Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR719666
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR719666/2
Besluit ondermandaat team Informatievoorziening Goeree-Overflakkee
Geldend van 25-09-2024 t/m heden
Intitulé
Besluit ondermandaat team Informatievoorziening Goeree-OverflakkeeDe teamleider Informatievoorziening;
overwegende dat overwegende dat burgemeester en wethouders en de burgemeester op 30 november 2021 de Mandaatregeling Goeree-Overflakkee 2021 hebben vastgesteld, waarbij bevoegdheden zijn gemandateerd dan wel volmacht en machtiging is verleend;
gelet op artikel 6 van de Mandaatregeling Goeree-Overflakkee 2021;
besluit vast te stellen het volgende besluit: Besluit ondermandaat team Informatievoorziening Goeree-Overflakkee.
Artikel 1 Algemene bepalingen
-
1. De bepalingen van dit besluit zijn, voor zover niet anders is bepaald, van toepassing op de uitoefening van de bevoegdheden in de bij dit besluit behorende bijlage.
-
2. De bevoegdheden van dit besluit worden uitgeoefend binnen de kaders van de:
- a.
Mandaatregeling Goeree-Overflakkee 2021;
- b.
geldende budgethoudersregeling.
- a.
-
3. Het ondermandaat dan wel volmacht omvat, met betrekking tot de onderwerpen genoemd in de bijlage, voor zover niet anders is bepaald, de bevoegdheid tot het nemen van besluiten waaronder wordt verstaan verlenen, actualiseren, (op verzoek van de vergunninghouder) intrekken of wijzigen, aanhouden, stellen van nadere voorwaarden en het niet in behandeling nemen van onvolledige aanvragen.
-
4. De ondergemandateerde dan wel gevolmachtigde is met betrekking tot de gemandateerde dan wel verleende bevoegdheden tevens bevoegd tot het:
- a.
verrichten van alle benodigde voorbereidingshandelingen;
- b.
voeren van correspondentie;
- c.
verstrekken van informatie;
- d.
inwinnen van adviezen;
- e.
uitnodigen voor bijeenkomsten;
- f.
voldoen aan bij of krachtens wettelijke voorschrift opgelegde verplichting tot het aanleveren van gegevens.
- a.
-
5. De uitoefening van de in dit besluit genoemde bevoegdheden moet passen binnen:
- a.
de (deel)budgetten die daarvoor in de begroting zijn opgenomen;
- b.
regelgeving, beleidsregels, bestaand beleid, richtlijnen, voorschriften en dergelijke.
- a.
-
6. Indien in het kader van de uitoefening van de bevoegdheden als bedoeld in dit besluit meer organisatieonderdelen en instanties zijn betrokken, dient de ondergemandateerde er voor zover mogelijk voor te zorgen dat zowel intern als extern advies wordt ingewonnen en overleg plaatsvindt voordat er een beslissing wordt genomen.
-
7. In geval van afwezigheid of verhindering van functionarissen aan wie bij of krachtens dit besluit bevoegdheden zijn toegekend, worden deze bevoegdheden uitgeoefend door hun plaatsvervanger of degene die de functionaris als waarnemer vervangt, tenzij bij de aanwijzing als plaatsvervanger of waarnemer anders is bepaald.
-
8. De hiërarchisch leidinggevende kan zijn besluit in de plaats stellen van het voorgenomen besluit van de ondergemandateerde of van diens plaatsvervanger.
Artikel 2 Voorwaarden en beperkingen
- 1.
De omvang van de bevoegdheid en de voorwaarden en beperkingen daaraan verbonden krachtens de Mandaatregeling Goeree-Overflakkee 2021 gelden onverkort voor de uitoefening van de bevoegdheid krachtens dit besluit, tenzij daarvan in dit besluit uitdrukkelijk is afgeweken.
- 2.
Onverminderd het bepaalde in artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht heeft het in de voorgaande artikelen bedoelde ondermandaat, de volmacht dan wel de machtiging géén betrekking op het:
- a.
vaststellen van beleidsregels;
- b.
nemen van een besluit dat leidt tot afwijking van of aanvulling op het tot dan toe gevoerde beleid;
- c.
nemen van een besluit waarbij afgeweken wordt van wettelijk verplichte adviezen.
- a.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Artikel 4 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als: Besluit ondermandaat team Informatievoorziening Goeree-Overflakkee.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 7 mei 2024 door
de teamleider Informatievoorziening,
M. (Matthijs) Waasdorp
Bijlage bij Besluit ondermandaat team Informatievoorziening Goeree-Overflakkee
Omschrijving |
Ondermandaat |
Algemeen |
|
Het aangaan van een overeenkomst tot levering van software |
|
Het aangaan van een overeenkomst tot levering van hardware |
|
Het aangaan van een bruikleenovereenkomst voor mobiele apparatuur |
Helpdesk medewerker |
Wet basisregistraties adressen en gebouwen (BAG) |
|
Het opstellen van ambtelijke verklaringen met betrekking tot voortgang bouwwerkzaamheden |
|
Het op verzoek inzage verlenen in de registers en registraties en het verstrekken van gegevens uit de registraties |
BAG beheerder |
Het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen en verzoeken, waaronder begrepen de verwerking daarvan |
BAG beheerder |
Het toekennen, wijzigen en intrekken van huisnummers (nummeraanduidingen), het vaststellen en intrekken van lig- en standplaatsen |
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl