Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR719667
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR719667/1
Regeling beheer en toezicht BRP
Geldend van 16-05-2024 t/m heden
Intitulé
Regeling beheer en toezicht BRPInleiding
Voor de hele overheid en dus ook voor gemeenten geldt de verplichting om bij de uitvoering van taken gebruik te maken van persoonsgegevens uit de Basisregistratie personen (BRP) voorheen Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA). Organisatieonderdelen (volgens de wet ‘organen’) van de gemeente dienen gegevens over de personen met wie ze zaken doen te betrekken uit de BRP.
Op grond van artikel 4.15 van de Wet BRP mag de gemeente tot aan het moment dat ze overgaat op het gebruik van een nieuwe ‘BRP-voorziening’, gebruik blijven maken van het GBA-systeem waarmee ze werkte tot aan het moment van inwerkingtreding van de Wet BRP. In aansluiting op artikel 4.15 van de Wet BRP, wordt in deze regeling de term ‘oude gemeentelijke voorziening voor de uitvoering van de BRP’ gebruikt, in deze toelichting afgekort tot GV. In GV registreert de gemeentegegevens over haar inwoners.
De minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties is op grond van artikel 1.9 Wet BRP verantwoordelijk voor de centrale voorzieningen waarmee de Wet BRP wordt uitgevoerd. De centrale voorzieningen (afgekort CV) bevatten gegevens over alle personen die in Nederland woonachtig zijn (ingezetenen) en over personen die niet in Nederland wonen maar wel een relatie hebben met de Nederlandse overheid (niet-ingezetenen). Vooralsnog zal de minister aan de Wet BRP uitvoering geven met behulp van de reeds bestaande landelijke voorziening, de GBA-V, en met een voorziening voor registratie voor de niet-ingezetenen (RNI).
Voor het gebruik van persoonsgegevens uit de GV kunnen nadere regels worden gesteld bij of krachtens verordening. De verkrijging van gegevens uit de BRP is gebaseerd op een autorisatiebesluit van de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK).
In de praktijk vindt distributie van persoonsgegevens doorgaans niet (meer) rechtstreeks vanuit de BRP plaats, maar vanuit een specifiek daarvoor ingericht gegevensmagazijn (Makelaar). Dat gegevensmagazijn wordt gevoed zowel vanuit de GV (inwoners) als vanuit de (toekomstige) centrale voorziening (voor de niet-inwoners en niet-ingezetenen). Het hiervoor beschrevene wordt geïllustreerd aan de hand van Figuur 1.
Beheer en toezicht
Uit oogpunt van privacy, beveiliging en beheer en toezicht is het noodzakelijk voor de GV een aantal taken te benoemen en vast te leggen in een regeling waarin de hoofdlijnen van het beheer van en toezicht op de GV is geregeld. Los van de noodzaak verplicht ook de wetgever het college van burgemeester en wethouders via artikel 1.11 Wet BRP, zich te houden aan de nadere regels van de systeembeschrijving (vooralsnog Logisch Ontwerp GBA). Het logisch ontwerp schrijft in hoofdstuk 7 de aanwijzing door burgemeester en wethouders voor van functionarissen die een aantal beheertaken uitvoeren. Deze hebben alleen betrekking op de GV.
De regeling is formeel gezien bedoeld voor de gegevensgegevensverwerking in de GV. Op de gegevens van inwoners en niet-inwoners in het gegevensmagazijn is de Algemene verordening gegevensbescherming van toepassing.
Verdeling beheer- en toezichtrollen
Deze regeling onderkent een aantal beheerrollen, te weten: informatiebeheer, gegevensbeheer, functioneel beheer, en privacybeheer. Tevens onderkent de regeling de rol van de gegevensverwerker en de toezichthouder. Gegevensverwerkers verwerken uitsluitend de persoonsgegevens voor de GV. De inhoudelijke verantwoordelijkheid voor de basisgegevens van personen die niet tot de bevolking van de gemeente worden gerekend, ligt namelijk bij de beheerder van de GV’s van de andere gemeenten en bij de beheerder van de centrale voorzieningen: de minister van BZK.
Privacybeheer
De privacybeheerder heeft als rol om de informatiebeheerder van advies te voorzien, omtrent alle privacyvraagstukken die betrekking hebben op persoonsgegevensverwerking waarvoor de informatiebeheerder verantwoordelijkheid draagt. Daarnaast adviseert de privacybeheerder degenen die belast zijn met de dagelijkse uitvoering van werkzaamheden in het kader van de Wet en de Verordening BRP.
De taken van de privacybeheerder beperken zich in deze regeling niet tot de verwerking van persoonsgegevens uit de GV. Verzoeken uit de organisatie om gegevens uit de GV zowel als uit de centrale voorzieningen dienen door de privacybeheerder getoetst te worden op doelbinding, rechtmatigheid, proportionaliteit, et cetera. Daaronder valt ook de advisering over wijze van verstrekking van gegevens uit de BRP en over koppelingen tussen het gegevensmagazijn en de verschillende systemen van de gebruikers in de organisatie. De privacybeheerder adviseert de informatiebeheerder, die moet beslissen op dergelijke verzoeken. Een verzoek kan gebruikmaking van de bestaande ministeriële autorisatie betekenen, maar ook uitbreiding van de autorisatie in verband met de uitvoering van een taak, die tijdens de goedkeuring van de autorisatie nog niet was voorzien.
Regeling beheer en toezicht BRP
Burgemeester en wethouders van de gemeente Moerdijk
Gelet op de:
- -
Wet basisregistratie personen.
- -
Algemene verordening gegevensbescherming.
Besluiten:
vast te stellen, de navolgende Regeling beheer en toezicht BRP
Hoofdstuk 1: Aanwijzen functionarissen
Artikel 1:
De informatiebeheerder BRP is het teamhoofd gegevensbeheer. Als plaatsvervanger is het vervangende teamhoofd aangewezen.
Artikel 2:
-
1. De informatiebeheerder wijst functionarissen aan, die worden belast met en bevoegd zijn tot
- a.
het gegevensbeheer BRP
- b.
het functioneel beheer BRP
- c.
het privacybeheer BRP
- d.
de gegevensverwerking BRP
- e.
het toezichtsbeheer BRP
- f.
het namens het college van burgemeester en wethouders afnemen van de in artikel 2.8, lid 2, onder sub e, van de Wet bedoelde verklaring
- g.
de toegang tot en verwerking in Burgerzaken gerelateerde applicaties
- a.
Hoofdstuk 2: Het informatiebeheer BRP
Artikel 3
De informatiebeheerder beheert de gemeentelijke voorziening, het gegevensmagazijn en de autorisatiebesluiten.
Artikel 4
De informatiebeheerder voorziet in:
- a.
de jaarlijkse planning van de beheeractiviteiten;
- b.
de jaarlijkse rapportage aan het college van burgemeester en wethouders over de bij a. bedoelde planning, waarbij tevens inzicht wordt gegeven in de kengetallen van de bijhoudings- en beheerprocedures;
- c.
een jaarlijkse rapportage over de resultaten die voortvloeien uit de in artikel 13 bedoelde kwaliteitssteekproef;
- d.
het administratieve beheerprocedures, voor zover hier niet door of bij de wet in is voorzien;
- e.
het periodieke overleg tussen hem en de op basis van de regeling aangewezen beheerders;
- f.
de richtlijnen voor de bijhouding van de Basisregistratie Personen.
Artikel 5
De informatiebeheerder is verantwoordelijk voor
- -
de uitvoering van het periodieke onderzoek op grond van artikel 4.3 van de Wet naar de inrichting, werking en beveiliging van de basisregistratie, alsmede naar de verwerking van gegevens in de basisregistratie;
- -
de periodieke toezending van een uittreksel van de resultaten van het onderzoek aan de Autoriteit Persoonsgegevens en aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Artikel 6
De informatiebeheerder adviseert het college van burgemeester en wethouders over de navolgende aspecten die voortvloeien uit deze basisregistratie te weten:
- a.
persoonsinformatievoorziening;
- b.
beveiliging BRP;
- c.
gegevenskwaliteit;
- d.
personeelsaangelegenheden.
Artikel 7
De informatiebeheerder beslist:
- a.
over de installatie van nieuwe of gewijzigde versies van het toepassingssysteem voor de gemeentelijke voorziening;
- b.
op verzoeken van organen van de gemeente tot het verkrijgen van gegevens uit de Basisregistratie personen;
- c.
op verzoeken van derden, als genoemd in artikel 3.6 van de Wet en als genoemd in de, bij Verordening BRP genoemde derden tot het verkrijgen van gegevens uit de Basisregistratie personen;
- d.
over de wijze van de verstrekking van gegevens met betrekking tot het bepaalde in dit artikel, onder b en c.
Artikel 8
De informatiebeheerder ziet erop toe dat:
- a.
de in deze regeling opgenomen bepalingen worden nageleefd;
- b.
de behandeling en afhandeling van verzoeken om gegevensverstrekking als genoemd in artikel 7 geschiedt volgens de bepalingen uit de wet, de Verordening Basisregistratie personen en Wet bescherming persoonsgegevens;
- c.
de bij of krachtens de wet opgelegde verplichtingen ten aanzien van inrichting en bijhouding, evenals de beveiliging van de gemeentelijke voorziening voor de Basisregistratie personen worden nageleefd;
- d.
alle in artikel 2 genoemde functionarissen, alsmede systeembeheer op de hoogte zijn van de installatie van nieuwe of gewijzigde versies van het toepassingssysteem voor de gemeentelijke voorziening omtrent de Basisregistratie personen en van de gevolgen van deze installatie;
- e.
de beveiligingsvoorschriften die voortvloeien uit het Informatiebeveiligingsplan worden nageleefd.
Artikel 9
De informatiebeheerder, of een op grond van artikel 2 aangewezen functionaris, neemt deel aan buitengemeentelijk overleg betreffende onderwerpen die het beheer van de gemeentelijke voorziening voor de Basisregistratie personen aangaan.
Hoofdstuk 3: Het gegevensbeheer BRP
Artikel 10
De gegevensbeheerder BRP is verantwoordelijk voor:
- a.
de juistheid, actualiteit en betrouwbaarheid van de gegevens die opgenomen zijn of worden, in de gemeentelijke voorziening voor de Basisregistratie personen;
- b.
het beheer van documentatie op het gebied van de overige wet- en regelgeving op het gebied van de Basisregistratie personen;
- c.
de communicatie met de overheidsorganen aan wie gegevens worden verstrekt uit de Basisregistratie personen en andere houders van voorzieningen voor de Basisregistratie personen omtrent gegevensverwerking;
- d.
het verwerken van complexe mutaties en correcties met betrekking tot de Basisregistratie personen;
- e.
het uitzetten van richtlijnen met betrekking tot het actualiseren en corrigeren van persoonsgegevens, binnen de gemeentelijke voorziening voor de Basisregistratie personen.
De gegevensbeheerder beslist binnen 5 werkdagen over het in behandeling nemen van meldingen van een overheidsorganen, waarbij gerede twijfel bestaat over de juistheid van een in de gemeentelijke voorziening van de Basisregistratie personen opgenomen (authentieke) gegevens en stelt het overheidsorgaan in kennis van de genomen beslissing.
Artikel 11
De gegevensbeheerder BRP voorziet in:
- -
de behandeling van wijzigingsverzoeken als bedoeld in artikel 2.57, 2.58 en 2.60 van de Wet BRP;
- -
de controlewerkzaamheden ter waarborging van de kwaliteit van de Basisregistratie personen.
Artikel 12
De gegevensbeheerder BRP is bevoegd, in overleg met de functioneel beheerder, vanuit de in artikel 10 bedoelde verantwoordelijkheid de gegevensverwerkers aanwijzingen te geven betreffende de opname en bijhouding van gegevens in de gemeentelijke voorziening voor de Basisregistratie personen.
Artikel 13
Periodiek wordt de inhoudelijke kwaliteit van het bestand van persoonslijsten in de Basisregistratie personen, onderworpen aan een inhoudelijke controle door de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
De gegevensbeheerder BRP voorziet in een doorlopende kwaliteitssteekproef en de uitvoering van de daarmee samenhangende verbetermaatregelen, gericht op de handhaving van de kwaliteitsnorm van het ministerie van Binnenlandse Zaken.
De gegevensbeheerder BRP voorziet in de uitvoering van het periodiek onderzoek op grond van artikel 4.3 van de Wet, voor wat betreft de verwerking van persoonsgegevens in de gemeentelijke voorziening.
Artikel 14
De gegevensbeheerder BRP neemt deel aan het in artikel 9 genoemde overleg.
Hoofdstuk 4: Het functioneel beheer BRP
Artikel 15
De functioneel beheerder BRP voorziet in:
- 1.
de communicatie bij storingen in hard- en software;
- 2.
de verzorging een logboek waarin bijzondere gebeurtenissen worden bijgehouden;
- 3.
de toekenning van de autorisatieniveaus voor de toepassing van actualiseringen, aan de gegevensverwerkers, de gegevensbeheerder, de functioneel beheerder BRP en de informatiebeheerder, op grond van een besluit van de informatiebeheerder;
- 4.
de bijhouding van een dossier omtrent de autorisaties, die overeenkomstig artikel 7 door de informatiebeheerder zijn toegekend;
- 5.
het testen en evalueren van nieuwe versies van het toepassingssysteem, alsmede het testen en evalueren van nieuwe apparatuur;
- 6.
de beoordeling van de gevolgen van de installatie van nieuwe en of gewijzigde versies van het toepassingssysteem;
- 7.
de bijhouding van een verzameling van alle problemen en klachten, die bij het gebruik van het toepassingssysteem ontstaan;
- 8.
een oplossing, eventueel door inschakeling van de Systeembeheerder of een derde, voor de onder artikel 19 punt 7 genoemde problemen en klachten;
- 9.
de voorlichting aan de alle in artikel 1 en 2 genoemde functionarissen, met betrekking tot de gevolgen van een nieuwe of gewijzigde versie van het toepassingssysteem;
- 10.
de coördinatie van werkzaamheden in geval van uitwijk, die gebruikers weer in staat stelt de BRP te gebruiken en werkzaamheden te hervatten, in overleg met ICT en de leverancier van het programma;
- 11.
de opmaak van documenten, die rechtstreeks aan de Basisregistratie personen worden ontleend;
- 12.
het faciliteren in de afhandeling van verzoeken omtrent managementgegevens;
- 13.
een zo spoedig mogelijke oplossing in geval van storingen binnen het toepassingssysteem, zo nodig door inschakeling van een derde.
Artikel 16
De functioneel beheerder BRP is verantwoordelijk voor:
- a.
de ondersteuning bij het gebruik van het toepassingssysteem;
- b.
het beheer van de tabellen van de Basisregistratie personen;
- c.
het beheer van de gebruikersdocumentatie.
Artikel 17
De functioneel beheerder BRP is bevoegd:
- a.
gegevensverwerkers en het personeel van externe afdelingen/diensten die direct toegang hebben tot de Basisregistratie personen, aanwijzingen te geven over het gebruik van het toepassingssysteem;
- b.
instructies op te stellen omtrent het gebruik van het toepassingssysteem BRP.
Artikel 18
De functioneel beheerder BRP is verantwoordelijk voor de gehele of gedeeltelijke uitvoering van de uitwijkprocessen BRP.
Artikel 19
De functioneel beheerder BRP ziet erop toe dat voorgeschreven procedures vanuit functioneel beheertaken worden nageleefd.
Artikel 20
De functioneel beheerder BRP neemt deel aan:
- a.
het overleg genoemd in artikel 9;
- b.
het externe gebruikersoverleg.
Hoofdstuk 5: Het privacybeheer BRP
Artikel 21
De privacybeheerder adviseert de informatiebeheerder en het college van burgemeester en wethouders over de privacyaspecten die voortvloeien uit de uitvoering van de Wet en Verordening BRP.
De privacybeheerder is in het kader van de wet BRP verantwoordelijk voor:
- a.
de advisering over de inhoudelijke afhandeling van de verzoeken als bedoeld in artikel 7, onder b, c en d van deze regeling;
- b.
het dagelijkse toezicht op de naleving van de privacyvoorschriften in relatie tot het gebruik van gegevens uit de BRP die voortvloeien uit de Wet BRP en de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Artikel 22
De privacybeheerder adviseert in het kader van de wet BRP over:
- a.
de afhandeling van de verzoeken om inzage in de Basisregistratie personen overeenkomstig artikel 2.55 van de wet respectievelijk artikel 15 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (inzage);
- b.
de behandeling van alle verzoeken om verstrekkingsbeperking die op basis van artikel 2.59 van de wet ingediend worden en de eventuele privacytoets als bedoeld in artikel 3.21 lid 2 van de wet;
- c.
de afhandeling van verzoeken ingevolge de artikelen 17 en 21 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming;
- d.
de kennisgeving ingevolge artikel 19 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming;
- e.
de afhandeling van verzoeken om inzage in verstrekkingen uit de Basisregistratie personen aan overheidsorganen en derden.
Artikel 23
De privacybeheerder is bevoegd:
- a.
op grond van het in artikel 25, sub b genoemde toezicht, alle gebruikers van gegevens uit de Basisregistratie personen aanwijzingen te geven;
- b.
ongevraagd advies uit te brengen over alle procedures en producten die betrekking hebben op de Basisregistratie personen, waarbij sprake is van het in geding zijn van de persoonlijke levenssfeer.
Artikel 24
De privacybeheerder is betrokken bij alle aan de wet BRP gerelateerde bezwaarschriftenprocedures die voortvloeien uit genomen beslissingen op grond van de Wet BRP en daarbij behorende regelingen, de Algemene Verordening Gegevensbescherming voor zover hierbij privacyaspecten aan de orde zijn.
Hoofdstuk 6: De gegevensverwerking BRP
Artikel 25
De gegevensverwerkers voorzien volgens de procedure gegevensverwerking in:
- -
het verwerken van de gegevens in de Basisregistratie personen overeenkomstig de voorschriften van de krachtens de wet voorgeschreven systeembeschrijving (Logisch Ontwerp GBA) en de handleiding uitvoeringsprocedures, voor zover daartoe door de applicatiebeheerder geautoriseerd;
- -
het verzamelen van de daarvoor bestemde gegevens;
- -
de archivering van de brondocumenten op grond waarvan de gegevens zijn verwerkt;
- -
de behandeling van mutaties;
- -
de behandeling van het netwerkverkeer;
- -
de behandeling van de foutverslagen, voortvloeiend uit de inkomende netwerk- berichten;
- -
de toetsing van de waarde die aan overgelegde brondocumenten kan worden toegekend aan de hand van artikel 2.8 van de wet en ziet erop toe dat geen gegevens worden verwerkt uit documenten waaraan bij of krachtens de wet geen ontleningstatus is gegeven;
- -
de dagelijkse controle van de in de Basisregistratie personen aangebrachte actualiseringen;
- -
de kennisgeving aan de ingeschrevene voor wat betreft de verwerking van:
- -
wijziging van het naamgebruik;
- -
vervolginschrijving voor zover het een adreswijziging betreft die leidt tot opname in de Basisregistratie personen;
- -
- -
de toezending van de complete persoonslijst aan de ingeschrevene ingeval van een inschrijving in de Basisregistratie personen;
- -
de behandeling van alle verzoeken om verstrekkingsbeperking die op basis van artikel 2.59 van de wet ingediend worden en de eventuele privacytoets als bedoeld in artikel 3.21 lid 2 van de wet;
- -
in het kader van de BRP de afhandeling van verzoeken ingevolge de artikelen 17 en 21 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming;
- -
de kennisgeving gerelateerd aan de BRP ingevolge artikel 19 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
- -
de afhandeling van de verzoeken om inzage in de Basisregistratie personen overeenkomstig artikel 2.55 van de wet respectievelijk artikel 15 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (inzage)
- -
de afhandeling van verzoeken om inzage in verstrekkingen uit de Basisregistratie personen aan overheidsorganen en derden.
- -
beslissen op aangiften en verzoekschriften die op grond van de wet worden gedaan met inachtneming van het gestelde in artikel 26 en voor zover hier niet op andere wijze in is voorzien;
- -
beslissen over het verwerken van resultaten van onderzoeken die zijn ingesteld naar aanleiding van een melding van een overheidsorgaan;
- -
stellen overheidsorganen in kennis van de beslissing ingevolge sub b van dit artikel.
Hoofdstuk 7: Het toezichtsbeheer BRP
Artikel 26
De toezichthouder als bedoeld in artikel 4.2 van de Wet BRP, is verantwoordelijk voor het toezicht op de naleving van de verplichtingen van de burger ingevolge hoofdstuk 2, afdeling 1, paragraaf 5 van de Wet BRP.
Artikel 27
De toezichthouder controleert of de burger voldoet zijn verplichtingen met betrekking tot de inschrijving in de BRP (artikel 2.38), de wijziging van diens adres (2.39), het rechtmatig gebruik van een briefadres (2.40 t/m 2.42), zijn vertrek uit Nederland (2.43), de verstrekking van alle inlichtingen die nodig zijn voor de bijhouding van de BRP.
Artikel 28
De toezichthouder ziet erop toe dat, indien de burger niet zelf aan zijn verplichtingen voldoet of kan voldoen, de verplichtingen worden vervuld door degene die daartoe bevoegd is op grond van de artikelen 2.49 en 2.50 van de Wet BRP.
Artikel 29
De toezichthouder ontleent de in lid 2 van dit artikel genoemde bevoegdheden aan hoofdstuk 5 van de Algemene Wet Bestuursrecht.
De toezichthouder is in verband met de uitvoering van de taken als genoemd in artikel 32, bevoegd:
- -
met uitzondering van het zonder toestemming van een bewoner betreden van een woning, elke plaats te betreden met inbeslagname van apparatuur (zoals laptop, fotocamera);
- -
zich zo nodig toegang verschaffen met behulp van de sterke arm;
- -
zich te laten vergezellen door personen die door hem zijn aangewezen;
- -
inlichtingen te vorderen;
- -
inzage te vorderen van een identiteitsbewijs;
- -
zakelijke gegevens te vorderen, kopieën te maken of documenten mee te nemen om te kopiëren;
- -
onderzoek te doen;
- -
rapport op te maken ter zake een geconstateerde overtreding van de bepalingen van de Wet BRP, als genoemd in artikel 27.
Artikel 30
De toezichthouder voert zijn werkzaamheden uit in samenspraak met de gegevensverwerker specialisatie BRP en koppelt het resultaat van zijn werkzaamheden terug aan de gegevensverwerker.
Artikel 32
De toezichthouder legt het resultaat van zijn werkzaamheden vast in een onderzoekrapportage en draagt zorg voor dossiervorming.
Hoofdstuk 8: Overige functies
Artikel 33
In de bijlage van deze regeling worden tevens aangewezen:
- -
Medewerkers die namens het college van burgemeester en wethouders bevoegd zijn tot het afnemen van de in artikel 2.8, lid 2, onder sub e, van de Wet bedoelde verklaring (VOE);
- -
Medewerkers die toegang hebben tot:
- •
gebruiker bij LAA
- •
de beheerfunctie TMV
- •
de toegang tot en verwerking in Burgerzaken gerelateerde applicaties.
- •
Hoofdstuk 12: Slotbepalingen
Artikel 34
Deze regeling treedt in werking op de eerste dag na bekendmaking.
Artikel 35
Deze regeling wordt aangehaald als Regeling beheer en toezicht Basisregistratie personen.
Ondertekening
Aldus besloten te Moerdijk op 19 maart 2024
Burgemeester,
A.J. Moerkerke
loco-gemeentesecretaris,
drs. M. de Groot
Bijlage 1: Aanwijzing van beheerfunctionarissen door de informatiebeheerder
Op grond van artikel 2 van de Regeling beheer en toezicht BRP en Reisdocumenten zijn de navolgende beheerfunctionarissen aangewezen:
Gegevensbeheer BRP
Als gegevensbeheerder BRP zijn aangewezen: |
C.J.D. van de Noort-Wagemakers |
Als plaatsvervanger is aangewezen: |
A.D. Jansen-van Hoof |
Functioneel beheer BRP
Als functioneel beheerder BRP is aangewezen: |
J.A.W. Veeke-Sitters |
Als plaatsvervanger is aangewezen: |
I. Erkens |
Privacy beheer BRP
Als privacy beheerder BRP is aangewezen: |
I. Erkens |
Als plaatsvervanger is aangewezen: |
A.D. Jansen-van Hoof |
Gegevensverwerking BRP
Als gegevensverwerkers BRP zijn aangewezen: |
Alle medewerkers van het klantcontactcentrum (KCC) en het cluster persoonsbeheer |
Toezichtsbeheer BRP
Als toezichthouders BRP zijn aangewezen: |
|
|
|
M.J.M. Seebregts |
Toezichthouder team VTH |
F.P.C. Korf |
Toezichthouder team VTH |
M. Peeters |
Toezichthouder team VTH |
S.F. Dossett |
Toezichthouder team VTH |
R.C. de Krom |
Toezichthouder team VTH |
I. Burghouts |
Toezichthouder team VTH |
F.D. Kreling |
Toezichthouder team VTH |
C.J.D. van de Noort-Wagemakers |
Cluster persoonsbeheer |
A.D. Jansen-van Hoof |
Cluster persoonsbeheer |
I. Erkens |
Cluster persoonsbeheer |
J.A.W. Veeke-Sitters |
Cluster persoonsbeheer |
I.E.M. Bovée |
Cluster persoonsbeheer |
Afnemen verklaringen artikel 2.8, lid 2 van de Wet basisregistratie personen.
De bevoegdheid tot het namens het college van burgemeester en wethouders afnemen van de in artikel 2.8, lid 2, onder sub e, van de Wet basisregistratie personen, bedoelde verklaring wordt toegekend aan: |
|
C.J.D. van de Noort-Wagemakers |
Cluster persoonsbeheer |
A.D. Jansen-van Hoof |
Cluster persoonsbeheer |
I. Erkens |
Cluster persoonsbeheer |
J.A.W. Veeke-Sitters |
Cluster persoonsbeheer |
I.E.M. Bovée |
Cluster persoonsbeheer |
Toegang tot en verwerking in Burgerzaken gerelateerde applicaties:
Toegang tot gebruiker bij LAA: |
Alle medewerkers van het cluster persoonsbeheer |
Toegang tot beheerfunctie TMV: |
Alle medewerkers van het cluster persoonsbeheer |
Moerdijk,
De informatiebeheerder,
Mark Willemse
Teammanager Informatiemanagement & Facilitair
De informatiebeheerder is bevoegd om de benoemde functionarissen aan te wijzen en wijzigingen aan te brengen in de lijst van benoemde functionarissen.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl