekking tot publiekrechtelijke besluiten legt het mandaat die bevoegdheden (afdoening en ondertekening) in een hand. Aangaande privaatrechtelijke handelingen bepaalt artikel 171 van de Gemeentewet dat de burgemeester ondertekent (hij vertegenwoordigt de gemeente buiten rechte). Hij kan die bevoegdheid aan anderen opdragen. Daarvoor is onderdeel III in het besluit opgenomen.
Mandaat-attributie
De heffingsambtenaar, de invorderingsambtenaar, de (bijzondere) ambtenaar burgerlijke stand en de leerplichtambtenaar ontlenen hun bevoegdheden (deels) rechtstreeks aan de wet. In een dergelijk geval is sprake van attributie. Voor die bevoegdheden zijn zij dan ook niet opgenomen in het mandaat- en volmachtbesluit. Overigens zijn zij voor de toepassing van die bevoegdheden wel verantwoording verschuldigd aan het college.
MANDAAT
Overeenkomstig het bepaalde in artikel 10:1 van de Algemene wet bestuursrecht wordt onder mandaat verstaan: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan (in casu het college of de burgemeester) besluiten te nemen.
Bij mandaat worden de bevoegdheden die een mandaatgever (college of burgemeester) heeft, opgedragen aan een gemandateerde. De mandaatgever blijft zelf bevoegd om te beslissen en om de gemandateerde aanwijzingen te geven over de wijze waarop deze zijn bevoegdheden uitoefent. Dit onderdeel heeft betrekking op publiekrechtelijke bevoegdheden. De gemandateerde treedt dus op namens een gemeentelijk orgaan. Een door de gemandateerde binnen de grenzen van zijn bevoegdheid genomen besluit geldt als een besluit van de mandaatgever.
Ondermandaat is niet toegestaan, tenzij een medewerker expliciet schriftelijk door de teammanager, die het mandaat heeft, wordt aangewezen. In dat geval is er sprake van een persoonsgebonden en aan de functie gerelateerd ondermandaat, waarvan het mandaat bij zijn teammanager berust.
Het bestuursorgaan blijft te allen tijde bevoegd de gemandateerde bevoegdheid uit te oefenen. De mandaatgever kan de gemandateerde per geval of in het algemeen instructies geven ter uitvoering van de gemandateerde bevoegdheid.
Een gemandateerde bevoegdheid omvat uiteraard ook de daarbij behorende uitvoering, zoals het inwinnen van de nodige inlichtingen, het doen van mededelingen over bestaand beleid, correspondentie over de uitvoering van een contract enzovoorts. Ook kan gedacht worden aan correspondentie die voorafgaat aan de uitoefening van een gemandateerde bevoegdheid, zoals het treffen van maatregelen voor een woningaanpassing of het bieden van hulp aan cliënten. Tenzij dit afzonderlijk is vermeld, valt de uitoefening van bestuursdwang, het opleggen van dwangsommen of de tussentijdse beëindiging van contracten niet onder de uitvoering.
Grenzen mandaat
Uiteraard is het ook zonder dat dit in het mandaat is vermeld, nimmer de bedoeling dat een medewerker van zijn bevoegdheid gebruik maakt in strijd met de wet of in afwijking van (al dan niet beschreven) gemeentelijk beleid. Ook in bestuurlijke of politiek gevoelige aangelegenheden blijft gebruik van het mandaat achterwege. Tenslotte mag het mandaat niet worden toegepast in gevallen waarin geen of onvoldoende budget voorhanden is voor de uitvoering van het besluit. Gebruik van het mandaat in deze gevallen kan leiden tot intrekking van het mandaat en in ernstige gevallen arbeidsrechtelijke sancties.
Volmacht
Overeenkomstig het bepaalde in artikel 3:60 e.v. van het Burgerlijk Wetboek wordt onder volmacht verstaan: de bevoegdheid om in naam van een ander (in casu het college of de burgemeester) rechtshandelingen te verrichten. Bij mandaat worden de bevoegdheden die een volmachtgever (college of burgemeester) heeft, opgedragen aan een gevolmachtigde. De volmachtgever blijft zelf bevoegd om te handelen en om de gevolmachtigde algemene of specifieke instructies te geven over de wijze waarop deze zijn bevoegdheden uitoefent. Dit onderdeel heeft betrekking op privaatrechtelijke bevoegdheden. De gevolmachtigde treedt dus op namens een gemeentelijk orgaan/de gemeente. De door de gevolmachtigde verrichtte rechtshandelingen treffen de volmachtgever; de gevolmachtigde valt er tussenuit.
Een bij volmacht verleende bevoegdheid omvat uiteraard ook de daarbij behorende uitvoering, zoals het inwinnen van de nodige inlichtingen, het doen van mededelingen over bestaand beleid, correspondentie over de uitvoering van een contract enzovoorts. Ook kan gedacht worden aan correspondentie die voorafgaat aan de uitoefening van een volmacht.
Uiteraard is het ook zonder dat dit in de volmacht is vermeld, nimmer de bedoeling dat een medewerker van zijn bevoegdheid gebruik maakt in strijd met de wet of in afwijking van (al dan niet beschreven) gemeentelijk beleid. Ook in bestuurlijke of politiek gevoelige aangelegenheden blijft gebruik van de volmacht achterwege. Tenslotte mag de volmacht niet worden toegepast in gevallen waarin geen of onvoldoende budget voorhanden is voor de uitvoering van de handeling. Gebruik van de volmacht in deze gevallen kan leiden tot intrekking van de volmacht en in ernstige gevallen arbeidsrechtelijke sancties.
VERVANGING
Mandaat/volmacht wordt verleend over de lijn. Dit betekent dat bij afwezigheid van de gemandateerde/gevolmachtigde de naasthogere medewerker altijd bevoegd is de gemandateerde/gevolmachtigde bevoegdheid uit te oefenen. Met de naasthogere medewerker wordt bedoeld de medewerker die aan de gemandateerde/gevolmachtigde feitelijk leiding geeft. In het geval van afwezigheid van een gemandateerde/gevolmachtigde teammanager kan deze ook horizontaal worden vervangen door een andere teammanager. In het geval van een gemandateerde/gevolmachtigde directeur kan deze ook vervangen worden door de secretaris.
Van vervanging is sprake bij vakantie of ziekte, maar tevens indien het noodzakelijk is dat de gemandateerde/gevolmachtigde tijdelijk van zijn mandaat respectievelijk volmacht wordt ontheven.
ONDERTEKENING
Publiekrechtelijke besluiten (vergunningen en andere beschikkingen) gaan uit van een orgaan van de gemeente (het college of de burgemeester). In mandaat genomen besluiten worden door de gemandateerde (elektronisch) ondertekend. Bij de ondertekening wordt altijd vermeld namens welk bestuursorgaan het besluit is genomen. Daarbij gelden de voorschriften zoals aangegeven in onderdeel VI van het Mandaat- en volmachtbesluit waar deze toelichting op slaat. Bij afwezigheid van een gemandateerde, kan om praktische redenen b/a (bij afwezigheid) (elektronisch) worden getekend door een andere functionaris, die dan wel zelf ook gemandateerde moet zijn.
ONDERTEKENING PRIVAATRECHTELIJKE STUKKEN
Privaatrechtelijke stukken (zoals overeenkomsten) gaan uit van de rechtspersoon “gemeente Dronten”. Zij vermelden in de aanhef:
De gemeente Dronten, ten deze vertegenwoordigd door (naam ondertekenaar)
daartoe bij Mandaat- en volmachtbesluit aangewezen op grond van artikel 171 van de Gemeentewet, …..
Daarbij gelden de voorschriften zoals aangegeven in de onderdelen VII en VIII van het Mandaat- en volmachtbesluit waar deze toelichting op slaat.
EENVOUDIGE UITVOERINGSCORRESPONDENTIE
In de mandaten- en volmachtenlijst wordt een groot aantal besluiten en handelingen opgedragen aan medewerkers. Het is echter niet mogelijk om alle handelingen die medewerkers namens het gemeentebestuur of de gemeente verrichten, uitputtend te beschrijven. Met dit mandaat/deze volmacht is bedoeld de mogelijkheid te scheppen om uitvoering te geven aan besluiten die door het bestuur zijn genomen. Met een aantal voorbeelden wordt dit verduidelijkt. Ook zijn enkele begrenzingen aan te geven.
Het uitgangspunt bij eenvoudige uitvoeringscorrespondentie is dat geen nieuwe rechtsverhoudingen worden geschapen. Dit mandaat/deze volmacht kan dus niet worden gebruikt voor het vaststellen van beschikkingen (andere publiekrechtelijke besluiten worden geheel niet gemandateerd) en het aangaan van overeenkomsten (bestellingen).
Ook geldt dit mandaat/deze volmacht niet voor gevallen:
- •
waarin afwijking van bestaande regels nodig is;
- •
waarin verwacht kan worden dat toepassing van de regels in een concreet geval bestuurlijke of politieke repercussie zal hebben;
- •
waarin geen budget (meer) voorhanden is voor de uitvoering van het besluit/de handeling;
Het gaat hier niet om een ondertekeningsmandaat/-volmacht, maar om de bevoegdheid om namens het college (of namens de burgemeester) zaken af te doen.
Let op! Het mandaat/de volmacht is een besluit van deze organen en niet van de gemeenteraad. Het mandaat/de volmacht geldt dus niet voor afdoening van zaken waartoe de raad bevoegd is. Eenvoudige correspondentie aan de raad wordt afgedaan via de lijst ingekomen stukken.
Voorbeelden
Bepaalde besluiten dienen na vaststelling aan anderen te worden meegedeeld (bijvoorbeeld verordeningen die strafrechtelijke bepalingen bevatten aan het arrondissementsparket). De toezending van zo’n besluit schept geen nieuwe rechtsverhouding en kan derhalve als uitvoering worden beschouwd.
Ook valt te denken aan de volgende gevallen :
- •
ontvangstbevestigingen (niet van meldingen van bouwvoornemens of op grond van de Wet milieubeheer) en
- •
het toezenden van voorhanden informatie (folders, kaarten, drukwerk);
- •
het retourneren van stukken etc.
- •
verzoeken om nadere informatie aan aanvrager om de aanvraag te completeren teneinde op de aanvraag te kunnen beslissen.
- •
reageren op informele aanvragen/principeverzoeken die kunnen worden getoetst aan bestaand beleid.
Omdat in deze gevallen geen rechtsverhouding tot stand komt, bestaat er geen bezwaar tegen de stukken met een eigen ondertekening (dus niet: namens …) te verzenden.
PROCESVERTEGENWOORDIGING
Voor procesvertegenwoordiging bestaat een afzonderlijke procesmachtiging.
MANDAATBESLUIT OFGV
De mandaten betrekking hebbend op bevoegdheden als genoemd in de aanhef van het Mandaatbesluit OFGV, en verleend aan de directeur van de Omgevingsdienst Flevoland & Gooi en Vechtstreek zijn vastgelegd in het Mandaatbesluit OFGV.
MANDAATBESLUIT CRISISORGANISATIE BEVOLKINGSZORG
De mandaten betrekking hebbend op bevoegdheden als genoemd in de aanhef van het Mandaatbesluit Crisisorganisatie Bevolkingszorg en verleend aan de functionarissen zijn vastgelegd in het Mandaatbesluit Crisisorganisatie Bevolkingszorg 2020 Flevoland en Gooi en Vechtstreek.
MANDAATREGELING UITVOERING WET GEMEENTELIJKE SCHULDHULPVERLENING, BESLUIT GEMEENTELIJKE SCHULDHULPVERLENING EN FAILLISSEMENTSWET GEMEENTE DRONTEN
De mandaten betrekking hebbend op de bevoegdheden als genoemd in bijlage 1 bij deze Mandaatregeling verleend aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Lelystad.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl