Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR718126
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR718126/1
Mandaatbesluit aanbestedingsprocedure hulpmiddelen Voorst 2024
Geldend van 21-02-2024 t/m heden
Intitulé
Mandaatbesluit aanbestedingsprocedure hulpmiddelen Voorst 2024Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Voorst;
gelezen het voorstel van 13 februari 2024 met nummer 435265;
gelet op:
de afdeling 10.1.1.van de Algemene wet bestuursrecht;
de instemming, die schriftelijk wordt bevestigd zoals bedoeld in artikel 10:4, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht, van de gemeentesecretaris van de gemeente Apeldoorn, S. de Bruin of diens plaatsvervanger;
overwegende:
-
• dat alle colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Apeldoorn, Brummen, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Olst-Wijhe, Heerde en Zutphen in juni 2023 hebben ingestemd met het voorbereiden van een Europese openbare aanbesteding Wmo hulpmiddelen waarbij de gemeente Apeldoorn optreedt als penvoerder;
-
• dat alle colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Apeldoorn, Brummen, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Olst-Wijhe, Heerde en Zutphen hebben besloten tot vaststelling van de aanbestedingsdocumenten hulpmiddelen 2024;
-
• dat om redenen van doelmatigheid en efficiëntie het door het college wenselijk geacht wordt de bevoegdheid tot het verrichtten van de gangbare aanbestedingshandelingen te mandateren aan de gemeente Apeldoorn
Besluit vast te stellen:
het Mandaatbesluit aanbestedingsprocedure hulpmiddelen Voorst 2024.
Artikel 1: Begripsbepalingen (op alfabetische volgorde)
-
a. college: het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Voorst;
-
b. gemeente: de gemeente Voorst;
-
c. gemeentesecretaris: de verantwoordelijk gemeentesecretaris van de gemeente Apeldoorn S.de Bruin of diens plaatsvervanger;
-
d. beleidsadviseur: de verantwoordelijk beleidsadviseur van de gemeente Voorst of diens plaatsvervanger;
-
e. werkgroep hulpmiddelen: een werkgroep van alle deelnemende gemeenten waarin onder andere beleidsadviseurs, contractmanagers, kwaliteitsmedewerkers en een materiedeskundige aanbestedingsspecialist vertegenwoordigd zijn.
Artikel 2: Mandaat
-
1. De reikwijdte van het mandaat beperkt zich tot het verrichten van de gangbare aanbestedingshandelingen, zoals het publiceren van de aanbestedingsdocumenten, versturen van Nota's van Inlichtingen, aanpassen van aanbestedingsdocumenten op basis van gestelde vragen en het besluiten tot en het versturen van de (voorlopige en definitieve) gunning, alsook het terugtrekken van de aanbesteding.
-
2. Aan de gemeentesecretaris wordt het mandaat verleend voor de verrichtingen benoemd onder lid 1.
-
3. De bevoegdheden bedoeld in het eerste lid zien niet op het ondertekenen van de raamovereenkomst hulpmiddelen 2024; de raamovereenkomst met de winnende inschrijver wordt door de individuele gemeenten zelf ondertekend.
Artikel 3: Kaders uitoefening bevoegdheden
-
1. De gemeentesecretaris houdt bij de uitoefening van de aan hem opgedragen bevoegdheden rekening met de aanwijzingen en adviezen van de werkgroep hulpmiddelen.
Artikel 4: Informatieplicht
-
1. De beleidsadviseur die zitting heeft in de werkgroep hulpmiddelen informeert het college over belangrijke omstandigheden en gebeurtenissen bij de aanbesteding, die van belang kunnen zijn bij de gunning en uiteindelijk het sluiten van de overeenkomst.
Artikel 5: Machtiging
Op het verrichten van handelingen, die geen besluit of privaatrechtelijke rechtshandeling inhouden, is dit besluit van overeenkomstige toepassing.
Artikel 6: Slotbepalingen
Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag volgend op die van de bekendmaking aan de gemeentesecretaris.
Artikel 7: Citeertitel
Dit besluit wordt aangehaald als: Mandaatbesluit aanbestedingsprocedure hulpmiddelen Voorst 2024.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van 20 februari 2024.
Burgemeester en wethouders van Voorst,
Lisette Wolbers-Cents, secretaris
Jan Willem Wiggers, burgemeester
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl