Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR720588
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR720588/1
Aanwijzingsbesluit inzamelmiddelen reconstructie Prins Bernhardlaan Haarlem
Geldend van 07-06-2024 t/m heden
Intitulé
Aanwijzingsbesluit inzamelmiddelen reconstructie Prins Bernhardlaan HaarlemBesluit
Het hoofd van de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving, hiertoe bevoegd ingevolge het geldende Mandateringsbesluit, besluit namens burgemeester en wethouders krachtens artikel 7 lid 1 juncto artikel 10 lid 1 van de Afvalstoffenverordening Haarlem 2019:
- I.
De nieuwe situatie op de locatie Prinses Beatrixplein zoals aangegeven op de bijgevoegde locatiekaart PBP01 bij dit besluit vast te stellen als inzamelvoorziening bestemd voor het aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen/grondstoffen;
- II.
De bestaande situatie op de locatie Prins Bernhardlaan, zoals aangegeven op de bijgevoegde locatiekaart PBP02 bij dit besluit, zal komen te vervallen, evenals de locatie Prins Bernhardlaan ter hoogte van 24-34;
- III.
De nieuwe situatie op de locatie Berlagelaan zoals aangegeven op de bijgevoegde locatiekaart PBP03 bij dit besluit vast te stellen als inzamelvoorziening bestemd voor het aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen/grondstoffen;
- IV.
De nieuwe situatie op de locatie Prins Bernhardlaan, zoals aangegeven op de bijgevoegde locatiekaart PBP04 bij dit besluit, zal worden vastgesteld als inzamelvoorziening bestemd voor het aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen/grondstoffen.
Toelichting
Op grond van artikel 7 lid 1 juncto artikel 10 lid 1van de Afvalstoffenverordening Haarlem 2019 wijst het college van burgemeester en wethouders delen van de gemeente aan waar afvalcontainers zijn aangewezen als inzamelvoorziening.
De locatie van de containers wordt vastgelegd door middel van dit plaatsingsbesluit, zoals aangegeven in de nota “Richtlijnen voor plaatsing inzamelmiddelen-en voorzieningen”, door burgemeester en wethouders vastgesteld op 4 september 2018.
Achtergrond
De gemeente Haarlem wil afvalscheiding stimuleren en voldoende middelen hiervoor aan haar inwoners beschikbaar stellen. Hiertoe is in 2016 beleid vastgesteld met de nota ‘Strategisch plan Afvalscheiding’. Met de nota “Richtlijnen voor plaatsing inzamelmiddelen-en voorzieningen” zijn in 2018 richtlijnen voor alle typen containers vastgesteld die in de openbare ruimte worden geplaatst, alsmede voor containers die wijzigen met betrekking tot de te deponeren afvalstof.
Met dit besluit is het duidelijk op welke locatie een inzamelmiddel wordt geplaatst en hoe hiertegen bezwaar kan worden gemaakt.
Communicatie
Door de reconstructie van de Prins Bernhardlaan zal de huidige inzamellocatie verdwijnen, zoals aangegeven op locatietekening PBPO2. Als gevolg hiervan zullen er op het Prinses Beatrixplein twee nieuwe ondergrondse containers voor restafval worden geplaatst. Daarnaast zal de ondergrondse containerlocatie voor restafval bij Prins Bernhardlaan nr. 24-34 verdwijnen, en zal er een nieuwe container voor restafval worden geplaatst ter hoogte van nr. 94-106, zoals aangegeven op locatietekening PBP04.
Daarnaast wordt er op de Berlagelaan een nieuwe locatie gerealiseerd van twee ondergrondse containers voor papier en Plastic, Blik en Drinkpakken (PBD). De twee bestaande bovengrondse containers voor papier en PBD op deze locatie zullen worden verwijderd.
Deze wijziging zal niet alleen de bestaande inzameling optimaliseren, maar speelt ook in op de behoeften van toekomstige ontwikkelingen in de omgeving.
Mevrouw E. Knaape van de afdeling Vergunningen Toezicht en Handhaving is op telefoonnummer 023 5113703 bereikbaar voor vragen over de inhoud van dit aanwijzingsbesluit. Vragen of opmerkingen mailen kan ook naar: eknaape@haarlem.nl
Ondertekening
Namens burgemeester en wethouders,
mevrouw mr. H.H.T. de Boer,
afdelingshoofd Vergunningen, Toezicht en Handhaving
Dit aanwijzingsbesluit wordt door ons in het Gemeenteblad gepubliceerd.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl