Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR718514
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR718514/1
Ondermandaatregeling Terschelling 2024
Geldend van 17-04-2024 t/m heden
Intitulé
Ondermandaatregeling Terschelling 2024De secretaris/directeur van de gemeente Terschelling;
gelet op de Mandaatregeling Terschelling 2024 van 4 april 2024;
besluit:
vast te stellen de Ondermandaatregeling Terschelling 2024 als volgt;
Artikel 1 Definities
In dit besluit wordt verstaan onder:
- a.
machtiging: de bevoegdheid tot het namens een ander persoon verrichten van handelingen die noch een besluit, noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn; zoals alle bij een besluit behorende voorbereidings- en uitvoeringshandelingen (inclusief het voeren van correspondentie).
- b.
secretaris/directeur: de functionaris die door het college is aangesteld en eindverantwoordelijk is voor de ambtelijke organisatie en die als secretaris functioneert zoals bedoeld in artikel 100 Gemeentewet;
- c.
medewerker: de functionaris1 werkzaam bij de gemeente Terschelling;
- d.
besluit: een schriftelijke beslissing als bedoeld in artikel 1:3 Algemene wet bestuursrecht;
- e.
ondermandaat: de bevoegdheid van de secretaris/directeur om op basis van zijn/haar gegeven mandaat, medewerkers mandaat te verlenen om besluiten te nemen waar de secretaris/directeur zijn of haar mandaat voor verleend bij ondermandaatbesluit.
Artikel 2 Ondermandaat omvat ook feitelijke handelingen
In deze ondermandaatregeling wordt onder ondermandaat ook verstaan alle daarbij behorende voorbereidings- en uitvoeringshandelingen (inclusief het voeren van correspondentie).
Artikel 3 Ondermandaat aan de medewerkers
De secretaris/directeur verleent de medewerkers op functie ondermandaat voor de bevoegdheden die zijn genoemd in de bijlage.
Artikel 4 Ondertekeningsmandaat
-
1. Het ondermandaat omvat ook de bevoegdheid tot ondertekening namens de burgemeester of het college.
-
2. De stukken worden als volgt ondertekend:
- a.
Namens het college
Namens het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Terschelling,
gevolgd door ondertekening, naam en functieaanduiding.
- b.
Namens de burgemeester
Namens de burgemeester van de gemeente Terschelling,
gevolgd door ondertekening, naam en functieaanduiding.
- a.
-
3. Onderaan het in ondermandaat genomen besluit wordt de rechtsmiddelenclausule vermeld, tenzij tegen een besluit op basis van artikel 7:1, lid 1, aanhef en in samenhang met 8:3, 8:4 of 8:5 van de Algemene wet bestuursrecht, geen bezwaar en beroep openstaat.
Artikel 5 Terugkoppeling
De medewerker draagt zorg voor een terugkoppeling aan de secretaris/directeur vóórdat een beslissing plaatsvindt als:
- a.
het over een aangelegenheid gaat waarover de raad in een eerder stadium vragen aan het college of de burgemeester heeft gesteld;
- b.
het college of de burgemeester dit kenbaar heeft gemaakt;
- c.
de beslissing of de handeling als politiek, bestuurlijk of anderszins gevoelig wordt aangemerkt;
- d.
de aangelegenheid tot kritische berichtgeving in de media heeft geleid dan wel in verband met de aard van de gelegenheid redelijkerwijs moet worden aangenomen dat dit zal gebeuren.
Artikel 6 Slotbepalingen
-
1. Met ingang van de datum van inwerkingtreding van deze ondermandaatregeling is de ondermandaatregeling in het gemeenteblad van 5 februari 2019, nr. 26887 ingetrokken.
-
2. Deze ondermandaatregeling Terschelling 2024 treedt in werking met ingang van de dag na die waarop dit ondermandaatbesluit in het elektronisch gemeenteblad is bekendgemaakt.
-
3. Deze ondermandaatregeling wordt aangehaald als: “Ondermandaatregeling Terschelling 2024”.
Ondertekening
Aldus besloten op 8 april 2024.
De secretaris/directeur van de gemeente Terschelling,
H.M. de Jong,
secretaris/directeur,
Bijlage: Bevoegdheden ondergemandateerd aan medewerkers op functie
Team Staf |
||
Bevoegdheid |
Grondslag |
Functie |
Beslissingen nemen over verzoeken om openbaarheid van informatie met de daarbij behorende voorbereidingshandelingen |
Wet open overheid en Algemene wet bestuursrecht: afdeling 2.1, titel 4.1, afdeling 6.2, afdeling 7.1 en 7.2. |
Medewerker juridisch control |
Beslissingen nemen over verzoeken om hergebruik van overheidsinformatie met de daarbij behorende voorbereidingshandelingen |
Wet hergebruik van overheidsinformatie en Algemene wet bestuursrecht: afdeling 2.1, titel 4.1, afdeling 6.2, afdeling 7.1 en 7.2. |
|
Beslissingen nemen over verzoeken en handelingen verrichten op basis van de Algemene Verordening Gegevensbescherming met de daarbij behorende voorbereidingshandelingen |
Algemene verordening gegevensbescherming en Algemene wet bestuursrecht: afdeling 2.1, titel 4.1, afdeling 6.2, afdeling 7.1 en 7.2. |
|
Beslissingen omtrent een bezwaarschrift |
Hoofdstuk 2, 6 en 7; Uitgezonderd het nemen van een besluit op een bezwaarschrift |
|
Beslissingen nemen op basis van of krachtens de Wet publieke gezondheid met de daarbij behorende voorbereidingshandelingen |
Wet publieke gezondheid en Algemene wet bestuursrecht: afdeling 2.1, titel 4.1, afdeling 6.2, afdeling 7.1 en 7.2. |
Junior medewerker Openbare orde en veiligheid Adviseur Openbare orde en veiligheid |
Beslissingen nemen omtrent de openbare orde en veiligheid met de daarbij behorende voorbereidingshandelingen |
APV Terschelling: hoofdstuk 2 en Algemene wet bestuursrecht: afdeling 2.1, titel 4.1, afdeling 6.2, afdeling 7.1 en 7.2. |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl